Fórum - Téma


Zvýšení spotřeby?


Fórum Vectra C Zvýšení spotřeby?

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2008 Vectra C 3.0 V6 VIN: WOLOZCF3581043582

1 fotek  |  16 diskuzí

Výkon motoru 135 kW (184 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 959 ccm (181 cui), 6-válec, Vidlicový, Z30DT.



2016-03-23 13:50:12

Prosím o radu...Při běžným provozu,když auto stojí nastartovaný,tak si bere kolem 1 litru na hodinu...ale stává se,že z ničeho nic se spotřeba zvýší na 4,2 litru na hodinu...Sníží se to až ,když auto chcípnu a pak znova nastartuju.Jinak žádná závada neni a všechno funguje jak má.Čim to může bejt?Děkuju za odpověď

2016-03-23 13:55:28

napadá mě jen vypalování dpf filtru, ale nevím, zda je to možné v režimu volnoběhu....

2016-03-23 14:09:01

prochtik: Je to při vypalování PDF filtru, vypalování se zapne až jednotka hlásí že je potřeba filtr vypálit, vždy se to spíná pouze za jízdy přes 60km/hod, a vždy při zahřátém motoru. Pokud se stane že zrovna zastavíš, zůstane litrová spotřeba 4-5litrů / hod., pokud stojíš déle, systém vypalování se přeruší a jednotka se jej pokusí spustit jindy. Pokud se spustí za jízdy a jedeš cca 100km/hod, ujedeš tak cca 10km a je filtr vypálený. Musím se přiznat, že když jsem měl auto krátce, tak mě to celkem děsilo, dneska už mě to nepřekvapí ...

2016-03-23 14:38:17

Jj , je to tak - vypalování DPF . V každém případě je lepší cyklus vypalování dokončit (nechat nastartováno nebo se projet). Po koupi vectry mě to taky docela vyděsilo když při jízdě na 6-tku auto bralo 12 litrů a na volnoběh 5l/hod

2016-03-23 16:50:26

vaclav31: "...V každém případě je lepší cyklus vypalování dokončit (nechat nastartováno nebo se projet)..."

Skoro bych řekl, že je to nutnost, bohužel. Pokud se na to kašle, filtr se zanáší stále víc a víc se všemi případnými důsledky. Osobně vidím problém v tom, že započetí regenerace není řidiči nijak jednoznačně signalizováno, pouze se zvýší okamžitá spotřeba, trochu se změní zvuk motoru a složení, vzhled a odér výfukových plynů. Méně vnímavý řidič to nemusí zaregistrovat, dojede, zaparkuje, vypne... V dnešní době přemíry elektroniky by nějaká jasná kontrolka navíc snad nebyla nic složitého...

2016-03-23 17:33:33

colommbo: Přiznám se, že už mě to taky napadlo, jestli někdo nemá displej navíc, abychom se mrkli která kontrolka se nepoužívá, a pak vymysleli způsob, jak při vypalování filtru ji zapnout, asi by na to byla obrovská pozitivní odezva, pokud by se to zdařilo ... Pokud by bylo potřeba něco z elektroniky, mám na to kamoše, co se tím hodně baví ... bohužel ne na oplíkách ...

2016-03-23 18:07:44

milan99: Jestli se nepletu, před nějakým časem tu už někdo s takovým nápadem přišel a dokonce to elektricky vymyslel a napojil tak, že se pak něco někde rozsvěcelo. Na podrobnosti si ale už nevzpomínám a taky se mohu mýlit. Možná se ten dotyčný (anebo někdo jiný chytrý a znalý) ozve...

2016-03-23 18:39:37

colommbo: To by bylo úžasné, tak zkusíme vyčkat, zda se někdo, že to řešil, jinak se do toho možná pustím, protože bych to sám rád měl, a hodně lidí tu řeší problémy s vypalováním filtru (resp. problémy pokud se několikrát přeruší vypalování filtru) a tohle je přesně řešení, jak z toho elegantně "vybruslit" a zbytečným problémům s PDFkem se vyhnout

2016-03-23 18:42:36

prochtik: Pokud někdo už řešil signalizaci zapnutého vypalování PDFka, dejte prosím vědět ... Díky MOC

2016-03-23 19:03:33

milan99: Přihořívá...

http://www.club-opel.com/...m-tema/vyfuk-74997?kols=2

2016-03-24 07:40:10

milan99: Ahoj všem. signalizaci vypalování jsem řešil. nejjednodušší je vytáhnout od relé vyhřívání zadního okna signál. tedy spíš výkonovou - spínací část).

výhoda: nejjednoduššé, nejlevnější, dva dráty , led dioda na 12 V.

nevýhoda : vytvořená kontrolka se rozsvítí i při skutečné, manuálním, sepnutí vyhřívání zadního okna. tj. v případě, že máte zapnuté vyhřívání okna (kontrolka svítí) a začne se vypalovat (kontrolka se rozsvítí při již rozzsvíceném stavu), nemáte žádnou indikaci.

proč? při vypalování je nutné zvýšit teplotu ve filtru pevných částic nad cca 450°C? (tady mne klidně opravte). toho se docílí tím, že se celkově zvýší spotřeba auta. Větší množství vstřikovaného paliva, zapnutí všech spotřebičů, které lze zapnout (vyhřívání zadního okna, ... ) , změna všech možných parametrů motoru (všimněte si, že auto při vypalování jede o něco lépe - ale s jakou spotřebou :-DD

PepaS.cz má modul komfortní jednotky, který také signalizuje vypalování, ale řeší to až při softwarovém vypalování. Samotný softwarový stav, že se vypaluje filtr, je po cca 20 -30 vteřinách, kdy se sepne vyhřívaní zadního okna a zvýší spotřeba.

Jinak všem !! hodnota zanesení filtru není měřená veličina (jak bych předpokládal), ale hodnota vypočtená z počtu studených startů, najetých kilometrů, stylu řízení apod. Takže skutečné zanesení filtru ani náhodou neodpovídá hodnotě udávané softwarově. (viděl jsem naprosto zanesený filtr, tak že nešel profouknout ani stlačeným vzduchem a hodnota na diagnostice ukazovala 60% zanesení. )

k manuálnímu vypalování například OPCOMem - při manuálním úspěšném vypálení se hodnota zanesení filtru nastaví na 50%.

2016-03-24 08:17:08

Děkuju za odpověď...jsem aspoň chytřejší

2016-03-24 09:46:59

Kontrolka by teda bodla . Časem si ale člověk zvykne mrknout na okamžitou spotřebu a je jasno ( nehledě na to že jak už se zmínil Colommbo tak se změní zvuk motoru ) .

2016-03-24 09:52:21

vaclav31: LED kontrolka není opravdu nijak náročná věc, alespoň pro normálního elektrikáře. udělal jsem to za cca půl hodiny od relé vyhřívání zadního okna. nejhorší bylo vymyslet, kudy táhnout dráty k palubce, aby nikde nepřekážely a pak je tam zasunout.

na spotřebu jsem nikdy nekoukal, ale vypalování jsem poznával podle "vůně". je to jiné a mám dost citlivý nos.

U pepaS.cz modulu je dobré, že ukazuje i hodnotu zanesení filtru a člověk se může "připravit" na vypalování... naplánuje delší trasu apod.


Odpovědět