Fórum - Téma


Zvýšená spotřeba 2.5 TD po servise


Fórum Omega B Zvýšená spotřeba 2.5 TD po servise

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 2.5

1 fotek  |  15 diskuzí

Palivo diesel. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 497 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový.



2013-02-13 15:47:26

Zdravím,

po asi dvouměsíčním stání jsem po servise zase začal jezdit. Byl vadný imobilizér, tak jej kamarád, co mi to servisoval, nechal odstranit u člověka, který v těch jednotkách dělá (někdo v okolí Hodonína, přes nevím kde). Pak ještě byla vadná spínačka, tak ji kvůli nefunkčním okýnkům přemostili a už to jede v pohodě. Na závěr ještě výměna oleje a filtrů. Všechno v klidu, jezdí to jak má. Ale z průměrných 7-8 litrů jsem se dostal na 11 litrů nafty na 100 km. Nevím, jestli je vada jen v palubním počítači, který z nějakého záhadného důvodu ukazuje i aktuální i průměrnou spotřebu o zhruba 2,5 až 3 litry na 100 km vyšší, nebo je to v té ECU. Setkali jste se s tím už někdy? Je to automat, rv. 2000, najeto 330 000 km. Původně jsem myslel, že to bylo tím dlouhým stáním a třeba špatnou naftou. Ale projel jsem už asi 40 litrů nafty a pořád se to nelepší. Např. při konstantních 50 km/h mi to před servisem bralo asi 5-6 litrů, no teď jsem na 8-9 litry. Díky za vaše rady a případné návrhy řešení.

2013-02-13 18:40:36

Za 7-8l/100km jsem nikdy s Ω 2,5TD AG nejezdil. Dlouhodobá spotřeba (co si vzpomínám - je to dlouho a aut je více) cca 9,5 a ve městě samozřejmě více. Údaj z palubního PC, naftu litou do nádrže jsem neodměřoval - tak moc mě to zase nezajímá. Pro Tebe ale asi řešení - eliminace chybných údajů PC. U ropy vždy plná - plná, ať si nezavzdušníš pal. okruh (určitě víš).

bad64  
2013-02-13 18:48:06

Začni si měřit ujeté km na počet natankovaných litrů paliva a pak to porovnej z palubákem.Nejlépe natankovat plnou a jezdit a pak dotankovat zase plnou a spočítat neboli zprůměrovat.On palubák někdy docela kecá. Je jasné že ted v zimě bude spotřeba o něco větší než v létě vozidlo se déle ohřívá a jízda po sněhu a náledí je jiná než na suchu.

2013-02-13 19:26:50

Já jezdil s 2,5TD kombi manuál za 7l okolo komína S druhou tou samou, naloženou na montáže, po chipu, dostávala záhul jak zátěží, tak mojí hravostí, a průměr ani ak snad nikdy nepřelezl 10l. Když jsem jel normálně, a prázdný taky jsem se myslím dostal na těch 7l...

Záleží jak je i mechanicky nastavené čerpadlo (počátek vstřiku), v jakém stavu jsou trysky - i když vůbec nezakouří, trysky můžou být total KO - můj případ. Záleží jak je čistý palivák, kolik je v něm za dlouhé stání vody a usazenin, jak třeba zvlhnul vzduchový filtr atd...

No a samozřejmě co dělal v ŘJ, ono u tohodle se toho asi moc dělat nedá, protože i když se chipuje, přendavají se mechanicky dva integráče. Takže kdo ví co s tím kdo dělal

Ale začni tím jak ti psali kolegové - vyjeď naftu, zajeď natankovat, u stojanu vynuluj tachometr (počítadlo), natankuj úplně plnou a jezdi. Až ji vyjedeš, znovu zajeď k benzínce, napiš si kolik si ujel km na tu nádrž, a jdi tankovat zase úplně do plné. Pak uvidíš kolik si najel km na kolik litrů, a to je skutečná spotřeba. Můžeš ji i porovnat s tím co ukazuje PC. Ale to už popisuju znova zbytečně když nad tím přemýšlím

2013-02-14 00:09:55

Já se chtěl spíš zeptat, jestli se nějak nedá resetovat palubní pc na tovární hodnoty, nebo něco takového. Zkrátka, aby mi ukazoval dobře. V tomto počasí mám totiž průměrnou tak 14 a to už je přece jen mimo...jo a ještě jsem zapomněl - od té opravy nefunguje tempomat. Nevím, jestli to s tím může souviset... díky za rady

2013-02-14 08:15:28

resetovat ho mužeš odpojením baterie na cca 10 min (pozor na kod radia)

2013-02-14 08:21:26

Zdravím,

co se týká spotřeba, tak bych řekl, že to není nic zvláštního v tomhle počasí. Taky přes léto jsem jezdil za 7litrů ale teď asi za 8 - 8,5l. No a mě palubní PC taky neukazuje přesně. Přes léto mi to ukazuje asi o litr více a teď asi o 1,5l. A to mám třetí omču taktéž 2,5tds a žádná mi neukazovala přesně.

2013-02-14 14:29:23

Já mám přes zimu dlouhodobou spotřebu dle PC 9.3L nafty.Na jaře klesnu na 8L nafty.V Lětě 7.5L nafty.Za 6L nafty to neumym a ani si to nedovedu představit.

2013-02-15 00:02:34

No např. při cestě do Chorvatska minulý rok jsem měl po cestě tam spotřebu 6,4 a po cestě zpátky dokonce 6,1 , takže určitě to jde. Taťka s tím jezdil do sedmi litrů, aspoň podle PP. Když odpojím baterku, tak by to mělo jít. S rádiem to posledně nic nedělalo a to jsem ji měl vyndanou snad celý den...radu s natankováním plné bych použil rád, ale přece jen to je 2500 Kč za plnou nádrž že jo..

2013-02-15 16:37:28

seccomk: A ono se to palivo z nádrže vypaří? Takže raději 10x po 250,-Kč, tzn. o 9 startů více, 9x stání u pumpy = ztráta času, 9x myslet na to, že zase musím.... Toto nepochopím Není to útok na Tebe, platné je to obecně. Na okraj : Jak tedy chceš zjistit, zda PC "nekecá"?

2013-02-15 19:27:53

Nevypaří, ale zase mi tam zbytečně dlouho leží. Navíc mi nejde zamknout víčko nádrže a nechci riskovat, že mi tu naftu někdo šlohne..

2013-02-15 20:40:26

Tak to je potom těžké Ti něco radit.

2013-02-16 12:38:36

Já se chtěl hlavně zeptat, jestli je to normální, v tomto počasí. Případně co by na to mohlo mít vliv. Včera jsem jel trasu asi 25 km a s lehkou nohou jsem jel za nějakých 8 litrů, což už se docela dá. Tu průměrnou spotřebu asi zvyšuje ten studený motor. Nevím, jestli to je jen u automatu, ale když je studený motor, tak jede tak na pětinu výkonu, fakt se tomu vůbec nechce. Pokud to srovnám třeba s manuálem octavia 1.9 tdi 66 kw.

2013-02-16 14:07:34

1. v tomto počasí (ročním období) je to celkem běžné...

2. studený (nezahřátý) motor zvyšuje spotřebu ne ASI, ale ZCELA URČITĚ a naftový motor se obecně dlouho (pomalu) dostává na provozní teplotu, pomaleji než benzínový, má menší odpadní teplo, které by motor samotný ohřívalo a proto taky nafty většinou hůř topí...

3. studenému naftovému (ale v podstatě i benzínovému) motoru se skutečně moc "nechce" a pokud řidič víc šlape na plyn, bo chce, aby se motoru chtělo, pak to má na spotřebu velký vliv a samosebou negativní. A AT tomu nepomáhá, naopak...

4. na jaře nám bude všem zas líp...

2013-02-16 17:09:46

Hele s tím že se tomu za studena nechce - OPATRNĚ Nezapomeň že máš Omegu 2,5TD s hliníkovou hlavou Dokud ručička nedoleze na provozní teplotu, ty musíš ject tak maximálně na pětinu plynu

A k té spotřebě, nekoukáš náhodou na průměrnou na PP potom co se to vynulovalo? protože prních xx km je průměr hrozný a postupně klesá. To je tím že se to počítá od ujetých km od vymazání a aktuální spotřeby. Proto je to tak vysoký, tak jestli tě tak trochu neklame tohle To není problém abych u passata měl 99,9l/100 že A když ujedu třeba 5km tak klesne na třeba na 19/100 a postupně klesá až třeba po 800km PP ukazuje třeba 6,1/100 - pro představu


Odpovědět