Fórum - Téma


zvíšení výkonu opel astra f cabrio


Fórum Tuning a úpravy zvíšení výkonu opel astra f cabrio


Diskuze o vozidlu

1996 Astra F 2.0

3 fotek  |  13 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil.



2013-08-12 12:24:42

zdarec Oplaci sem tu tak trochu noví pro opla sem se rozhodl protože hodně mích kamaradu si ho chvalí ja vlastním cabrio 2.0 8v 85Kw ale chtěl bych zvednout trocha výkon tak asi bych začal zavodníma svodama nerez vyfuk a koncoví díl. a ještě by mě zajimalo chip tuning a saní..děkuji moc za pomoc..

bad64  
2013-08-12 17:37:47

spidrman: Nevím nevím to máš motor C20NE a ten jsem měl ve vectře A a bylo to docela letadlo astra je lehčí to ti musí chodit perfektně.

2013-08-12 20:27:06

spidrman: Benzín 2.0 8v 85kW je obecně pohodový a vděčný kovářský motor s obdivuhodnou spolehlivostí a výdrží, ale ke zvyšování výkonu předurčen moc není. Čip je zcela k ničemu, ten se projeví jen u turbomotorů, sportovní filtr snad trošku ano, ale jen vložka do airboxu a zvlhčovat, jiný svody - nevím, nerez výfuk není na výkon ale výdrž, koncový tlumič výfuku je jen na zvukový efekt... Dělej, jak myslí vaši, našim je to jedno...

2013-08-13 01:28:50

Pokud jde o výkon navíc, tak jako první je ideální vyměnit standartní zapalovací svíčky za např. Denso Iridium power( tenčí elektroda, lepší výboj) jedna stojí asi od 250 kč. Nárust výkonu bude hodně malý, asi max 1-2 koně. Dále následuje filtr vzduchový. Zde jsou dvě možnosti. Vložka do původního filtrboxu či kit sání( odpadne celý filtrbox a přívodní potrubí ke klapce se nahradí). Lepší, ale dražší varianta je kit sání(nevýhoda je vyšší hlučnost nasávaného vzduchu, protože filtrbox uklidňuje a utišuje pulzace nasávaného vzduchu). Výměna pouze vložky filtrboxu přidá asi jenom max 2-3 koně. Kit sání přidá více 5-10( podle provedení a výrobce). Dále následuje výměna svodů výfuku. Ale POZOR, to není sranda jak si většina lidí myslí. Vybrat ideální svody je docela alchymie. Neboli musí být z oceli a spojené 1 a 4 válec do jedné větve a 2 a 3 do druhé větvě. Důležitá je samozdřejmě taky délka a průměr trubky. Úzké a dlouhé přidají točivý moment v nízkých a středních otáčkách, ale ve vysokých budou mýt veliký propad. Taky celkový výkon nebude tak vysoký při krátkých a širokých svodech(přesný opak dlouhých a úzkých svodů). Nárust se pohybuje mezi 5-15 konmi. Cena ale mnohdy atakuje i 10-15000 kč. Další je na řadě katalyzátor. Dá se odstranit či použít průchodnější verzi. Při odstranění se nahradí ocelovou trubkou tloušťky 1,5mm(vozidlo ale neprojde emisema na ME). Průchodnější kaťák(asi o 30% více průchodnější a projde se emisema na ME). Podle provedení je zde nárust výkonu asi 3-8 koní. Pokračování příště.....

2013-08-13 02:02:19

Pokud jde o celkový průměr výfuku, tak vliv na výkon není nijak extrémní. Nicméně příliš úzké trubky způsobují vyšší průtočný odpor a příliš široký trubky zase zpomalují rychlost výfukových plynů. Ideální je průměr trubek vypočítat. Pak jsou zde tlumiče hluku, které zvyšují průtočný odpor výfuku. Nelze je však jen tak beztresně odstranit( vysoký hluk). Koncový tlumič, který lide nejčastěji mění má na vliv na výkon minimální 1-3 koně. Nejlepší je použít systém závodních aut, svody - trubka dozadu - koncový absorpční tlumič. Zde se nárust výkonu dá počítat na více i 10 či 15 koní. Chiptung se vyplatí spíše u přeplňovaných motorů. Jinak nárust výkonu je u atmosféry 2l asi 8-15 koní(podle motoru). Cena je ale nemalá 4000-5000 kč. Vysokooktanový benzín také nějaký výkon přidá, ale je ideální do aut s čidlem klepání a turbomotorů, které potenciál benzínu využijí. Kvalitní benzín např. Verva 100 či Max Motion 100 narozdíl od Naturálu 95 čistí motor( mám to odzkoušeno). Toto byly takové menší úpravy. Dále napíši o úpravách razantnějšich jestli bude zájem.

2013-08-13 12:00:09

spidrman: Ve srovnání s tebou jsem už trochu zaprděnej tatík, takže mě neber až zas tak moc vážně, ale neodpustím si ještě pár slov, víc už nebudu prudit... Aspoň podle obrázků sis pořídil moc hezkou eFkovou astřičku, dokonce v kabriu a ještě k tomu s príma motorem. "Obyčejné" motory jsou v základu nastaveny tak, aby splňovaly jisté nároky v celém spektru otáček a zrovna tenhle motor je postaven tak, že táhne krásně odspodu. Jak tady už správně napsal muscletom, všelijaké úpravy motoru směrem ke zvýšení výkonu (nepoužije-li se mechanické přeplňování, kompresor - doplňuju já...) mají jeden háček - mohou částečně zvednout výkon buď jen ve spodním či jen v horním spektru otáček. Zvyšovat výkon odspodu tenhle motor nepotřebuje a na nějaké brutální točení s výkonem ve vysokých otáčkách zase není koncipovaný. Se všemi úpravami je spojena menší či spíš větší práce a stojí to dost peněz. Směl-li bych ti tady já skromně poradit, tož peníze radši investuj do udržování astřičky v krásném, funkčním a provozuschopném stavu, takových aut dneska na silnicích člověk už moc nepotká, o to větší si zaslouží péči. Když se někde náhodou setkám s tím, že někdo takový a podobný auto doku*ví nějakým šíleným tuzingem nebo garážovým "laděním" motoru, bývá mi z toho tak akorát smutno. Jak už tu taky psal Míla, tenhle motor je na poměrně lehkou Astru opravdu dostatečný (montoval se m.j. i do těžké Omegy), nechal bych to, jak to je, udržoval a opečovával si astřičku a užíval si ježdění s větrem a sluníčkem ve vlasech. Buď svůj a jestli někdo kolem tebe zkouší trhat asfalt, pálí gumy a dělá kravál, tož se jen usměj a mysli si svoje. Rozjet (rychle) auto není problém, zastavit ho ve správnou chvíli chce už trochu zkušeností. Šlápnout na plyn umí každej, šlápnout na brzdu ale jen ti nejlepší...

2013-08-14 07:23:46

jako to máš nejspíš pravdu nechcu stoho dělat raketu ted hodím sportovní podvozek .. auto se bude lakovat.čiré světla předek zadek.sportovní masku a nakej slabší narazák jinak chcu vše zachovat....ale chtěl sem aspon třeba ty svody vyfuk.. knk gren kit saní..svíčky ..pořadnej olej..a to asi vše to vše je investyce 10 tisíc tak a vím že auto pojede líp užjen ty 6 anodové svíčky měli na mazdě kam sem je dal vysledky sice svíčka 600kč kus. ale stalo to zato.... proto aspon ta menší uprava motoru..

2013-08-14 07:29:54

muscletom: Zdar klidně piš rad se něco dozvím od někoo kdo ma náke skušenosti narozdíl ode mě..

2013-08-14 09:57:01

spidrman: O šestielektrodových svíčkách jsem ještě nikdy neslyšel, což však neznamená, že by nemohly existovat, nicméně z konstrukčního hlediska mi to přijde už fakt přehnaný ("čím víc pruhů, tím víc Adidas...?" ) Pro tvůj motor bych doporučil "obyčejné" Denso Iridium Power IK20, reference jsou jen ty nejlepší...

2014-01-06 14:44:38

Zrovna se svíčkama bych u C20NE byl opatrný, vyzkoušeno několik sad a jen na předepsané Bosch to jede dobře.

bad64  
2014-01-06 15:14:46

m.artty: Jezdil jsem na Brisk A-Line a bez jakéhokoliv problému.


Odpovědět