Fórum - Téma


Ztráta výkonu, na dálky i úplné zhasnutí motoru


Fórum Vectra B Ztráta výkonu, na dálky i úplné zhasnutí motoru

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1995 Vectra B 1.8

1 fotek  |  6 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 5400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X18XE.



2014-04-18 13:36:04

Zdravím všechny Opeláky. 2 měsíce zpátky jsem si koupil starší Vectru B(viz. popis v profilu) a jak je tomu asi u každého starého nového auta, postupem času jsem začal narážet na mouchy, které jinak perfektní miláček má.

Ty nejdůležitější, kvůli kterým se obracím sem, se týkají motoru.

Ve stručnosti bych popsal problém:

Pokud po autě vyžaduji okamžitý výkon, začne škytat(podle známých mechaniků, kterým jsem problém popisoval to vypadá, že jednu chvíli jede auto jen na 2 válce) a i když prošlápnu plyn skrz podlahu, výkon se nedostaví. Projevuje se to třeba, když jedu nižší rychlostí do kopce za 3. Zkoušel jsem to i na volnoběh a to se objeví, když vyženu otáčky okamžitě do cca 3,500 ot./min. Kamarád říkal, že to vypadá na prasklé těsnění pod hlavou(v krajních svíčkách je jakási kapalina - je jí sice jen malinko na dně, ale je tam). Všimnul jsem si toho, že když je motor studenej, tak se to skoro vůbec nestává, ale včera(při cestě do německa), když jsem sjel z dálnice s nažhaveným motorem, tak to nebyl jediný rozjezd, při kterém by se motor nezakuckal. Obvykle to dělám tak, že trochu povolím plyn a zase přidám, dokud se to nechytí, ale je to nepříjemný.

Dále se problém projevuje tak, že na delší štreky(100km - dálnice, rychlostky) se sem tam stane, že motor začne cukat, ručička na otáčkoměru se zblázní - skáče od 0 k 7,000 otáčkám a motor pak úplně zhasne. Naštěstí po zastavení stačí jen znovu na startovat a jede se dál, ale není to nic příjemného. Co jsem tak zpozoroval, tak se to stává, když jedu z kopce a mám kvalt. Motoru se podle všeho nelíbí, když ho táhne setrvačnost auta.

Budu rád za každý návrh, tip a jakoukoliv radu, která by mi mohla pomoci vyladit své jinak skvělé auto. Předem díky, Dan

Venca49  
Václav
2014-04-18 13:46:10

someone: Nepíši k vyjmenovaným závadám,ale dám jen radu z praxe.S motory 1.8 byly různé drobné problémy.Vyřešily se naprogramováním ŘJ na 2.0. Auto bylo tedy VB 1.8,ale pro další diagnostiku motoru se zadával motor 2.0.Tím se odstranily všelijaké neřesti a auto jelo i lépe a spolehlivěji.Je to fakt.

2014-04-18 15:52:07

someone: Taky budu psát jen obecně, snad vyjma jakési kapaliny v krajních svíčkách - bude to olej, ale ne z důvodu těsnění pod hlavou, ale těsnění pod ventilovým víkem, které už nefunguje, jak má, a olej prolíná ke svíčkám. Náprava není složitá, odšroubovat ventilové víko a těsnění vyměnit, lze je pořídit samostatně. A obecně bych doporučil vyčistit, co v domácích podmínkách či v dílně vyčistit lze - škrtící klapku, volnoběžný ventil a popř. i EGR, odkazy a návodem sem vložím. Možná by nebylo marné vyměnit zapalovací svíčky a zcela jistě i palivový filtr (kdoví, kdy byl měněn naposled...) Rozsvěcí se při tom škubání nějaká kontrolka ? Pokud ano, mohla by napovědět diagnostika...

http://www.gm-club.cz/nav...lnobezneho-ventilu-a-sani

http://www.gm-club.cz/navody-opel/egr

2014-04-18 16:18:57

Auto mě většinou varuje před zlenivěním tím, že se rozsvítí kontrolka motoru, ale není to podminka. Někdy stávkuje bez varování(kontrolka nesvítí) a někdy zase jede i když kontrolka svítí.

2014-04-18 16:28:24

someone: Tož o kontrolce jsi měl napsat rovnou, (roz)svícení není bezdůvodné... Máš-li možnost, nech udělat diagnostiku, přinejhorším aspoň vyčtení paměti uložených závad (budou, i když už třeba not present, ale kontrolka svítila)...

2014-04-18 16:33:29

Zkusím procistit co procostit jde a dám vědět, kdyby někoho cokoliv napadlo budu jedině rád, zatím díky


Odpovědět