Fórum - Téma


Ztráta výkonu


Fórum Omega B Ztráta výkonu

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4

2011-09-21 10:52:27

Ahoj, tak jsem nový, skoro šťástný majitel Omegy 2.5 TD (r98), ale mám dva větší problémy s autem:).

1) podivné klapání motoru - nevíte zda je to chyba či vlastnost?

2) při delší jízdě po dálnici stoupá teplota ke hranici 100 stupňů a jakmile ji přesáhne auto uplně přestane táhnout padají otáčky i rychlost. Musím vyřadit a počkat než padne teplota zpět na nějakých 95 stupňů a pak auto jede jakoby nic dál, dokud se teplota opět nevyšplhá přes zmiňovaných sto stupňů. Vůbec netuším, čím by to mohlo být:( ale je to divný:). Setkali jste se s tím někdo? k tomu přehřátí dochází při rychlsti mezi 120 a 130 tedy žádné závodění....

Díky za rady!

2011-09-21 12:29:11

Tak ja mam sice 2.5 benal, ale k te teplote ja mam normalne kolem 92 pri horku a zatezi do tech 100 , mrkni jestli je vpoho chladic a napln. A taky jestli se ti spina shara. Vic ti asi poradi DaweTDS ten ma tanhle motor.

2011-09-21 14:21:34

2.5 TD trpí přehříváním a následně praskají hlavy a nebo odejde těsnění.

1, možná máš jen zavzdušnědou soustavu , vyměň víčko expanzní nádoby. je to nejlevnější řešení a tepre potom zjišťuj další chyby.

2, Funguje správně termostat ? Funguje sahara na chladiči ?

3, není v chladící kapalině olej , či neubývá kapalina ?

2011-09-21 17:36:05

může být i vodní pumpa KO, ale začni od toho co ti napsal Bre@thlless

2011-09-21 19:22:49

Ahoj, také se připojím. Jako první vyměň to víčko, jak říkal kolega, za druhé zkontroluj, zda není olej ve vodě nebo jestli se neztrácí chladící kapalina. Poté bych osobně zkontroloval vodní pumpu, jestli je tam ta s plastovou vrtulkou, tak může být v háji. Koupil jsem Omegu z D a tam mi řekli, že je do šrotu prasklá hlava atd. Tak jsem ji koupil, přivezl sundal hlavu a ejhle: hlava i těsnění v pořádku a vše jak má být! Vyndali jsme vodní pumpu, a jéje problém vyřešen vrtulka se odporoučela do věčných lovišť. Kopil jsem novou Graf s železnou vrtulkou. Vše jsem složil a jezdí do dnes. Toť má zkušenost a rada. René

2011-09-22 07:58:57

jj ještě je varianta co jsem měl já...Zasranej vodní chladič...Máš manuál a nebo automat? Pokud automat,tak stoupání teploty může být klidně i přehřívání se automatická převodovky.Z ní vedou trubky právě do vodního chladiče,kde je výměník a voda by to měla chladit....To by se asi projevilo i na chodu převodovky a jestli máš manuál,tak ty slova co jsem tet napsal nečti

Jinak už výše zmynované....zátka,pumpa,viskozní spojka na vrtuli,chladič,...

Máš klimu? taky jsem měl mezi vodníkem a klimou chomáč bordela.

Zkus někde sehnat jinou zátku,někoho,kdo by Ti půjčil jinou vrtulu atd...Vyměn to a jdi to projet a hned uvidíš.

Osobně bych to viděl na plastovou pumpu a nebo chladič,pač to auto ,když jede,tak vrtuli nepotřebuje...stíhá se to chladit náporem.

2011-09-22 09:57:51

Díky Vám všem kluci za cenné rady. Vezmu to postupně dle ceny od nejlevnějších možností k nejdražším:). Víčko jsem koukal, že stoji něco okolo 80 korun. Bohužel neznám nikoho, kdo by mi ho mohl jen pujčit a kolemjdoucích se ptát nebudu:)

jinak sahara spíná, běží ještě poměrně dlouho po vypnutí motoru, takže termostat pro ni funguje. Někde jsem tu četl, že Omega má dva termostaty a že ten druhý je pro řídicí jednotku, tím by to být nemohlo? I když moc nevidím důvod, jak by to přehřívání ovlivnovala řidící jednotka..

Olej v chladicí kapalině jsem neviděl, asi by to bylo vidět na první pohled ne? i víčko je zespod čisté. Kapalinu jsem tam dolejval asi čtvrt litru, ale težko říct, jestli ubývá. Je možný, že tam toho tolik měl už předchozí majitel.

Tu vodní pumpu najdu kde přesně?:) , měl jsem předtím Peugeota 406 a ten má ten motor poněkud jinak stavěněj... jak náročná je ta výměna?

Ještě jednou moc díky!

PS: kde se dají koupit dobré levné náhradní díly? V Praze? Díky moc!

2011-09-22 20:14:24

Ahoj, levné díly jsou v autolelly, Bassu, v praze je hodně možností! Tady je jeden obrázek.

2011-09-23 09:50:03

Joo tak rendyse si važ...Kvůli fotce sundal i hlavu

2011-09-23 11:58:55

Ahoj, co bych pro ostatní neudělal. Bylo to za chvíli dole a zase zpátky hihihi

2011-09-24 07:53:37

Mě přehřívání ve byšších rychostech dělal totálně zarostlej chladič vodním kamenem... Dal jsem tam jinej - z bramboráka a teplota OK i když byl trošku jinej a neměl čidlo na vrtule... Nebylo třeba, protože se to nehřálo vůbec. Furt v normálu. Pak jsem sehnal origo, ale dobrej a byl klid...

Ale kámo, bejt tebou hodně bych si dal pozor s tou teplotou na sto stupnu... Už ted je docela zázrak, že ti ještě nerupla kebule... Tyhle motory nemaj tuhle temperaturu příliš v lásce...

2011-09-25 01:12:10

Přesně tak....udělal jsem to uplně stejně...Teda ještě jsem si dal tu práci ten původní chladič čístit. (proplachoval jsem ho snad 2 hodiny servošamponem). Už z toho tekla krásně čistá voda ALE ten kámen tam byl pořád

2011-09-26 18:49:44

Zdarec

Tak to samé mám já. Teplota furt někde okolo 90 a a víš.A to i bez klimy.Jo a jen tak,začalo mi to dělat až po výměně chladiče. Dal se tam nějaký z vrakáče.Protože ten co jsem tam měl tak se odporoučel do věčných lovištˇ.Nyní čekám až našetřím na nový

protože před tím byla teplota OK.

2011-09-26 22:50:49

to asi bude děvka přicúpaná co tekla a dali do ní ucpávač třeba i několikrát a na vrakáču ho umyli vapkou aby se dobře prodal

2011-09-27 06:06:05

Já mám teplotu futr lehce nad 90 ...teda podle rafiky. To mi ukazovalo i po výměně za chladič novej.. Jen se to nehřeje v tahu

2011-09-27 20:49:00

To mně to ukazuje,když to není v tahu 80tku,ale jakmile přijde kopec nebo mi ujede noha,tak furt 90 a více a to i bez klima.

2011-09-29 15:21:58

80st tam má i švagr na 2,5td sedan...uplně jsem čuměl,že se to auto víc nechce hřát

A když jsme ji drželi v létě na dálnici,tak se zvedla na 95 a víc nešla...Joo a rychlost 195km/h

2012-04-18 09:32:46

s trochou zpoždění ale přeci. Po návštěvě así tří servisů v Praze, kde mě auto odmítli opravit s tím, že je prasklá hlava, jsem zajel do čtvrtého, kde jsem se domluvil na opravě hlavy s tím, že to bude tak na týden, mi druhý den auto vrátili s tím, že je to opravené. A hle, nebyla to hlava, ale "jen" vodní pumpa. Přesně, jak to tu je již několikrát zminováno:). Ale příjde mi, že i po té výměně je teplota nějak vysoko, drží se na 95 stupních a když jedu někde do kopce nebo na to víc šlápnu, jde slušně ke stoveččce... Může to být tím, že nefunguje pomocná vodní pumpa? V tom servise, kde měnili tu hlavní pumpu mi řekli, že ta pomocná není potřeba. Tak sem řikal ok, ale když není potřeba, proč ji tam konstruktéři u pana Opla dávali, že? Nějak nevím, co s tím....:(

2012-04-24 14:42:44

Už jsi zjistil víc? Mám omegu chvilku a když jsem jel naloženej, tak to lezlo taky ke stovce. Normálně jezdím kolem 90, ale nerad bych to auto odepsal dřív, než si ho užiju. Kde jsi byl v Praze v servisu? Já si na tom neudělám nic, bo jsem lempl. Dík

2012-04-24 21:42:50

Pánové pomocné elektrické čerpadlo plní tuto zásadní funkci: jedete si to po dálnici 160 km/h a hle chce se vám na záchod a jste nuceni ihned zastavit a vypnout motor V tomto případě dojde k nárustu teploty a hrozilo by prasknutí hlavy a devastaci turbodmychadla Zde po vypnutí klíčku přichází na řadu pomocné el. čerpadlo čidlo dá povel, že se zvyšuje teplota a ono se samo spustí

Mám pro oba ještě jednu radu zkuste vyndat chladičt a zjistit zda je dobře průchozí je to u Omegy 2,5TD častý problém. Já osobně jsem jej na zemi proplachoval Vap-kou půl hodiny a použil chemii.


Odpovědět

1  2  3  4