Fórum - Téma


Změna rychlosti při změně pneu


Fórum Technický koutek Změna rychlosti při změně pneu



1  2

bad64  
2012-06-02 15:36:25

http://www.gm-club.cz/zamena-pneu/

2012-06-02 15:54:19

Je to věda, Mílo... Při rozdílném profilovém čísle je mi to jasný, ale při stejném a jen rozdílné šíři pneu mi to ta moje čistě pragmatická hlava moc nebere (asi se uplatňují valivé odpory, příčná i podélná zrychlení a smyková tření sem, tam i onam), zbořils mi můj dlouholetý mýtus, to se kamarádovi nedělá a já tě za to nemám rád... Jsem z toho rozklepanej, že si musím jít dát a několik

2012-06-02 16:08:36

Ono pokud se nepletu, tak to profilové číslo, není "číslo natvrdo". Ale je to nějaké poměrové číslo vůči šíři pneu. Proto je u pneu při stejném profilovém čísle, ale jiné šíři rozdíl. Tedy...pokud mám pneu např. 195/55/15 a 215/55/15...tak ty pneu nebudou stejně vysoké. Jestli se pletu, tak mě opravte.

bad64  
2012-06-02 16:10:48

Jo Jiříku tak je to daný a stím já nic neudělám alespon je jasný že se nemuže nikdo řídit se spotřebou dle T.P,když bude mit jiné pneu.To je jen jeden bod proč se nelze řídit udajem v T.P. Že mne nemáš rád to vyřešíme 5.7. v Kouřimi možná se staví Jamanx a Luigi65,aby jsme se nebáli.

bad64  
2012-06-02 16:12:17

HonzaL já myslím,že by měli na výšku být stejné údaj 55 je daný superadmin

2012-06-02 16:15:51

Podle mě NE:

profilové číslo (%) stonásobek poměru výšky profilu pneumatiky (H)

k šířce profilu pneumatiky (B) nasazené na teoretický ráfek

100*H/B

bad64  
2012-06-02 16:19:58

Nevím neštudoval jsem to ale dle mého by to mělo být stejné jelikož je daná nějaká výška pneu je rozdíl v šíři a měří se pokud se nepletu v palcích.Nebudu se dohadovat než si něco o tom nenajdu na internetu pak sem popřípadě vložím odkaz.

bad64  
2012-06-02 16:28:12

Tak máš asi pravdu omlouvám se zde je tabulka http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php

2012-06-02 16:33:12

A teď a takhle už to docvakává i mně - procenta (třeba 65, 55, 45) sice zůstávají stejná, ale jejich vyjádření v mm se mění podle šířky pneumatiky, tím je odlišná její výška, celkový průměr kola, jeho obvod a tedy i dráha na jedno otočení. A v důsledku toho jsou ty odchylky v měření... Díky, Honzo!

2012-06-02 16:42:54

Colommbo:

Není zač...

2012-06-02 18:31:58

No prosim a zelenáčovi jte nevěřili, ale každopádně to je na další debatu, smí být vůbec obutý Embéčko Oktávka (205/55/16) na Omě? Teda samozřejmě že asi ano, ale co technická?

bad64  
2012-06-02 18:36:38

To je jednoduché pokud jsou rozměry zapsané v T.P.můžou být obuté.a projdou STK.Pokud si je někdo dá jen proto že se mu líbí má smůlu a to nejen na STK.Dnešní Passati majimožnost prověřit i tento údaj,krom toho když nedej bože někdo zaviní havárii tak má smůlu pokud bude mít jiné pneu než ty zapsané.To jsou jen dva případy proč nemontovat jiná kola a nebo pneu.

2012-06-02 18:42:43

Jestli se nepletu, tak na Omu B2000 patří jen tyto 195/65/15 Zimní a 205/65/15, 225/55/16, 235/45/17 zimní nebo letní, tedy dle TP

bad64  
2012-06-02 18:45:01

Tak to nevím já mam Omu caravan z r.1996 a mam jen jeden rozměr 195/65-R15

2012-06-02 19:00:11

Ano to je pravda a ještě 205/65/15 to dokonce byl primární rozměr, 195 je schválen jen jako M+S, ostatní platí až pro Omu B2000

2012-06-02 19:02:44

Tak přesně na tohle jsem Kopejdu upozorňoval, že by neměl mít obuté 205/55/R16, ale prý to tak má alternativně v TP zapsané. A shodli jsme se, že je to asi věc zápisu (přepisu) při vyplňování TP - jeho vůz je dovoz z D, takže to v německým TP tak i mohlo být napsané anebo se tady při přepisování prostě přepsali... Moje Oma je koupená jako nová tady a v TP mám přesně tytéž alternativy jako ty, Matsi...

2012-06-02 19:23:53

Klidně se mohl kdokoliv na inspektorátě (spíš na technické) upsat, ale pokud budu počítat +/- tak je to stejné výškově: 205/55/16 je jako 195/60/16 je jako 195/65/15, ale na druhou stranu opravdu primární a všichni ji měli na rezervě je 205/65/15 a to není výškově stejné, teda hlavně zatížením na každou pneu.195 je 91 a 205 je 94. Zkrátka do lesa bych s tím nejel. Ta zátěž na každé pneu je v celku nedůležitý ůdaj u lehkého auta, ale na Omě už je to trochu horší, údaj 91H u 195tek znamená že, pneumatika unese zatížení 615Kg na kolo (vozidlo max celkem 2050Kg) ale maximálně do rychlosti 210 Km/h následně se začne bortit. Chápu že nikdo tak rychle nejezdí, ale 2T naložené v Omě není úplná haluze a ty pneu prostě víc neunesou než 2050Kg. Sakra jsem se rozkecal

2012-06-02 19:40:29

Moje stávající 225/55/R16 mají index nosnosti 99 (775kg) - sice jsou to Goodride Made in P.R.C., ale něco na tom vyšším indexu nosnosti bude, bo si musím trošku víc hlídat tlak, jelikož i když se časem třeba trošku poníží (ne že by nedržely), tak mají tužší boky a nižší tlak navenek nepřiznají - uff, taky krásná dlouhá věta... A řekl bych, že ty tužší gumy jsou i znát při jízdě, hlavně v zatáčkách krásně drží. Mám je třetí sezónu a na nich asi 26tis.km a i přes značku i výrobce u mě zatím naprostá spokojenost.

bad64  
2012-06-02 19:54:45

Ty pneu jak píšeš mam asi 3roky na Vectře a taky spokojenost dost lidí mne od nich odrazovalo ale cena vyhrála.Akorát mam jiný rozměr než ty na Omeze.Na VeA mam 175/70R14

2012-06-02 20:09:11

Mě někteří lidi taky říkali fuj, ty woe, čína, jo...? A některé rádobyobjektivní testy pneumatik: nebezpečné, hazard, nebrat a kdesi cosi. Ale jeden kamoš, co jezdí automobilový soutěže, je má obutý na fabii RS a najíždí si s nima rychlostky a je spokojenej, tož jsem si řekl zkusím je taky, cena u mě nebyla až tak rozhodující, maximálně je po sezóně vyhodím. Je fakt, že nejezdím "na krev", ale prostě makají u mě už třetí sezónu bez zaškobrtnutí...

http://www.nejlevnejsipne...a=225&profil=55&prumer=16


Odpovědět

1  2