Fórum - Téma


Zlý start


Fórum Zafira B Zlý start

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2009 Zafira B

24 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2017-01-11 21:00:10

zdravim pani mam taky problém. ako udreli tieto mrazy veľké tak len kapem s mojou zirafou. auto hrozne dlho krúti a nechce riadne štartovať. chybou bolo aj to ze som mal nefunkčné 3 zhavice. tie som vcera vymenil a aj palivový filter pre istotu. ale problém je stále. auto krúti aj 2 minúty kým naštartuje. aj to len cez nabíjačku lebo by už nevládala baterka a pritom má dva mesiace. co môže byť ešte na chybe?

2017-01-11 21:06:22

Cau

Ja mam zafiru 1.9 110kw. Co som odpozoroval tak po neuspesnom starte vyber kluc a pockaj ky sa zapne pomocne cerpadlo. Bude bzucat spod kapoty. Ked prestane nazhav a startuj a opakuj ky nenaskoci. Odporucily mi dat max 1liter benzinu do nafty.

2017-01-11 21:28:58

Mozno ze i starter je liny pokud barerka je dobra , ale toci pomalu a nema švih .

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-01-11 21:31:16

brian03: Pravděpodobně špatné palivo v nádrži....... Mám stejný motor ve Vectře C a nemám nejmenší problém se startem v -25°C.... Najeto 206 tis km. Celý vůz je původní z roku 2006 kromě pár drobností jako rozvody, spojka, brzdy, trubky výfuku a zadní pružiny (náplně a filtry pravidelně měněny) ....

Podávací palivové čerpadlo je v nádrži, filtr paliva je v motorovém prostoru a má výhřev.....

Naftu beru jen čistou bez biosložky a "dopuji" zimním aditivem VIF....

2017-01-11 21:43:42

ja práveže tankujem stále evodiesel na slovnaftke. a nemal som problém doteraz. a pomohlo by tomu keby som tam dal kus benzínu ako mi tu poradil kolega? nemôže sa nic stat?

2017-01-11 21:52:49

kopejda: Souhlas. Ja sice uz na naftu nejezdim bezmala 30let, ale kdybych kupoval naftu, tak jedine Benzina nebo EuroOil (byvala Benzina n.p.). Uz jsem to tady psal.

brian3: S tim benzinem bych byl opatrny. To jsem si mohl dovolit u Rekorda (2.1D), protoze ten mel vstrikovani do predkomurky, takze motor bezel mekce i na rychle-vznitiva paliva. Tehdy neexistovala jeste dvojhmota, proto mely vsechny osobni diesely "mekceny" chod pomoci vstrikovani do predkomurky a prvni primy vstrik (u osobaku) byl Fiat Ritmo. Zato nakladaky mely prime vstrikovani a kdyz se do Ventry nalila 5ka benzinu do nadrze, tak to melo strasne "rachtavy" chod. At si, tim benzinem, neznicis treba dvojhmotu. Ja osobne bych radeji volil petrolej. Ten se take sklada z nizsich frakci, nez nafta.

2017-01-11 23:15:32

brian03: do CR motoru uz s benzinem opatrne (abys nezadrel vstrikovace). osobne bych radej nedaval. pokud mas filtr cisty tak: bych ve skrytem menu zkontroloval kolik Voltu dobiji alternator a pokud malo tak natahnul druhou kostru motor - minus pol baterie. baterii zmerit zda ma v klidovem stavu alespon 12,6V a ne mene. a pak uz zbyvaji uz jen dve veci: jednotka zhaveni KO a nebo suchy starter, ktery ledva otoci sam sebe natoz motor. vse bezne zavady

p.s. zhavicky dej nove VSECHNY 4 ks jak nechas jednu starou tak si casem vyrobis problem a budes menit dost brzo zase... a zbytecne. zhavicky se meni vzdy vsechny najednou. i bych vysvetlil proc ale uz se mi nechce.

2017-01-11 23:39:51

zhavice som menil samozrejme všetky 4. alternator dobíja 13,6 - 13,8V zhruba.baterka ma cca 2mesiace a mam bosch 80ah 740a. a diagnostika by mi nenapísala ze je vadna jednotka zhavenia? alebo ako zistím ze je KO? štartér práveže krúti dosť rýchlo, nieje daky lenivý :(

2017-01-12 00:05:01

brian03: zkus si koupit startovací sprej, strikni ho trosku do sání, pokud auto hned chytí a běží normálně, máš problém ve žhavení nebo předehřevu nafty. Pokud nechytí a musíš stejně dlouho točit, je problém s naftou.

2017-01-12 00:16:57

brian03: 13.6V je malo! mas startovaci kabely? pokud ano vem jeden z nich a spoj s nim motor a minus pol baterie a po nastartovani se podivej kolik to dobiji.

2017-01-12 00:30:31

brian03: a těch 13,6-13,8 jsi měl po nastartování studeného motoru? Světla zapnutá? Ventilátor běžel? Pokud ano, je to normál, startér vycucne baterku a ta než se e vzchopí chvilku trvá. Navíc ti ještě v autě běží určitě rádio, dveře máš otevřené, takže světlo interiéru, auto ještě žhaví a ještě vyhřívá nádobku filtru... Myslím že za těchto okolností je i 13,6 ok. Záleží kdy brian03 měří.

2017-01-12 00:47:25

no meral som asi hodinu po naštartovaní, svetlá boli zapnuté, aj ventilátor a aj rádio. hneď po naštartovaní malo 12,8V len. alternator bol repasovany pred rokom asi. no ale aj keď mám baterku úplne dobitu z nabíjačky, tak aj tak dlho krúti, tak pochybujem ze to je alternatorom.

2017-01-12 05:42:15

Tak dnes start - nechat cerpadlo nech dobehne znívu nazhavit a start a na postvrte naskocila zafira

2017-01-12 05:52:30

Jurasek: omyl, první seriově vyráběný přímovstřikový diesel měl Fiat Croma.

2017-01-12 05:54:43

ja mam motor od fiatu 1.9 tdci 110 kw a dal som tam 0.5 litra benzinu. Jede to potisie a o nieco lebsie startuke

2017-01-12 10:28:33

aaaaach jo. 12.8 po nastartovani a 13.6 po delsi dobe.

v poradku je leda tak mas v haji ukostreni ne alternator za predpokladu ze je opravdu dobry - overeni lehke v mem prispevku vyse. a nebo je KO baterie. zbytek si domysli a nebo to ignoruj a hledej si problem kde chces. dovi-dopo

daveX: nesmysl me do 2sec po nastartovani vc svetel, ventilatoru, otevrenych dveri a radia dava 14.4V. bud ma mrtvou baterku a muze byt dobita kolik chce, kdyz nedava ampery je ji to na nic a zbytek je popsan vyse.

2017-01-12 10:36:02

Biggest ak to bolo mne tak ja mam 14.3V po nastartovany.

2017-01-12 10:59:58

karya: a ty si psal ze mas 12.8V? ty mas OK altik i kostru. kdyz ti nejde nastartovat nafta v zime tak nejcasteji: zhavicky nebo nafta - parafin ucpal filtr nafty.

2017-01-12 18:37:41

Baterka, STARTÉR !! a silové kabely. Zdání, že se startér točí dost, je pouhé zdání. Na kolik spadne napětí na baterce při startu? Jsou tam elektrické vstřiky, jestli klesne napětí baterky, jakože klesne, jak dlouho si to vstřik nechá líbit, jak má "pochopit", že i na 8V se má otevřít? A pustit plnou dávku nafty? Je to sice pulsní modulace, ale kde se má vzít plných 12V ve špičce, když na baterce už nejsou?

Kdyby bylo špatné žhavení, jednotka motoru to spolehlivě pozná.

A i kdyby to nežhavilo vůbec, nedělám si iluze, že i při -20 a točení motorem dostatečně dlouho nerozpálíš válce tak, že to chytne. Ovšem ne bez nafty.

Např na 1,9tkách je vina špatných startů i za tepla tipickou záležitostí startéru nebo baterky.

No a pokud je, co třeba ukazuje snímač tlaku na railu?

Po startu musí "naskočit" dobíjení velmi rychle, není to o napětí baterky.

2017-01-12 19:31:53

Bateria nova, zhavice ok , filtr novi.


Odpovědět

1  2