Fórum - Téma


žlutá kontrolka smyku (asr)


Fórum Zafira A žlutá kontrolka smyku (asr)

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3

2015-07-10 06:44:02

pavlas2: pavlas2: Už jsem ti chtěl dřív odepsat, měl jsem jistou ideu. Jenže to jsem netušil, že řešíš Zafiru B, když jsi dotaz vrazil do sekce Zafiry A. Chápu, že jsi viděl vlákno , kde se řeší obdobný problém, přivařil jsi to sem, jenže to je úpně o něčem jiném, co se technologie týče.

Béčko je postavéné na CAN sběrnách, možná je chyba i tam. Je divné, že fakt není žádná chyba v jednotce ESP uložená. Co data z jednotky za jízdy, koukal na to někdo? Skutečně existují pracovní postupy, jenže zrovna třeba autorizák tě odpalkuje s tím, že to je buď jednotka anebo že se s tím nechtějí drbat. Tady ti nikdo moc nic konkrétního neporadí, potřebuješ borce, co umí vzít diagnostiku do ruky, zjistí, co skutečně jde, nejde, má k dispozici schemata a komplet to proleze. Tohle není na opravu se šroubovákem v kapse.

2015-07-10 08:56:05

Venca49, Alzafir: A safra, tak to se omlouvám, to jsem opravdu přehlíd, že píšu do vlákna Zafira A. Moje chyba. Soráč.

Na data z jízdy určitě nikdo nekoukal. Někdo práci teda evidentně "odflák", takže asi zkusíme jiný servis.

Nemá někdo dobrou zkušenost s nějakým pražským servisem? Případně okolí Prahy. Nemusí to být za každou cenu autorizovaný servis Opel.

Každopádně díky za rady!

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-10 12:55:36

pavlas2: OK, pak není snad problém, napsat, že vůz nevlastníte.......

K tématu, že jde o Béčko, bylo jasné z dotazu, jen některá měla 1.8 bez VVT......

V tomto případě jde o CAN systém ESP, zde by skutečně bylo dobré provést kontrolu systému za jízdy. Osobně si myslím, že jde o problém se snímačem stáčivého pohybu. To je právě čidlo, které pozná polohu vozidla během jízdy a zaznamenává různá přetížení v několika rovinách. S těmito senzory bývají problémy, a je celkem pravděpodobné, že jde zrovna o tuto závadu. Další zařízení, které je na CAN sběrnici je modul CIM, zde je pro jednotku ESP získávána informace o úhlu vytočení kol přední nápravy. CIM obsahuje optický snímač úhlu natočení volantu, opět když selže tato informace, ESP bude v poruše...... Dále je třeba prověřit další informace potřebné ke stabilizaci, ta se děje přibrzďováním jednotlivých kol nezávisle na sobě, tedy je jasné, že je potřeba znát informace o otáčkách jednotlivých kol, zde jde o snímače jednotlivých kol, jejich funkčnost lze opět ověřit diagnostikou třeba v systému ABS, je na to krásný dialog v diagnostice.... A tak dál a dál......

Dále jde v testovacím módu zcela jistě ověřit funkci odbrzdění jednotlivých kol (test ventilů ABS), snímač stáčivého pohybu a snímač vytočení kol lze určitě i kalibrovat..... Atd atd....

Je to skutečně na někoho, kdo 1) má správný diagnostický nástroj, 2) umí s ním pracovat a 3) umí použít i vlastní rozum a logickou dedukci při hledání závady.....

V Praze jsem slyšel o Auto Staiger na Černokostelecké......http://www.auto-staiger.cz/

2015-07-12 23:11:57

kopejda: Díky moc za rady a za tipy. Ani jsem neměl tušení, kolik tam je čidel. Zkusíme teda nějaký jiný servis, kde snad budou poctivější... Ještě jednou díky!


Odpovědět

1  2  3