Fórum - Téma


Zkušenosti se servisem


Fórum Meriva Zkušenosti se servisem

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2015 Meriva B 1.4

49 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový.

Zravím všechny spokojené majitele Merivy na LPG

Auto jsem koupil v 2/2015 v Českých Budějovicích. Nyní mám najeto 11000km a zatím žádný problém, naprostá spokojenost. Spotřeba benzínu je nemě řitelná, protože na ten se jen startuje a podle venkovní t...


1  2  3

2016-02-20 20:58:12

Přidám se - Opel Ostrava Svinov - za mě NEBRAT, já jsem odcházel s pocitem že mě ojebali.

Dával jsem tam auto (ne moje), a nechával jsem tam papír kde bylo velkým tiskacím napsané "zkontrolovat a nacenit" a měl jsem tam napsané podle priorit - rozvody, poloosu, brzdy a dunění při řazení. Při předání jsem udělal velkou chybu protože oni do předávacího protokolu napsali SP dle IS O1 s cenou 15000.

Byli jsme domluvení, že na to kouknou a zavolají kolem 10. Když jsem tam volal kolem 10:30 tak bylo auto ještě na dílně. O hodinu později taky ještě na dílně a pak mi kolem 12 volali že to mají hotové ať přivezu 5300. Tak jsem se ptal co dělali, protože jsem nechápal. Udělali olej, 2 žárovky, dolili nemrznoucí kapalinu, a vyměnili vlnovec.

Když jsem tam přišel kolem 17:00 a chtěl to vysvětlit, tak tam ten technik nebyl a nedalo se nic řešit. Tak jsem se ptal kdo po nich chtěl ty věci udělat, tak samozřejmě já byl vůl, že jsem těch 10 písmen podepsal - měl jsem si pohlídat ať je to při předání v tom protokolu. Technik tam nebyl, takže přijďte zítra, oni neví co jsme si domluvili. Nebylo to moje auto, takže těžké řešení. Nakonec jsem se ještě zeptal na tu slevu, co mají na obrovském bilbordu, tak mi to z 5300 srazili na 4700 a já jsem naštvaný odjížděl odvézt svěřené auto. No radost.

Uznávám, že jsem podepsal ten protokol, ale stejně trvám na tom že mě ojebali, protože ten technik mi řekl že se podívají a zavolají. I další jednání byla z mého pohledu zmrdská praktika, kterou podle stylu jednání nedělali poprvé... no a dál jsem jako zákazník už tahal za kratší konec. Navíc mi bylo vysvětleno, jaký jsem debil, že se zabývám tak hloupými problémy jako jsou brzdy, rozvody a poloosy, že ten vlnovec mě zachránil a je důležitější. Známý z práce má podobné zkušenosti, tak jsem asi nebyl sám.

Olej tam stojí 474,92 Kč a Opel sleva se na to nevztahuje - ten stojí furt stejně.

2016-02-20 21:41:12

Dnes jsem se podíval na olej a je po 15000 km tmavě hnědý. Když ho měnili v 5/2015 tak před výměnou byl stále světlý skoro jako při koupi 5/2014. Takz si nejsem jist, zda výměna byla zcela OK.

2016-02-20 21:56:56

josé: Pokud to chápu správně, tož v 5/2014 jsi koupil nový vůz, za rok byl z motoru vypuštěn světlý olej, nalit nový a ten po 15tis.km je již tmavě hnědý... To vše je v naprostém pořádku. Provozem za první rok se ještě nevytvořilo v motoru tolik úsad jako za rok další a ty jsou z větší míry rozptýleny v oleji, proto je tmavý, resp. znatelně tmavší, než před rokem. Kdyby olej na konci výměnného intervalu byl stále světlý, bylo by to horší, takhle buď klidný, olej správně čistí.

2016-02-20 22:25:56

colommbo: Díky, tak snad to pošlape.

2016-02-20 22:32:22

josé: Budeš-li i nadále nechávat měnit olej po 15tis.km (a samosebou včetně filtru), tož není třeba se bát, i když bude tmavý. Tak je to spravne, tak to ma byt.

2016-02-22 10:34:47

ondra01: Zdravím Vás, máte pravdu, že je vše na domluvě. Taky, když si nechávám vyměnit olej nabídnu servisu, že si vezmu olej od nich za stejnou běžnou cenu co je v maloobchodě max. + 10%. Servisy kupují olej většinou v sudech za nižší ceny a i tak jenom na oleji zajímavě vydělají.Samozřejmě + práce, která má servis živit. Ohledně toho oleje je to zavedené v ČR - prodávat jej 2x dráž než v obchodě + práce a argumentovat zárukou.Píšete " přineste si co chcete, ale nechoďte za mnou reklamovat. ". Běžně se píše - zákazník dodal svůj olej a tímto je jasné, že servis ručí pouze za práci - nikde neručíte za to co neplatíte. Myslím si, že např. pneuservis Vám také neřekne - vyměníme Vám pouze námí dodané 2 x dražší pneu - jinak není záruka na výměnu - ale žárovka je také dobrý příklad. Podle reakcí je vidět, že je zde více názorů a to je asi dobré - jenom debaty a jiné nazory mohou vést ke změnám. Karel

2016-02-23 20:31:55

No přátelé já si myslím, že se nic nezmění ani dalších 20 roků, protože kvalitní auta se vyráběla tak do roku 1997, pak to jde celkem po nakloněné rovině směrem dolu. Už jsem tady o tom psal (Zafira C) že rozdíl mezi značkovým servisem a dobrým "garážníkem" je v tom, že značkový servis dává do servisky razítka, na které občas nekdo slyší. I když se nepovede něco při výrobě, (tempomat Meriva) svedou to na vlastnost systému a je to vyřešené. Řešil jsem reklamaci a trvalo to 9 měsíců, nakonec to prohráli ne za prodej nekvalitního výrobku ale za porušení zákona na ochranu spotřebitele. Dodnes jsou nový zákazníci uváděni v omyl, pokud si koupí do Zafiry systém na hlídání slepého úhlu. Zafiru budu mít 3 rok, a můj model byl první, kde došlo k inovaci systému (pro zákazníka bohužel k horšímu) a přesto, že jsem na to poukazoval i u importera, že dochází ke klamavé nepravdivé reklamě na výrobek, který nemá ty vlastnosti, které jsou oficiálním webem Opel.com prezentovány, rozčiluje to někoho? Ne asi jenom mě.

No to jsme celkem odbočili od původního tématu. kdysi dávno jsem tak trochu pátral, kdo nese riziko při poruše výrobku, který si přinesu do servisu (jakéhokoli) a tam si ho nechám namontovat. Jepravda, bylo to v době, kdy platil starý občanský zákoník . Kvalifikovaná odpověď od ČOI mne celkem posadila na zadek. Za výrobek nese odpovědnost ten, kdo jej jako právnická osoba převzala ode mne s tím, že jej namontuje. Třebas i tu žárovku. A bohužel se domnívám, že ani dnes to není jiné. Stalo se mi, že jsem si nechal opravit autorádio u kterého přestala hrát tuším levá strana. předal jsem jej jednomu, co tyto věci řešil, ten ho předal ještě další společnosti k opravě. Po 2 měsících se mi rádio vrátilo s tím, že je opraveno cena za opravu tehdy 1.500 K. Zjistil jsem, že "jen" proletovali potenciometr na balance a obě strany hrály na jeden kanál sterea. Reklamoval jsem opravu, nikdo na to neslyšel ani ten první, ani ten druhý. Poslal jsem podnět na ČOI a dostalo se mi právě této odpovědi jak popisuji. Takže Ondro, pokud se to významně nezměnilo (a myslím si, že zas tak moc ne) ručí ten, kdo vmontuje něco do něčeho....... no a potom záleží jak má ten či onen dobrého právníka nebo jiné domlouvací nástroje. Každopádně to pak všechny stojí čas, usílí, peníze a hlavně to značně komplikuje myšlení každého zainteresovaného (kromě právníka ten to má jako buzines). Takže si i myslím, že se tomu už jen z tohoto důvodu brání ve značkových servisech tomu, aby tam dávali věci dovezené zákazníkem.

2016-02-28 12:23:44

josé: Mám ten stejný pocit. Minulý týden roční servisní prohlídka, asi dobré. Včera jsem zkušebně měřil olej, oleje dost ale tmavší barvy, proč? Pések

aldamat: Umyli auto, snad v Praze, na Vysočině u "Dobrovolného" se to nenosí. Snad ani myčku nemají!

2016-02-28 14:53:38

pések: Předpokládám, že při servisní prohlídce udělali i výměnu oleje, proto tě asi překvapuje, že za ten týden ztmavl. Není třeba zmatkovat, je to vcelku běžný jev. Slovo vcelku jsem užil záměrně, bo i výjimky existují. Po vypuštění staré olejové náplně její část v motoru přecjen zůstane a toto množství je závislé na době vykapání (vypouštění spodem) či kvalitě odsávání (horem.) I ten malý zbytek starého oleje pak kontaminuje olej nový a způsobí jeho ztmavnutí. Netřeba si z toho dělat těžkou hlavu. To vše však za předpokladu poctivosti a smyslu servisu pro fair play.

2016-03-08 12:53:47

Vážení, děkuji všem za reakce na téma zkušenosti se servisem.

Vidím, že situace je přibližně plus-mínus stejná ve všech servisech, o kterých se zmiňujete. Moje nedůvěra v tyto " značkové servisy ", které tolik preferují motoristické časopisy pramení ze zkušenosti s minulým vozem Ford Focus 1,8TdCi.

V 60000 km a 500km po pravidelné servisní prohlídce v servisu Ford se zadřelo turbo. Opravu jsem svěřil malé dílně a tentokrát známému mechanikovi, protože u forda mi rovnou řekli, že to bude drahé. Ten mi hned, když začal opravovat volal, abych se přijel podívat, jaký je v motoru olej. Na první pohled jsme oba usoudili, že to nemůže být olej po ujetí 500km.

Po tété zkušenosti jsem jezdil jen k tomuto mechanikovi a na vlastní oči jsem viděl, co se do auta leje a so se skutěčně mění. Najel jsem dalších 100000km, náklady na servis malé, poruchy žádné, spokojenost velká.

To, že se servisy brání použít donesený materiál, podle mého není nedůvěra a obavy z kvality doneseného materiálu, ale strach z toho, že přijdou o tučné marže z prodeje. Proto se na to vymlouvají.

Přeji plno šťastných kilometrů bez nehod a poruch.

2016-03-08 19:19:13

lawafd: Naprostý souhlas, ale bohužel musím konstatovat, že za zaplacené peníze není odvedena přiměřená práce. To že tam někdo na lístek nebo do servisky napíše, že tam dal Dexos 2 olej ještě neznamená, že ho tam skutečně dal, že tam nedal nějaký recyklovaný olej. Už se to tady na fóru také řešilo a psal jsem o tom i já, mám názor, že je lepší raději jezdit za ověřenou kvalitou ke "garážníkovi" než se svěřit značkovému servisu s nevalnou pověstí. Bohužel ten servis s nevalnou pověstí dává razítka do servisky a tak jezdíme do onoho servisu, aby nám tam to razítko dali. Servisy, značkové, drží nad vodou obrovské marže na dílech, olejích, pak si trochu pomůžou sami, kdy naúčtují i položky, které do toho auta vůbec nedali no korunka ke korunce a mají to pod střechou. Chápu, že dílenské vybavení stojí hromadu peněz, nový model, nové nářadí a pořád dokola. Přípravky na demontáž toho nebo onoho ale to, když mi umejí při servisu auto, dají mi kafe z nich nedělá prvotřídní servis. Vadí mi, že nemohu u toho být, nebo jen koukat z nějakého ochozu nad servisem. Viděl jsem to u jedné značky v Německu, nad dílnou byla něco jako kavárna a tam bylo vidět, co dole mechanici dělají. No pak přišla hosteska, řekla že je auto opraveno a že dole v recepci je připraven účet. Je pravda, když jsem viděl tu částku, že jsem šel do kolen ale tak to prostě bylo. A vzniklo to všechno jen nedbalostí majitele a řidiče v jedné osobě, protože, přeci nebude vozit sebou trubku k nejdelšímu vedení vstřiku u naftového motoru, když nemusí, no pravda nemusí ale kreditka dostane pak zahulit.

2016-03-09 11:55:59

lawafd: Ahoj, včera 2 servisni prohlídka 4170kč výměna oleje ECO +FILTR výměna brzdove kap.diagnostika ,až na ten olej slušné,ono se hlavně jedná o záruku 2+3. Zdravím Kortán Č.Budějovice. OPEL 1,4 NEL 88kw

2016-03-10 10:09:52

jazeta: Naprosty souhlas. Mam k tomu dve veci:

1. Vymena soucastek ktere nauctuji ale nedaji. Neco jsme hledaly kamosovy na Renault Megane III. Na Bazos.cz jsme to nasli. Po rozkliknuti co vse prodavajici prodava bylo tam hejno veci uplne novych zabalenych s cislama kodu dilu na Renaulty. Zrcatka komplet cela i v barve.blatniky.ruzne vystuhy,plastove dily karoserie a narazniku. No,spouta. Ceny hodne zajimave.bo bylo to za polovinu. A prodejce? Mechanik z jedne velke zname prodejny a servisu Renault. Co te tak asi napadne,ze? Nove dily,zabalene,s kodovyma stitkama,polovicni ceny...

2. Koukani na servis auta: Fiat prodejna a servis Ostrava vitkovice. Tam uz nekdy od r.1997 maji 7.metru delky a 3.m vysokou sklenenou prepazku misto cihlove steny a zakaznici vidi co se deje s jejich autem. To chvalim. To se jeste dnes ani bezne nevidi.

2016-10-26 16:13:30

Zdravím všechny Opláky! Jsem čerstvým majitelem Astry J Sport Tourer (před tím jsem měl Dodge) a na 1. garančku se chystám až za necelý rok. Co mi z výše uvedených příspěvků ale není moc jasné je to, jak si servisy účtujou za 1L Dexosu2 454,-Kč, když i autorizovaný dealer/servis Opel Auto Palace chce za 5L Dexosu2 jen 650,-Kč, za 1L 139,-Kč a za 60L sud 7.400,-Kč (vše s DPH) !?!

2016-10-26 16:57:55

michael67: Říká se tomu obchodní marže a jak si ji ten který konkrétní servis nastaví, je jeho věc, předpisy to povolují. Můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak asi všechno, ač je to z pohledu nejen hochů Rychlých šípů nečestné a nesportovní... Můžeš si přivézt vlastní zakoupený Dexos2 neotevřený v originálním balení, výjimečně to mohou respektovat, v každém případě učiní záznam do servisky "vlastní olej" a v případě event. následných potíží mohou argumentovat nedodržením záručních podmínek. C'est la vie...

2016-10-26 18:35:54

Ok, marži rozumím. Nicméně u značkových servisů Chrysler/Dodge měli ceny origo ND napříč republikou srovnatelné, spíše se lišili ceny práce. Zde mě překvapuje, že oficiální dealer Opel Auto Palace má cenu oleje 1/4-novou oproti, jak jsem pochopil z příspěvků, ostatním značkovým servisům v ČR. Je to pro mě prostě trochu "strange". No asi si budu muset zvyknout .

2016-10-26 18:49:58

michael67: A propos - píšeš, žes čerstvým majitelem AJ ST a na první garančku se chystáš až za necelý rok. AJ ST se přestal vyrábět v červenci loňského roku - tos pořídil nějakou zapomenutou skladovku nebo vůbec nejezdíš či jak to je...? První garančka bývá podle kilometrů nebo po roce...

2016-10-26 19:12:50

AJ jsem koupil v září 2016 jako doprodej skladových vozů MY2016. V té době už měli naskladněné AK. Takže na garančku pojedu asi podle času, protože nestihnu přes zimu tolik najet, takže v září 2017. Kdy byla vyrobená nevím, možná koncem roku 2015, ale podle vinu je to 2016, ale to je modelový rok. Nevím, jestli se dá někde zjistit přesné datum výroby. U Dodge to bylo přímo na štítku na kastli i s hodinovým údajem, kdy sjel z linky. Takže během prázdnin budu hledat, kam s ní zajet. Recenzí na servisy jsem už přečetl dost a mám z toho dost smíšené dojmy.

2016-10-26 19:24:15

michael67: Tak je to tedy! Asi můžeš být rád, že je to ještě AJ, bo na motory 1.4T v AK se na jiném fóru celkem brblá (mají nějakou chybu, škubou, cukají, nahodile krátkodobě ztrácí výkon při akceleraci.) Zkušenost ověřená praxí praví, že poslední auta odcházející modelové série jsou vždy mnohem lepší než první z nového modelu.

Zkus vložit VIN do tohoto odkazu (na levé straně dole), měla by ti vyjet kompletní výbava včetně data výroby. Při vkládání VIN pamatuj, že neobsahuje žádné znaky O, vše, co se i jako O tváří, jsou nuly 0, jinak by ti systém vůz nenašel.http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

2016-10-26 21:02:02

Tak, tak. Ten odkaz jsem zkoušel, ale píše mi, že vin nenašel. Nicméně ve velkém TP jsem našel datum vystavení TP Oplem-dovozcem 10.11.2015, což by mohlo odpovídat zhruba datu dovozu do ČR. Takže pokud to někde po vyjetí z linky v UK dlouho nestálo, tak by datum výroby mohlo být někdy začátkem podzimu 2015. S motorem zatím žádné anomálie nepozoruji (ani s ničím dalším), ale mám nalítáno zatím jen cca 1000 km, což je brzo na objektivní hodnocení. Vše si ještě sedá. Koupil jsem ji u Autovarsu, jestli tam budu jezdit i do servisu na garančky ještě uvidím - podle referencí. Nerad bych si naběh!


Odpovědět

1  2  3