Fórum - Téma


Zimní období - rady, fígle , vylepšení


Fórum Meriva Zimní období - rady, fígle , vylepšení

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2014 Meriva B 1.5

5 fotek  |  4 servisních knížek  |  83 diskuzí  |  6.42 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 175 Nm (129 ft/lb) při 1750 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 464 ccm (89 cui), 4-válec, Řadový.

Motor B14NEL, MT5, barva bílá Summit, sada ENJOY FAMILY, termoreflexní čelní sklo, zatmavená zadní a boční skla, denní svícení LED, rezerva na dojetí, přední a zadní zástěrky


1  2  3

2015-11-29 20:15:14

milan_a: Myslím to vážně. Pokud takto argumentuješ, měl bys taky vědět proč...

2015-11-29 20:33:16

colommbo: prostě stierač má profil tvarovaný tak, že zrniečka prachu zbiera ostrou hranou do jedného, dvoch kanálikov. Keby to tak nebolo, pri tej intezitete stieraní by okná za krátku dobu ako ako mliečne skla.

2015-11-29 20:43:25

milan_a: Myslíš podélné drážky třeba jako na tomto obrázku...? Či jaké kanálky?

2015-11-29 21:07:53

colommbo: áno, najlepšie, keď sa pozrieš lupou na gumičku pritlačenú na čelné sklo. Poväčšinou sú funkčné až dve ostré hrany a s minimálne jedným kanálikom, niekedy aj s dvomi - záleží od typu gumičky

2015-11-29 21:45:16

milan_a: Upřímně - domnívám se, že tvůj názor na schovávání nečistot do nějakých kanálků není správný. Základní částí lišty (gumičky), která nečistoty ze skla odstraňuje, je břit, tedy nejtenší ostrá hrana gumičky. Ta se provozem opotřebovává, právě a jen proto je dobré gumičky či celé lišty měnit a v zimě předcházet násilnému odtržení přimrzlé gumičky od skla (a tedy poškození břitu.) Některé typy gumiček podle průřezu fungují opravdu tak, že při pohybu stěrače stírají třeba ve dvou frontách těsně za sebou, čímž umožňují důkladnější setření, ale pořád se jedná o pohyb gumového břitu po skle, nic víc a nic míň. Což je totéž jako gumová stěrka.

Máme na to každý jiný názor, ale to neva, mějme si jej.

2015-11-29 21:53:32

milan_a: Koukám a čtu tady to povídání o stěračích.

Mám tu nové, v pátek koupené, mám i lupu a jak koukám tak koukám žádný kanálek nevidím. To co považuješ za kanálky je vymyšleno tak, aby se břit stěrače jedoucí po skle dostal do polohy jako, že je vlečen. Kdyby tam tam změna profilu nebyla, tak by se břit neohýbal a byl by kolmo na stíranou plochu. Zkus si ruční stěrku položit na sklo kolmo a stírat. Po chvilce začne vynechávat. V okamžiku kdy ji nakloníš, začne vodu a nečistoty odvádět a po skle klouže.

Přeji hezké dny

Venca49  
Václav
2015-11-29 22:04:19

milan_a: Tvoje obava o poškrábání skla je na místě.Nepouštěj stěrače,neutírej okna,jen jezdi.On odlétne kamínek od vozu před tebou a sklo vyměníš.Bude zase nové,bez poškrábání.A nezapomeň občas vyčistit kanálky.

2015-11-30 02:25:24

milan_a: Pavel to pise dobre, ty sterace to maji z jineho duvodu, ne kvuli schovavani necistot, ci ceho. Poskozeni celniho skla se nevyhnes nikdy, maximalne ho muzes usetrit, kdyz nebudes skrabat plastovou sterkou namrazu, co stejne uz nedelas, ja taky ne. Ale staci jet v beznem provozu a uvidis co se ti vsechno odrazi od predniho skla za bordel. Po case budes mit stejne opupinkovane okno, svetla, kapotu...tomu se nevyhnes.

2015-11-30 08:13:19

Bože, bolo mi treba tu prispievať. Za dobrotu na žobrotu.

Fábiu som mal 14 rokov a šmuhy na čelnom okne som priberal len dovtedy, kým som nepochopil v čem problém vězí. Odvtedy bolo sklo ok až do konca. Kto ma poznal, vedel, že čelného skla sa mi nesmie ani dotknúť. A platí to aj teraz pri merive.

No vrátim sa k meritu veci. Pánove, princíp je v tom, že zrniečko prachu (abrazívum) sa nesmie dostať pod gumičku (lištu) ktorou stierame, v opačnom prípade zanecháva neviditeľnú ryhu, ktorá sa ukáže až po osvetlení reflektormi protiidúcim autom. Pokiaľ sa zrniečka "hrnú" voľne pred stieracou lištou - ok. A toto zabezpečuje každý profil gumičky stieračov svojim špeciálnym tvarom (gumička pri pritlačení a pohybe, sa ohne (hlavne jej koniec) a tak zabezpečí aby sa zrniečka nedostali pod ňu.

To, na čo som upozorňoval bolo to, že pri klasických stierkach riskujeme, že sa nám nejaké zrniečka dostanú pod jej gumičku (nemá špecialny tvar) a tlakom spôsobia nejaké škrabance. A to už nehovorím o špongiach a handrách

Apropo, viete, že špongiou sa neodporúča umývať ani lak karosérie?

2015-11-30 11:05:58

milan_a: Netřeba se cítit dotčený, má-li někdo jiný náhled na věc než ty, Milane. To je podstata těchto a podobných fór - nejen rady a pokusy o ně při potížích ale i výměna názorů a zkušeností.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-30 12:46:49

milan_a: Houbou zásadně lak nemyji, důvod známe oba, používám košťátko k tomu určené. Co se týče stahování mokrých oken gumovou stěrkou, nemám s tím problém, na okně nejsou vidět žádné škrábance, tedy jsou ale od stěračů a ne od stěrky.....


Odpovědět

1  2  3