Fórum - Téma


Zimní období - rady, fígle , vylepšení


Fórum Meriva Zimní období - rady, fígle , vylepšení

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2014 Meriva B 1.5

5 fotek  |  4 servisních knížek  |  83 diskuzí  |  6.42 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 175 Nm (129 ft/lb) při 1750 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 464 ccm (89 cui), 4-válec, Řadový.

Motor B14NEL, MT5, barva bílá Summit, sada ENJOY FAMILY, termoreflexní čelní sklo, zatmavená zadní a boční skla, denní svícení LED, rezerva na dojetí, přední a zadní zástěrky


1  2  3

2015-11-28 00:09:59

kopejda: Když funguje termostat, tak clona před chladičem potřeba není, to je jasné, ale když na to termostat prdí a je pořát otevřenej, tak se to hodí...mě to potkalo teď v týdnu, venku -4°C a já to za těch 20km do práce, neohřál víc jak na 57°C takže budu dělat termostat. Než se k tomu ale dostanu, tak stačí zakrýt spodní část nárazníku a rázem jsem bez problému na 90°C sice ne tak rychle, ale funguje to.

PS: Nejlepší fígl na namrzlé okno je garáž tu ale nemám, tak stačí -40 nemrzka ve spreji a cigáro před tím, než vyrazím. Teď jsem si dal do spreje -80°C neředěný Glacidet a to frčí z okna jak raketa

2015-11-28 08:10:36

Kopejda, bežne je dostať fólia na čelné sklo (mávajú bežne aj Lidli) - výborná vec, malé praktické a účelné.

2015-11-28 08:42:41

Podnu cast nasavania pod znackou som nechal otvorenu. Vzhladom nato, ze jazdim prevazne (90) po meste a kratke trasy pre ma zakrytie otvorenu zmysel urcite ma, lebo motor sa zohreje rychlejsie... a do motora v zime nebude striekat sol....

2015-11-28 08:46:40

Ad celne sklo:

Na fabiu som pouzivat taku hrubu zimnu foliu z lidla, bez nejakych vaznejsich nasledkov. Otec pouzival rovnaku foliu na Meriva A aj B a na B-ckovej to zanechalo skarede nasledky na A-ckovych stlpikoch.

Ja foliu pouzivam, len ked je auto vonku v noci a rano sa chystam jazdit... Inak je auto na noc v garazi....A je to omnoho prijemnejsie ako pri -15 - -25 nasadat do auta... Ked bolo vonku -25st. sa mi Fabia zohriala a zacala kurit az niekde po 20km jazdy

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-28 08:51:11

ondra01: Jasné, když nereguluje termostat, tak dečka na předek nebo karton před chladič do nárazníku značně pomůže, o tom žádná... Jinak jsme zatím sami dva, co používáme rozmrazovač a gumovou stěrku na zamrzlá okna.......

2015-11-28 08:56:38

Rozmrazovac v spreji nie je zly, ale podla mojich skusenosti pod -10st. to moc nefunguje.... Ak sa rychlo odpari ta nemrznuca cast, tak potom to znovu rychlo zamrza

2015-11-28 09:25:57

kopejda: "gumovou stěrku na zamrzlá okna", tej sa vyhýbam veľkým oblúkom už veľmi dlho - stále narastajúce poškrabanie čelného skla. Od minulého roka už mám garáž (donútila ma k nej návšteva kuny ) a tak v pohode už. Predtým keď som mal fábiu ešte a vonku, tak som pri hrubšej námraze polial sklo studenou vodou (neprasklo nikdy ) a pustil stierače a odmrazovanie prúdom teplého vzduchu a za malú chvíľku sklo bolo v pohode.

2015-11-28 09:54:42

Námrazu z oken odstraňuju zásadně plastovou debetní kartou. Zlatou.

2015-11-28 10:33:03

colommbo:

2015-11-28 16:50:56

kopejda: Měl jsem dlouhou dobu služební Fabii, napřed jedničkouvou a potom dvojkovou. Na zimu jsme všichni ve firmě dávali na přední masku plastový kryt, takové brýle. Kupoval je kolega někde v Ostravě. S maskou byla maximální spokojenost. Motor se rychleji ohřeje a nikdy se nikomu nepřehřál. Pozor používat do cca. +10°C venkovní teploty. A do motorového prostoru nejde všechno svinstvo od auta před vámi.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-28 20:49:21

milan_a: Tou gumou stahuji již rozpuštěnou námrazu.... Nepoužívám sprej ale ručně pumpovací rozprašovač do kterého plním náplň do ostřikovačů která je na -40°C. Mám kdysi vyzkoušeno, že toto funguje za -28°C, hlubší teplotu jsem neměl.....

2015-11-29 09:28:56

kopejda: vyhýbam sa akomukoľvek kontaktu s čelným sklom. Každý kontakt môže pridať neviditeľnú rysku, a za jeden dva roky ich už môžeš mať stovky, až v reflektoroch protiidúceho auta sa potom ukážu v celej svojej kráse

2015-11-29 10:55:16

Myslím že takové obavy jsou už poněkud přehnané, to bys nesměl ani nikdy zapnout stěrače...

2015-11-29 12:39:24

colommbo: ne ne, stěrače to maj jinak...

2015-11-29 12:43:27

milan_a: A jaký je rozdíl mezi stáhnutím rozmražené námrazy nebo vody z čelního či jiných skel auta mokrou gumovou stěrkou a puštěním stěračů...?

2015-11-29 12:51:02

colommbo: predsa v tom že stierka má iný profil

2015-11-29 14:48:10

milan_a: Myslíš tím, že gumová stěrka má oproti břitu stěrače tloušťku třeba 1-1,5mm, či jak ten jiný profil chápat...?

2015-11-29 17:33:38

colommbo: jedná sa o tvar profilu, stierač nepoškrabe, pretože zrniečka prachu schová, na rozdiel od stierky, ktorá špinu hrnie pred sebou a riziko poškrabania je veľké

Aj z tohto dôvodu je dobré gumičky stieračov pravidelne meniť.

2015-11-29 17:42:37

milan_a: To je zajímavý názor a rád se nechám poučit. Schová - kam...?

2015-11-29 20:05:10

colommbo: Schová - kam...?

vytiahni lupu zo šuflatě a uvidíš


Odpovědět

1  2  3