Fórum - Téma


Zimní období - rady, fígle , vylepšení


Fórum Meriva Zimní období - rady, fígle , vylepšení

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2014 Meriva B 1.5

5 fotek  |  4 servisních knížek  |  83 diskuzí  |  6.42 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 175 Nm (129 ft/lb) při 1750 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 464 ccm (89 cui), 4-válec, Řadový.

Motor B14NEL, MT5, barva bílá Summit, sada ENJOY FAMILY, termoreflexní čelní sklo, zatmavená zadní a boční skla, denní svícení LED, rezerva na dojetí, přední a zadní zástěrky


1  2  3

2015-11-23 12:01:37

Ahojte všichni majitelé nových a starších vozů,

rád bych otevřel téma kolem zimy. A hned se zeptám, zda před zimou u nových vozů promazat závěsy a zámky dveří např. Silicon Oil W5. Někde jsem zaslechl, že do zámkú silikonový olej raději nedávat. Tak snad jen ty panty a závěsy. Co vy na to? Dále mě zajímá zda a čím ošetřit gumové těsnění kolem dveří preventivně proti zamrzání dveří, když se na nich objeví nějaká vlhkost.

2015-11-23 12:27:39

satellite22: Na pryžové těsnění dveří jsou dobré právě přípravky na bázi silikonu.

2015-11-23 13:03:39

satellite22: Protože mám v garáži cca 2 litry silikonového oleje, tak mažu všechny gumy u dveří tímto olejem. Namažu tím i pneumatiky po přezutí k uložení po jejich očištění. Vypadají pak jako nové a silikonový olej by neměl být vůči gumě agresivní. Dál s tím olejem také po umytí auta (což tedy nedělám příliš často), namažu i vnější černé plasty. Taky prokouknou - i u staršího auta zašedlý plast znovu zčerná. Do zámků nedávám nic, maximálně bych tam na klíčku vpravil suchou Molyku (tedy molybdensulfidový prášek), ne kvůli zamrzání ale kvůli promazání stavítek. V zimě si do auta člověk nanosí sníh - tedy vodu. Kdysi mi kolega poradil, že vždy když dá auto do garáže, nechá částečně stažená okénka, aby mu ta vlhkost odvětrala. Tak to dělám také a zdá se, že je to dobře. To ale je jen pro ty co garážují a nestojí ve dne v noci s autem venku.

2015-11-23 18:15:42

satellite22: Mám Merivu rok starou a garážovanou. Gumové těsnění natírám silikonovým olejem v tubě s houbičkou, vypadá to stejně jako tuby s pastou na boty. Zámky neřeším, mám centrál. V garáži nechávám pootevřené všechny dveře, aby vnitřek vyvětral.

2015-11-24 12:13:33

Díky všem za příspěvky a rady i pro ostatní. Má někdo zkušenost s nanotechnologií v nějakém přípravku co by po nanesení na okna znesnadňoval namrzání oken? Má také někdo problém s tímto zvedákem, který má pro Merivu příliš malý zdvih, u nižších vozů problém nebyl. Asi to bude chtít nějakou redukci pod ten kříž - viz foto. Díky.

2015-11-24 12:59:01

Predna naprava sa da dostal do vzduchu tesne, tesne... Ja na ten kovovy tanier davam este penovu hmotu - staru topanku od cinana..

Na zadnu napravu su potrebne podobne hevery dva - jeden na auto, druhy na samotne koleso

2015-11-24 13:49:17

Tímhle heverem si slušně kurvíte rantl prahu a brzo to tam bude zrzavý. Chtělo by to udělat si přechod s drážkou na rantl a podpěrou na opěrný místo prahu. V případě nouze kus fošínky s drážkou.

2015-11-24 14:28:03

kúpil som si tento a celkom spokojnosť

http://www.autokelly.sk/C...3353106|PVT=2|SHT=3|LNG=1

2015-11-24 15:02:06

milan_a: Ze zvedáků na nůžkovém principu mám zimomriavky, nepoužívám, nevěřím jim...

2015-11-24 15:54:15

colommbo: ok, ale u čeho máš stopro istotu? Je jen pro občasné použití a když si to pořádně zajistiš....

2015-11-24 16:53:24

milan_a: Ano, v autě takový (z origo výbavy) taky vozím, ale jen pro případ opravdové nouze na cestě, doma při práci používám ten zobrazený hydraulický s kolečky a při delší práci jistím ještě výsuvnou trojnožkou. Omča má na pružinách a tlumičích taky poměrně dlouhý zdvih (pro cestovní pohodlí zaplaťpánbu), takže při zvedání to vychází jentaktak.

2015-11-27 11:31:01

Díky za rady, ano k poškozování - oděru ochranného nátěru dochází, na jaře to zkusím zvedat přes podložku na ramenech nápravy, snad to bude stačit a poškození zatřu jakmile se oteplí.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-27 17:54:14

Mám asi stejný hevírek, ale nikdy jsem neměl problém zvednout cokoliv z osobních vozů. A to mám tu vrchní zubatou část nižšší. Jako podložka proti smekání a ničení spodku auta se mi osvědčil obyčejný puk na lední hokej. Výborná věc...

2015-11-27 18:39:56

Kedze kryt na predmu masku na facelift nie je.... Nie je sice pekne, ale je to funkcne...

2015-11-27 21:22:19

Venca49  
Václav
2015-11-27 22:00:56

laky7777: Podobné jsm měl na Praga V3S,taky účelné.

2015-11-27 22:21:35

laky7777: Pěkně, ku*va, pěkně...! Účelu instalace rozumím, smysl mi však nějak uniká... Až bude venku -20°C, tož možná, dejme tomu, ale teď resp. v normálních zimních podmínkách...? Je třeba si uvědomit, že větrací průduchy v masce nejsou pro srandu králíkům, režim motoru s nimi počítá i pro zimní provoz a jejich zakrývání je při správně fungujícím termostatu a celé chladící soustavě zbytečné...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-27 22:25:38

colommbo: Přesně tak, asi jde o přežitek z dob V3S (kde to naprosto chápu - chlazení vzduchem)

Když o zimě tak jaký fígl kdo používá ráno na námrazu na oknech a stěračích??

2015-11-27 22:30:30

A jen tak mimochodem - stejně tak všelijaké dodatečné zadeklování motorového prostoru zespoda různými byť ofiko prodávanými plastovými kryty nemusí být za horkých letních dnů to pravé ořechové...

2015-11-27 23:32:36

kopejda: Pokud nazapomenu dávám přes přední sklo hadr. Osvědčuje se.


Odpovědět

1  2  3