Fórum - Téma


Zhorsujici se studene starty (2.5V6)- vyreseno


Fórum Omega B Zhorsujici se studene starty (2.5V6)- vyreseno

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-10-29 09:39:13

Ahoj, jak to u omegy byva, clovek vyresi jeden problem a prijde dalsi :)

Proto bych se vas chtel zeptat jestli nemate nejake zkusenosti se spatnym studenym startem u 2.5 V6.

Drive to vypadalo tak, ze rano k tomu prijdu, startuju, pak to chytlo ale tocilo se to sotva na 400 otacek, cukalo to a za cca 3-5 vterin vylitly otacky na 1500 a hned klesly uz na normalni hodnotu a bylo to dobrý. Pak uz to zbytek dne neudelalo. Az zase druhy den, kdyz to dlouho stalo. To me sice trochu stvalo ale dalo se to prezit, takze sem to neresil.

Jenze ted se to zhorsilo, protoze se to uz samo po tech 3 vterinach nerozebehne ale hned to chcipne. Takze to nastartuju az cca napotreti nebo napoctvrte.. A pak uz je to zase dobrý. Motor pak uz krasne bezi, tahne atd..

Jenze tohle uz je preci jen trochu blby. Dela to takhle zatim dva dny. Ale dlouhodobe bych to takhle startovat nechtel pac si myslim ze to neni uplne dobry pro starter..

S teplotou to asi az tolik nesouvisi, protoze ted je sice na nule, ale to uz bylo i nekdy cca pred 14ti dnama a tenkrat to jeste delalo to co vzdycky ale rozhodne sem to nestartoval na 4x..

Co myslite? Mohlo by to byt treba spatnym palivovym cerpadlem? Jako ze je treba netesny a po tom delsim stani benzin z hadicek natece zpatky do nadrze a pak to trva nez ho to zase nacerpa zpatky? I kdyz to by asi vubec nechytlo nez by se nacerpal a tocilo by se to na starteru naprazdno, ne?

2012-10-29 10:25:29

V první řadě bych asi vyměnil svíčky a kabely.

2012-10-29 10:32:17

No, ale když to potom jede uplně normálně, tak to snad svíčkama nebude ne? To by to vynechávalo pořád... Navíc jsou měněný loni na podzim.. :(

A palivový filtr je taky necelý rok starý.. takže tím si myslím že to taky nebude..

2012-10-29 10:52:38

Být to moje auto zaměřil bych se právě na svíčky a kabely, váhu vzduchu, čidlo teploty pro Řj a zapalovací modul ( trafo ). Případně diag.

2012-10-29 11:07:37

Diag neříká žádnou chybu. Ještě si to zkusim večer napíchnout live, jestli to ukazuje reálný hodnoty z toho čidla teploty a váhy vzduchu, ale myslim že sem na to nedávno koukal a čísla odpovídaly skutečnosti... a to už to tehdá startovalo hůř...

A jen teda čistě pro úplnost, když vynecháme zapalování, váhu vzduchu a čidlo teploty... čím dalším by to mohlo být? Může to být i tim čerpadlem apod?

Hlavně teda jestli s tim někdo měl na svém autě problém, tak by mě zajímalo konkrétní řešení, které u vás fungovalo...

2012-10-29 11:42:14

Mimochodem ještě dotaz: nevíte jak přesně funguje palivové čerpadlo u X25XE?

Myslím tím, jestli čerpá už když se otočí klíčkem, nebo jestli až když se startuje?

Kdyby čerpalo hned když se otočí klíčkem a čeká se až zhasnou kontrolky, tak bych holt počkal dýl až se dočerpá palivo a pak bych startoval.. ale jestli to dělá až když se startuje, tak by to bylo bezpředmětný.. :(

2012-10-29 11:56:29

Čerpadlo by mělo po zapnutí klíčku do polohy I ( kontrolky ) dát "startovací dávku" paliva ( měl bys ho slyšet tak 2-4s ) a pak čeká a nic nedělá až dokud nezačneš startovat pak jede. Ale osobně neviděl bych to na čerpadlo paliva. Měl jsem na chlup stejnou závadu ne sice u Opla nýbrž u BMW ale byla to váha vzduchu. ( Chytlo tak jakože jo i ne , tak 400ot/min klepalo se to jak drahej pes, když jsem přidal občas si to i prsklo do sání a třeba po minutě se to uklidnilo a pak to bylo už v normálu ). A až půjdeš měřit ty čidla teploty nasávaného vzduchu a teploty pro ŘJ tak hlavně za studena ( v situaci kdy víš, že by to blbě chytalo ) . Jinak já osobně vždycky otočím klíček do 1 polohy, počkám až to všechno zhasne a dovrčí ( cca 5-10s ) a pak až startuji.

2012-10-29 12:01:26

Osobně jsem přesvědčený, že čerpadlo podává až když dostane ŘJ od čidla kliky signál, že se točí motor a tedy startuje, jen po zapnutí zapalování čerpadlo "spí". Usuzuju tak z toho, že když jsem kdysi nemohl nastartovat ještě áčkovou Omču a měl jsem m.j. podezření na špatnou dodávku paliva (už jsem o tom tady někde psal...), odšrouboval jsem tlačné vedení od vstřikovací lišty a po pouhém zapnutí zapalování NIC, ANI KAPKA! Jenže při startování už to byl benzínotrysk Resumé: Zkušenej mekánik zmáčknul hadičku a že se mu zdá nízký tlak, že by hadička měla být podle něj tvrdší, tož jsem vyměnil čerpadlo a dobrý! Ale jak píšu, je to jen moje zkušenost a názor, můžu se mýlit... P.S. A po zapnutí zapalování zvuk čerpadla neslyším, ale už i tak slyším blbě...

2012-10-29 12:08:53

Hm hm. Tak ja teda vyzkousim treba 2x otocit klickem a dycky pockat.. jestli se treba teda ten benzin nenacerpa a nepomuze to...

Jinak samozrejme pri kazdym startovani vzdycky cekam az zhasnou kontrolky..

Ale ty cidla bych stejne asi vyloucil.. Proc by hazely blbosti jen chvilku po startu a jen po delsim stání? Navic se mi nechce kupovat novy, vymenit to a zjistit ze to tim neni.. Nerad vyhazuju penize...

No ale za studena bez nastartovani tam pichnu diag a uvidime jaky hodnoty z tech cidel bude videt jednotka.. to je asi směrodatný..

2012-10-29 12:29:19

Spíš se řídím tím, kolik to má najeto, než jak dlouho to tam je. (jasně spousta věcí degeneruje i věkem).

Páč i rok staré svíčky můžou mít nahrkáno 100tis.

Hele osobně jsem měl v ruce svíčkovej (fungl novej) kabel, a za měsíc probíjel a za další už byl vypálenej.

Takže to, že si to tam dával před rokem (platí to obecně) bych vůbec nebral v potaz.

2012-10-29 12:42:08

No je na nich najeto cca 30tkm...

Ještě jsem teď po netu při hledání řešení tohohle problému narazil na jednu zmínku o tom, že to někomu dělalo kvůli špatnýmu ventilu odvětrání nádrže.. Kde se tahle věc u omegy x25xe nachází?

2012-10-30 07:44:44

Ahoj kluci, tak to vypadá, že to nakonec opravdu způsobuje ten MAF senzor (váha vzduchu)..

Včera odpoledne, když to auto už stálo 10 hodin jsem ten MAF před startováním odpojil a ještě jsem 4x otočil klíčkem a čekal vždycky do zhasnutí kontrolek a pak jsem nastartoval napoprvé uplně v pohodě.. Pak sem ten senzor zas připojil, aby mi nesvítila palubka...

Dneska ráno jsem senzor nechal připojenej a jen jsem 3x otočil klíčkem než jsem začal startovat a ejhle - zase jsem startoval až napotřetí.. takže to s velkou pravděpodobností je vážně MAF.

Ale uplně průkazný to zatim neni, protože to odpoledne ještě mohlo být prostě tim, že to auto stálo ,,jen těch 10 hodin" a ne 15hod jako obvykle stojí přes noc.

Takže finální verdikt budu mít v pátek ráno - protože až dneska dojedu domu a zaparkuju, tak to auto bude až do pátku do rána stát na místě, tudíž jestli to pak s tou odpojenou MAF sondou chytne napoprvý - bude to jasný..

Docela si přeju aby to byla ta váha vzduchu - bylo by to relativně jednoduchý vyřešení problému :) Ale štve mě, že je to tak hrozně drahý - koukal sem že se sežene cca za 4-6 tisíc.. To se mi do toho vrážet nechce :( Navíc když to pak už normálně jede a ta sonda zřejmě nehází uplný blbosti, protože ECU nic neřiká, je škoda jí měnit :D

To bych pak asi nejspíš udělal nějakej jednoduchej obvůdek kterej to připojí se spožděnim.. řekněme cca 20-30 sekund po nastartování.. To by mě stálo pár korun - stejně jako ten simulátor EGR ventilu... A byl by klid (aspoň než by ta váha odešla uplně..)

Na druhou stranu jen taková malá úvaha - kdyžtak mě vyveďte z omylu - ta sonda nejspíš hází, že tam jde míň vzduchu než ve skutečnosti, tzn. dělá se chudší směs, takže když tam dám novou která bude ukazovat správně, tak mi to začne víc žrát, žejo?

2012-10-30 13:53:05

Neblázni, vždyť váha stojí 1500,- ( Starline ) v AutoKelly. Je na ní 2 roky záruka a i kdyby se nedej bože pos*ala vezmeš jí tam kdes jí koupil s fakturou a oni Ti jí vymění za novou a zase můžeš svištět. Navíc můžes vrátit zboží myslím do měsíce od zakoupení takže jí můžes i koupit zkusit a když to tím nebude zkrátka jí bez udání důvodu vrátíš. Já si takhle " půjčoval " půl elektroniky na X70 než jsem přišel na ten konkrétní problém a zbytek jsem jim bez problému vrátil.

2012-10-30 14:02:41

Aha uz na to koukam - original sice stoji 6000, ale ta starline se da sehnat i za 600, takze ok.. zajímavý... Hlavne to ale dela jen BOSCH a ten starline.. nikdo jinej..

Tak jdu najit kde to sezenu co nejblíž a nejlevnejs Černýmu Mostu v kamennym obchode, abych to tam moh pripadne chodit vracet a menit a nemusel to posilat postou :)

Ale stejne s tim asi pockam do toho pátku a pak dám vedet, jestli to bylo vazne tim...

2012-10-30 14:39:40

Váhu od Starlinu??? Pánbůh s tebou...

Pokud nechceš dávat 6tis za novou BOSCH (zcela chápu), tak pro origo na vrakáč ne???

Zajedu tam šuch šuch šuch vymontuju rozbitou, šuch šuch šuch namontuju z vrakáče...běží bez problému, kolik za ni ...6 stovek, tady jsou a hezkej víkend.

2012-10-30 15:10:51

No zkusim ten starlajn.. vyjde mě na 700 a mám to blízko. Kdyžtak ho vrátim...

Co se týče vrakáče - zaprvý netušim, kde bych tady po Praze sháněl nějakej kde budou mít omegy zrovna s x25xe motorama :) a za druhý mi nikdo nezaručí, že ten MAF senzor z vrakáče nebude taky vadnej, nebo eště horší než ten, co mám.

Jediný co nechápu je, že lidi tvrděj, že když namontovali ty starlajn MAF senzory, tak se jim zvýšila spotřeba o 1-2 litry, kdežto s těma od BOSCHe za 6000 se spotřeba nezvýšila... Kdo mi to vysvětlí?

2012-10-30 15:33:28

No jasně, že ti to na vrakáči nikdo nezaručí, proto to vyzkouším rovnou tam ne?

S váhou Starline mám prostě vlastní zkušenost, kdy jsem se prošel třikrát do krámu a do garáže během jednoho dne. Potřetí už jsem chtěl vrátit peníze.

Jinak ta váha není jenom v omeze, ale i ve vectřeB, calibře, nějakých saabech, alfách, prostě různých autech s různýma motorama (ale to platí obecně u spousty věcí), chce to jenom pohledat.

2012-10-30 15:45:49

Jo je fakt ze sem koukal ze se dava i do spousty jinejch aut, ale nikde neni presnej seznam :D Ale tak to by se pohledalo...

Jenze ja ji sice u vrakace vyzkouset muzu, ale auto mi tam nebude stat den na mrazu, takze stejne nepoznam, jestli mi to s tou vrakacovou bude startovat za studena lip... Kdyz to auto nestojí aspoň pul dne, tak mi to krasne chyta i s tou MAF co tam mam ted :)

Kazdopadne je mi divny ze zrovna takovyhle cidlo by nevyrabela ta sama cinska fabrika jak pro bosch tak pro starline... Akorat tam na konci natisknou jiny logo:) A naprosto nechapu co by tam na tom mohlo stat treba jen tisícovku, natož 6000..

No uvidime.. Jako osobne bych od starline urcite nekoupil cokoli mechanickyho a pohyblivyho - kuprikladu lozisko, tlumic a podobny veci. Nejakou tycku atd. to asi jo. Tak uvidime jakou zivotni zkusenost ziskam ohledne tehle vahy vzduchu :)

2012-10-30 16:04:32

Díly Starline dávám šetřivým zákazníkům do aut ( samozřejmě že o tom ví ) již asi 5 rokem a je pravda, že některý věci nevydrží moc ( třeba tlumiče, některý díly podvozku, lanovody, žárovky / tam kolikrát nejdou ani správně seřídit světla - "nekreslí" to ale svítí to / ... ) ale NIKDY se mi nestalo, že by něco nefungovalo ihned po koupi. Nikdy. Váhy jsem dával už asi 2xVW ( jeden v rodině) , 2xOpel ( z toho jeden můj ), 3 BMW ( z toho 2 moje ) a nespočet "tédéíček oktávek" a nikdy žádný problém ani s výkonem, ani se spotřebou, ani se starty a ani jedna se mi nikdy nevrátila na reklamaci. Třeba jsi chytnul "špatnou sérii", neříkám že to není možné. Nebo Ti prodali jinou na jiný motor ( typ ). Tím nechci dělat Starline reklamu nic z toho nemám a třeba tlumiče na Oct I jsem byl reklamovat 3x během asi 4000km na jednom a tom samym autě a o toho zákazníka jsem díky tomu přišel. Ale oni nejsou výrobce jen " překupníci " a i se stalo přímo kamarádovi mechanikovi že v krabičce Starline měl Sachs ( byla to sada spojky ) . Tak jich tenkrát koupil asi 5 sad a prodal přes aukro jako originál .

2012-10-30 16:15:59

Osobně se vrakovištím snažím vyhýbat protože alespoň okolo Brna jsou neskutečně vychcaní a neví co by za použitý díl chtěli


Odpovědět

1  2