Fórum - Téma


Zhavici rele na 2.0dti


Fórum Vectra B Zhavici rele na 2.0dti

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2012-11-11 14:19:53

hosi, vy jste zrejme velci koumaci! to je masakr! a ja jsem s tim byl v Oplu ve Zline, rekli mi ze pada nafta. vymenili mi za 4000 nejake pogumovane krouzky pod vstrikama, stare mi dali do pytliku (mozna to byly ty moje), druhy den jdu startovat,a bylo to to same. dojedu do Ostrozske Nove vsi za vyhlasenym borcem na oply, ten mi rekl, ze pada nafta, treba vymenit ty krouzky. pry je v oplu přetáhli, zrejme silou, a ze tedy znovu. to uz jsem nemel silu na stejnou investici. proste to točí az se vytluce baterka. ale kdyz to pustim z kopca, chytne to NADRC! takze ta nafta tam je! a kdyz to nazhavi, tak to chytne taky hned! takze s tema krouzkama to je jen lehka finta?

a teda ten odpor vlastne zmeni jen pri startu ohmickou hodnotu čidla, posle do řj info ze je zima, a pak po nastartovani se odpoji, a čidlo pokracuje ve sve normalni funkci??? a ma tedy vliv na zmeny davkovani paliva po dobu, nez se motor uplne zahreje?

a kdyz se to spatne zahriva, asi nefunguje dobre termostat, ma to vliv nejak na ten start,nebo vubec na chod motoru zrejme ano, je lepsi to vymenit?

vite nekdo jaky termostat, a kolik stoji? je to jen termostat, nebo nejaky cely kus s termostatem??

Diky

2012-11-11 22:12:45

kroužky na opelu jsou problém (ostatně jako spousta věcí na starém DTI) takže je třeba aby je dělal někdo zkušený . jak chytne když nebudeš zkoušet startovat a hned ji pustíš z kopce??

termostat šetří spotřebu a motor a tobě dělá teplo je lepší ho vyměnit

jak myslíš když nažhavím tak chytne na drc?? takže to ti jako nežhaví?? Diag a kontrola hodnot čidel za studena !

ten odpor se na čidlo zapojí dle připraveného schématu přes relé a jak dostane signál (třeba z alternátoru) tak to zase rozpojí relé a běží to na čidlo jde o to že vždy při startu řekne řj motoru že je zima.

2012-11-12 10:51:37

treba dnes bylo venku plus 1, a zhaveni nespustilo (nekdy spusti pri plus 3), takze vim, ze kdyz zacnu tocit, vytlucu baterku a nechytne to.... takze to pustim z kopca, a jak pustim spojku, motor se jen pohne a uz to chytne!

a jestlize by to nazhavilo, tak to taky chytne okamzite, i pri minus 27 st! takze jedine reseni je tvuj planek s odporem.

jen mam trochu problem, jsem v Norsku, a tady sehnat odpor neni lehke.....

nicmene vim, ze tvoje rada je urcite ta spravna... takze si odpor necham poslat z ceska.

a jeste , ten termostat? nekde pisou ze to je jen termostat, a nekde ze se musi vymenit nejaky cely dil...

nemohl bys mi poslat presny nazev, nebo nejake cislo toho termostatu pro objednani??? dekuju

2012-11-12 11:05:22

Je to stejně zvláštní - točící starter přece udělá nemlich totéž jako auto puštěné z kopce (bez žhavení), jen to teda nemá takový prudký náběh komprese - že by nízké tlaky ve válcích... Ale taky možná v Norsku je všecko jinak...

2012-11-12 11:54:19

To fakt nevím, stejně jako nevím, proč se takovýhle dotaz objevuje zrovna v tomhle vlákně... admin

bad64  
2012-11-12 15:32:47

Aladin jelikož jsi zde nový dej prosím tvuj inzerát do INZERCE děkuji Super-Admin

2012-11-12 17:18:56

no, tady na severu je hlavne drahe pivo, , destilaty, a cigarka (krabicka 95 NOK, asi 300 CZK) nojo. ale veprova kotleta je tu za 24 NOK/ Kg......... takze si davam vic masa nez koureni!

no je ten Opel nejaky divny. vlestne to cele leto startuje, jen jak prijde zima, kolem nuly, zacnou problemy. je to urcite neco s tim cidlem. kdyz to nazhavi, krasne chytne, a pak i normalne a dobre jede.

jestlize to musim pustit z kopca, chytne hned, ale jakoby se to hodilo do nejakeho usporneho rezimu, a a jede to jako by neslo turbo. musim pockat az se zahreje, pak zastavim nekde na 10 minut motor. potom nakopnu, a uz to jede normalne. je to velka laborator, ja uz jsem se s tim vlastne naucil zit hehe, ale vidim,ze tady jsou dobri koumaci doma na valassku jsem takoveho nenasel.....

jeste bych potreboval objednaci cislo termostatu na tuto Vectru B, 2.0 Dti, r.2000

zatim vsem mnohokrat dekuju! je to velmi naucne!

2012-11-13 21:24:06

jsou tři typy motorů ale měl by to být WAHLER 4188

2012-11-13 22:17:09

v TP je typ motoru X20 DTH

 p.s.
Pavel
2012-11-13 23:10:09

Stejný typ motoru co má bratr a stejný problém se starty bratrovi sem to relé montoval o prázdninách no a nák přestal nadávat

2012-11-15 21:02:28

mno nesla ale nesla proto ze nemela jit:-D

2014-04-15 09:26:12

hansdob: Ahoj, mám na tebe malou a třeba hloupou otázku. Mám Zafiru A 2.0 dti Y20DTH motor. Řj žhavení jak typuju je vedle kastlíku na baterku ( hliníkový obal ). Kde je relé žhavení? Žhavý mi pouze studený motor a stačí nechat motor trošičku ovlažit, třeba 5 minut a je pak problém ho nastartovat. Potřeboval bych to proměřit. Čidlo teploty jsem vyměnil a žhavičky jsou dobré. Studený motor naskočí hned. Jakmile se motor ohřeje, tak startuje také bez problému. Díky za info Tomáš

2014-04-15 17:21:09

řj žhavení má relé žhavení uvnitř sebe sama

2014-04-15 17:21:53

colommbo: točící starter neudělá 100% totéž co puštěné auto z kopce

Vankusik, 2012-04-23 10:49:15 napsal:

prosim vas nemate nekdo skusenosti s nefunkcnim zhavicim rele? jestli jde nejak jednoduse opravit nebo se musi sehnat rovnou nove? popripade jestli nekdo nema nejake nahradni na prodej diky moc

2015-12-21 11:13:43

Zdravím také mám problém se svým 2.0dti 74kw rosvítila se mi klntrolka motoru dal jsem na diagnostiku tak se mi oběvila chyba rele doby žhavení chyba obvodu tak jsem dal tu ŘJ proměřit mezi tím jsem si propojil žhavičky z baterkou přes vypínač ale nějak se nic nezměnilo co se týče startů při teplotě okolo nuly a žhavičky jsem měl všechny venku a funguji ikdyš otočím klíčkem a zapnu spínač tak mi lehce pohasnou kontrolky takže žhaví a pokaždé točím dlouho napadlo mě že mi padá nafta ale nevim a pokaždé při studeném startu cca po dvou dnech stáni točím točím a pak oblak bílého kouře tak mě napadly vířivé klapky díky za radu

2015-12-21 11:34:33

libor: Myslím, že vířivé klapky na vině nebudou - pokud se nepletu, ty vstupují do hry pouze v okamžicích potřeby náhlého zvýšení výkonu, tedy při prudším (prudkém) sešlápnutí akcelerátoru...

2015-12-21 13:00:25

No dobra ja někde sice četl že pokud jsou sekle tak se mi smíchává vzduch ze spolodinama vznikajícíma při startu a proto to potom skouří a hůře chytá ale zas by to dělalo pokaždé ne??tak bych se přiklonil ke spadovaní nafty jenže je tu zase problém jak auto nechám v garáži cca teplota okolo 11-15 tepla a auto chytne na šup tak nevim kde bude chyba a připojil jsem z 5 ŘJ žhavení a kontrolka pořád svíti a chyba pořád stejná tak nevim

2015-12-21 15:38:43

libor: Určitě ne. Klapky za to nemůžou. Pokud něco tlačí do sání zplodiny, pak je to EGR, ten je ( musí!!) být při startu zavřený.

Čím spínáš ty žhavičky? Když je měřím, tak okamžitý proudový náraz je kolem 20A na jednu svíci. Krát 4...

Ani trvalý žhavící proud nespadne pod 20A celkově.

Jak se proměřovala jednotka žhavení? Na jiném autě?

A jestli tam chodila, je třeba zkontrolovat kabeláž mezi jednotkou žhavení a motoru. Komunikují spolu po dvou drátech.

2015-12-21 16:52:24

Měřil to kamarád co dělá z elektrikou a měl to celé rozebrané a ja bych řek že to bude ale kabeláži nevíš které dva jdou k té řj motoru

2015-12-21 20:43:01

libor: schema následuje.


Odpovědět

1  2