Fórum - Téma


ŽHAVENÍ


Fórum Astra G ŽHAVENÍ

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1999 Astra G 2.0

1 fotek  |  8 servisních knížek  |  15 diskuzí  |  5.48 l/100 km

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4300 ot./min. Maximální rychlost 165 km/h. Hmotnost 1 330 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, X20DTL.



2015-10-14 08:09:24

Dobré ráno, dobrý den

potřeboval bych poradit, jelikož při dnešním chladném ránu 0,5 °C mi nerozsvítilo žhavení a i studený start nasvědčoval tomu, že opravdu auto jsem dnes startoval bez žhavení. Kontrolka nesvítila a ani neblikla. Baterka měla co dělat, aby to s motorem pořádně rozhýbala. Motor točil klasickým hou hou hou a až potom chytl. Chudák, jak jsem ho potrápil.

Takže bych potřeboval poradit, zda má žhavení pojistku a kde ji najdu. POkud bude pojistka dobrá, dá se laicky s 12V zkoušečkou nějak dohledat, kde je problém? Díval jsem se na netu náhr. dílů na řídící jednotku (snímač teplotychladiva), mohlo by i toto zlobit? S autem jezdím téměř denně 100 km a zlobit začalo až teď, když padly teploty k nule. Baterka je stará 3 roky (BlackHorse) 72 Ah 640A. Snad to bude nějaká kravina, kterou opravím doma. V servisech mají teď docela plno a já potřebuji auto téměř každý den.

2015-10-14 09:22:33

Nemám tu teď schema, ale mám za to, že kontrolku žhavení řídí jednotka motoru. Bez pojistky, ta v tomto okruhu určitě není.

Pravdu máš v tom, že na spuštění žhavení má výrazný vliv teplota chladiva a potažmo teplota vnějšího vzduchu.

Když rozpojíš konektor u termostatu, jednotka tím dostane info, že je nějakých -30 stupňů. A když rozpojíš jednu fajfku na svíčce, zkoušečkou uvidíš, jestli to žhaví po otočení klíče v zapalování.

Samotná jednotka žhavení, tzv. žhavící relé má pojistku, měla by být v plastovém krytu vpravo od palivového filtru. Z hlavy ti to neřeknu, večer se dostanu ke schematu.

A ne že by nemohla odejít samotná jednotka žhavení. To ovšem nemá vliv na kontrolku žhavení.

A ještě poznámka, píšeš....baterka měla co dělat, aby to s motorem rozhýbala....to je špatně to musí i zimě a bez i bez žhavení.

Ideální je opcom a podívat se, co dostává jednotka za vstupní info o teplotách. A dá se i kontrolka a žhavení otestovat.

2015-10-14 09:54:08

ahoj Mam astru 2.0Di Zhaveni mi zapne pokud je teplota nizsi nez 5stupnu. tak si myslim ,ze nemas v pohode teplotni cidlo.Jinak baterie musi byt samozrejme dobita popripade nova.Je to fakt poznat

2015-10-14 17:50:23

Tak asi budeš mít pravdu s tím teplotním čidlem. Čidlo jsem odpojil, sundal štekr ze žhavicí svíčky a připojil jsem 12V zkoušečku. Zapalování a ono ejhle žhavení funguje a dokonce se mi roztočil i větrák na chladiči :-D Takže jdu zítra koupit teplotní čidlo, naštěstí stojí cca 500 ,- Kč, takže to není žádná trága. Ještě k té baterii.... Když jezdím měsíčně skoro 2000 km, tak jsem měl za to, že se o baterii starat nemusím. Konkrétně se bavíme o dobíjení. Dnes odpoledne jsem měl ve stodole 7°C a studený start i bez žhavení bez problémů. Ale jakmile se teploty blíží k teplotě bodu mrazu, tak bez žhavení prostě katastrofa. Naposled ještě raději zkontroluji všechny žhavičky, jestli fungují. A děkuji za tip s čidlem teploty chladiva.

2015-10-14 19:54:42

formic: No abys nebyl sklamaný, že to s novým čidlem nebude žhavit. To čidlo je jeden faktor, i když velmi významný pro info o teplotě pro jednotky. Co budík teploty, ukazuje normálně? Je to sice jen informační záležitost., ale jestli ukazuje cca normálně, nemusí být špatné čidlo.

Opcom a data!! Anebo si vyrob spínání žhavení, je to tu v návodech.

2015-10-14 20:11:59

alzafir: teplota vody na přístrojovce mi ukazuje dobře. To čidlo na termostatu je také přidružené k ukazateli teploty vody pro přístrojovku?

Já měl za to, když jsem přerušil proud odpojením štekru od čidla, tak chyba byla nelazena, protože žhavení začalo fungovat. Je pravda, že teplota vody na v přístrojovce mi leze opožděně nahoru. Tzn, vzduch z ventilace mi fouká dovnitř kabiny teplý, ale na budíku mám pořád na minimu. Až po ujetí cca 8-10 km mi začně rafička pomalu stoupat nahoru a ustálý se někde cca 85-90 °C

2015-10-14 21:26:19

formic: Je to snímač teploty chlazení pro jednotku i budík. Když jsi to odpojil, je to jako -30stupňů a roztočí se ventilátor.

Ten projev z budíku je OK.

Jak jsem psal, data snímače, nejen tohoto, nebo tu vychytávku, automatické žhavení za každé teploty.

2015-10-15 07:14:20

alzafir: ahoj, kdyby to nebylo to čidlo chladiva, kde najdu tu vychytávku? Zvládl bych ji udělat, když jsem automechanik a ne elektrikář...pošli mi to sdyž tak do SZ. Děkuji

2015-10-15 08:53:35

formic: Musíš hledat, psal jsem, že v návodech...

http://www.club-opel.com/...ych-startu-u-dieslu-44797

Jestli to dokážeš udělat, to fakt nedokážu posoudit.

Návod je ale zatraceně podrobný, takže to musíš zvládnout

2015-10-15 18:30:58

formic: to jsem rad

2015-10-15 19:32:42

alzafir: Dík za adresu odkazu. Jo nemohl jsem to najít, protože je to schované pod odkazem Forum. Já hledal návody v hlavní nabídce. No ale když jsem to viděl, tak do toho já nejdu. Já dokážu zapojit radio, subwoofer, denní světla, přídavné dálková světla, tažné atd, ale nebudu se pouštět do žádných větších akcích. Zkusím vyměnit čidlo a uvidíme. Pak dám vědět, jak jsem dopadl.

2015-10-28 18:49:22

Baterie napojena na zátěžák a stav je 88%. Napíchnuto na diagnostiku - závada čidla teploty - závada smazána. Vyzkoušeno relé žhavení - funkční. Měním žhavicí svíčky - stáří přes 4-5 let za nové od MEYLE a čekám na první mrazíky.

2015-11-02 07:48:56

Dneska proveden studený start při -1°C a heureka, žhavení funkční a start na první otočení. Mám zase na chvíli pokoj Děkuji všem za rady.

2015-11-03 08:51:10

formic: ahoj Prosim Te mam dotaz Vcera jsem zjistil ze mi asi taky odeslo to teplotni cidlo Jaka je prosim Te cena

2015-11-03 14:43:26

jarunka: já kupoval tenhle : http://autokelly.cz/#|Y33...tXiuJstV6pZ5HRwgvNxrtHglQ==


Odpovědět