Fórum - Téma


Zhasínání motoru Zafira 1,8 16V


Fórum Zafira A Zhasínání motoru Zafira 1,8 16V

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3  4  5

2012-03-04 01:01:36

ANO škubalo.

Poskládané to mám dobře, několikrát jsem to kontroloval, ale máš pravdu, prolezu to, za to nic nedám ..

2012-03-04 18:31:25

Škubání to asi ti dělalo už před tím, jak vidím na nevyčištěné klapě. Ale ten tah motoru a problémy s akcelerací?

2012-03-05 07:29:31

Už nevím, co s tím. Jednou se zdá, že to jede celkem slušně, zastavím, zhasnu motor a po dalším nastartování se s tím nedá jet. Nejspíš se to bude muset nechat zdiagnostikovat. I ten benzínový filtr jsem již vyměnil. Zezadu na airboxu je nasunutý nějaký člen. Do něj i z něj vede hadička a je to s konektorem. Malý váleček. Co je to zač? Hádat nebudu, ptám se rovnou. Děkuji.

Odněkud zezadu slyším jakési ťukání. Nejprve jsem si myslel, že ťuká ten vybočený EGR, ale ten by ani jehlu nevysunul, si myslím, ten to nebude.

2012-03-05 12:20:49

Ten váleček jak říkáš je ventilek ovládání na výpary palivové soustavy k uhlikovému filtru. A to kelpání slyšíš uvnitř auta na podlaze spolujezdce nebo v motoru? Pokud uvnitř tak největší pravděpodobnost je to ventil topení, pokud v motoru,tak to nejde říci co to může být , je to třeba přesně lokalizovat. A jednoznačně na diagnostiku by jsi s tím mněl zajet.Ventil topení otestuješ když dáš topení úplně na studeno tak cvakat přestane, pokud znovu zvedneš na teplo tak začne znova cvakat. Dá se potom jen odpojit konektor a bude klid.

2012-03-05 13:49:50

Tak táta s tím byl ráno na diagnostice. Prý nic nenašli, ale nad svíčkama ta lišta měla prasklý jeden ten jak to říci... Fajfku? .... a tím pádem to házelo jiskru bokem. Takže se nechaly vyměnit všechny svíčky a co se dělalo s tou lištou.... To nevím, prý něco na to někde měl mechanik shánět. Zřejmě sehnal,táta mi volal v poledne, že je to hotové, prý to jede jako kráva Tak uvidíme.

2012-03-05 19:58:26

na lištu X18XE1 se dá navléci za 50kč vysokonapětová smrštovačka a je oraveno.

2012-03-06 07:19:41

díky za radu. Ten mechanik tam prý dal prozatím náhradu údajně ze škodovky... tak nevím. Ale jede to. Bez problémů, bez cukání. Super. Takže mé problémy jsou snad zažehnány.

Jen se zeptám. Jaké jsou rozteče šroubů na kolech. ET snad najdu ve velkém techničáku.

2012-03-06 08:21:23

Pokud se nepletu, tak u Oplů mají 4děrový disky rozteč 100 a 5děrový 110.

2012-03-06 14:46:10

5*110 ET43 ale mužeš použít i klasiku 44

2012-03-20 07:36:16

Bohužel to opět začalo škubat. Zřejmě se ukázalo, že škodovácká guma nemá v opelu co dělat. Čili chci zkusit koupit tu vysokonapěťovou smršťovačku. Předpokládám, že ji budu muset navléci na celou délku té gumy a kus ještě nad, aby byla dobře zakrytá. Pak tedy klasika, opatrně nahřát, aby se stáhla. Je to tak, že ano?

Jaký mám koupit průměr před smrštěním a stačí se zeptat jen po vysokonapěťové, či by měla mít i nějaké parametry. U těch svíček bude asi horko, co ?

2012-03-21 19:26:20

nejde o horko ale o napětí má uvnitř sebe ještě takový lepidlo navléci až nahoru nechat malinko delší přitlačit k vršku a tále tlačit a od vrchu (nahřívat) stahovat at se nesesune

2012-03-21 19:39:12

Jako když se natahuje prezervativ, že...?

2012-03-22 00:40:20

jééé co to jééé???

2012-03-22 08:00:31

Právě kvůli tomu lepidlu jsem to neudělal již včera. Zkoušel jsem ji smršťovat jen na zničené svíčce, abych to nezkurvil rovnou na liště. Já vím, vyzní to teď, že jsem úplně nechápající. Ale pro jistotu se ještě zeptám. Navléknout až nahoru... čili přes tu gumu až kousek nad její okraj, či až nahoru k liště. Předpokládám, že nad ten okraj, jelikož v natažení až k liště by mi vadily ty gumové varhánkové kroužky ( předpokládám, že jsou tam kvůli prachu, že? ). Dobrá, o kousek přes, aby proud neunikal přes okraj gumy a bužírka se lepidlem spojila i s tím plastem. Bužřírku držet tedy na kraji gumy (kraj gumy nejdále od samotné lišty, kraj kterým se nasazuje na svíčku) a směrem k liště nahřívat, aby lepidlo stékalo k liště na ten plast, aby se pak nestalo, že mi po zahřátí motoru nekapalo na svíčky (i když, jak jsem pochopil, ta teplota tam asi tak vysoká nebude, aby se začalo tavit, že)

2012-04-12 07:25:18

Mám asi dosti hloupou otázku. Disky s ET 33 jsou na toto auto nepoužitelné, že?

2012-04-12 12:25:57

Jaký ET máš napsaný ve velkým techničáku...?

2012-04-12 20:00:37

Zafira A má origo disky s ET 43.

2012-04-12 20:30:44

Čím je ET vyšší, tím víc je kolo "schovaný" pod autem. Mezi ET33 a ET43 je 10mm rozdíl a o těch 10mm ti kolo povyleze víc ven z podběhu, tož aby ve finále guma (skoro) nedřela o blatník. Při stejný šířce gum by se vlastně o 2cm zvětšil rozchod a auto by mohlo i líp sedět, ale třeba u předních kol při propérování v rejdu bych se asi už bál, nevím, se Zafirou zkušenosti nemám. A mohlo by být i víc namáhaný zavěšení kol, cenťák už není málo...

2012-04-12 22:56:41

Mám na své Zafiře plechové disky na zimu z ET33 od začátku co to auto mám a není jediný problém , ani při zatížení ani v rejdu ,je tam dost místa. Kola jen nepatrně vystupují ven , auto ještě lépe sedí na cestě ,takže naprosto v pohodě.

2012-04-12 23:45:31

to Venca: A je to - tady nade mnou máš zkušenost přímo od pramene, hlavně že nikde nedrhneme...


Odpovědět

1  2  3  4  5