Fórum - Téma


Zhasínání motoru Zafira 1,8 16V


Fórum Zafira A Zhasínání motoru Zafira 1,8 16V

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3  4  5

2012-02-15 09:12:00

Zdravím přátelé.

Koupil jsem Zafiru 1,8 16V a zjistil jsem, že pokud vyřadím rychlost a zastavím třeba na křižovatce, otáčky padnou pod 500 a stává se, že motor zhasne. Zatím se snažím pomalu dobržďovat a nechat tak otáčky plynule klesnout, spojku vymačkávám až na poslední chvíli. Ale to není řešení. Co tuto závadu může způsobovat? S autem jsem jel teprve podruhé a zdá se, že se to stává až při zahřátém motoru.Ovšem v jednu chvíli mi motor začal v kopci škubat, rozsvítila se oranžová kontrolka (katalyzátor? snad to říkám dobře) chvíli svítila, pak zase zhasla a jelo to normálně.

Jelikož nemám příručku a s autem se teprve seznamuji, mám ještě jeden dotaz. Co znamená na displeji nápis InSP když rorsvítím kontrolky..

2012-02-15 10:48:51

S první částí dotazu ti neporadím, ale nápis InSP nad celkovým stavem KM znamená jen, že už ti přejel stav KM znamenající servisní prohlídku. To bych neřešil, nevíš kdo před tebou to naposled poctivě dodržoval. Zaveď a hlídej si to sám. Zdar.

2012-02-15 10:56:11

Hledal jsem dál a našel jsem manuál na ZAFIRU, i když Zafiru B. A tam jsem se toho dočetl. Dokonce pokud při vypnutém klíčku přidržím nulovač stavu kilometrů déle jak dvě vteřiny, ukáže mi to stav, kolik mám kilometrů do předepsané servisní prohlídky. V mém případě asi spíše stav kilometrů po Ale díky za ujasnění.

2012-02-15 16:20:24

Ahoj, měl jsem s moji Zafirou podobný problém klesání otáček na minimum . Dostal jsem radu abych vyčistil klapu vstřikování. Vytáhl jsem ji z auta ven a dokonale vyčistil a odmastil. Je to už 3/4 roku a bez problémů vše funguje, motor drží otáčky jak má. Když tohle uděláš nic s tím nezkazíš a nic tě to stát nebude.

2012-02-15 21:21:37

má pravdu ten chlapec

2012-02-15 22:08:54

Děkuji za radu. Jelikož se ale v tomto motoru ještě pořádně neorientuji, prosím o radu, kde klapku hledat. Za případné foto bych byl rád. děkuji

2012-02-15 22:22:11

klapka je to čím přidáváš plyn hledej kam ti vede lanko od plynu. Pokud už máš el plyn běž po silné trubce od AIRBOXU (filtr vzduchu) a narazíš na ni. Demontovat z vozu a vše dokonale vyčistit včetně vzdušníků.

2012-02-17 08:36:53

Mám lanko, včera jsem ho napnul, bylo dosti prověšené. To je další z neřestí, které jsem našel. Ale to je maličkost, to měl i táta na Scénicu, když si ho kupoval.

Horší je, že jsem skončil na šroubech TORX. Takže ani klapku, ani EGR nemohu vyndat, jelikož nemám oříšek či očkový klíč na vnější Torx šroub. Ve foru, jak vyčistit EGR jsem se dočetl, o Torxu 20,25,45, ale to jsou zřejmě ty vnitřní, čili T20, T25... (čili tedy klasický imbusák, ale hvězdička ) Jenže ty šrouby jsou na hlavice (ořechy na gola sadu) E...

Nevím ale, jak se to měří a čísluje, či případně, jaké jsou na motoru či jinde ve vozidle tyto šrouby použité. Ty imbusáky T.... už mám. Alespoň obyčejnou sadu. Jaké mám sehnat ty oříšky...

2012-02-17 20:25:17

na oplu kolem motoru jsou skoro všude

2012-02-19 19:43:53

má pravdu kolega Hansdob, doporučuji ti koupit si sadu těchto ořechů!

2012-02-20 07:21:02

Nestihl jsem odepsat dříve. V sobotu jsem tedy s kamarádovou pomocí klapku vyndal, zároveň jsem rozhýbal zaseklý EGR ventil a ten jsme následně zaslepili a pootočili tak, aby běhal venku na čerstvém vzduchu Nemám sice ještě vyresetovanou ŘJ, nejprve jsme nevěděli, co s rádiem, aby naskočilo, když neznám kód, ale i to jsme se dočetli, ale již nebyl čas na resetování, přesto od té doby motor přestal škubat a zatím se mi nestalo, že by mi to zdechlo.. Takže chlapi díky za rady, oříšky jsem našel na netu, hned je objednám.

2012-02-21 18:51:02

byla by nejaka fotka toho otoceni erg ventilu a to zaslepeni cim atd??diky

2012-02-23 07:33:43

Fotku nemám, ale když si vzpomenu, přidám. Jinak co jsem se tu dočetl, podložka se dělá ze silného hliníkového plechu. Já ho neměl, tak jsem to udělal z ocelového pásu. Stačí obkreslit díry na šrouby a tak nějak tvar dosedací plochy EGRu. Bude potřeba jeden o sílu podložky delší šroub. Na něm je přitažen EGR a pootočený tak, aby jehla byla mimo vyrobenou podložku. Čili běhá venku na čerstvém vzduchu a už se nezasere.

2012-02-27 07:34:39

Chlapi průšvih. Paráda je, že už motor při zastavování nezhasíná, kontrolka EGRu, když to tak řeknu, se už taky od doby vyčistění nerozsvítila, ale zase to začalo občas škubat. Je třeba zrezetovat ŘJ? nebo bude chyba jinde? Krokový motorek? váha? či nějaký filtr? Dá se vyčistit třeba benzínový?

co svíčky? zapalovací lišta? Kde bych měl začít a jak?

Je to 1,8 tak bych předpokládal, že když jí přišlápnu, dejme tomu i podřadím, že to bude rychleji akcelerovat a ne, že se to vyškrábe na určité otáčky, ztratí tah a po nějakém čase se nadechne a vytočí ze sebe víc..

2012-02-28 18:02:00

palivák?? Tlak paliva , svíčky, rampa?? vzduch filtr?? váha vzduchu??

2012-03-02 07:29:45

Vzduchový filtr jsem kontroloval, je čistý, zdá se, že nedavno měněný. Palivák.... předpokládám, že je tím míněn palivový filtr? Jelikož jsem jej v tomhle autě ještě nehledal, kde ho najdu, případně jak zjistím, že je ucpaný, dá se vyčitsit? S ním zřejmě souvisí i tlak paliva, že? Svíčky jsem ještě nevyndaval. Nemám na ně doma klíč.

2012-03-02 09:20:25

S palivovým filtrem souvisí tlak paliva velmi úzce Nevím přesně, jak u Zafky, ale na Omě je vzadu pod autem vedle nádrže v místě blíž k PZ kolu, je to na pohled takovej kovovej váleček, hadička do něj a z něj ven, určitě ho poznáš. Můžeš do něj zkusit fouknout pusou, ale poznáš prd. Filtr se nečistí, mění se celej, je to otázka cca 2-3 stovek, měl by se na každým autě měnit v rámci údržby po cca 30-50tis.km. A bacha při zpětné montáži, je na něm šipkou označený směr průtoku paliva, Na ty svíčky by bylo asi dobrý pro klid duše kouknout taky

2012-03-02 09:25:27

Jo, tak to nebude problém najít. U Escorta jsem ho měnil taky. Ale jelikož tohle auto neznám, raději se ptám. Děkuji.

2012-03-02 17:27:57

probohááááááá filtry se nečistí ale mění a se slovy vypadá čistě je mi na blití

2012-03-02 20:11:15

Hele chci se jen zeptat , ten problém se škubáním ,akcelerací, tahem motoru jsi měl i před vyčištěním klapy? Pokud ne , je třeba zkontrolovat celé vyčištění a jestli je vše poskládané a zapojené tak jak má.


Odpovědět

1  2  3  4  5