Fórum - Téma


zhasínání motoru při dojíždění do křiž..


Fórum Vectra B zhasínání motoru při dojíždění do křiž..

Informace o modelu: Opel Vectra B



2009-06-03 14:26:57

Předem se omlouvam jstli tu už je nějaká taková diskuze

Mam problem s vectrou b rv.96 1.8 16V, při dojíždění do křižovatky mam problem s volnoběhem někdy se zakucka někdy zhasne uplně, řekl bych že je to řídící jednotka, palivový filtr..čerpadlo, na autě není žádný tuning sani atd.

díky za rady

2009-06-05 10:29:38

vždycky je nejjednodužší všecko svízt na ŘJ

2009-06-05 10:46:19

A dle čeho usuzuješ že je vadná řídicí jednotka?Pokud zlobí volnoběh,tak se podívej napřed po jednodušších věcech, jako jsou filtry,co svíčky, krokový motorek volnoběhu, nemáš někde prasklou hadici atd atd

2009-06-05 12:07:44

Čaute,ja bych skusil vyčistit škrtici klapku! to je nejčastějši přičina zdechani na volnoběh

2009-06-05 14:06:44

jo na to sani se mrknu pač sem nasel zablitý místa, diky za radu mrknu na to a pak napisu

2009-06-06 21:36:47

pokud ti to zdechává jen na volnoběh tak bych se zaměřil na ten krokovej motorek volnoběhu. často to je příčina

2009-06-07 10:54:20

treba bude jen zahumusena skrtici klapka...dej potom vedet cim to bylo

2009-06-07 11:06:28

tak klapka se mi zdála čistá ale přesto sem ji vyčistil i z celým sáním a přesto se mi to včera stalo zase, krokovej motorek newim kde je kdyžtak podrobnosti prosim

2009-06-07 11:11:31

Krokovej motorek asi bude na boku skrtici klapky. Asi by bylo dobry aby se ti nej podival nekdo kdo tomu rozumi. Aby to mereni bylo objektivni, melo by se to udelat osciloskopem.

2009-06-07 11:14:12

stejnak mi příjde že to je něco co řídí volnoběh pač vždycky když zmačknete spojku volnoběh klesne asi na 700 někdy i 500 a pak zhasne uplně nebo klesne ještě víc jako kdyby se měl zastavit a pak najednou vyskočí

2009-06-07 11:30:40

to protože na spojce máš spínač a jeho signál jde do ECU. Je tam proto, že když chceš přeřadit, tak ten spínač řekne ECU, že máš sešláplou spojku a chceš řadit. V tom momentu ECU odstaví vstřikování aby otáčky co nejrychleji spadly a řazení bylo snazší a nenamáhali se tolik synchrony. To že to nějakou dobu chcípá a potom to zpátky vyskočí na normální otáčky volnoběhu je proto, že na té škrtící klapce je potenciometr, kterej kontroluje ten krokovej motorek, jak nastavil polohu škrtící klapky - tzn. že zjistí špatné nastvení polohy a vyšle to do ECU. Ta následně upraví motorkem polohu škrtící klapy aby to bylo OK. Podle toho co popisuješ bych to fakt viděl na ten motorek.

2009-07-24 21:18:21

Ahoj mám nyní stejný problém se zhanínámím motoru při vyšlápnutí spojky a a ještě ke všemu se mi občas kvůli této závadě rozsvítí kontralka oranžová chyba el, motoru..

2009-07-24 21:59:24

Tak tu závadu "vyblikej" a uvidíš co ti to řekne. Řikám rovnou že nemám OB, takže nevím jestli to vyblikat lze "doma" a jak. Těch věcí může bejt víc.....váha vzduchu, ventil volnoběžných otáček, Hallův snímač atd. Já osobně to tipuju na Hallův snímač. Ale je to jenom tip.

2009-07-25 19:36:29

Pokud svítí kontrolka motoru, tak nevím co řešíte, vyblikej, nebo zajed na diagnostiku a víš na čem jsi.

2009-07-26 12:10:37

zdravím. Taky přidám něco z praxe.

Sice mám automat a jinou motorizaci,ale v principu jde o to samé.

Na volnoběh mi to neustále zhasínalo. Ale jelikož, mám diagnostiku, zjistitl jsem,že celý problém byl v čidle teploty chladící kapaliny. To dávalo špatné info do ŘJ (jako,že je motor studený) a tudíž ŘJ začala dávat mnohem víc paliva.

No a motor se doslova "uchlastal". Vyčistil jsem čidlo a tím se problém vyřešil.

Netvrdím,že to bude i u Tebe stejné,ale ber to jako vodítko.

Jsi-li z Prahy či okolí, diagnostiku Ti mohu udělat.

2009-07-26 22:25:18

zajimavy příspěvek jdu projit všechny čidla- bez legrace

2009-07-27 12:30:32

Pár dat co může napovědět:

Engine coolant temperatures (ECT) sensor (čidlo chladící kapaliny)

/Intake air temperature (IAT) sensor (čidlo teploty nasávaného vzduchu) - stejné hodnoty pro obě čidla

15-30°C 1450-3300Ohm

Camshaft position (CMP) sensor (čidlo vačkové hřídele)

Pin 1- 2 10,7 - 14,7 Ohm

Pin 1- 3 11,2 - 15,2 Ohm

2009-08-16 21:56:30

Zdravím, teď mám vyčištěnou škrtící klapku a je to OK.. už nechcípám


Odpovědět