Fórum - Téma


Zhasínání motoru - chyba P0001 - (5B)


Fórum Vectra C Zhasínání motoru - chyba P0001 - (5B)

Informace o modelu: Opel Vectra C



2015-11-02 03:43:48

Ahoj všichni,

mám čerstvě Vectru C 1,9CDTI 110kw, koupenou v bazaru. Jezdila ani ne týden, pak

začala zlobit. Nejdřív při prudké akceleraci naskočil nouzový režim. Po otočení klíčů

zase vše O.K.. To se stávalo čím dál častěji, nakonec i při "vlažné" jízdě. Postupem času

začal motor sám zhasínat. Vždycky stačilo vypnout a zase zapnout klíže a motor hned naskočil. Po pár dnech už ale jde jen motor nastartovat a po chvilce na volnoběh zhasne.

Většinou znova naskočí hned, ale zase zhasne. Jako kdyby čerpadlo v nádrži po vypnutí

a zapnutí klíčů dotlačilo naftu, motor jí spotřeboval a čerpadlo se znova nesepnulo...

Diagnostika hlásí tyto chyby:

  • - P0001 - (5B) - Not present
  • - P0001 - (75) - Not present

Palivový filtr jsem kontroloval, zavzdušněné taky není.

Máte někdo typ na co se zaměřit?

Předem dík, Rynler

2015-11-02 06:53:30

Jakou diagnostikou jsi zjistil ty chyby?

2015-11-02 07:07:19

Diagnostiku mám OP-COM (China clon). Hraje to nějakou roli? Jinak ty chyby to hlasí pořád dokola.

2015-11-02 13:33:13

rynler: Ty kódy jsem ještě neviděl, působilo to jako nějaká podivná diagnostika. Kouknu večer do TISu, jestli něco najde. Je to z jednotky motoru?

EDIT: Prohnal jsem to googlem, mělo by to být něco s regulací (regulátorem) tlaku paliva. A to by sedělo na popis, co uvádíš.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-02 16:37:03

rynler: Po startu projdi v live datech stavy tlaků paliva, hlavně údaj od podávacího čerpadla v nádrži. Ten určitě jako první spadne a pak klesne na rejlu. Možná by nebylo od věci podávací čerpadlo vyndat z nádrže a vyčistit. Tipnu na zasraté sítko na dně čerpadla od hegeše z řepky.....

2015-11-02 17:08:03

Data jsem sledoval. Zpočátku všechno O.K., "fuel pump" je ACTIVE, tlak dobrý. Pak tlak začne rychle klesat a ta fuel pump se přepne do INACTIVE (nevím,jaký čerpadlo je myšleno - podavací, nebo vysokotlaky). No a motor zhasne. Měl jsem odpojenou hadičku od vysokotlakého čerpadla, když vypnu a zapnu klíčky, jde z toho gejzír nafty. Ucpaný to není. Jako kdyby se to podávací čerpadlo seplo jenom při vypnutí a zapnutí klíčů. Ještě jsem hledal nějaké info o tom filtru pevných částic a podle popisovaných příznaků bude asi taky ucpaný. Kouří se mi všude možně, hlavně ve spoji mezi turbem a katalyzátorem.

2015-11-02 17:23:15

rynler: Ještě nemám zprávy z TISu, jen co jsem tu teď vyčetl.

Tlak podávacího čerpadla si nejsem jistý, jestli diagnostika zobrazuje, ale asi ne. Tohle by mělo chodit jen stylem vypnout, zapnout, activ, inactiv.

Tlak na liště vstřiků by to mělo umět zobrazit ( neplatí pro všechny typy CDTi motory)

Fuel pump je čerpadlo podávací. Zkoukni před zdechnutím motoru, co ukazuje snímač kliky, jestli nemá výpadky. Když nebude dávat pulsy, jednotka vypne čerpadlo-inactiv.

Gejzír nafty z hadičky je fajn, nic to nevypovídá o regulaci tlaku lišty.

DPF filtr bys měl vidět v datech taky, jeho procentuální znečištění i tlaky před a za filtrem.

2015-11-02 20:48:37

Napiš sem znění chyby. Může to být snímač laku lišty nebo ventil dávkování paliva. Je umístěný vzadu na motoru.

2015-11-03 00:23:13

alzafir: Kde přesně je ten ventil dávkování paliva?

Celé znění chyby je hned na začátku tohle je kompletní výpis:

OP-COM 090714 - PC based diagnostic tool

Autosale

OP-COM - CAN Communication Window> 2008|Vectra-C / Signum|Engine|Z 19 DTH

Read Info...

Identifier: 0x1319

VIN: W0L0ZCF3581027814

Hardware number:81012868

Motor type: Z19DTH

Part Number:55566277

Software version number: HNOMS220_S

Hardware manufacturer number: 0281014450

Software Number: 1037389371P485_O27

Programming Date: FFFFFFFF

Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

System description: BOSCH0100

Type approval number: B07010

Variant programming : 0x000070B0

Alpha code: HB

Hardware manufacturer system name: EDC16C39

Code Index and version: HO27JDB2

Total number of fault codes: 2

P0001 -

(75) - Not present

P0001 -

(5B) - Not present

2015-11-03 06:59:36

rynler: To není ono. Připoj se do jednotky motoru a pak vyčti chyby. Ventil je někde vzadu, přesně nevím, tohle není géčko, háčko až tak z hlavy neznám. Měl by být připojen na naftovém vedení. Doufám, žeto tak je, ještě jsem neřešil takovou závadu. A ani to nemusí být tento ventil, může to být regulace tlaku lišty, tohle musíš vyčíst.

2015-11-03 07:21:29

alzafir: Jak myslíš "Připoj se do jednotky motoru a pak vyčti chyby" ? Připojil jsem se do konektoru pod popelníkem u řadičky a vyčetl jsem chyby... Ono se jde připojit někde jinde přímo na ŘJ motoru? Možná se ptám hloupě, ale mám Vectru ani ne dva týdny. Jsem ve fázi seznamování.

2015-11-03 08:16:10

rynler: No přesně to myslím, připojit do jednotky motoru. Ty jsi dal total read. To je k ničemu. Proklikej se do Engine. A pak chyby a data. No ale data asi nezkontroluješ, když nevíš, co hledat. Aspoň ty chyby.

A stejným způsobem můžeš napíchnout všechny jednotky postupně. A že jich je.

2015-11-06 15:59:03

Tak jsem se konečně dostal k dalšímu zkoumání. Ppřipojil jsem se k Engine ECU, jsou tam tyhle chyby:

P0001 (75)

P0001 (5B)

P2279 (5B)

P0087 03 Rail Pressure Low Pressure

Motor se chová pořád stejně, chvilku běží dobře, po pár desítkách sekund se mu nechce do otáček a pak zhasne.

Nemůže to dělat vysokotlaký čerpadlo? Žádnej další ventil regulace paliva jsem na motoru už totiž nenašel. Nafta vede z filtru rovnou do čerpadla a pak rovnou do lišty, ve který je jen čidlo tlaku. Nevidím nikde žádnou regulací...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-06 17:16:36

rynler: Vždyť všechno co potřebuješ jsi sám napsal v chybách. První dvě chyby jsou že je rozpojený vodič nebo vadný regulátor tlaku v CR liště, druhá chyba je netěsnost v sací části, a poslední chyba není chyba ale konstatování, že je na CR liště malý tlak.....

Dávám obrázek je to schematicky systém CR, regulátor má samotné VT čerpadlo a je připojený na kabeláž (signalizace a ovládání pro jednotku), další je samotná CR trubka na motoru. Nalevo je regulátor tlaku (R) v trubce a napravo je snímač tlaku v trubce (S). Obojí je opět připojeno na kabeláž k jednotce. Viz foto...

Buď máš KO regulátor na trubce CR (R), ten na levé straně a nebo je závada na regulátoru VT čerpadla. Víc tam toho není......

Je možná kombinace, že na trubce nalevo není regulátor a je na VT čerpadle a nebo naopak, VT čerpadlo nemá regulátor a je na levé straně trubky CR. Nevím, jestli není třetí varianta a to regulátory na obou místech...... Nicméně, jeden z nich to bude......

2015-11-06 17:56:59

Děkuju za vyčerpávající popis. Mám ten regulátor na čerpadle. Zeptám se ještě na jedno- je možné někde získat a vyměnit jenom ten regulátor, nebo musí ven celé cerpadlo?

Dík za rady a pomoc,

Rynler

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-06 19:33:23

rynler: Jen ten regulátor..... Bosch třeba tady

http://www.automobilovedily24.cz/bosch/7007716

Ještě než koupíš, mrkni sem, docela zajímavý a velmi věcný nápad: http://www.club-opel.com/...lect=107198#message107198

2015-11-13 21:31:37

kopejda:

Dneska jsem vyměnil ten regulátor za novej, motor se chová bohužel pořád stejně. Možná že zhasíná méně často, může to ale taky být tím několikadením odstavením. Při prvním zhasnutí nebyla ani zapsána žádná chyba. Při druhém se už objevila tradiční P0001. Ještě můžu zkusit vyčistit celou palivovou soustavu (čím?). Jak už jsem ale psal, za palivovým filtrem teče nafta proudem a při uzavření okruhu je přívodní hadička k vysokotlakému čerpadlu dost tvrdá... Napadá mě ještě jedno - hned ze začátku problému jsem se snažil profouknout celou (nízkotlakou) palivovou soustavu kompresorem, hadička co vede z přepadu do nádrže šla profouknout dost ztuha. Nemůže být nějak ucpaný přepad?

2015-11-28 21:08:29

Takže konečně můžu celý problém schrnout a uzavřít - zhasínání motoru způsoboval nízký tlak/množství paliva na vstupu vysokotlakého žerpadla. Odpojil jesm hadičku ze vstupu čerpadla, prodloužil jí mimo motor do kanistru a nechal běžet nepřetržitě podávací čerpadlo. Nejdřív tekla nafta plynule. Po několika sekundách se proud začal přerušovat a nakonec tekla z hadičky pěna. To zřejmě nestačilo vysokotlakýmu čerpadlu a motor se vypínal.

Vyměnil jsem palivový filtr, rovnou i vzduchový filtr, kompletně vyčistil a profoukal celou palivovou soustavu, nechal vyčistit a otestovat vysokotlaké čerpadlo. Zatím jsem ujel na zkoušku 100km, závada se neobjevuje (předtím po cca 1km).

Rynler

Velda  
Laďa
2015-11-28 21:14:01

rynler: Gratuluji k úspěšnému odstranění závady


Odpovědět