Fórum - Téma


Že by (konečně už) soumrak downsizingu...?


Fórum O článcích Že by (konečně už) soumrak downsizingu...?



Diskuze o článku

Že by (konečně už) soumrak downsizingu...?

Při trendu posledních let se člověk musí ptát, jestli motory nových aut nebudou za pár let připomínat láhev od piva s pěti turby. Nebudou, doswnsizing končí. Pro člověka žijícího auty den co den je obtížné si uvědomit, jak rychle se situace na tomto poli změnila, fakta jsou ale jasná. Ještě před 10 léty téměř neexistovalo nic jako „malý přeplňovaný motor”, dnes ale téměř neexistuje nic jiného než...



Kopejda  
Michal Kopecký
2016-10-16 11:09:25

Tak konečně opět bude v blízké budoucnosti k pořízení Corsa s dvoulitrovou atmosférou

2016-10-16 11:59:31

kopejda: huráááá skoda ze ti od zeleného stolu nemají alespon zakladni skolu kde se uci o zakonu zachovani energie nekde okolo 7. tridy ze... takhle to zas a znova odnaseji ti dole. pokusy a omyly mocnych... rulez, ach.

jestli mi 1.6i atmo sezere v REALNEM provozu to co 2.0i turbo tedy 10 litru paliva na 100 km. tak emise MUSI byt cca stejne. Fyzika nepusti. To je jako kdyz Fobia 1.0 htp pri dalnicnim cyklu pri 140km/h zere 14/100 a omega 3.0i V6 jede za 9/100 pri stejnem cyklu tak kde jsou emise? proste sem kamnama prohnal 14 verzus 9 litru stejneho paliva. a pokud z jednoho litru vznikne XY cehosi tak to jsou dal uz jen kupecke pocty z 2. tridy ZS. a ano opomenul sem zamerne vyssi tlaky paliva a "dokonalejsi" spalovani = vyssi ucinnosti motoru. proc? protoze onim UDAJNE lepsim spalovanim vznikaji castice podstatne mensi, ktere se podstatne hure zachytavaji a hlavne podstatne lepe vnikaji do tela a co hure pachaji tam podstatne vetsi skody... co na to rici? snad radej nic. zenou se vsichni za lepsim ve finale bohuzel za horsim. nejen z pohledu zdravi ale i zivotnosti, spolehlivosti atd.

2016-10-16 18:19:44

já se kdysi zařekl, že objem motoru mého vozu bude vždy začínat minimálně číslem 2 a nehodlám na tom nic měnit. Není to tak dlouho, co malé Clio od Renaultu mělo pod kapotou i dvoulitrovou šesnáctiventilovou atmosféru. Ve městě to šlo udržet na rozumné spotřebě a mimo město to byla neřízená střela.

2016-10-16 18:23:01

mirpie: Číslovka motoru Peugeot 205GTI blahé paměti začínala jedničkou (1.9) a bývalo to něco podobného...

2016-10-16 18:38:16

jo, měl jsem s ním za mladších let zkušenost. Měl jsem R19 1.8 16V a tahle osmiventilová jednadevítka v lehké 205 mě hodně potrápila. Neujel mi, ale ani já nebyl schopen ho bezpečně předjet,leda na táhlé rovince či stoupání, které na cca 10km silnci nebylo. Po ostré jízdě prakticky bez provozu jsme oba zastavili a pěkně pokecali... Teď už to vzhledem k provozu a aroganci moc možné není.

2016-10-17 09:25:20

mirpie: No a mít tak ve 205 motor MI16 ....

2016-10-17 10:29:18

jo,na 405ky s tímto motorem také pamatuji. A byla ještě ostřejší verze s turbem T16,tu jsem snad ale živě nikdy neviděl. Ono cokoliv ve 205ce nad oněch 120PS v případě té sériové jednadevítky by bylo hodně hot, ostatně hodně hot,spíše redhot, by bylo s tím bourat . Na tu 205ku by pak platil stejný renaultový motor v menším Cliu 16V, viz obr., kde museli udělat prolis do kapoty, aby se tam ten motor vešel. A byla ještě výkonnější verze s přídomkem "Williams" o zvýšeném výkonu z 99kW na 110kW. Tu jsem živě taky neviděl. V dnešní době dobré sběratelské kusy.

2016-10-17 15:17:57

samej peugeot a rencek... se stydte! A co takhle Kadett GSi 2.0i 16V 110kW s motorem ktery v te dobe kraloval svou ucinnosti = neskutecnym vykonem s neuveritelne nizkou spotrebou. A v aute co melo 890kg to byla mega raketa, ktera ale na dalku umela v klidu pod 7 litru / 100km.

2016-10-17 15:26:03

ten nebyl tak hezkej

Ale následující Astra GSi 2.0 16V už jo, to byl taky fajnovej hothatch.

2016-10-17 17:02:05

mirpie: V tomto ohledu souhlasím, Kadett mi vzhledově taky nikdy nic neříkal, to následující efko už bolo iné kafe...

P.S. Když už tu zmiňujeme AF GSI, tož na tuningfóru je jeden mladík z kraje razoviteho, kterému se jakýmsi zázrakem podařilo loni či předloni od staršího pána v Praze koupit garážovanou AF GSI v naprosto originálním stavu a najetými snad 50tis.km za asi 35tis.Kč. Jak ji přivezl dom, hned se na ni vrhl a začal ji upravovat k obrazu svému (silentbloky, snížený podvozek, sportovní tlumiče a jánevímcoještě.) Možná rok s ní jezdil (rozuměj ku*vil ji), snad ji dokonce i potloukl a pak ji poslal dál. Když to člověk čte, skutečně by vraždil...

2016-10-17 17:27:25

colommbo: mnooo. v DE by ji prodal za slusnej ranec penez! chudy duchem... asi.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-10-17 17:46:29

biggest: To byli zlaté časy, kdy Dr. Fritz Indra pustil na svět v roce 1987 převratný 20XE se 157 koní a sekvenčním vstřikováním paliva Bosch Motronic 2.5 původně určený pouze pro motorsport Cosworth označovaný také jako "RED TOP" nebo prostě "XE". Ten motor neměl chybu jak v čistotě stavby, účelnosti a jednoduchosti. Prostě je to asi nejhezčí a nejlépe konstruovaná jednotka motoru Opel vůbec......

Nová doba si přinesla potřebu katalyzátoru a řízení směsi lambdou, tak drobnou úpravou vznikla legenda C20XE která nese hrdé označení GSi, od původního přišla jen o 7 koníků....

I dnes je to velmi oblíbená pohonná jednotka ve Formuli 3 a pro zajímavost uvádím, kdo by chtěl nyní pořídit tento úplně nově postavený a naladěný motor s výkonem 286 koní při 8500 otáčkách a 244 Nm při 6780 otáčkách, nechť si připraví nějakých 33 tis. €

Naleznete jej na http://www.risse-motorsport.de/


Odpovědět