Fórum - Téma


zdravím narazil sem na olej 5W-30 LA,do 2,0dti.?


Fórum Vectra B zdravím narazil sem na olej 5W-30 LA,do 2,0dti.?

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

2000 Vectra B

56 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2015-08-23 12:03:36

Zdravím hodí se do tohoto typu motoru?nebo ho zlikviduje zevnitř?

2015-08-23 12:11:22

cycun: Co je to za olej...? Podle označení 5W30 LA netuším...

2015-08-23 12:14:58

colommbo: nějaký universal.ale schválený konceptem bnv a kompatibilní k normám api atd

2015-08-23 12:15:32

cycun: sory BMW

2015-08-23 12:17:25

cycun: a taky ACEA,MB-Freigabe.dexos2

2015-08-23 12:18:37

cycun: syntetika

2015-08-23 12:18:41

cycun: Málo informací. Zkusil bych poradit, ale nemám z čeho vařit - že je schválený pro BMW je pro oplí motory vpodstatě k ničemu, pod pojmem "kompatibilní k normám API" nevím, co si představit...

P.S. Pokud je u něho uvedeno Dexos 2, použít jej můžeš, bude mít API A3/B3. Akorát že k tomu ještě navíc C3, která je pro tvůj motor nepotřebná (nemáš DPF), olej bez C3 by byl pro tvůj motor lepší.

2015-08-23 12:19:21

cycun: 5L-879kč

2015-08-23 12:21:45

cycun: i pro ww,a opl GM.ne ,že je schválem pro BMW ale ,že ho schválil concept BMW

2015-08-23 12:22:54

cycun: jaký se používá běžně?

2015-08-23 12:24:18

cycun: Nějak pořád nerozumím jazyku tvého kmene, brachu - nemáš na olej nějaký odkaz...?

2015-08-23 12:25:48

cycun: dík dám tam teda bez toho c

2015-08-23 12:27:24

cycun: Pokud koukáš na cenu, vychází oplí Dexos2 ještě levněji. Sice má tu C3, ale v oplích motorech i bez DPF se zcela běžně a bez problémů používá.

http://maziva.heureka.cz/...m-dexos-2-5w-30_5-l/#!o=2

2015-08-23 12:33:44

cycun: je to nějaký sračkol z kauflandu není v seznamech mezy oleji no eště že sem tu dal pokec

2015-08-23 12:35:58

cycun: co se týče ceny moc se na to nedívám pokud budu bávat do opla šroty bude z neho šrot

2015-08-23 12:36:45

cycun: Mno, na no-name olej z Kaufu je tedy drahej jaxviňa, na tvém místě bych se na něj vybodl, za míň pořídíš ten osvědčený Dexos2 klidně i včetně poštovného.

2015-08-23 12:40:20

cycun: http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=5W30LA

2015-08-23 12:45:52

cycun: http://www.alpineoil.cz/m...l-5w-30-la/?variantId=137

2015-08-23 13:18:00

cycun: Tož som z teho vo'laaký zmätený... Podle prvního odkazu se, aspoň tedy dle mého soudu, bude jednat o olej spíš do náklaďáků (užitková vozidla), jejichž motory pracují v naprosto jiném režimu než v osobních automobilech (velká olejová náplň, minimum studených startů, zcela jiné otáčkové spektrum.) A specifikaci ACEA E7/E6/E4 vidím poprvé v životě, u osobních automobilů se vždy uvádí ACEA A(číslo) / B(číslo), popř. C(číslo). Ve druhém odkazu bude nejspíš tentýž olej v jiném obalu. Jak už jsem psal, zapomněl bych na něj...

P.S. Specifikace ACEA E(číslo) už jsem našel, beru zpět, co jsem výše napsal. Nicméně s takhle uvedenými u konkrétního oleje se s nimi setkávám fakt poprvé.

E1 - Již neplatné od 3/2000

E2 - Standardní olej, normální intervaly výměny

E3 - Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny (Již neplatná)

E4 - Olej pro extrémně vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny

E5 - Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny

E6 - Vysoce stabilní oleje podporující čistotu pístů, snižující opotřebení (včetně působením sazí) a zajišťující stálé mazání. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory, splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro motory se systémy EGR (Exhaust Gas Recirculation), DPF (Diesel Particulate Filter) a SCR NOx (Selective Catalitic Reduction). Třída E6 je zvláště doporučována pro motory s DPF systémy, které spalují palivo s nízkým obsahem síry (50 ppm).

E7 - Stabilní oleje zabraňující usazování nečistot na pístech a vzniku zrcadlových ploch na stěnách válců. Omezuje opotřebení (včetně působením sazí), vznik úsad v turbodmychadlu. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro většinu motorů se systémy EGR (Exhaust Gas Recirculation) a SCR NOx (Selective Catalitic Reduction). není vhodný pro systémy DPF (Diesel Particulate Filter).

P.S. Oleje s velmi nízkým obsahem sulfátového popela "low saps" jsou doporučovány právě pro motory s DPF (neb jej nemohou tolik zanášet), na provoz motoru bez DPF mají popeloviny naopak vliv pozitivní.

 p.s.
Pavel
2015-08-23 19:49:40

cycun: léta leju bráchovi do tohodle motoru 10W40 většinou od texaco havoline na tachu má 450000km a jezdí a jezdí takže pokud ho nemáš zadarmo nelaboruj a lej tam pořádnej olej


Odpovědět

1  2