Fórum - Téma


závada na motoru x14xe


Fórum Astra G závada na motoru x14xe

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1999 Astra G 1.4

20 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 389 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.



2015-10-27 16:46:43

Mam takovou zvláštní závadu na mým oplu astra g benzín x14xe plus LPG naj. 340tis. auto mi funguje standartně ale když se zahřeje tak mi na volnoběh zhasne a pak nejde klidně 20 minut nastartovat a závada se mi vystupňovala tak že mi motor zhasne asi na vteřinu i za jízdy,na diagnostice nabyla nalezene žádná závada (vyměňeno čidlo na klikové hřídeli kvůli jemnýmu kolísání otáček) závada je jak na provoz benzín tak plyn a nikdo zatim neví co s tim.Budu rád za každou radu děkuju.Milan

2015-11-03 20:11:11

Tak mam další poznatky , auto standartně nastartuju po zahřátí se opět vypne a vím čím to je nejde ke vstřikovačům do lišty benzín, dnes jsem zkusil relátko podávání benzínu a stále stejné zase to chcíplo po chcípnutí když vypnu klíček a znovu otočim nenaskočí kontrolka závady motoru jen točí a točí a nic až po nějaký době zase naskočí kontrolka nastartuju jako nic a jedu.

2015-11-03 21:04:28

vadné čidlo klikové hřídele

2015-11-03 21:09:02

to mám nové ale psal jsem to

2015-11-03 21:31:50

píšeš že ti nejde vstřikovač. Pokud ti skutečně nejde , ten ovládá samotná ŘJ motoru na základě právě snímače klikové hřídele. Jaký snímač jsi kupoval ? Ono totiž s nimi je spousty problémů , různé neznačkové fungují pofidérně , nebo jen chvíli a někdy ani to ne. Je potřeba koupit opradu kvalitní ( a drahý ) jinak je stím patálie. Jeho funkci lze prověřit na osciloskopu.

Další věc je monáž LPG , protože právě ona přerušuje jak vstřikovač tak i čerpadlo. Takže může být chyba i tam.

No problém u elektroniky na motoru spojenou s rostoucí teplotou bývá i vadná elektonika zapalování ( balast ) nebo i samotná ŘJ motoru ( která málo kdy na sebe práske že je vadná )

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-03 23:48:15

milda19: Vidím to úplně stejně. Nejdřív použít snímač klikovky originálního původu, může být Siemens nebo Bosch. Dle původního. Dále je možnost, že zlobí snímač vačky, ale to by šlo nastartovat. Oba snímače jsou za chodu motoru "ve fázi" a dle jejich údajů je řízeno časování jak vstřikování paliva tak předstihu zapalování......

2015-11-04 05:59:04

Cidlo klikovky mam nové a značky febi,bylo mi tvrzeno ze zavadou čidla vačky by to jelo a ukazovalo chybu já otočim klíčkem nastartuju a závada žádná jen po zahřátí to samovolně chcípne a pak když chci nastartovat tak nesvítí kontrolka ele.motoru a tom vim ze nenastartuju, po patnacti otočení se občas chytne a pak auto jede úplně normálně,plynovou soustavu nepoužívám mam vyndanou pojistku dokud na to nepřijdu už začínám uvažovat že auto půjde z domu bez něho to nejde.Včera jsem vyměnil palivové relé nechal jsem auto u pošty na volnoběh a zase to chcíplo a zase dlouhý startování a nic a tak mě napadlo že hnu s konektory u ŘJ ven a zpátky a kontrolka svítila a já odjel tak bude asi něco s ŘJ nebo kontaktama,neví někdo čim by se to dalo vyčistit ? A co obnáší výměna ŘJ ?

2015-11-04 11:21:16

Tak febi zrovna není originální výrobce, on to není ani výrobce jako takový je to jen "obchodník" .

Aha , takže po zahýbání kabelu u ŘJ to fungovalo. To značí že může být problém v konektoru ŘJ ať už na staně kabelů ( vadný kontakt drátů vs pinů) nebo v konektoru samotně ŘJ ( tu lze nechat přepájet u odborníků na elektroniku ) Obojí je možné a obojí se občas stává.

O výměně ŘJ bych neuvažoval , to je trochu složitější ( Imo , Car pass .... )

2015-11-04 17:52:52

A jak moc slozity je vymenit ridici jednotku ? Potrebuju jednotku,cip a prijimac pod volant a hlavne jednotku x14xe neni tak?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-04 21:25:53

milda19: JJ, přesně tak. Čip v klíčku přehodíš do svého aby jsi nemusel měnit celou spínačku, čtecí kroužek kolem spínačky bych na zkoušku nechal původní a vyměnit jednotku na motoru. Na jednotce je číslo GM, jinou sežeň se stejným číslem aby jsi se vyhnul zbytečným komplikacím.... Skutečně není závada v kabeláži a ukostření jednotky?? Tím bych začal než bych začal měnit jednotku. Jestli není kabeláž 100% OK, může se nová jednotka podělat stejně jako ta původní........

2015-11-07 08:28:02

Kabeláží to neni, auto fakt nastartujes a jedes az po lehkym zahřátí začne stávkovat když ho necháš tak zase jede ale neni na to spoleh už mam jednotku venku na kontrole tak uvidíme jak to dopadne auto už je starý a má už svoje odsloužíno 340 tis.tak se to může stát.

2015-11-07 20:29:55

Řídící jednotka má načtené chybi doporučuji vymazat but manualně nebo diagnostika.Pokud závada trvá dejteto nějakému šikovnému autoelektrykáři.

2015-11-17 20:55:11

Tak jezdim zhruba tři dny po opravě řídící jednotky bez problému, bylo mi řečeno že se vlivem vibrací může uklepat nějaký mikro drátek,jednotka byla poslaná do německa a přišla zpátky že ji neopraví tak se do toho pustil známý a nešel to a opravil to super.Je po jakémkoliv problému a chcípání super.


Odpovědět