Fórum - Téma


závada ECN 000970 a ECN 001463


Fórum Astra H závada ECN 000970 a ECN 001463

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3  4

2015-10-07 15:29:06

kopejda: Já myslel Kopejdo ty solenoidy na vačce o kterých tady mluvíme. Je fakt že jsem se vyjádřil neúplně, ale informace že sací a výfukový ventily na motoru jsou jiný mě taky překvapila a díky za info Ještě mě napadla taková kulišárna...jestli předpokládám,že je vadnej ventil,tak mě napadlo to potvrdit tím že ho před nastartováním odpojím a když to bude dělat furt ten samej zvuk beze změny tak by se dalo říct že je v háji co myslíte chlapci?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-07 18:57:59

fedoslav: Ano, ovládací ventily natáčení vačkových kol jsou oba stejné, tudíž záměnné.

http://www.partsbase.org/...-h-2004--5-5-22-camshaft/

K odpojení ventilu, nejsem si jist výsledkem. Vyzkoušet se to může.... Ale jestli takto lze určit vadný či dobrý ventil, netuším.....

2015-10-07 21:19:37

kopejda: To je fakt...asi poznám prdlajs tak já je radši vyndám a zkusim je na baterku jestli choděj...To bude sichr Tak díky za info Kopejdo

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-07 23:26:18

fedoslav: Na baterku bych je nepřipojoval, ECU motoru je ovládá pulzně.... I když, nejspíš se vysunou naplno...

Měli by jít otestovat diagnostikou.......

pene  
2015-10-08 09:05:15

Lukáš ze začátku tématu je taky zkoušel oproti baterce. A když píšeš pulzně, myslíš tím, že ten vnitřní valeček lítá v pouzdře sem a tam a tím čerpá olej?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-08 12:57:52

pene: Ne tak to nefunguje. Olej má tlak od čerpadla oleje který maže celý motor. Ventily jsou ovládány dvěma směry, je potřeba plnit olejem kolo vačky (natočení) a opět ho vrátit do původního stavu. Celé se to řídí pulsně, kdy jednotka snímá nastavení a vyšle puls k pootevření ventilu na jednu nebo druhou stranu. Ventil se otevře na krátkou chvíli (tj, milisekundy) a tím proudí tlak oleje do kola a plní jeho komory. Když je potřeba většího natočení, cyklus se opakuje dokud není natočení v požadované pozici. Ono to běží v podstatě neustále.......

V podstatě když připojíš ventil na baterii, zůstane otevřený na jednu stranu. Chvilku, kvůli odskoušení to asi přežije......

pene  
2015-10-08 13:28:56

Aha. Díky za schéma, že jde olej až do kola jsem vůbec nevěděl. Mě to sice žádné chyby (zatím) nehází, ale musím říct, že při brždění motorem cítím znatelnou změnu odporu kolem 2000-2300 otáček. Nevíš, jestli je časování dělané lineárně, nebo právě po "stupních"?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-08 16:43:32

pene: To bude určitě složitější, ECU motoru si ty kola vaček (ventily) bude řídit podle potřeby dle aktuálního požadavku na výkon.

Bude na to nějaký algoritmus o několika proměnných (otáčky, teplota, rychlost, převodový stupeň, lambdy, MAP a IAT senzor, aktuální nastavení škrtící klapky, tlak paliva v liště, poloha EGR ventilu, poloha pedálu plynu a další a další). Celé je to integrované do řízení motoru a emisí.

Tady na videu jsou vidět grafy jak to funguje (FORD)

https://www.youtube.com/watch?v=ufj-7YNGLtk

Další animace ukazuje jak to vlastně celé funguje......

K-Series iVTEC VTC Cam Phasing System - In Depth

This video is an in-depth look at how the iVTEC VTC system works in the Honda K-Series engine.

2015-10-10 23:46:18

kopejda: Tak jsem Kopejdo zkusil narvat 12 volt na ten solenoid jak jsem psal již výše a nestalo se nic...jenom to tak zavrnělo Tak si říkám sakra práce to vypadá že ventil je zaseklej a cívka ho asi neutáhne...ale jelikož jsem debil tak jsem tam strčil šroubovák a zkusil jsem to rozhejbat mechanicky...zase nic...tak jsem s tím trošku poklepal a najednou koukám že se to trošku pohnulo...připojil jsem ho na baterku a najednou jede jako fík Asi v něm bude nějakej přerušovač, protože ikdyž jsem ho měl trvale pod napětím tak kmital řekl bych podle odhadu tak 30x až 50x za vteřinu tam a zpět...Dal jsem ho zpátky a auto jede jako nový...motor jede tiše a už se ani neklepe a navíc hluk v autě při vyšších otáčkách spadnul tak o 80% Jupííííííííííííííííííí Takže jsem ti chtěl poděkovat za cenné rady,které mě navedly k cíly. Díky

2016-04-11 22:54:08

colommbo: Sleduji to také a díky za vysokou školu- myslím,

jsi fakt machr.

2016-06-21 09:13:20

Hoj, lezu sem odsud:

http://www.club-opel.com/...1-61-staveni-vacky-126199

stala se taková věc, ventily jsem vymontoval, sítka vypráskal ven a co se nestalo, po nastartovaní ten motor jen šuměl! tak tichý chod jsem u mého bručouna nikdy neslyšel. No skákal jsem radostí!! Ale jak se říká...neříkej hop dokud nepřeskočíš. Šel jsem to hnedka projet co na to výkon a hlavně jestli diagnostika vyhodí opět P0011-61. Po projetí už opět zase klepavý zvuk :/ na druhou stranu chybu prozatím i přes agresivní jízdu nevyhodilo... ale ten pocit kdy auto nakopnete a nejde prakticky slyset no to je k nezaplacení!


Odpovědět

1  2  3  4