Fórum - Téma


závada ECN 000970 a ECN 001463


Fórum Astra H závada ECN 000970 a ECN 001463

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3  4

2015-05-14 21:30:18

maxnuke: Jen dvě věci, Lukáši:

1. Zafiru máš necelý rok a pokud si ji chceš ještě nějakou dobu nechat a semtam si na ní něco sám udělat, pořiď si celou sadu torxů, u Oplů se bez nich neobejdeš...

2. Interval výměny rozvodů je vždy stanoven buď kilometrově nebo časově podle toho, co nastane dřív. Jestli budeš (nebo necháš) měnit rozvody třeba už ve 130tis.km ale po deseti letech, bude záležet jen a jen na tobě. Jinými slovy řečeno - tvoje otázka vpodstatě ani nemusela padnout a motor se kvůli neudělaným rozvodům potká (většinou) jen jednou...

2015-05-14 21:48:48

Děkuji za vysvětlení rozvodu. Moc jsem ten interval nepochopil. Rozhodně je nechám udělat po 10 letech. Klíče dokupuji, jak je potřeba. Vedle baráku mám Autokelly a když je něco potřeba skočím si pro klíč. Jinak je pravda, že OPEL má TORX snad všude.

2015-05-14 22:03:33

maxnuke: Když jsem si pořídil tuhle druhou Omču a zjistil, že je přetorxováno, opatřil jsem si jednak sadu klasických a k tomu ještě i torxí ořechy na golu. Podle pravidla když mám vercajk, určitě ho nebudu potřebovat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-15 07:13:07

maxnuke: Ono jde o to, že prostě guma stárne. I kdyby jsi autem nejezdil a nechal ho deset let ve stodole, tak ten řemen stejně ztratí svoje vlastnosti a v konečném důsledku se rozsype na kousky....

Proto je proběh na výměnu řemenu 10 let. (tady je dobré koupit řemen takový aby nebyl 10 let starý)

Kilometrický proběh je dán opotřebováním řemenu a zde je tedy stanoveno 150 tisíc km nájezdu řemenu. Po tomto nájezdu (třeba i za tři roky) je nutná opět výměna, neboť je řemen opotřebený natolik, že není již zaručena jeho spolehlivost a může selhat.

Z těchto dvou důvodů jsou udávány ony dva parametry na výměnu rozvodových sad s ozubeným gumovým řemenem....

Zde má výhodu řetězový rozvod, u něj se nehledí na časový interval ale jen na nájezd kilometrů. Nemá ne něm co zpuchřet

2015-05-15 14:54:25

Jen mě ještě prosím objasněte spojitost s hladinou oleje. Motor chrastil každý studený start. Doliji 2 deci oleje a je po studeném startu klid. Ty 2 deci dolívám po 4000 - 5000 km, takže spotřeba skoro žádná.

2015-05-15 15:53:13

maxnuke: Čistě teoreticky a akademicky žádnou souvislost nevidím. Ovšem šedivá je teorie, strom života zelený - čmelák taky lítá, ač by podle všech pravidel vůbec neměl - naštěstí o tom neví...

2015-05-15 16:37:14

maxnuke: To mi dělalo taky , když byl dolit na max tak to neudelalo, nekdy stacilo kdyz stalo auto dobře nakloněné :D . Když bylo méně než max, zarachotily řemenice, kdyz jsem auto chcipnul a hned zkusil nastartovat tak uz to neudelalo. Po výměně řemenic je klid a auto i lépe jede a méně žere.

2015-05-15 17:19:00

lucky273: Děkuji moc za informace. Pokud se to nezhorší, nechám to tak rok a půl. Pak to sfouknu s rozvody. Chybu mě to zatím nehlásí. Jinak spotřeba mě netrápí 7,8 je super. Nato že jezdím 50 % město 30 % dálnice a 20 % okresky. Motor nešetřím, užívám si těch 140 koníku.

2015-05-21 16:37:59

Takže byl to TORX E 8. Měl jsem dnes chvilku po práci čas, tak jsem se na to vrhl. Jinak prace hrozná. 30 minut jsem to kombinackama zasouval dovnitř a ven. Po pár centimetrech se to uvolňovalo. Otázka jestli se to lépe děla na studentem, nebo teplem motoru. Já to dělal na teplem. Když jsem to dostal ven nebyla tam vůbec žádna necistota. Vyhodil jsem tedy sítka. Namontoval zpet a uvidí se. Stihl jsem jen přední ventil.

2015-05-21 16:45:28

Mě šel sací dobře (zadní) a výfukový hůře (přední) zhruba 1-2min, sundaval jsem je také na teplém motoru. Je dobré vyčistit prostor, kde byl ventil, u mě tam byl uvnitř celkem bordel.

2015-05-21 16:56:52

No na zadní se moc netěším, bude tam super přístup. Zajel jsem do prostoru ventilu a bylo tam jen pár spon od vysouvání. No předpokládám, že když udělám i zadní ničemu to moc nepomůže. Stejně mě časem čekají řemenice s řemenem. Budu rád, když to vydrží ve slušném stavu do rozvodů.

2015-05-21 17:00:55

Vzadu je téměř stejný přístup jak vpředu, já tam neměl žádné špony, jen olejové hrudky. Rozebral jsi ventil úplně a vyčistil třeba v petroleji nebo ven vyndal sítka ? Zkoušel jsi jestli cvaká po připojení na baterii ? Já ho totiž rozebíral celý a byl bordel i uvnitř u výfukového. Výměny řemenic jsem se bál, když jsem viděl ty palety co si autorizák a některé servisy účtují. Nakonec mě to vyšlo na 7tis a práce na jedno odpoledne vč. rozvodů.

2015-05-21 17:06:27

Nešlo mě sundat to velké sítko. Šroubuje se, nebo vytáhne? Neměl jsem už ani čas. Zkusím to o víkendu rozebrat.

2015-05-21 17:07:51

maxnuke: Je tam jen nacvaknuté, ale to hodně na fest.

2015-05-21 17:10:34

Díky no tak nacvakle věci nemám moc rád. Většinou to ulomin o víkendu na to bude čas, tak podám report. Jen první dojem po odstranění sitek. Motor lépe táhne.

2015-05-22 20:46:57

Ahojte, tak ja riesim rovnaky problem a skoncil som po kroku "vysrobovanie torxu" nie a nie ten ventil vytiahnut.. ma to byt jemna chirurgicka pracicka alebo praca pre chlapa? diky

2015-05-23 14:07:51

Hotov i zadní ventil. Přístup k torxu u Zafiry napdr. Ventil šel ven krásně. Dělal jsem na chladnem motoru. Bordel skoro žádný. Sítka venku. Celkově očištěno. Mě šel přední ven taky strašně. Bylo potřeba hodně síly. Otázka jestli by to šlo na chladnem motoru lépe. Dojel jsem do garáže a čekat hodinu až zchladne jsem nemohl. Uvolnil jsem ho kroucením po ose, poklepáním a vysouvání a zasouváním. Vše s rozumem. Zůstalo tam pár špon z ventilu. Ty jsem odstranil. Na ventilu byla známka lehkého poškození po vytahování. Nic zásadního. Jestli někde zůstala spona. Filtr si s tím poradí. Jinak motor lépe táhne, ale klepání po startu zůstalo. Příště bych to dělal na studenem motoru. Možná by to nemělo na nic vliv, ale ventil docela pálil a nebylo příjemný s tím pracovat. Nebo by šel ventil ještě hůře ven za studena.

pene  
2015-06-11 13:44:35

Tak já mám taky hotovo. Na mojí (pro mě nové) zafiře je 72tis km. Práce to byla pěkná, na zadní ventil jsem použil kloubový nástavec na golu a v pohodě. Zde jen k torxum. Pokud si hodláte pořizovat novou sadu, doporučuji Wisent. Mají speciálně vybrané ořechy, takže použitelné na klasický šestihran i na torxový šroub. Překvapilo mě, že prostřední sítka už tam nebyly. Vyndal jsem na obou ventilech i ty krajní, čelní jen profoukl dírami ve ventilech, abych to vyhnal ven, namísto dovnitř. Ani jsem je nesundával, nechtěl jsem je poškodit. V dírách po ventilech bylo čisto, nakolik jsem byl schopný vidět pomocí zrcátka a baterky. Proto jsem ty čelní sítka nesundával. Protože jsem stál trochu ze svahu, z díry předního ventilu vyteklo trochu oleje. Pocit po? Přijde mi, že motor má kultivovanější chod v nižších otáčkách po přeřazení a na rozjezdu. Ale kdoví, třeba se s tím jen učím jezdit 😊. Díky za návod a informace.

2015-10-07 09:28:29

jazeta: Takovej amatérskej dotaz...jsou sací a výfukovej ventil shodný a daj se zaměnit?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-07 14:21:04

fedoslav: Nedají, již ze své podstaty jsou sací ventily motoru vždy větší než výfukové.......


Odpovědět

1  2  3  4