Fórum - Téma


závada ECN 000970 a ECN 001463


Fórum Astra H závada ECN 000970 a ECN 001463

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3  4

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-12 20:47:36

lucky273: Zanesený ventil bývá nejčastější problém....

Jak to vypadá a schéma funkce regulace je ve vláknu, když jsem řešil jakou motorizaci VeCe vybrat:

http://www.club-opel.com/...u-motorizaci-zvolit-38841

Detailnější zapůjčené obrázky:

2015-02-12 20:49:47

kopejda: Otázka zní: čím se sítko zanáší, resp. odkud se ten sajrajt bere...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-12 20:57:21

colommbo: Odpověď je prostá a řešili jsme to i v jiném vláknu.... Kvalita oleje a včasnost výměny dle režimu chodu motoru. Ten sajrajt je z 99,9% karbon z přepalovaného oleje..... Zde bych podotknul, že se toto stává často u vozidel v městském provozu oproti dálničnímu režimu. Což koresponduje s odkazy povadiho na olejářské fórum: http://www.oleje.cz/clane...Kyselost-a-alkalita-oleju

2015-02-12 21:01:27

Myslim, že to bude tím, že se mění olej po 30tkm/2roky a plno lidí to už nebere na roky, ale jen na kilometry a druhou otázkou je, co předchozí majitel do auta lil, popřípadě servis. Olej je dnes hodně řešené téma, pamatuji si, když jsem ještě na střední škole byl na školení v autorizáku VW/Škoda v době kdy představovali Yettinu, kde byla přednáška o tom, jak chtějí do budoucna prodloužit longlife service na 60tkm na což jsem zareagoval : a co olejový filtr ??? ... v tu chvíli bylo ticho. Nehledě na to co by se tam muselo dávat za olej protože to není jen o běžném opotřebení třecích ploch ale i o vlastnostech oleje vzhledem ke stáří a kilometrům. V dnešní době plno lidí při výběru oleje kouká jen jestli je to 10W-40 nebo 5W-30 a na normy málo kdo kouká.

2015-02-12 21:09:51

Ano, já odpověď znám taky, jen jsem chtěl, aby ji zde uvedl někdo jiný než já. Máte oba dva naprostou pravdu, chlapci, a já vám děkuju!

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-12 21:11:44

lucky273: To je přesně ono...... Vece co mám má na Dexosu2 teď najeto cca 10000 tisíc, měnil jsem před Mladkovem. Tak to bude vycházet na cca 15 tisíc km nebo rok. Nechat to tam déle? Ani náhodou..... Za ty peníze ho asi začnu měnit 2x ročně po cca 7-8 tisících

2015-02-12 21:15:38

Na longlife service je jeden pěknej příklad, vzhledem k tomu, že jsem předchozí auta měl jen TDI (3x) a dost často se v nich hrabu i dnes, tak zjištěno, jak třeba 2,0TDi totálně nesvědčí longlife, při normálním 15tkm/1rok motory 2,0TDi jsou hodně spolehlivé, osobně jsem měl Tourana 2,0TDi s 353tkm a bylo to perfektní auto, na druhou stranu tu jsou ti co jezdili na longlife a ve 180tkm řeší pokroucené hlavy, odcházející turba, opotřebované vačky a mnoho dalšího a nadávají na dvoulitry jak jsou nespolehlivé, protože předchozí 1,9TDi 66kW byly opravdu blbuvzdorné.

2015-02-12 21:27:01

lucky273: Jak koncernové výrobky nemusím, tož 1.9 TDI 66 a 81kW byly vůbec nejspolehlivější motory.

2015-02-12 21:32:33

Dokud 66kW nedostala VNT turbo tak byla společně s legendární 2,5TDi 5válec (tu jsem také měl v Audi 100) nejspolehlivější ... Jakmile dostala VNT turbo stejně jako 81kW tak se v rukou mnoha českých uživatelů s ''chipem z kauflandu'' a městským provozem stala snad nejvíce padajícím motorem do nouzáku s věčným čištěním zatuhlé regulace.

2015-02-12 21:35:57

kopejda: No když jsem řešil na Zaf. B ten ventil, tak takto nebyl zasranej, ten byl čistej všetně sítek ale oddělily se od sebe ta první sítka. Takže se ta sítka natočila zrovna do kanálku a ucpala ho. Nakonec se tam dával nový ventil, už jsem to taky psal, byla na něm sítka ale byla řidší, a výrobce byl stejný u obou ventilů. No a když se někdo zeptá, každému říkám, pokud jezdíš hlavně město, 10 tis. km a olej vč. filtru ven, pokud jezdíš dálky, denně více jak 100 km tak 15 tis. km je horní hranice a LL oleje s nájezdem 30 t. km, myslím si, že to motor 150 tis. km vydrží a pak si dojít koupit nové, to je 5 roků (zpravidla záruka) x 30 tis. km ročně a jsi na těch 150 t. km. , no ale to by se k tomu měla postavit i Boleslav a prodávat ta auta přiměřeně našim příjmům.

2015-02-23 10:31:19

Takže protože se občas pocuknutí nebo po startu divný zvuk objeví, zajel jsem na diagnostiku, bohužel u nás na Litvínovsku nikdo Opel pořádně neumí, takže pouze ty stejné 3 závady co ukáže i palubák :

ECN 000970 - nekomunikace CAN

ECN 001463 - časování vačkového hřídele výfukových ventilů

ECN 001161 - nastavení časování vačky

V rekapitulaci, začalo to po výměně termostatu, jakmile se motor ohřál, vydával zvuk jak diesel, poté jsem vyčistil obě čidla polohy na vačkách a oba ventily co časování ovládají. Samozřejmě sítko na ventil na výfukovou vačku bylo plné humusu, takže vyndáno a vyčištěno, klapání po zahřátí přestalo, preventivně jsem potom vyčistil i druhý ventil, který byl už v minulosti vyměněný předchozím majitelem. Vyčistil jsem i škrtící klapku a prošel a prostříkal kontakty. Pocuknutí nebo pomaleji klesající otáčky či jakoby přidání otáček po vyšlápnutí spojky se objevovalo už dříve. Dnes to auto většinou táhne krásně, na 1,6 hodně dobře, ale občas chybí zátah po 2tis otáčkách, jakoby to přidává pomaleji než normálně. Po prvním nastartování zhruba 2 vteřiny zarachocení od řemenice na vačce, pak už je ticho a motor má krásný čistý zvuk. Kouknul jsem na rozvody a ty sedí, ale pod řemenicí výfukové vačky je mastný flek od oleje. Oba ventily jsem měl venku a zkusil jsem je na baterku, zdali fungují a chodí oba stejně.

Podle mě to bude vadná řemenice na výfukové vačce a tak bych měl dotaz k její demontáži, zdali má vačka drážku pro aretaci řemenice nebo se musí použít nějaký přípravek a také zdali nikdo nevíte o někom schopném s diagnostiku na mostecku a okolí.

Děkuji za jakýkoli poznatek.

2015-02-23 11:27:06

lucky273: S diagnostikou by ti možná mohl pomoci Pavel, Marcelin přítel - http://www.club-opel.com/...ember_detail.php?id=11270 - je z toho konce, dobrou diagnostiku má (sami mají VeCe) a (všeho)schopný je taky.

2015-02-23 14:49:39

colommbo: Díky moc, napíšu SZ

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-23 19:13:41

lucky273: Dokonce na netěsnost pod kolem vačky byla svolávací akce: http://workshop-manuals.c...aft_bearing_bridge_leaky/

Tady je postup seřízení ventilových vůlí, v části je řeší nastavení rozvodu a "přetěsnění" kol....

http://workshop-manuals.c..._engine_check_and_adjust/

Jinak vlevo můžeš proklikat různé práce na motoru, je toho tam poměrně hodně.....

2015-02-24 14:41:12

Rozhodnuto, budu měnit obě řemenice čili INA 427100410 (sací) a INA 427100510 (výfuková). Jen mi jde teď o to, zdali někdo nevíte, jestli je součástí balení s řemenicí i centrální šroub 41301 (M10x80) ? Moc děkuji

2015-03-11 21:19:02

Milí přátelé, problém vyřešen!

Vyměnil jsem obě řemenice a je po občasném pocukávání a zarachocení při startu. Na sací byla hodně velká vůle, na výfukové jen malá. Dokonce jsem zjistil, že byly i posunuté rozvody o zub a kousek, ale zajímavé je, že auto normálně startovalo. Nejhorší na výměně byla demontáž víka ventilů. Dva šrouby měli urezlou hlavu, zakže opravdu pocuc dostat je ven, pouzdra co vodí ten šroub totálně zarostlé. Po demontáži víka která trvala necelé 3 hodiny to už byla krásná práce, vše šlo hladce, vačky zaaretované přípravkem ze starých brzdových destiček. Jen jsem byl opět nemile překvapen stavem oleje v hlavě, u obou čidel polohy vačky totální humus jak vazelína, takže vyčištěno. Oprava trvala necelých 5hod a vyšla mě na cca 6800,- a spokojenost maximální. Díky za rady

2015-05-14 20:15:08

Ahoj, trápí mě stejný problém co vás a první krok, který chci udělat je vyčištění ventilů. Prosím jen o radu kolikátka je to TORX, budu ho muset koupit. Díky

2015-05-14 20:32:19

Nejsem si 100% jistý , ale tuším, ze to je 7

2015-05-14 20:43:16

Tak snad to bude TORX 7. Jinak popíšu svůj problém. Zarachocení 2 sekundy a otřepe se celý motor po studeným startu. Když je olej na max skoro to nedělá. Jakmile si motor vezme 2 deci, což je první čtvrtina na měrce. Začne rachocení pravidelně ráno. Doliji olej po max, zas je klid. Doufám, že to bude jen problém na ventilech. Chyba se na ECN žádná nehlásí.

Pokud se dostanu do fáze měnění řemenic, je potřeba měnit i rozvody? Mám najeto 110000 km a do výměny tedy spoustu km. To už dříve nastane 10 let než najedu 150 000 km. Jinak mimo téma. Je opravdu nutné měnit rozvody po 10 letech, když kilometry budou někde max u 130 000 km. Jinak na vaše doporučení vyhodím z ventilu sítka a nechám tam jen to velké.

2015-05-14 21:02:43

Pokud zarachoti po startu, už to většinou jsou řemenice, pokud se budou měnit tak rozvody určité udělat když už budou dole, ty řemenice už nedrzi olej, proto zarachoti než jim da ventil tlak oleje.


Odpovědět

1  2  3  4