Fórum - Téma


závada ECN 000970 a ECN 001463


Fórum Astra H závada ECN 000970 a ECN 001463

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3  4

2015-02-07 18:06:04

Nevíte někdo co tato závada znamená ? Ať googlim jak googlim nikde nemuzu závadu vyčíst, resp. výsledek závady, jen vím, že je všude jen ve spojení s mojim Z16XER. Objevuje se mi společně se závadou ECN 001463. Díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-07 20:43:23

lucky273: Ahoj, nejlepší bude udělat diagnostiku, co jsem našel, tak je k ničemu. Nedokážu z toho říct co je vadné. Jde o napájení ventilu tlaku - přerušení vodiče (ale nikde jsem nezjistil nic bližšího) druhá chyba má souvislost s první - chybná úroveň tlaku oproti požadované - nejde regulace. Je nevím jakého tlaku a jakého regulačního okruhu....

Zkus prověřit konektory VVT ventilů a MAP senzoru, ještě je možnost, že je to závada klimatroniku, snímač tlaku - opět prověřit zapojení konektoru. Víc takhle od monitoru nedám.....

2015-02-07 20:53:08

Já našel něco ohledně časování vačky výfukových ventilů ( vadne nastavení nebo čidlo ) nebo s tím spojené informace do sběrnice CAN-BUS ... Pak ještě nízký tlak v klimatizaci, což by mohlo být, protože prodejce mě upozorňoval na možnou závadu klimatizace - netěsnost. Auto funguje normálně si myslím, jediné co mi přijde jako závada je, že po vyšlápnutí spojky někdy motor trochu přidá nežli začnou padat otáčky. Dneska jsem vyčistil klapku, dělá to furt. Ještě musím vyměnit termostat, je furt v poloze velký okruh.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-07 20:59:01

lucky273: Jasné, klima (tlak) VVT ventily ovládají časování vaček - jsou to ty válečky u krytu rozvodů u vačkových kol. Jeden směřuje k chladiči (výfuková vačka) a druhý je přesně naproti (sací vačka). Jedno z toho bude zlobit. Kdyby to bylo časování ventilů, tak to zaručeně poznáš při přechodu z 2000 otáček výše..... Bude to tupé a nepůjde lehce do otáček, bude se chovat jako 77 kW 1.6.....

2015-02-11 20:25:33

Tak dneska jsem vyměnil vadný termostat vč. čidla. Po ohřátí motoru vydává motor divné zvuky, dříve to nebylo slyšet, protože se neohřál, termostat byl stále otevřený. Je slyšet cvakavý zvuk od ovládání VVT viz video. Naskočila na palubáku další chyba a to ECN 001161. Ten divný zvuk udělá auto i po startu na pár vteřin ať je studený nebo teplý motor. Nevíte co by to mohlo být? Hledal jsem na Googlu a nikde žádný zdárný konec, jen se vše motalo okolo čidla vačky.

http://youtu.be/ARDmxzwn8E0

Opel Astra 1,6 85kW - ECN 001161

Popis

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-11 20:39:14

lucky273: Sice je to 1.6 ale stejný systém VVT, je to ten zvuk??

Astra 1,6 XER - ECN 001161

Popis

2015-02-11 20:40:44

Obě videa jsou moje. Je to ten zvuk.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-11 20:49:08

lucky273: Tě nepotěším, vada v nastavení časování pozice vačky sání. Pro začátek vyčistit ovládací ventily, pak můžou být vadná samotná kola vaček a nebo snímače natočení vaček. Je to různé, někomu nejdou ovládací ventily, někomu odešli snímače a někomu kola vaček.....

http://datsc.com/tabid/12...nostics/Opel/Default.aspx

2015-02-11 20:57:57

kopejda: Děkuji, no to moc potěšen nejsem, nemáš náhodou nějaký manuál jak pokračovat ? Tím mám na mysli, jak se dostanu na ovládací ventil, jak poznám vadná kola vaček či zda je to jen jeden ze snímaču. Diagnostika to dokáže blíže spacifikovat, nebo je to už jen mechanické čili o zkoušení ?

2015-02-11 21:02:19

kopejda: Nekde jsem dával postup, když ventil funguje ale jsou upadaný sítka, dají se ta sítka vyndat - jestli mám ještě foto přidám jej ale nevím, kde jsme se o tom bavili, byla to tuším Zafira B

2015-02-11 21:04:33

jazeta: Díky moc, byl bych moc vděčnej...

2015-02-11 21:05:00

jazeta: http://www.club-opel.com/...select=86433#message86433

2015-02-11 21:09:08

lucky273: Nejlepší je přes diag zjistit, který ten ventil nepřestavuje, pak jedním torxem vyšroubovat šroub a vyndat opatrně ten ventil. Proč opatrně? Abys viděl, zda jsou tam ve dvou řadách sítka. Nechají se rozloupnout a už je tam nedávat, protože se tam dávají než se zajede motor, kvůli šponám. Pokud je ventil v tahu, nechá se koupit stojí cca 1500 k až 2000 K podle toho kde. A zde bych připoměl i ten olej, myslím si, že "hustý" olej není to pravé, přes ta jemná sítka kdoví jak se to protlačí.

Jinak kus toho ventilu je vidět na videu točících se vaček hned za kolama vlevo!

2015-02-11 21:11:11

colommbo: Dík za spolupráci, je vidět, že jako superadmin na 2 až 3 máš přehled, co se kde píše.

2015-02-11 21:14:34

jazeta: Pokud chápu dobře jsou tam dva ty ventily, tak radeji vyndam a zkontroluju oba. Olej dávám dle servisky GM/Opel 5W-30 Dexos 2.

2015-02-11 21:18:14

lucky273: Já jsem tam dopisoval ještě ale asi už pozde dopisoval, kus toho ventulu je vidět na prvním snímku videa vlevo od vačky je tam stříbrný váleček, vedou do něho dráty to je výfuková strana a napsrosto stejně na druhé straně hlavy je sací - vyndat, vyndat sítka, dát zpět, otázka 40 mínut a poznáš to hned. Jo ale pozor, musíš smazat chybu v PC, jinak ti tuším se bude rozsvicovat nouzák kontrolka.

2015-02-11 21:19:18

lucky273: Na druhém vidue je videt skoro celý ventil hned za krytem rozvodů je kolmo k motoru!

2015-02-11 21:21:43

jazeta: Díky, vím kde jsou umístěné. Kontrolka motoru mi nesvítí ani teď.

2015-02-12 20:30:11

Milí přátelé, moc Vám děkuji, vyndal jsem oba filtříky z obou ventilů a už to ty pazvuky nedělá a dokonce mi přijde, že má auto lepší zátah od 2000ot. Sací už byl někdy měněný, je tam od Ina a výfukový je původní. Ty půlměsíčkové filtry byly přišlo mi že čisté, ale ten co je na čele ventilu, ten byl zaprasený pěkně. Půlměsíčky sundány, čelní filtr vyčištěn a funguje to

DÍKY

2015-02-12 20:44:25

lucky273: Šikula, tak je to spravne, tak to ma byt!


Odpovědět

1  2  3  4