Fórum - Téma


Zaslepeni EGR ventilu..


Fórum Omega B Zaslepeni EGR ventilu..

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2008-03-18 19:35:17

Hele kluci když date jednotku z BMW tak to pojede! koncovka je podobna akorat se musi minimalně upravit! a bude to myt 105 kW! jinak ten egr ventil ja i na naftě dost poznat když se odpoji! měl sem to odpojeny a jede to velice dobře.je to znatelny!

2014-08-04 19:47:22

Neví někdo, jaký Torx potřebuju na ty šrouby na EGR? Nemám to jak změřit...

Astra F X20XEV

2014-08-04 19:51:04

karburator: To nevím, ale když jsem si pořídil tuhle béčkovou Omču a viděl (téměř) všude torxy, jedna z prvních věcí, jež jsem si opatřil, byly sady klíčů - jak vnitřní bity a zahnuté na způsob imbusů tak i vnější oříšky...

2014-08-04 21:07:44

Já nějaké torxy mám, ale všechny jsou malé... a nevím, jestli budou v obchodě s nářadím souhlasit s tím, že jich několik půjdu vyzkoušet ven do auta.

2014-08-04 21:18:42

karburator: Na jiném oplím fóru (odkaz bylo kdysi možné vložit, dnes už to z nějakého důvodu nelze) píšou u EGR ventilu o torxu 45, ale nevím, bude-li to ono...

2014-08-05 12:56:31

Hledal jsem na googlu a nejčastěji se psalo T45, ale našel jsem i T40 a T50... Zkusím tu 45ku, protože jsem našel návod na zaslepení u X20XEV, takže to musí sedět

2016-02-03 08:34:40

ahoj, oživím tohle téma.

Mám 2.2 16V Z22XE, řeším to na konkurenčním fóru, ale tam je poněkud mrtvo, až na Colommba.

V kostce:

Někdy v půlce roku 2014 jsem zaslepil ten emisní nesmysl, dosud s ním ale nebyly problémy (asi ta největší chyba - jak se říká, nerejpat se v tom, co funguje). Cca po 60 km jízdy se zaslepeným egr se rozsvítila oranžová kontrolka motoru a bylo po zábavě. Neřešil jsem to a někdy ze záhadného důvodu to zhaslo a neotravovalo to. Prostě pohoda. V listopadu 2015 mi ruplo těsnění pod palicí - GO hlavy, rozdovoďák, těsnění a po složení se rozsvítil ten oranžový policajt zas. Diagnostika ukazovala na vadný EGR. Asi před měsícem jsem ho vyměnil (za použitý, ale funkční - asi chyba), před montáží jsem ho ale vyčistil. Dal jsem ho místo toho původního a kontrolka po cca ujetí 100km po nastartování zhasla a víc se nerozsvítila. Pohoda.

Ale ode dnes je zase po zábavě. Dnes ráno, po ujetí cca 500km od výměny během jízdy auto začalo cukat v částečném zatížení (jízda na čtvrt plynu při konstantní rychlosti, v tahu ok). Volnoběh katastrofa (houpe od 500-800 ot/mn div nechcípne - na křižovatce při odbočování vlevo prostě supr) a neúměrně dlouho startuje a chytne až po slibu, tedy ne náhle ale postupně.

Zkusím vyčistit škrtící klapku. Nebo je v háji samotný egr (kontrolka mlčí)? Těch cca 500 km od výměny emisního nesmyslu jelo auto normálně.

Jak se čistí elektronická klapka? Vytáhnout z auta a funkční části vymáchat v benzínu?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 10:47:37

mirpie: Opět udělat diagnostiku a ověřit funkčnost jak škrtící klapky, tak snímače teploty motoru a váhy vzduchu a lambda sond......

Že to nedrží volnoběh může mít na svědomí klapka samotná a nebo snímač teploty motoru.

Čistit klapku jen ostřikem a jemným katráčkem (třeba vyřazeným na zuby), konkorem a potom čističem brzd nebo použít sprej přímo k tomuto určený. Doporučuji klapku demontovat a čistit hlavně zespoda a boční blok s pohonem a elektronikou směřovat stále nahoru aby uvolněný sajrajt a čistící chemie nemohla zatéct podle hřídele klapky do bloku s jejím ovládáním. Časem nebo okamžitě se může poškodit převodovka pohonu nebo i snímání úhlu natočení klapky.....

2016-02-03 11:17:32

Mne vadny EGR ventil robil nepravidelny chod motora okolo 2tis. otacok pri jazde po meste, auto skakalo, ako keby som nevedel jazdit na Meriva A 1,6 16V 74 kW

2016-02-03 11:21:37

diagnostiku nevlastním, musel bych zase někam zajet. Každopádně večer s tím musím jet 150 km a tak bych to po šichtě odpoledne rád otevřel a vyčistil, snad to do večera stihnu zase poskládat a snad to hlavně pomůže. Nejprve asi zkusím demontovat EGR a zkušebně na start ho na okamžik zaslepit a nechat ho zapojený bokem kvůli jednotce, aby zase neřvala kontrolka. Pokud to nastartuje normálně a bude držet volnoběh, budu vědět, zda je vadný (nedovírá) či nikoli. Pokud to bude beze změny, otevřu i tu klapku a pokud nepomůže ani to, zajedu na diagnostiku. O nějaké "domací" diagnostice, která umí načíst akční členy a hlavně zobrazit jejich aktuální hodnoty začínám vážně uvažovat. Nějaký tip kde to sehnat?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 15:08:17

mirpie: Stačí hledat tady na klubu..... Je toho zde popsáno už mraky.....

Nejčerstvější asi třeba tady:

http://www.club-opel.com/...lect=114277#message114277

2016-02-04 08:39:15

díky za nasměrovaní.

Včera odpoledne jsem s autem doskákal do garáže a vletěl na to. Demontoval jsem EGR a příčinu jsem zpozoroval ihned. Celkem banální, ale na chod motoru zásadní. Pístek od EGRu nebyl zavřený a ani nemohl být, protože se tam pěkně zasekl zatvrdlý výfukový tmel velikosti 2x1 mm, který jsem při výměně nanesl na těsnění a evidentně více, než bylo zdrávo (po dotažení EGRu se přebytek vymáčkl dovnitř EGRu, kde po prvním zahřátí zatvrdl). EGR jsem vyčistil co to šlo, těsnění taky a protože už bylo jednou zmáčklé a nové jsem neměl, jsem to teď máznout musel znovu, ale už s heslem "méně je někdy více" a složil to. Start už normální a volnoběh taky ok. Ale když už jsem byl v pracovním a od sazí, tak jsem sundal i klapku a zubním kartáčkem s technickým benzínem vyčistil. Hlavně ta spodní část stála za to.

A ze setrvačnosti jsem ještě vyměnil olej v diferáku, který jsem tam měl měsíc nachystaný.

2016-02-04 08:46:10

škoda , že když už si to měl vyndaný a byl špinavej , žes nevyndal i výřivý klapky... to teprve bude maso ( co se humusu týče ).

2016-02-04 08:51:12

é sorry , to paltí pro naftu :)

2016-02-04 09:04:28

jo, jedna zasviněná bohatě klapka stačí...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-04 13:06:26

mirpie: Pěkná práce

2016-02-05 07:15:33

dokud jsem to neviděl, tak bych nevěřil, že lehce pootevřený ventil udělá na chodu motoru takovou paseku.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-05 07:25:47

mirpie: Udělá. protože se do sání začne dostávat další objem "vzduchu" který ale není nikterak měřen. Váha vzduchu měří nasávaný z filtru a to co projde přes egr se k tomuto přidá a jde do válců. Potíž je tak, že přidaná dávka z egru se reguluje pootevřením a ničím jiným. Je pevně nastaveno v mapách managementu motoru, jak velký objem se nasaje při daných polohách otevření egru. Když toto přestane platit, tak je to v podstatě stejné, jako když chbně měří váha vzduchu......

2016-02-05 10:42:10

A stechiometrický poměr je pak kde...? Stechiometrický poměr je pak v řiti...

2016-02-05 10:49:36

jo, ve všem máš pravdu, princip znám (vystudoval jsem motory na VUT - při plném otevření EGR se vrací až 20% spalin zpět s cílem snížit podíl kyslíku ve válci, což sníží teplotu hoření, která ovlivňuje tvorbu oxidů dusíku NOx), ale spíš mě překvapil fakt, jak málo stačí (10x nejlépe naučená teorie nenahradí 1x praxi). Ten ventil byl pootevřený na 1mm svého zdvihu, možná 2 (nefotil jsem to) a tedy průtok spalin nebyl nikterak velký, přesto to znemožnilo normální start motoru (startér s tím točil i 5s).


Odpovědět

1  2  3