Fórum - Téma


žárovky do potkávaček Omega


Fórum Omega B žárovky do potkávaček Omega

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1996 Omega B 2.0

55 fotek  |  17 servisních knížek  |  150 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Maximální rychlost 187 km/h. Hmotnost 1 419 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X20SE.

Darovaná Omega caravan stála 1rok v Praze.Pohodlný kočár


1  2

2014-02-27 20:53:42

Vrátím se nazpět k montáži xenonů. Je to jednak nepovolené (podle ministerského výnosu to může být až 6 let zákazu řízení), ale hlavně to je na dálku poznat. Xenony musí mít automatické seřizování nastavení výšky svícení (1%) a musí mít ostřikovače, a skle světla je napsáno osazení žárovek. I kdyby se toto obešlo, tak by u Omegy nesmělo být u kompletu zapínání světel na pravé straně kolečko na ruční seřizování výšky svícení. Ještě jedna maličkost pro ty, kdo si kupuje nová světla (např. DEPO) pro jejich zažloutlé sklo. Tyto výrobky mají špatné uchycení xenonové žárovky a může se stát, že nejsou v ohnisku parabolky. Pak to svítí všelijak, jen ne dobře. U originálů je také možnost připevnit držák trafa a upravit okraj svítivosti clonkou v parabole. Proto na všechna zažloutlá skla parabol raději použijte sadu tekutin - chemikálií (třeba od Autokelly) a vyčistěte podle návodu a nekupujte podřadnou, sice levnou, druhovýrobu. Také pamatujte, že všechny žárovky ztrácí časem na své svítivosti (xenony obzvlášť) a včas si je vyměňte.

2014-02-28 12:56:13

Mno...budu reagovat obecně. Jednak to na dálku poznáš jen u xenonové sady osazené ve světle s čirou optikou, nebo parabolou a tam bych za to vraždil (zvlášť u Fabie I) nikoli s čočkama a za další, panely ovládání světel jsou víceméně shodné a mezi sebou vyměnitelné navzájem, takže když takový panel s "kolečkem" použiješ u originál xen. zástavby, není jeho konektor jen zapojený, dodělání ostřikovačů není zásadní problém, a osazení žárovek se u mnoha typů světel na sklo už dávno nepíše (nemusím chodit daleko...VeC třeba) a i kdyby, nikdo mi nezakazuje použít z jednoho světla díly na druhé, pokud jsou shodné a to u čirého krycího skla/plastu, je. K automatickému seřizování sklonu asi takhle, u obyčejných xenonů bez AFL...apod. nepoznáš za jízdy nic, žádné vyrovnávání při jízdě po nerovnostech atd. a stejně blikáš protijedoucím do očí. Ty čidla jsou na nápravě spíš jen pro parádu a kvůli neschopnosti většiny řidičů si je o stupínek sklopit po naložení kufru....

Xenonové sady nepropaguji, aby bylo jasno, ale jen tvrdím to, že vždycky se to bude dát udělat tak, aby to policie při kontrole nepoznala. Horší to už bude při následné STK, ale i to se dá...víme jak to dneska chodí

Jen jedna zajímavost... Nevím jak dalece to došlo se schvalováním atd, ale výrobci osvětlení, spíš OSRAM má ve výrobním plánu právě výbojkové přestavby pro použití do obyč světel. Taková výbojka by měla legálně nahradit žárovku ve všech parametrech se 100% svítivostí navíc a měla by mít tuším jen 20W příkon.

2014-02-28 13:58:48

@ondra01:...automatika xenonu funguje, overit si to muzes klidne pred vraty, pokud mas auto jimi tovarne osazene. U koncernu to upravuje po nekolika vterinach ( zkusenost z O I ), u omegy 98 to reaguje behem vteriny ihned po zjisteni zmeny poloh cidel.

Zvlaste usmevne je to na nasich dalnicich, kdy pri urcite rychlosti na terennich vlnach automatika neustale serizuje a pritom spolehlive oslni.

20W xenony jsou "novinka" jen proto, ze se mnozi vyrobci aut snazi usetrit prave ono automaticke serizovani svetel ( ktere je dle legislativy nutne pouze v pripade, ze svetelny tok zdroje prevysuje 2000lm - coz odpovida neco malo pres tech 20W xenon vybojky ). V podstate je to ochcavacka na lidi ( mam xenony, hura...ze sviti mene, nez ty klasicke, nikdo neresi )

2014-02-28 16:27:04

stepo: Nepotřebuju si to ověřovat, vím jak xenony fungují a mám je na autě...říkám jen to, že tě stejně protijedoucí auto bude oslňovat, ať má, nebo nemá automatické seřízení náklonu dle zatížení, takže je tento jednoduchý systém v podstatě k ničemu, nebo jen k vůli změně váhy po naložení kufru.

Ty 20W výbojky jsem ještě neviděl, jen četl v literatuře, ale pokud se na trh dostanou, tak bude li jejich světelný tok na maximu těch 2000lm, tak je to pořát o 500lm víc, než u klasické žárovky 55W a spotřeba o víc než polovinu na jedno světlo nižší, nehledě na to, že se nevyhřejou odrazné plochy ve světlech. Nemyslím, že by to bylo "o ničem" nebo ochcávacka na lidi. Nehledě i na životnost xx krát delší.

2014-02-28 17:14:36

Stepo : Udělej si jednoduchý test a uvídíš jak je tohle naklápění naprd.

Nastartuj a rosviť světla , seštěluji se ti na aktuální zatížení , pak si běž hodit pytel brambo do kufru a uvidíš že se už nepoladí ...

sejba2, 2014-02-27 20:53:42 napsal:

Vrátím se nazpět k montáži xenonů. Je to jednak nepovolené (podle ministerského výnosu to může být až 6 let zákazu řízení), ale hlavně to je na dálku poznat. Xenony musí mít automatické seřizování nastavení výšky svícení (1%) a musí mít ostřikovače, a skle světla je napsáno osazení žárovek. I kdyby se toto obešlo, tak by u Omegy nesmělo být u kompletu zapínání světel na pravé straně kolečko na ruční seřizování výšky svícení. Ještě jedna maličkost pro ty, kdo si kupuje nová světla (např. DEPO) pro jejich zažloutlé sklo. Tyto výrobky mají špatné uchycení xenonové žárovky a může se stát, že nejsou v ohnisku parabolky. Pak to svítí všelijak, jen ne dobře. U originálů je také možnost připevnit držák trafa a upravit okraj svítivosti clonkou v parabole. Proto na všechna zažloutlá skla parabol raději použijte sadu tekutin - chemikálií (třeba od Autokelly) a vyčistěte podle návodu a nekupujte podřadnou, sice levnou, druhovýrobu. Také pamatujte, že všechny žárovky ztrácí časem na své svítivosti (xenony obzvlášť) a včas si je vyměňte. ..

2014-02-28 17:16:53

sejba2:

to si nemyslím, že u DEPA svítí xenony špatně, páč DEPA mám vyzkoušené, a xenony svítí líp než originál Hella. Co svítí špatně jsou dálkové H7-čky. ty jsou fakt k ničemu..

U Originálů není žádná clonka na seřizení okraje svítivosti, pokud tím ovšem nemyslíš přepínání osvětlení okraje vozovky (u nás vpravo, v Anglii páč se tam jezdí vlevo, na levé straně.. Aź pojedeš do Anglie, musíš si páčkou přepnout osvětlení okraje vozovky na opačnouz stranu. Jezdí tady spousty aut z Anglie a buď tam to přepínaní nemají, nebo to nepřepínají.. (Ovšem Vaughall by to mít měl, jen o tom ti lidi nic neví) Myslím, že je to popsané i v uživatelském manuálu.. Ale pozor!! Depa to přepinání nemají..

Se zbytkem informací souhalsím..

Jen jedna nepřesnost.. H4 - 65/55 W xenon D2S - 35W ale je nutno připočíst ztrátu energie na měniči, či startéru, nebo jak tomu kdo říká.. Po zapnutí vyrábí zápalné napětí přes 20 kV, když výbojka chytne, spadne nebo překlopí se napájecí napěti xenonu na 85 V a to vyrábí také měnič z 12 V Jako každý měnič i ten má svoji účinnost, a k výkonu výbojky je tedy nutno připočíst ztrátu na měniči, tu musíš do světla také dodat. Takže odběr xenonu nebude 35 W, ale bude o něco vyšší, závisí jak kvalitní měnič je použit (odhadem si myslím, že to bude minimálně 5 až 10 W navíc.. nevím přesně, musel bych to oměřit).

2014-02-28 20:58:34

Jenom stručně: Nevím, jak kde, ale byl jsem na TK kde technik při kontrole osvětlení jako jednu z prvních věcí kontroloval možnost/nemožnost naklápění světel (mám original xenon, tedy nemožnost). Na můj dotaz ohledně přestaveb odpověděl, že jakmile u xenonu najde regulaci sklonu, tak auto v TK nevyhovělo.

2014-02-28 21:15:15

marquis: ztráta na předřadníku je +-3W a ihned po zapálení výbojky se její napětí zvedne až přes 100V a postupně, jak se rozhořívá, klesá ke 85V cca, někdy i trochu méně a v závislosti na tom samozřejmě klesá i spotřeba, takže se může i stát, že 35W výbojka v reálu papká 30W + ztráta v elektronice a nedostaneš se ani na 35W. Hodně záleží na parametrech a výrobcích elektroniky... .Třeba u VeC s AFL xenony, se při jízdě na ustáleném terénu (dálnice) po překročení nějaké rychlosti atd... zvedne dosah světlometů automaticky o několik metrů a zvýší i světelný tok výbojky, tzn, že elektronika malinko výbojce přidá na napětí, tím pádem proud a následná spotřeba bude taky víc než 35W.

2014-03-01 17:09:38

bre@thlless: Zklamu Te, ale mylis se.

Alespon ma omega reaguje do vteriny zmenou vysky svetel. Nemusim nakladat pytle, staci si pri otevrene kapote sednouit na cumak pripadne na nerovne ceste postavit auto na nejakou nerovnost.

Serizeni pri startu dela automatika jen kvuli overeni krajnich poloh a funkcnosti regulace, nicmene regulace je trvala, spojita a raguje i behem jizdy.

2014-03-01 23:17:40

Tak vtom případě má u mě další + . A já sem zas o něco chytřejší.

Škodovky ale moc takhle nefungují , co... páč nevim, furt mě ozařujou jen ty pitomý škodovky. Prémiová značka mě ještě neoslepila.

2014-03-02 19:57:18

U skodule ( octavie 1 ) to prave elektronika menila az po cca 20s...takze v provozu v podstate vubec, protoze tak dlouho ta ramena nehybna nikdy nebyla...a dost mozna proto jsi tvrdil ( a v tomto pripade mohl mit pravdu ), ze se to na silnici "neserizuje".

Ostatni to maji lepsi, ale na nasich cestach je vysledek v podstate stejny, jako by to neserizovalo vubec:)


Odpovědět

1  2