Fórum - Téma


Zapojenie motora Corsa B 1,5D


Fórum Corsa B Zapojenie motora Corsa B 1,5D

Informace o modelu: Opel Corsa B


1  2  3  4

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-16 07:14:46

braňo: K prvnímu bodu: Výhřev a žhavení je závislé na teplotě chladící kapaliny motoru. Mínus pól se na relé K80 (výhřev filtru) dostává přez jednotku žhavení ze snímače S114. Proč je ve stejné větvi potřeba mít dočasně plus při startování nevím. Ve schematu to tak je

V plánech co jsem dal odkaz je to na straně 41 zapojené úplně stejně.

Všechny kontakty se v el. plánech kreslí v klidovém stavu (to dobíjení jsi pochopil správně)

Ke kontrolce žhavení, podle schématu je kontrolka napájena z 15 přez pojistku a mínus se dostává opět z 7 na K76.

2014-01-17 17:20:38

Ďakujem, ešte pár otázok:

Na telese termostatu sú dve čidlá, z jedného ide káblik, zrejme je to S114...?

Druhé je nezapojené, a vyzerá to že ani zapojené nebolo, vývod je trochu špinavý, je bližšie k bloku motoru a mosadzný vývod má tvar hlavičky klinca.. čo je to...?

A ešte som nenašiel schému zapojenia teplomeru a ventilátora, - predpokladám že ventilátor chladiča je ovládaný čidlom na chladiči, a na teplomer by mal ísť vstup z druhého čidla na termostate...?

Konektor pri filtri oleja je zrejme vývod zo spínača tlaku oleja a vývod na prevodovke zrejme spínač svetla spiatočky..?

2014-01-17 17:34:24

Doplnenie:

zapojenie teplomera - z čidla P5 (schéma 4-1"Jak na to")...?

čiže to čidlo P5 je to čo som popisoval vyššie?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-17 22:49:43

braňo: Ano je to tak, a teploměr (P5) s hlavičkou hřebíku (klince) je jen pro ručičku ukazatele teploty na přístrojovém štítu (proudová cesta ve scématech je 448). Ten druhý s konektorem je S114

Zapojení motoru ventilátoru chladiče a spínače ventilátoru skutečně ve schématu není. Ale je to ovládané jak píšeš.

Schéma je v odkazu výše (ten německý plán) strana 10 a proudová cesta 1044

Důležitá věc, Y5 je určitě stop ventil na hlavě čerpadla - zapojen na 15 po klíčku....

2014-01-18 13:49:19

Kopejda: Diky moc

Myslím že už viem všetko pre spustenie motora, ale včera som ešte raz pozeral tie relatká čo sú na kabeláži, sú to len K77 (žhavenie) a K 80 (výhrev filtra), takže K76 na riadenie žhavenia a nemám, K 79 na kontrolu dobíjania by šlo nahradiť aj iným prepínacím relé...

Pôvodný majiteľ mi sľúbil že mi poskytne aj ostatné veci, ale nebierie telefón.....

2014-01-20 20:24:20

A čo poviete, myslíte že by motoru uškodilo keby som ho na pár minút naštartoval bez chladenia..?

2014-01-20 20:37:54

braňo: S ohledem na to, že naftové motory mají malé odpadní teplo, by to dle mého soudu nemělo ničemu vadit. Hlavně ale nezapomeň na olej...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-20 21:22:43

braňo: Jen co zjistíš, že běží, tak hned chcípnout. Maximálně bych ho nechal vrčet tak minutu, déle ne. Nevíš co motor zažil, tak by bylo škoda mít najednou prasklou hlavu.

2014-01-20 22:15:29

kopejda: Mno, "pár minút" jsou dvě minuty a to je max... Keby to bolo "zopár minút", to už veru by bolo veľa...

 Venca49  
Václav
2014-01-20 22:21:11

Michale a Jirko

2014-01-21 07:05:30

Diky, tak nejak som to myslel, 1, max 2 min. Ten motor som videl bežať kým bol v aute, ale studený štart som nevidel, tak by som ho chcel čo najskôr vyskúšať ak by bol problém, aby som to mohol riešiť s majiteľom, ten vravel že dá na motor krk... :)

A myslím že na takýto štrart by mohlo stačiť palivo ktoré zostalo vo filtri...?

2014-01-24 11:24:36

Neviete kde by sa dala zohnať tá riadiaca jednotka žhavenia..? na nete ju vôbec neviem nájsť..

Koľko to môže cca stáť..?

K tej pôvodnej sa už asi nedostanem...

2014-01-24 13:09:32

Tak ten krám nažhav drátem z baterky... čoveče to si neumíš poradit... ?

2014-01-24 19:17:39

Provizorne si poradiť viem, ale ak je možnosť použiť origo zapojenie - prečo nie...?

Dočasne mi stačí aj provizórium, ale do budúcna by som to chcel mať zapojené tak ako v aute, ak to nepôjde, alebo to bude stáť majland, poradím si inak...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-24 21:46:31

braňo: Jsou 3 druhy, podívej se sem:

http://www.partsbase.org/...-71-73-78-79-f25-f08-f68/

Neviděl jsem to v internetových obchodech. Zkusit vrakáč.

2014-01-29 07:07:36

Dik, už som pozeral nejaké inzeráty, zatiaľ nič..

Ešte otázka: žhavenie je zapnuté aj počas spúšťania motora...?

Na jednej strane ak áno, bol by to určite extrémny odber z baterky, na druhej strane ak nie, pri prúdení vzduchu vo vaci sa asi žhavičky dosť rýchlo ochladzujú...

To už rozmýšľam že ak žhavenie budem robiť svojpomocne, či ho nechať žhaviť súčasne pri štartovaní, alebo ho na ten moment vypnúť....

2014-01-29 09:20:28

braňo: Nebylo by to vypnutí "na ten moment", ale úplné, bo běží-li už motor, není přece třeba žhavit...

2014-01-29 09:54:08

Ne tak docela.

Žhavení před startem kdy svítí kontrolka , je upozornění pro řidiče aby vyčkal konce žhavení.

Dále pak při behu motoru žhavení pokračuje v různých intervalech až do doby kdy jednotka vyhodonotí dle teploty motoru , že již není třeba dále žhavit. O tomto už kontrolka neinformuje !

Je to ale poznat na zvuku motoru.

Pokud není extrémní zima , neni problem když nepřižhavuje , pokud běží na všechny válce.

Já mam taky samo-domo jednotku žhavení.

2014-01-29 10:51:26

Jasné, však o tomto sme si už písali, ale myslel som niečo iné:

že či je žhavenie zapnuté aj počas štartovania - teda vtedy keď sa točí štartér a motor ešte nechytil - musí to byť extrémny odber z baterky, tak že či sa náhodou v tej chvíli žhavenie nevypína...

Čo sa týka dožhavovania po štarte je už samostatná kapitola...

2014-01-29 10:53:28

Bre@thlless: a ako si riešil riadenie žhavenia..? na akom motore..?


Odpovědět

1  2  3  4