Fórum - Téma


Zapojenie motora Corsa B 1,5D


Fórum Corsa B Zapojenie motora Corsa B 1,5D

Informace o modelu: Opel Corsa B


1  2  3  4

2014-01-12 22:33:29

Ahojte, mám motor opel Corsa B 1,5D, kúpil som ho do traktora a potrebujem ho zapojiť, neviete mi niekto poradiť, alebo poskytnúť schému zapojenia..?

Na webe som zachytil niečo o programe TIS 2000 - čo to je , nejaká databáza elektro zapojení..?

Diky.

Venca49  
Václav
2014-01-12 22:41:19

braňo: Podívej se do "Manuály" a tam si stáhni - Jak na to Corsa B.Tam jsou na konci schémata elektrického zapojení.

2014-01-12 22:44:35

"...mám motor opel Corsa B 1,5D, kúpil som ho do traktora..."

Tož toto tu ozaj ešte nebolo...

Venca49  
Václav
2014-01-12 22:51:06

colommbo: To je traktor Opel-Isuzu

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-12 22:57:33

Jestli se to povede, tak jedna nádrž nafty bude bude stačit tak na 6 let používání traktůrku

Venca49  
Václav
2014-01-12 23:07:05

braňo: A jestli se to povede,tak kontroluj vůle ventilů.Tento motor nemá hydroštely.Vůle mají být: sací 0.30 mm a výfukové 0.40 mm.

2014-01-13 07:21:22

"Jak na to" mám, ale je tam len jedna schéma, a myslím že sa tam píše že ich je viacej, no a tá čo tam je tak sa mi nezdá, lebo mi nesedia napr čísla konektorov na relé..

Nemáte tu niekto aspoň základ - čo všetko k zapojeniu motora treba..?

Bývalý majiteľ mi tvrdí, že mi dal všetku elektriku čo k motoru šla, no sú tam len 2 relé, z toho jedno je k žhaveniu - to viem podľa hrubých káblov čo od neho idú k žhavičom, a to druhé som zatiaľ neidentifikoval..

Myslím že ešte by tam malo byť niečo k riadeniu vyhrievania filtra a spúšťanie ventilátora - ten má 2 stupne výkonu...?

No a potom sú na motore nejaké konektory ktoré neviem na čo sú - na telese termostatu sú tuším 2 čidlá - jedno z nich bude asi senzor teploty, a to druhe..?

No a na bloku motora cca pod termostatom je tiež taký kolíkový vývod.. ten som zatiaľ tiež neidentifikoval..

Nuž zatiaľ som mal len Feldu, v tej sa vyznám, ale k štartu tohto stroja ma ešte čaká cesta...

No a k tomu Isuzu - všetky diesle v corse boli isuzu ..? alebo sa montovali aj nemecké..?

Diky..

2014-01-13 12:02:35

Kopejda, dik, kvôli tomu som ten motor zháňal

Venca49, dik beriem na vedomie

Venca49  
Václav
2014-01-13 14:24:40

braňo: Do Corsy B se montovaly jen Isuzu 1.5D,TD a později 1.7D.Jinak jen benzíny. V tom staženém schématu je pod schémou napsán typ motoru pro který to je platné.Je tam i 1.5TD.Je to na str.305.Ostatní schéma jsou na ostatní okruhy a platí pro všechny motory.Myšleno "Jak na to"

2014-01-13 22:35:44

OK, mám schému, kde je napísané pre motor 15D/4EC1, 17D/C4EE1, 15DT/T4EC1, čiže sa môžem spoľahnúť, že to platí aj pre môj motor, alebo sa robili aj iné typy..? napr 15D/ X Y Z ......?

2014-01-13 22:49:01

braňo: Motor 1.5D se do Corsy B montoval jen jeden typ a tedy to platí...

http://www.opel-infos.de/modelle/corsa_b.html

Venca49  
Václav
2014-01-13 22:55:19

braňo: Motor 1.5D a další jsou bez přídavků X,Y,Z.... Značení 4EC1 a další je japonské značení Isuzu.

2014-01-14 16:10:59

OK, dik, tak sa ešte raz pozriem na čísla svoriek na tých relatkách, lebo sa mi zdá že mi tam niečo nesedelo...

Tá schéma je dosť nekvalitná, nemá niekto v lepšom rozlíšení...?

Dik

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-14 20:55:39

braňo: Zde ale v němčině, na straně 19 je co hledáš:

http://www.freak0815.de/F.../SLP-Schaltplan-Tigra.pdf

2014-01-14 22:17:05

Diky, pozeral som to, aj som sa to snažil preložiť, je tam navyše:

"K70" - riadiaca jednotka....?

"P70" - snímač otáčok motora...?

"P88" - senzor paliva...?

V knihe "Jak na to" som nič také nenašiel ani v ostatných schémach...

Čoho sa mám teda držať..? diesel hádam nemá riadiacu jednotku...?

Ozaj, diesel má v nádrži palivové čerpadlo, alebo si naftu ťahá vstrekovacie čerpadlo..?

Totiž v knihe sa píše:

na str 91 : "...palivové čerpadlo(u vznětového motoru je zabudováno v nádrži)"

na str 93 : "palivové čerpadlo je umístěno za zadním sedadlem přímo v nádrži. U vznětového motoru je palivové čerpadlo umístěno ve vstřikovacím čerpadle"

?????

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-14 23:09:04

braňo: To jsou právě ty rozdíly mezi 1.5 a 1.7. Ty věci co píšeš nebudou u 1.5 obsaženy......

A jak je to s palivovým čerpadlem ještě zjistím, nebo to sem někdo napíše.

Nejlepší by bylo sehnat si v okolí corsu s 1.5D a prohlédnout ji, jak to tam je.

2014-01-15 07:19:43

OK.

Ešte otázka ak by niekto vedel, v tej schéme z "jak na to" sú vývody 441, 439, 466, 601, 109, snažil som sa ich identifikovať, ak to správne chápem, tak:

466 je vývod na kontrolku dobíjania,

439 je kontrolka žhavenia,

441 je otáčkomer (?)

601 je vývod na poistku F18 20A, čiže prívod + pól (?)

109 neviem čo je..

Vedel by mi niekto povedať či je to tak ako si myslím, prípadne doplniť čo je tá 109-ka...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-15 12:37:24

braňo: 441 je vývod z alternátoru na otáčkoměr (není potřeba zapojovat)

601 je pojistka F 18 přívod +12 po klíčku (15)

109 je zapojeno na spínací skříňku vývod 50 - sepnutí startéru (nejspíš aktivuje časové relé žhavení a výhřevu filtru)

Všechny vodiče co vedou na DWA ignorovat - nebudeš je mít zapojené, jde o alarm a immo, také relé K3 nebudeš mít (ovládá ho immo - jde o blokaci startu)

Ostatní máš uvedené správně.

2014-01-15 21:09:52

Diky moc!

2014-01-15 22:01:14

Hmm.. ale aj tak niektorým veciam nerozumiem:

  • Cievka rele K80 je z oboch strán napájaná "+" pólom..? kontakt 15 je "+" v polohe "I" spínačky a kontakt 50 je "+" v polohe "II" (pri spustení štartéra)..? nieje ten vývod 109 niečo iné..? cievka by mala predsa byť napájaná "+" a "-"....
  • Relé ako sú kreslené sú v kľudovom stave..? t.j. na kontrolku dobíjania ide cez relé K79 "-" pól, druhý kontakt kontrolky je potrebné zapojiť na "+" pól, kým motor nebeží, žiarovka svieti, keď alternátor začne fungovať, relé sa prepne, a do kontrolky ide cez kontakt 8 a 2 (rele K79) "+" pól, teda prestane svietiť..
  • Zapojenie kontrolky žhavenia zrejme zistím podľa toho, aký pól je na kontakte 7 relé K76...


Odpovědět

1  2  3  4