Fórum - Téma


Zapojení škrtící klapky C20NE / EGS 13.001 GAT


Fórum Calibra Zapojení škrtící klapky C20NE / EGS 13.001 GAT

Informace o modelu: Opel Calibra

Diskuze o vozidlu

1996 Calibra A 2.0

25 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Maximální rychlost 205 km/h. Hmotnost 1 250 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec.



2016-10-04 22:06:15

Ahoj,

kam má být zapojená malinká hadička zespod klapky? Viz. foto... (focene z boku) dnes jsem zjistil ze ji nemam zapojenou nikam... nejspis je to pro privod vzduchu...

A dále mám dotaz... k čemu je to EGS? Mohu to z vozu vyndat? Menil jsem lambdu a na privodnim kabelu stare lamby to bylo napojeno...

2016-10-05 07:18:28

krabička bude nějaký šidítko nebo podobná kravina. Hadičku co nikam nevede zaslepit , jinak budeš mít falešný sání a pak neodpovídá směs. Ta stará lambda byla zapojená ? Měníš lambdu za novou , máš správný typ ?

2016-10-05 07:23:08

Tak sem to našel , je to přídavný "šidítko" na emise. Máš v TP změněný emise? Měl sem něco podobnýho na Kadetu 1.6 kde byla změněna norma z Euro 0 na Euro I.

http://www.motor-talk.de/....html?attachmentId=689057

2016-10-05 07:50:18

breathlless: Ano mam správný typ. Mam r.v. 1996, euro 2 zapsané v TP. Takze to mohu cele odstranit. No ta hadička z klapky asi někam vedla a nejspis vypadla protoze je nakonci praskla... samozrejme pokud tam nema nic delat tak to zaslepim, ale zajimalo mi jak to maji ostatni se stejnym motorem.

2016-10-05 10:38:41

je možné a pravděpodobné že pokud to odstraníš , neprojdeš následně spřísněnýma emisema , tedy tím limitem na Euro 2.

add2 není to ta hadičko co má vést do odvětrávání ventilového víka a ty to máš svedený někam pryč ? ... Tos idělal ty , nebo už to tam bylo po koupi ?

2016-10-05 11:36:55

breathlless: Takže až s tím pojedu na STK tak neprojdu emisema? To se mi nějak nezdá..., nene hadičku od ventilového víka mám zapojenou a ta je jakoby zepředu ty klapky. Tohle je vespod a je to před tou otevírací klapkou.

2016-10-05 12:26:46

zdát se ti to nemusí , ale je to fakt. Máš v TP zapsanou změnu , takže se tím budou na stk řídit , pokud to nepřehlídnou a nebudou to prát podle r.v. Každopádně pokud je to hadička před klapkou a je tudíž za váhou vzduchu musíš jí zaslepit. jinak by ti nesouhlasily data z váhy ( hadičkou by šel falešny nezměřený vzduch ).

VGT
2016-10-05 23:11:05

Z těch fotek není moc dobře patrné - to na co se ptáš a co popisuješ. Je tedy patrné, že tam máš pěknou neoriginální změť kablíků a hadiček. A odvětrání ventilového víka ti jde někam nad PP podběh. nikoliv k tělesu škrticí klapky, jak tvrdíš. K té škrticí klapce mají jít dvě hadičky - jedna je vyhřívání chladicí kapalinou, druhá je to odvětrání motoru -- a možná tam je i třetí hadička, zpětné vedení chladicí kapaliny (auto nemám teď doma, abych se na to podíval).

No a to EGS ... do něho se zapojuje lambdasonda, kablík od čidla chladicí kapaliny a ještě nějaké další kablíky - a taky snad i nějaké vedení vzduchu do sacího potrubí u toho bývá. Přesně to neznám, jelikož v ČR to nemělo význam dělat - v Německu to snad ušetřilo peníze za silniční daň či něco takového.

V Nýřanech (Doubravě) těmto motorům obecně rozumí Vašek Lešák.


Odpovědět