Fórum - Téma


Zapojení čidla vačky


Fórum Omega B Zapojení čidla vačky

Informace o modelu: Opel Omega B



2011-11-22 21:04:21

Dobrý večer. Potřeboval bych nutně poradit a obracím se na vás tady ( forum sleduji už delší dobu ) s prosíkem a žádostí o tech.radu pokud se tu najde někdo ochotný kdo by mi pomohl. Doslova před pár dny jsem koupil dost zanedbanou Omegu B, 1996, X20XEV ( za 10.000,- ). Jak už cena napovídá není to nějaký extra kousek, je celá orezlá a kvetoucí, je to prostě auto do kterého zdá se nikdo nikdy neinvestoval víc než bylo fakticky nevyhnutelně nutný a mně jí bylo prostě líto . Dostala už za těch pár dní co jí mám ( 5 dní ) nové tlumiče, čepy řízení, všechny filtry ( palivový byl z roku 1998 ), olej, svíčky ( každá byla jiná jak výrobce tak typ ), kabely, těsnění pod víko ventilů ( protože si svíčky dávaly olejovou lázeň ) , rozvody + pumpu, silentboky na ramenou př+zad, destičky+kotouče+pakny, řemen na altík atd. Já mám prostě k autům takovej nějakej vztah, starám se o ně a na oplátku mi auto dobře slouží ( nehledě na bezpečnost ). Ale teď konečně už k problému. Při koupi NEsvítila kontrolka motoru. Jak sem dělal rozvody tak sem si zapomněl blbec docvaknout svorkovnici na váze vzduchu a po nastartování motoru a při kontrole jsem za ni zkusil vzít a ona se vycvakla,vypadla a auto zdechlo. Tak sem jí strčil zpátky, auto nastartoval a SVÍTILA kontrolka motoru ( ale motor šel normálně ). Vzal sem NTB+DIAG (OP-COM) a závada byla jak na váze ( jasný ) + navíc čidlo vačky. Při mazání chyb nešla vačka vymazat. Tak sem tam v tom asi 20minut seděl a zkoumal ze zvědavosti ostatní jednotky a potom už šla ta vačka normálně smazat. Supr. Jenže asi za půl hoďky sem to šel nastartovat znova a opět se rozvítila kontrolka motoru. Opět vačka. Tak jsem koupil čidlo ( HELLA ) ale závada přetrvávala, příznaky stejné. Po přečtení tady fóra + ostatních jsem usoudil že asi bude dobrý koupit originál. Tak jsem šel do Opla a koupil originál. Jenomže to nepomohlo. Tak sem šel po drátech a zjistil jsem, že 3pinová svorkovnice má sice všechny piny zapojené ( a dle rad tady + jinde i funkční ), ale kabel k čidlu má 3vodiče + nějakej "oplet" hned pod izolací. ( Přijde mi to podobný jako třeba koaxiál k TV ) a ten nikam nevede. Jen končí asi 3cm od svorkovnice ( na čidlo vačky). Podotýkám že to v tom místě bylo někým izolováno. A teď jsem se chtěl zeptat : Má to být někde zapojené nebo je to tak normální ?! ( Mně to nepřijde moc o.k. . Moc děkuji všem kdo mi poradí a příště už budu stručnější. Nemám rád když něco nefunguje tak jak má nedejbože když na mně svítí nějaká oranžová otravná kontrolka . Jo a ještě, nevím jak je to tady na foru s reklamou ale nevíte o nějakym slušnym vrakovišti Praha + okolí hlavně na věci z interiéru ? ( Obložení dveří, sedačky, clonítka proti sluníčku, volant a pod. ) . Díky a ať Vám autíčka hezky slouží . Jirka

2011-11-22 21:10:30

Nazdarek, jen se zeptat co má kde byt zapojeny? ten oplet?? ten nejde nikam zapojit ! ten jde jen od čidla ke svorkovnici a pak už ne !

2011-11-22 21:18:02

Ahoj, děkuju za rychlou odpověď. Tak já to zkusím líp popsat. Úplně na konci toho kabelu, u svorkovnice chybí asi 3 cm izolace a vedou z toho tři vodiče ( zapojený ) a takovej ten hliníkovej oplet ( fousky drátků kolem dokola po celém obvodu kabelu ) ale ty končí přesně tam kde ta izolace kterou někdo asi utrhl ?!. A já nevím jestli má být třeba spojená s některým ze tří kabelů které vedou do svorkovnice, nebo jestli to slouží jako třeba odrušení ? Nevím a proto se ptám, protože mi nejde do hlavy proč mám furt závadu camshaft ( čidlo vačky ). Díkes

2011-11-22 21:20:59

tak to konči s izolaci to je spravně! nikam se nezapojuje! a rozezna diagnostika čidlo vačky od klikovky?

2011-11-22 21:23:09

No doufám, když odpojím vačku jede to. Když kliku nejede to. Tak sem si logicky odvodil že by mělo být čidlo dole ok když to jede bez horního. Ale jestli se pletu rád si nechám poradit. Díky. Jo a další co nechápu, když je to studený můžu dělat cokoliv a nezhasne případně se hned rozsvítí ALE jak mi ručička teploměru vyleze kousek nad 90´C stači vyp-zap klíček a nesvítí. Takhle to funguje 100% už třetí den.

2011-11-22 21:28:35

tak pokud to odpojiš to vrchni a jede to tak je to vačky snimač v haji to maš recht, ale stou teplotou to je divny to je spiš nějaky snimač na teplotu a ne na vačku ,divny

2011-11-22 21:31:45

No já to právě taky nechápu. A taky proč to dělá to samý i s orig. novym ? Vypadá to, že budu muset dál po drátech, toho sem se bál, to sem mohl udělat když sem to měl rozhozený grrrr. Nemáš prosimtě ty nebo někdo schémata ? Dík

2011-11-22 21:33:17

Tak schémata beru zpět, koupil jsem si knihu jak na to a koukám že jsou vzadu. Mimochodem kdyby někdo něco z této knihy potřeboval je k dispozici.

2011-11-23 20:53:54

Tak jsem dnes v práci prolezl el.instalaci a prozvonil dráty a přitom s nima různě hejbal a vše průchozí II, bez odporu a ok. Takže měl by prosím někdo nějaký tip proč auto hází chybu P0340 - Camshaft sensor incorrect signal ( rosvítí se kontrolka motoru ) s novým originál čidlem vačky do doby, než je na teploměru 90´C, pak vyp-zap klíček a ok už se nerozsvítí. Podotýkám, že do svorkovnice vedou 3 vodiče a oplet kabelu ( jakoby čtvrtý AL vodič po obvodu kabelu hned pod izolací jako má např. koaxiál k telce ) je nezapojený a končí cca 4 cm od svorkovnice směrem k čidlu. ( Někdo se v tom vrtal a "gumová izolace" byla jím nahrazena izolační páskou). Kolega o něco výše psal že to tak je ok ale třeba ( doufám ) se mýlí a já nebudu muset šaškovat s osciloskopem a gdoví jaký další bejkárny co mně nebaví a u kterých sem na střední asi jaksi nedával moc pozor . Děkuji velice za jakýkoliv - byť sebeblbější tip. Nebaví mně furt mazat chybu a nelíbí se mi že něco není v pořádku ( a že za studena jedu v nouzáku). Díky

2011-11-23 21:32:32

protože na teplotu reaguje většinou čidlo klikovky a většina diagnostik u opela neumí rozeznat čidlo vačky od čidla kliky

2011-11-23 21:46:46

Ahoj, jojo to jsem tu četl někde ale když mně to jede ( i za studena ) jenom na čidlo kliky ( s odpojenou vačkou ) - opačně ne ani za studena ani za tepla. Je i tak možné, že je vadné ( myslím to na klice )?! Díkes Jo a ještě, omlouvám se to jsem měl asi napsat hned na začátku ale vůbec sem si nevzpomněl dnes ráno cestou do práce to asi po 3km jízdy od domu párkrát zacukalo ( jako bych rychle za sebou vypínal-zapínal klíček ) a otáčkoměr přitom lítal jak zběsilej 0-max/min. Omlouvám se že jsem to nenapsal dřív ale fakt mi to nedošlo ( z čehož laicky taky odvozuju vačku ). Nebo si to bere z kliky ? Díkes

2011-11-23 22:39:55

otačky motoru se berou z kliky ne z vačky!

2011-11-23 23:43:37

jup tak to už sme asi doma, no tak děkuju za info a jdu shánět čidlo kliky DÍK

2011-12-15 21:15:03

Omlouvám se že jsem nenapsal dřív ale fakticky sem na to neměl vůbec čas ani náladu, mám teď nějaký problémy a tak . Nicméně jsem tedy milé čidlo kliky vyměnil, přístup k němu jako k penězům, hrůza, nechápu proč ho nedali na druhou stranu kde je místa víc než dost , takhle sem musel sundavat klimakompresor všude ty jejich hvězdičky, navíc mi tam u jednoho šroubu dost vadila nápravnice atd atd a oni ho daj až za držák no po pravdě už sem dělal lepší věci ale nakonec asi po půl hodině námahy se povedlo . Avšak bohužel závada přetrvávala. Přetrvávala až teď do včerejška, kdy jsem si po vyloučení všech jiných možností ze zoufalství půjčil jinou jednotku a konečně nic nesvítí ale zase mi přijde, že to do +-3000ot/min vůbec netáhne, jakoby byl hroooozně silnej protivítr a pak to teprv začne něco dělat ale možná je to pocitový, jezdil jsem teď totiž silnějším půjčeným autem z práce. ( SuperB 3,6Fsi 4X4 ). Každopádně děkuju všem tady za pomoc a mnoho šťastných km s vašimi oplíky a možná už i veselé Vánoce a šťastný Nový rok . ( BEZ NEHOD PROSÍM TEĎ V ÚTERÝ JSEM NĚJAKOU PANÍ VYTAHOVAL RÁNO Z AUTA NA BOKU A HEZKÝ TO NEBYLO TAK VŠICHNI PROSÍM OPATRNĚ aspoň teď v zimě. )


Odpovědět