Fórum - Téma


Zapalovací svíčky


Fórum Omega B Zapalovací svíčky

Informace o modelu: Opel Omega B



bad64  
2015-07-16 18:30:11

Ahoj vyzná se zde někdo v zapalovacích svíčkách?Mam možnost za dobrou ceny sehnat svíčky Brisk Premium DR 15TXS a potřebuji poradit zda je mohu namontovat do své omegy 2.0 8V děkuji Míla

2015-07-16 18:35:53

bad64: V katalogu výrobce jako doporučené uvedeny nejsou, Mílo...

Anebo je to nějaká naprostá novinka do doporučených dosud nezakomponovaná, protože i po zadání označení svíčky do katalogu Brisk nevyjede nic...

Osobně bych se na ně i za "dobrou" cenu vy... a chceš-li měnit svíčky, namontuj ty, co máš v motoru (jsi-li s nimi spokojený.)

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-16 18:51:43

Nemáš chybku v označení bo svíčku Brisk Premium DR 15TXS nemůžu najít ani v katalogu výrobce......

Není to GR 15TXS ??

Ono je to jedno, je to nějaký starší typ co už není na trhu, nemůžu k tomu nic dohledat....... Tak nevím, zajímavá cena pro mě by byla tak do 20,- Kč za kus.......

2015-07-16 18:53:40

kopejda: Chyba v označení nebude, o této svíčce jsem našel zmínku v nějaké vědecké práci pro Brisk...

http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_109.html

Tím pádem to ale nebude žádná novinka a proto opakuji - nebrat, ani katalog Brisk ji nezná...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-16 18:56:02

colommbo: To jsme na tom stejně, test svíček ve Feliciích..... Rok netuším ale bude pomalu 20 let zpátky.....

Tak na konci diplomové práce je datum 1997, tak to budou jen 18 leté svíce......

2015-07-16 18:57:15

kopejda: Však Míla píše, že jsou za dobrou cenu...

Dále viz můj příspěvek výše...

P.S. Právě jsem vygooglil, že na jaře roku 1912 odesílal podnik Brisk velkou zásilku zapalovacích svíček do zámoří a k jejich přepravě byl s ohledem na pozdější plánované reklamní využití vybrán parník Titanik. Tedy je mi už naprosto jasné, kde se svíčky tak najednou vzaly a proč jsou za dobrý peníz...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-16 19:03:15

colommbo: Dovolil jsem si použít samotný závěr práce kdy je vše podstatné uvedeno:

Závěry

Z výsledků porovnávacích zkoušek vyplývá, že při použití zapalovacích svíček BRISK PREMIUM se mírně zlepší provozní parametry motorů ŠKODA 1,3 MPI i ŠKODA 1,6 MPI. Dosažená zlepšení byla zjištěna nižší než udává výrobce svíček. Je však třeba připomenout, že podle údajů výrobce svíček je k dosažení maximálního účinku nutné přeprogramování řídící jednotky motoru. To nebylo při zkouškách provedeno. Výrobce nedoporučuje používání zkoušených svíček u motorů starších konstrukcí, u vozidel určených k jízdě na kratší vzdálenosti a u motorů, které nejsou vytáčeny do vyšších otáček.

Lze konstatovat, že zapalovací svíčky BRISK PREMIUM přispívají k částečnému zlepšení provozu uvedených motorů. Zároveň mají poněkud vyšší životnost. Avšak vzhledem k tomu, že jejich cena je oproti klasickým zapalovacím svíčkám asi o 50 % vyšší, nejsou tyto svíčky pro běžného uživatele výhodné. Dobré uplatnění mohou najít v motoristickém sportu.

ŠUMOVSKÝ R.: Vliv vlastností a konstrukce zapalovacích svíček na provoz zážehových motorů. /Diplomová práce/, technická fakulta, ČZU, Praha, 1997.

bad64  
2015-07-16 19:06:15

No ten co mi je prodává je automobilový závodník Kopecký a dává mi je z 60kč/ks tak nevím ted tam mam A-line a tady ty maji tři packy a stříbro.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-16 19:11:45

bad64: A to je vytáhnul z R5 ??

Ne to je sranda, asi má zásobu ještě z dob co jezdil na fildě........ Tak 4 vezmi a vyzkoušej, uvidíš..........

bad64  
2015-07-16 19:11:47

Vícejiskrové zapalovací svíčky zvyšující výkon motoru:

BRISK PREMIUM TXS:

Pomocná elektroda nanesená speciální patentovanou technologií na špičce izolátoru a tři krátké elektrody na pouzdře umožňující současný přeskok jedné povrchové a jedné vzduchové jiskry při jednom impulsu zapalovacího systému. Povrchová jiskra má možnost přeskoku po celém obvodu pomocné elektrody (360°), vzduchová jiskra může přeskočit na jednu ze tří vnějších elektrod. Jiskřiště zasahuje hluboko do spalovacího prostoru a zlepšuje počáteční šíření čela plamene. Zdvojení jisker snižuje pravděpodobnost nedokonalého zapálení a zvyšuje výkon motoru.

D = shodné s G, pouze mají měděnou středovou elektrodu, prodlouženou špičku izolátoru a rovnou dosedací plochu s podložkou

R = zabudovaný odrušovací odpor

2015-07-16 19:18:41

bad64: Osobně zastávám názor, že jedna (-) spolu s jednou (+) elektrodou jsou nejlepším řešením, víceelektrodové svíčky mi do motoru už nesmí. Jak píše Michal - za 240Kč je vyzkoušej, maximálně je vyhodíš...

bad64  
2015-07-16 19:25:32

kopejda: No to je možný ještě závodní feldu má.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-16 20:29:32

bad64: To já vím.........


Odpovědět