Fórum - Téma


Zakliata omega - poraďte


Fórum Omega B Zakliata omega - poraďte

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2015-03-22 17:12:00

Zdravím všetkých ktorý vlastnia toto vozidlo aj tých ktorý uvažujú o kúpe.

Opel Omega B 1995 2,5 v6 125kw som si zadovážil zaciatkom roku 2015 od vtedy sa snažím podľa finančných možnosti ho dať do bezchybneho stavu za ten cas prebehly tieto opravy, výmeny:

Výmena rozvodov, 2nova lambda, nové výfukové vedenie, termostat, čídlo teploty, nový zapalovaci modul s káblami sviečky.

Do dnešného dňa od kúpi mam problem so štartovaním za tepla keď po zahriatom motore alebo po jazde zhasnem motor a snažím sa naštartovať tak až na 4-5 pokus a tak isto na diaľniciach mi teplota neúmerne ide do vysokých teplôt na ktoré sa veľmi zle diva keď ste ďaleko od domu a na vas svieti 100st a stále ide hore keby idem od 100 km/h a viac tak voda by vyvrela. Aj keď som tento rok kúpil nové auto tuto omegu si chcem vyšperkovať pomaly lenže pokial necyriesim problem so štartom za tepla, prehrievaním a hriatim kontaktu kostry po nastartovani aj za chodu.

Uvádzam este jeden obrázok na jeho popis.

Prijmem každú radu pripadne zverím auto do odbornejsich rúk na kontrolu.

2015-03-22 17:17:46

scepka.lukas: Ahoj, zeptám se, měnil jsi s rozvody i vodní pumpu?

2015-03-22 17:21:27

To na fotkách je ventilátor sekundárního nasávaného vzduchu. Funguje pouze při studeném startu a vhání vzduch do výfuku pro rychlejší ohřáti lambda sond - tedy ekologický bazmek. Já jej měnil, protože když jsem jej vyndal byl nefunkční, zničila ho rez.

2015-03-22 17:23:15

rendys: rozvody vymenene + gufera , nová pumpa tiež menena

2015-03-22 17:24:54

scepka.lukas: Pokud se ti hřeje "kontakt kostry" (nepíšeš který), je špatný - očistit a i ten druhý konec. Co se vysoké teploty motoru týče, může být jen vadné čidlo pro budík a přitom motor může mít teplotu normální, diagnostikou lze teplotu motoru celkem přesně změřit. A když už si dáváš šestihrnček dohromady, asi by stálo za to vyčistit škrtící klapku, volnoběžný ventil a EGR ventil.

2015-03-22 17:26:10

Pochopil jsem dobře, že se ti hřeje kabel -mínus pólu na barerii? Spousta kolegů zde, byla donucena projít všechny kostry a očistit je a namontovat zpět. Někteří si pro jistotu udělali novou kostru, mezi motorem a karosérií a to pořádným kabel s oky.

2015-03-22 17:27:33

scepka.lukas: jaké lopatky měla ta nová vodní pumpa? plast či kov?

2015-03-22 17:28:14

Chlapy v tom aute sa vrtam častejšie ako v mojej starej asi uz začína žiarliť.

2015-03-22 17:29:46

scepka.lukas: tak to se jí nediv, musíš nějak rovnoměrně rozložit síly

2015-03-22 17:32:43

rendys: ta pumpa neviem aké mala lopatky uz sa nepamätám ja som rozvody nemenil ze by jedna z príčin ?

2015-03-22 17:34:25

rendys: keď bude času skontrolujem tu kostru keď tak prerobia nové kontakty s káblami a bude to na 100%.

2015-03-22 17:35:17

scepka.lukas: možná zkusit to co psal colommbo, zda je v pořádku čidlo pro budík a zjistit, zda funguje recirkulace vody v systému!

2015-03-22 17:43:40

Zatiaľ dik chlapi davam Vám vedet ako som dopadol

2015-04-16 13:40:45

scepka.lukas: k tomu přehřívání ... taky by to mohlo být zavzdušněné topení, to se pak hřeje ... pak by třeba ani problém s tou kostrou nemusel souviset s tím přehříváním motoru ...

2015-04-16 14:17:12

dany.omega: Co vím, tož topení (přesněji chladící systém) se vždycky samo odvzdušní ventilem ve víčku expanzní nádobky, Dane, dodatečně prakticky ani nic odvzdušňovat nelze, není kudy, není čím...

2015-04-16 19:08:35

colommbo: jen přetlumočuju ... kamarád, co mi dělá omegu, to bude po rozvodech atd. nakopávat, tak krom jiného říkal, že bude muset odvzdušnit i topení, jinak že se to pak hřeje ... ale fajn ... už si připadám trapně ... příště doplním to, že jen tlumočím, abych neměl celé máslo na hlavě jen já .... já to tu pročítám poctivě a dozvídám se stále nové užitečné věci a za to vám dík, tak mi ty moje úlety zkuste tolerovat ... Jediné, čím jsem si jist, že béčkovou omegu zbožňuju a dělám vše, aby byla v ažůru ...

2015-04-16 19:14:19

colommbo: ale spíš jsem měl uvést radiátor topení, protože chladící systém byl též na pořadu odvzdušňování a to stejným postupem, který si uvedl ... pořád máslo nahlavě?

2015-04-16 19:33:55

dany.omega: Buď v klidu, Dane, nikdo neví všechno a máslo je lepší nechat na dobrý krajíc. A je jedno, jak to napíšeš, radiátor topení je součástí chladícího systému motoru, ne...?

Budu-li hovořit za sebe z praxe, tož v případě mé Omči se při výměně rozvodů měnila zároveň i vodní pumpa, tedy při demontáži staré vyteklo hóóódně chladící kapaliny. Mekánik udělal rozvody, přišrouboval novou pumpu, zakrytoval, nasadil drážkovaný řemen a já do expanzky nalil asi šest litrů nové chladící směsi (po rysku kalt.) Nastartoval se motor a nechal ohřát do otevření termostatu, hladina poklesla, dolilo se zas trošku a dobrý. Po ujetí asi deseti kilometrů ejhle - hláška na displeji PC o nízké hladině chladící kapaliny - dolil jsem další necelý litr a po několika dnech ještě něco málo.

Tedy sečteno a podtrženo: jen se dolívá a dolívá (celkem odhadem tak osm litrů, celkový obsah je necelých deset a něco staré přec v bloku pod úrovní pumpy zůstalo), nikde se nic neodvzdušňuje (není kde ani čím), systém se s tím vypořádá (musí) sám.

P.S. A máš-li Omču rád, je to jen dobře, jsem na tom stejně. Už jich zas tak moc nejezdí a taková auta od Oplu už, bohužel, nikdy nebudou...

2015-04-20 14:01:47

colommbo: tak dostane za uši, že mě takhle dezinformuje .... jinak máš pravdu, tyhle nadčasová auta se pomalu vytrácejí a některé díly už jsou docela problém sehnat

2015-04-21 16:46:40

colommbo: tak jsem se rozhodl ještě naposled oponovat k tomu zavzdušněnému topení ... ono je totiž možné, že některé modely to mají a některé se odvdušňují, jak si řekl ty, tedy přes expanzi ... takže pokud něco takového tam opravdu bude, blejsknu to a pověsím to sem, aby se mi věřilo


Odpovědět

1  2  3