Fórum - Téma


Zaklepání motoru po chcípnutí


Fórum Vectra C Zaklepání motoru po chcípnutí

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2003 Vectra C 2.2

14 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Točivý moment: 280 Nm (207 ft/lb) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 172 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Y22DTR.



2015-07-20 20:36:49

ahoj všichni,

lousknul jsem spoustu témat o Vectře C i jiných autech, ale nikde se nemůžu dostat k nějakému... řešení. Při chcípnutí motoru VŽDY zavibruje. Silně. Jako by se zastavil ventilátor bez jedné lopatky, jak to zahází s autem. Vůbec netuším, jakým směrem mám pátrat. Kdyby někdo věděl co a jak, nebo poslal odkaz, kde to někdo řeší, moc by mi to helflo. Googluju to denně, ale marně.

Díky moc za postřehy

2015-07-20 20:43:31

hbone: Asi bych v první řadě zkusil zkontrolovat silentbloky uložení motoru a i převodovky... Nebo mě ještě napadá elektromagnetický ventil odpojování přívodu paliva na čerpadle, jestli správně plní svou funkci. Ale nejsem ropák, v naftě se moc neorientuju...

2015-07-20 20:54:57

ok, zítra na to vlítnu. Dám vědět. Díky

2015-07-21 15:29:36

Když jsem to začal číst tak mně taky hned napadly ty silenbloky. Pokud několikrát po sobě pridáš a zase ubereš plyn tak bys se špatnými silenbloky cítil jak to při přidání nezvykle trhne až nepříjemně. Nebude to uhlazené. Hodně štěstí

2015-07-21 16:07:12

hbone: Docela typický příklad nefunkční ( anebo jen částečně funkční) škrtící klapky. Máš snímač natočení klapky? Jestli ano, pak už bys měl mít v registru závad uloženou chybu. Pokud nemáš snímač, zjistíš polohu klapky jedině pohledem, při vypnutí motoru musí zabrat táhlo ovládání klapky. Snímač je krabička umístěná vedla MAP senzoru, naproti škrtící klapky.

Dál je možné, že nefunguje ventil ovládání klapky a taky nemusí těsnit podtlaky.

2015-07-22 08:03:54

Hmm, díky za radu. na tu klapku se kouknu. našel jsem něco o ní. Má se zavřít při vypnutí motoru, aby bylo zhasnutí hladší. Mrknu se v jakém to je stavu. Vyčistím jí

2015-07-22 19:33:40

ta klapka je v sání, co?

Pro demontáž musím sundat vstřiky, že jo. Bude stačit pro odvzdušnění po zpětné montáži nechat převlečné matice trošku volnější a točit motor, než poteče nafta? Nebo je to složitější?

PS: jinou šktící klapku tenhle motor nemá, nebo?

2015-07-22 21:44:05

pokud má dvouhmotový setrvačník rázy mohou být od něj

2015-07-22 22:17:32

No, tak setrvačník asi jen tak neomrknu... :)

2015-07-23 08:37:01

hbone: Je v sání, pochopitelně

Jestli máš Y22DTR ( podle profilu), pak je klapka nad EGRem. Nebo ještě jinak, sleduj cestu: airbox, váha vzduchu,turbo, hadice do intercooleru, hadice z intercooleru a jsi na vstupu sání. Kousek za koncem hadice je v horním hliníkovém překrytu MAP senzor, klapka, možná snímač.

Bohužel podle dotazu, kde je klapka, asi nemá smysl psát nic o testu klapky, změření podtlaku z regulačního ventilu klapky...

2015-07-23 12:41:56

Díky, spíš mě zajímá to odvzdušnění... rozebrat to nebude problem. Už jsem na to koukal, ale vstřiky musí pryč... takže? Bude stačit způsob odvzdušnění stylem... povolená trubička vstřiku něž poteče nafta? Nebo je to záludnější? Rád bych po montáži všech dílů zase nastartoval :D

PS: někde jsem četl, že má y22dtr dvě klapky.. a bylo to dlouhý čtení. někdo měl, někdo neměl.. Proto jsem se tak blbě ptal :)

2015-07-23 13:22:01

Ne tenhle způsob odvzdušnění rozhodně nestačí. Tohle čerpadlo si nedokáže samo nasát naftu pokud mu spadne , je nutné nejprve natlačit naftu do čerpadla buď balonkem nebo "hubou" a vzduchotěsně uzavřít oběh aby opět nespadla. pokud bude spadlá nafta a budeš to startovat , zničíš čerpadlo.

2015-07-23 14:06:41

Dobře. Díky za pomoc.

2015-07-23 15:59:24

hbone: Klapky určitě nejsou 2 a nemusí se kvůli tomu rozebírat vysokotlaké potrubí. Podle popisu, kde ta klapka je, je to jasné, doufám.

Chce to změřit jestli ventil ovládání dostává podtlak a kolik anebo opcom, output test, throttle plse solenoid nebo tak nějak.

No anebo je to něco jiného, ale tohle to chce prověřit.

To odvzdušnění , bacha na to, zpátečka musí být zaplavená naftou, filtr zalitý naftou, do čerpadla musíš tlačit naftu ( samo si nenatáhne ani omylem). U těchto motorů je výhodné vytáhnout žhavičky. Jak jde mlha z otvorů po nich, žhavičky nasadit a pak už to chytne.

Je to jen nástin, těch úkonů je víc. I kolega přede mnou to popsal, co a jak.

Na fórech toho je mraky. V žádném případě neodvzdušňovat startérem bez zaplnění zpátečky a vstupu čerpadla naftou.


Odpovědět