Fórum - Téma


Zajímavosti, linky na fotky, videa, recenze apod.


Fórum Crossland X Zajímavosti, linky na fotky, videa, recenze apod.

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Crossland X  |  Naše vozidla


1  2

2017-05-18 12:00:11

Ahoj všichni, koho zajímá nový Crossland X. Výroba ve Španělsku se již rozeběhla, tak jsem zvědavý, kdy uvidíme první auta na salonech. Mělo by to být brzy, dle informací se tak snad již v těchto dnech i děje. Přikládám link ze spuštění výroby. A jedna zajímavost je v něm viděna v 51s. Přední blinkr není součástí LED (jak je prezentováno), ale je pod světlem. Doufám, že tato "modifikace" není určena pro český trh. (viz přiložené video)

Jsem zvědavý na crash test. Zatím nic...

Opel Starts Production of Crossland X in Zaragoza  |  Více info

Opel celebrated the official start of production of the new Crossland X in Zaragoza, Spain. The Crossland X combines practicality and generous space with the cool look of an SUV and offers outstanding innovations that make every day driving safer, more comfortable and easier.

The Crossland X is an important part of our model offensive as we are adding another exciting car to the booming SUV and CUV market. It is the first visible result of the cooperation with PSA that started in 2012. This model and the new Grandland X, the second car developed jointly, show that the teamwork displayed by Opel and PSA results in superb cars.

2017-05-18 19:26:10

Crossland X se mě celkem líbí a pokud bych kupoval auto teď, asi bych o něm hodně přemýšlel. Nicméně oproti Merivě B, kterou jsem kupoval loni bych v podobné výbavě připlácel o cca 60kKč. A to nemluvím o tom, že původní Meriva A by šla dnes o dům dál minimálně o 30-40.000Kč níže. Takže jsem vlastně rád, že jsem obměnil a mám Merivu B 2016 :)

Úplně nejvíce mě ale dostal Grandland X, ten se fakt povedl.

2017-05-19 12:08:00

O Merivě jsem přemýšlel taky, ale nakonec jsem vzal Astru K, právě pro rychle klesající cenu u Merivy jako ojetiny. Nic méně příští rok chci zase obměnit auto a Crossland je zatím finalistou. Konečně velikostně rozumné auto se zajímavě konfigurovatelnou výbavou (vyhřívané čelní sklo např.). A cena je diskutabilní. Opel nabízí zajímavé slevy v rámci svých akcí a fleetových prodejů, takže ve srovnání s konkurencí to potom vychází velmi zajímavě. Ale budou i jiní kandidáti do příštího jara - Hyundai Kona, Seat Arona, Nissan Juke 2018, Mitsubishi ASX 2018, Citroen C3 Picasso 2018 a brzy i CUV od Škodovky (nemyslím Karoq)... No bude z čeho vybírat. Jen ta motorizace se stále drží v této třídě downsizingu, což není zrovna co bych vítal, ale u nového auta to zas řešit nemusím...

Tak ať to jezdí ... a hlavně kolečkama dolů

2017-05-19 12:12:45

No a tady jsou produktové videa ze stránek Opelu o nových asistentech. Nic, co by překvapilo, ale třeba o těch inteligentních světlech vážně přemýšlím....

(viz přiložené video)

Advanced safety systems – in the Opel Crossland X  |  Více info

Even the best drivers can't see what's coming all the time. That's why the Opel Crossland X is available with innovative driver assistant systems that flag up hazards you might have overseen.

Automatic Emergency Braking with Pedestrian Detection* automatically brakes the car if you approach pedestrians or other vehicles too fast.

See what you're missing when you reverse. With the 180° Panoramic Rear View Camera**, you can even see around corners at the back of the car.

The Head-up Display projects key info into the driver's field of view so you can keep your eyes safely on the road.

Explore the Crossland X with its modern SUV style!

For further information please visit our channels:


*Standard on Crossland X Ultimate, optional on other Trim Levels. Works automatically above 5 km/h and below 85 km/h. From 5 to 30 km/h the deceleration metric to reduce the impact speed of the collision is 0.9 g. From 30 to 85 km/h the system reduces the speed by a maximum of 22 km/h. Above this threshold, the driver needs to brake him/herself to reduce the speed even further. Operational speed range of Automatic Emergency Braking with Pedestrian Detection depends on the detected obstacle (mobile target: from 5 to 85 km/h; fixed target: from 5 to 80 km/h; pedestrian: from 5 to 60 km/h). Opel driver assistance systems are intended to support the driver within the limitations intrinsic to the system. The driver remains responsible for the driving task. Available from autumn 2017

**Activated in reverse gear up to 10km/h. Infotainment system displays colour overhead view of vehicle, area directly behind vehicle and to both sides up to 180°, incl. grid overlay for guidance.

2017-05-19 12:13:06

(viz přiložené video)

Versatility & connectivity in the Opel Crossland X  |  Více info

The Crossland X is the perfect fit for your lifestyle, with its SUV design, exceptional versatility and lots of storage space – for whatever your day brings!

Get used to getting your way. You can easily change the size of the boot from 410 litres to a huge 1255*.

Arrive relaxed: Thanks to our certified ergonomic seats with the AGR seal of quality (Campaign for Healthier Backs)** and 16 adjustment options.

Seamlessly connect your smartphone to the Navi 5.0 IntelliLink infotainment system via Apple CarPlayTM*** and Android AutoTM*** – and use your favourite smartphone features without distractions.

Explore the Crossland X with its modern SUV style!

For further information please visit our channels:


*Loaded up to the roof with the rear seat backs folded down, according to ISO 3832.

**Opel’s ergonomic front seats are certified by the Campaign for Healthier Backs (AGR), a centre of excellence for ergonomics. The certificate is a seal of quality awarded by an independent testing committee made up of experts from various medical disciplines.

***Compatibility and certain functions may vary depending on end device and operating system. Apple CarPlay and Apple are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. Android is a trademark of Google Inc.

2017-05-19 12:13:31

(viz přiložené video)

30% brighter LED lights – in the Opel Crossland X  |  Více info

LED headlights are 30% brighter than halogen lights, so they guarantee the best possible visibility in every situation. Find out more about the Opel Crossland X

The Opel Crossland X is equipped with innovative adaptive lighting that helps you spot hazards on tight corners faster. The cornering light provides better visibility on sharp turns and in parking bays.

Intelligent High Beam Assist automatically switches between full and low beam for oncoming drivers or other vehicles up ahead, so you can focus fully on driving safely.

Explore the Crossland X with its modern SUV style!

For further information please visit our channels:

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-05-19 12:56:03

Všechny dostupné testy Opel Euro NCAP :

http://www.euroncap.com/e...verAssistanceTechnologies=

2017-05-19 14:43:51

Akorát Crossland X stále ve statistikách crash-testů chybí ...

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-05-19 17:34:09

gogin: Ono jich tam není víc..... Třeba nová Insa.... Letošní ročník se objeví až koncem roku....

2017-05-21 11:28:32

FR & DE ?

Prevzato z auto.cz

Nový crossover Opel Crossland X chce co nejlépe zkombinovat prvky SUV a MPV. Jak se to tomuto francouzsko-německému kříženci daří?

Opel nás pozval do Itálie, abychom otestovali jeho nový crossover Crossland X, první hmatatelný výsledek spolupráce mezi německou automobilkou a Skupinou PSA, která se po schválení transakce antimonopolními úřady stane vlastníkem značky z Rüsselsheimu. V okolí Benátek jsme zjišťovali nejen, jak tento nepřímý nástupce Merivy jezdí, ale také to, nakolik je podobný vozům od PSA a zda není až příliš podobný obdobně velké Mokce X, prodávané již od roku 2012.

Sám Opel tvrdí, že mít dva vozy v neustále rostoucím segmentu malých SUV je výhodou. A navíc prohlašuje, že Mokka X a Crossland X jsou natolik odlišné vozy, že nabízet dva vozy v jedné třídě má smysl. Zatímco Mokka X byla podle automobilka navržena „zvnějšku dovnitř,“ u Crosslandu X to bylo naopak. Opel tím vysvětluje, že u Mokky X šlo hlavně o styl a vnitřní prostor je u ní kompromisem, zatímco u Crosslandu X byl naopak kladen důraz hlavně na co největší vnitřní prostor a vnější tvary byly vedlejší. Crossland X totiž navzdory o něco menším rozměrům (délka 4.212 mm, rozvor 2.604 mm) nepřímo nahrazuje MPV Meriva (4.300 mm, 2.644 mm), a tak musel nabídnout praktičnost v módnějším balení.

Dle tohoto řešení bude Mokka X do budoucna chce lákat hlavně klienty chtějící stylové SUV, zatímco Crossland X jako duchovní nástupce malého MPV Meriva spíše ty zákazníky žádající praktické auto s velkou kabinou. Z toho důvodu nabízí spíše úsporné motory, z nichž nejvýkonnějším je 1.2 Turbo s 96 kW, větší zavazadelník nebo třeba menší kola (maximálně 17palcová, zatímco u Mokky X můžou mít až 19“). Naopak Mokka X dostala do vínku spíše silnější agregáty, z nichž základní šestnáctistovka má 85 kW, nebo pohon všech kol, kterým Crossland X nedisponuje ani za příplatek.

Vzdušná a prostorná kabina

A právě praktičnost se 4,21 metru dlouhému autu daří nabídnout. Za příplatek 11.000 korun Crossland X disponuje posuvnou zadní řadou sedadel, kterou je možné v poměru 60:40 posouvat v podélném směru o 15 centimetrů. Ideálním kompromisem obvykle bývá prostřední poloha, jenže v tomto případě si klidně můžete posunout sedadla až zcela vzad, kdy budete mít před koleny habaděj v prostoru. V takovém případě totiž zavazadelník stále bude mít udávaný objem 410 litrů, což je nejenže na poměry segmentu parádní číslo, ale také o 10 litrů vyšší hodnota než u Merivy, kterou Crossland X v nabídce značky nahrazuje.

Pokud pak umístíte zadní sedadla zcela vpřed, za sebe se sice neposadíte, vytvoříte ale velký prostor pro zavazadla o objemu 520 litrů. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostor pro 1.255 litrů bagáže. Dvojitá podlaha (dodávaná společně s posuvnou zadní lavicí) vyrovnává schod po sklopení sedadel, zatímco na praktické háčky je možné pověsit nákupní tašky.Velký vnitřní prostor se přitom Opel snažil zabalit do pohledné karoserie, proto německou strohost oživují stylové doplňky, jako je linka na C sloupku ve stylu Adama nebo dvoubarevná karoserie s opticky „plovoucí“ střechou v černé, bílé nebo šedé barvě, která je dodávána pro nejvyšší stupeň výbavy Innovation. Příď s šestiúhelníkovou maskou chladiče si ale klidně spletete s Mokkou X, což není ani tak výtka (přední partie se designérům povedly), jako spíše další důkaz uniformity dnešních aut.

Na vnějších tvarech každopádně budete marně hledat jakoukoliv spřízněnost s vozy Skupiny PSA, a to přestože Crossland X používá francouzskou platformu z chystaného Citroënu C3 Aircross a budoucí generace Peugeotu 2008. I loga na sklech stále jasně hlásají General Motors a nikoliv PSA.

Když se však podíváte dovnitř, jistou spřízněnost s vozy budoucího vlastníka přece jen najdete, byť jsou obstojně maskovány. Peugeoťácký klíček, některé shodné ovladače (startovací tlačítko motoru) nebo z Peugeotů dobře známou hlavici řadicí páky ale schovat nelze. Francouzské vozy může evokovat i grafika navigace, Opel ale tvrdí, že navigační systém pro Crossland X je společný projekt německé automobilky a Skupiny PSA, když část komponentů pochází od jedné a část od druhé strany.

Celková koncepce palubní desky včetně volantu navazuje na aktuální Opely, a to přestože vlnovka tvořená středovým panelem silně evokuje dnešní Peugeot 2008. Použité plasty jsou pak tvrdého ražení, přičemž zvlášť materiály použité v dolní části kabiny působí laciněji. Použití dotykové obrazovky multimediálního systému redukovalo klasická tlačítka, která jsou umístěna ve třech horizontálně orientovaných skupinách. Nejvýše jsou ovladače multimediálního systému, pod nimi ovladače klimatizace a před řadicí pákou tlačítka nastavení jízdních systémů vozu. Přestože jsou tlačítka logicky umístěna, myslíme si, že by v některých případech mohla být větší – větší spínání výstražných světel by se při nějaké kritické chvilce mohlo hodit. Každopádně je dobře, že si vůz zachoval konvenční tlačítka i klasický přístrojový štít a neinspiroval se řešením i-Cockpit. Místo toho vůz nabídl head-up displej, který promítá informace na sklíčko u čelního skla.

Co se týče samotného posazu za volantem, tak je typický pro SUV. Sedí se výše, jak zákazníci od tohoto segmentu žádají. Rozhled ale na jedničku není, masivní A sloupky tvoří v dolní části masivní trojúhelníky omezující výhled šikmo vpřed. Potěší však pohodlná sedadla s nastavitelnou délkou sedáku a elektropneumatickou bederní opěrkou, která u Opelu již tradičně disponují certifikátem AGR. Plusem je i vzdušnost kabiny díky daleko vpředu umístěnému čelnímu sklu nebo slušnému bočnímu prosklení.

Diesel překvapivě překonává benzin

Nepřehlédnutelným důkazem spolupráce s PSA při vývoji Crosslandu X je každopádně pohled do motorového prostoru, kde se objevuje několik log francouzské automobilky. Crossland X totiž sází výhradně na agregáty od PSA. Ze zážehových motorů vůz používá tříválec dosud známý jako 1.2 PureTech, který je k dispozici v atmosférické (60 kW) a dvou přeplňovaných verzích (s 81 kW a 96 kW), zatímco turbodiesely zastupují dvě výkonové varianty 1.6 BlueHDi (zde se zachovaným obchodním názvem 1.6 CDTI) se 74 a 88 kW, přičemž ta slabší je k dispozici i v ekologickém provedení.Opel ale přesto do nabídky promluvil i svými silami, řídicí jednotky motorů si údajně nastavil sám. A navíc ovlivní i nabídku, když v blízké době zážehový tříválec nabídne také ve verzi na LPG, což je tradičně jeho řešení. PSA zatím 1.2 PureTech na zkapalněný plyn nemá.

V dnešní době brojení proti vznětovým agregátům by se mohlo zdát, že budeme chválit hlavně benzinovou dvanáctistovku, opak je ale pravdou. Příjemnější nám přišla vyzkoušená naftová šestnáctistovka s 88 kW. Zdála se nám lépe odhlučněná i s příjemnějším zvukem, jedna dvojka se pod plynem projevuje jadrným drnčením. Jiné tříválce a vlastně i testovaná šestnáctistovka jsou jasně kultivovanější. Při klidné jízdě ale neuslyšíte ani jeden z agregátů, a to ani při dálničních rychlostech.Jinak ale zkoušený tříválec s 81 kW disponuje obstojnou silou, která s ohledem na zaměření auta plně postačuje. Pohodovější charakter turbodieselu se nám ale líbil více, i díky nenucenému zátahu vyplývajícímu ze slušného točivého momentu 300 N.m.

Zatímco vrcholné agregáty sází na šestistupňový manuál, slabší jednotky si musí vystačit pouze s pětikvaltem, dvanáctistovku s 81 kW je pak možné za 40.000 korun spárovat s šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Převodovky přitom dokazují francouzský naturel Crosslandu X, ne že by manuální převodovka byla vyloženě gumová, v jiných Opelech ale najdeme preciznější řešení. Stejně tak jednotlivé dráhy jsou spíše delšího ražení. Více do pohody je naladěn také automat. Při běžné jízdě sice řadí hladce, avšak nijak rychle, při rychlejším tempu se pak nechá často zmátnout, změna převodu je ještě méně hbitá a navíc najednou poměrně hrubá. Automat pak kupodivu nenabízí sportovní režim, ale pouze výchozí nastavení.K celkovému charakteru auta se ale pohodový charakter automatu vlastně hodí. Podvozek je měkce naladěn, v zatáčkách se Crossland X projevuje výraznějšími náklony karoserie. Lehčí řízení pak není zrovna přesné nebo snad komunikativní, s rodinným autem jako je tento crossover ale nikdo nebude sportovat, a tak je toto nastavení ve výsledku ideální. Nerovnosti auto slušně tlumí, větší nerovnoasti ale přece jen dá pocítit. Chválíme též příkladné odhlučnění. Na dálnici je Crossland X je příjemně tiché.

Slušná cena

Rozdílné ladění proti Mokce X se pak ukazuje i při pohledu do ceníku. Základní cena Crosslandu X 309.900 korun je o nemalých 68.000 korun nižší než u Mokky X. V tomto případě sice mluvíme o jinak silných motorech (tříválec 1.2 s 60 kW proti čtyřválci 1.6 s 85 kW), velký cenový rozdíl ale najdeme také u srovnatelných motorů. V druhém stupni Enjoy Crossland X s 1.6 CDTI (88 kW) přijde na 434.900 korun, zatímco Mokka X s 1.6 CDTI (81 kW) je o 64.000 Kč dražší.Právě stupeň Enjoy dává větší smysl ke koupi než základní Selection, který se začne vyrábět až na začátku roku 2018. Ve srovnání s ním je jen o 30.000 korun dražší, přičemž za tuto částku přidává 16palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a službou Opel OnStar, lepší rádio s šesti reproduktory nebo elektrické ovládání zadních oken, což se za takový příplatek vyplatí. V základu autu nechybí elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, šest airbagů, palubní počítač, varování před vybočením z jízdního pruhu, tempomat nebo multifunkční volant.

I příplatková výbava je na poměry segmentu slušná. O head-up displeji za 9.000 Kč už byla řeč, k dispozici je též automatický parkovací asistent, který v kombinaci se zadní parkovací kamerou, elektricky sklopnými zrcátky či hlídáním mrtvého úhlu přijde na 24.000 Kč. Objednat lze také indukční nabíječku na chytré telefony (+3.500 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5.500 Kč) nebo vyhřívaný volant, který v kombinaci s vyhříváním předních sedadel stojí v závislosti na výbavě 10.500 až 17.500 korun.

V úvodu jsem položil otázku, zda Opel Crossland X je spíše „francouzské,“ nebo spíše „německé“ auto. Po prvních jízdách s tímto crossoverem je jasné, že má spíše francouzský naturel.

Naladění podvozku i automatické převodovky je spíše francouzsky pohodové než německy tuhé. Celkovým charakterem tak má Crossland X spíše Peugeotům než Opelům, a to přestože jeho styl zůstává spíše německy strohý s několika šmrncovními prvky. Zda by zákazníci místo německého designu s francouzskou technikou nechtěli raději německou preciznost s francouzským šmrncem, uvidíme již zanedlouho podle zákaznického zájmu. První exempláře Crosslandu X u českých prodejců uvidíme v červnu, auto je však možné objednávat už dnes. Zrovna na našem trhu nebude mít jednoduchou pozici, protože nahrazuje oblíbenou Merivu, která u nás patří mezi nejprodávanější MPV. Jsme tak hodně zvědavi, jak si Crossland X povede.

2017-05-21 12:42:03

Dej sem raději příště jen link než kopírovat celý článek. Takhle čtenář přijde o plnou fotogalerii.. ale jinak se těším, až bude na salónu, není nad vlastní úsudek...

2017-05-21 14:47:36

gogin: To jsem mel v umyslu,ale nejak me to zrovna neslo

2017-06-02 09:14:05

Tak, tady je pár nových produktových videí pro německý trh ...

http://www.horizont.net/m...en-kuessen-koennen-158474

2017-06-28 14:24:03

3x suv Opel

2017-06-28 14:45:29

petronel: Je to dneska všecko na jedno brdo a Opel tomu ještě nasadí korunu "terénním" označením X... Ale jo, kdo chce, ať kupuje, já jdu blejt, Velebnosti...

2017-06-28 19:05:43

colommbo: Mám lepší úlovky :D než nějakej Croskrám

2017-07-01 15:22:04

Nastupce Antary (auto vinove barvy o dva sloupce nahore) vypada docela pekne. Ale ja byl v patek kouknout na novy Crossland. Asi 40min jsem ho prohlizel. Celkovy dojem? Mirne zklaman. Cekal jsem vic. Zepredu vypada jak mala Mokka. Ledky svetla predni i zadni krasne sviti Lita kola "ala Peugeot",nic moc. Misto na zadnich sedackach a kufr,zadne slava. Oproti novinarum kteri pejou ody na toto "udajne male auto venku,velke uvnitr",me nepripada uvnitr vetsi nez MerivaB Stredovy tunel natoceny na ridice jak u vozu BMW. Zadek vozu osklivy Svetla zadni trci v rohu a vypadaji jakoby je tam daly na posledni chvilku Vicko od nadrze velke jak podnos na piva. Jako u Dacia duster. Snad je jeste vetsi. Pod nim je videt priprava na LPG A taky napis ze pouze Benzin 98 papa motor od Peugeotu. Nejvic prekvapil motorovy prostor. Kapota v nejvyssi vybave ma plynovou vzperu Ale vedeni kabelaze a zpracovani je fakt OTRESNE Svazek kabelu o prumeru asi 2,5.cm v delce asi 7.cm nechraneny omotavkou nebo ochranou kabelaze jak byva bezne. Kapota zevnitr natrikana jak "spray barvy-laky" co byval v 80.letech. Vzledu to teda neprida. Je to takove nedotazene. Asi zrovna v lakovne zvonilo na prestavku. Kdo chce namitnout ze pod kapotu se podivate malokdy,tak odpovim:ale nezname to ze to tam bude tak nevzhledne,pri cene auta co stoji. To uz lepe vypada kapota zevnitr u Skoda 120 co mame doma. Tepelny ochranny kryt motoru,no to je taky uroven . A taky me prekvapilo ze sedite niz nez v Merive,i kdyz nastavitelnou sedacku nastavite do nejvyssi polohy. A to uz mate hlavu u strechy. V Merive mam nastavenou na 5.polohu,takze jeste nejakych 10x ji muzu prizvednout.

Je to vec osobniho nazoru a kazdy mame jiny. Nekdo toto auto bude nenavidet na 100%,nekdo bude do nej uplny 100% blazen a nadsenec. Spouta lidi bude nekde mezi tim. Jsem nekde na 35% v pozici "nic-moc(0%) az excelent(100%)". Rozhodne nevymenim Merivu za Crossland,coz jsem mel v umyslu.

Fotky nejsou z auta ktere jsem videl v autosalonu.

2017-07-01 23:07:23

petronel: Do jisté míry s tebou souhlasím. Moje první setkání bylo také zklamání, taky jsem čekal víc. Některé věci a funkce mi připadají nedotažené. Výtky za mě: plasty a výplně dveří, loketní opěrka, stahování oken klíčem nefunkční a některé další drobnosti... Ále, na druhé setkání jsem už to tak negativně neviděl. Přináší i celou řadu užitných věcí, které konkurence nemá, neumí - vyhřívané čelní sklo, posuvná zadní lavice... Mimochodem i bez ní je vzadu místa opravdu dost, to není přehnané. Sedni si do P2008 - to je tragédie, ale CrosslandX? Když už budeme něco vytýkat, tak prostor pro nohy vzadu to být nemůže... a po posunu lavice na max. až 520l prostoru v kufru - to nikdo z konkurence v třídě CUV nemá. Motorizace ... to je asi marné si stěžovat, prostě si nevyberete ... stejný motor pro Crossland bude nabízen i v Grandlandu..?

Podtrženo, sečteno... nadšení se nekoná, ale CUV koupit chci a nic lepšího prostě na trhu není a ani nebude. Porovnejte s Capturem, 2008, Konou, Stonicem, Aronou... u všech už jsou data zveřejněna a cost saving najdeme i u nich, stejně tak i u aut o kategorie výš. Takže na jaře koupím a nahradím AstruK, užitně to bude lepší....

2017-07-02 11:17:31

gogin: Souhlas: vyhrivane celni sklo je parada. Nato jsem zapomel. Loketni operka je fakt hruza. Takovou uz mela i MerivaA. A to uz je nejaky ten patek.. Ale uplne stejne to ma i Mokka. MerivaB a Zafira jsou na tom lepe v tomto ohledu. U zadni posuvne lavice me mrzi ze je pouze za priplatek i v top vybave. Cenova politika priplatkovych sad a doplnku se soucasne ubira zvlastnim smerem (kdyz u urciteho modelu vidim rozdily co bylo v nabidce pred rokem a co je ted+rozdil v cene). A vsude v motorovem prostoru logo a napisy PSA,to ti taky na pocitu ze kupujes Opel,dvakrat neprida

Peugeot: tam me vadi ze treba u nove 3008 vse musis nastavovat pres dotyk,displej. Z hlediska bezpecnosti to je dost blby. Nez nastavim topeni,vetrani,apod. tak prehlidnu zatacku i ten strom Renault captur? Moc prodejni hit v CR to neni (nedivam se co pisou prodejci do papiru koho tolik prodaly,ale co jezdi po silnici) a na krasne tak dvakrat nepobral,ani z venku ani uvnitr (kde neni mista nazbyt). Vic na ceste vidim MerivuB,pak Mokku,mene Peugeotu 2008,Captur jen obcas. (kdyz se bavime pouze o techto vozech) Ale jak rikam: Je to vec nazoru kazdeho z nas.

Ano,o hodne vetsi bratr Grandland bude taky majitelem 1.2 pure-tech. (velke auto z malym motorem ) Pro toto auto je idealni 2.0L benzin ci nafta.(ktery se tam pozdeji objevi)

2017-07-02 18:04:50

petronel: Je to tak, žijeme v globálním světě a na autech se to začíná projevovat velmi znatelně. Aliance jedné značky s druhou, úspory občas jakoby bez příčiny a nerespektování přání zákazníka napříč celým trhem. Z auta se stává LEGO.

I ty konfigurace a to jak jsou seskládány a jejich dopad ne celkovou cenu vozu. Zejména u Hyundai jsou na to experti. U IX20 pokud někdo chtěl zadní okna v elektrice (což u auta propagovaného jako rodinný není překvapivyý požadavek) musel koupit celý paket Style za 80k. Nepochopitelné a přesto toto auto vede třídu. Uvidíme jak to bude s Konou.

Nic méně, pokud vezmem v potaz, že českého řidiče zajímá kufr, tak to u CUV segmentu musí nutně směřovat ke Capturu, Crosslandu a C3 Aircross. IX20 byla úspěšná právě díky správně řešenému kufru (posuvný, dvojité dno, polohovatelná zadní opěradla, loketní opěrka) bez příplatku. V tomto pohledu její místo zastoupí právě někdo z prvu zmíněných, protože Kona posuvnou lavici nemá a základní objem je pod 400l.

Ale zpátky ke Crosslandu X. Oproti konkurenci nenabízí jen vyhřívané čelní sklo, ale má třeba funkční propojení infotaitmentu (Intelilink 4) s mobilem a přenesení map Google na display pomocí Androidauto/CarPlay. Třeba u Toyoty a jejich systému Touch2 to není vůbec snadné. Teď jsem zkoušel propojit nový Avensis přes MirrorLink a nešlo to. Zjistil jsem, že výrobce zaspal a neupgradeuje jejich SW, protože propojení je možné jen s mobilem na Android verze 4.3. max. a kdoi dnes něco takové ještě má...? Ale zase uskakuji k jiným značkám...

Zajímavá je difference výbav mezi zeměmi, kde se vůz prodává. Například pro DE nabizí výbava Innovation i osvětlené kapsy v předních dveřích. Ve výbavě pro CZ je nehledejte, nejsou tam. I menu infotaitmentu je pro tuto fičuru jiné.

A na druhou stranu nefunguje to, co podle dokumentace funkční být má. Stahování oken klíčem, funguje pro všechny dnešní Opely, u Crosslandu jdou okna vytáhnout (aspoň něco), stáhnout už ne. A dokumentce tvrdí, že to jít má. Servis neví, dovozce odpovídá na dotaz vyhýbavě.... A přitom jde jen o SW řídící jednotky.


Odpovědět

1  2