Fórum - Téma


zahřívání brzd po výměně kotoučů a desek


Fórum Vectra C zahřívání brzd po výměně kotoučů a desek

Informace o modelu: Opel Vectra C



2014-08-14 13:09:01

Zdravím všechny. Chtěl bych poprosit o pomoc s problémem, který se pokusím níže popsat.

Mám Vectru C, r.v. 2003, 2,2 16V, 108kW. Začalo se mi hřát pravé zadní kolo. Po prvním ohledání stanovil mechanik příčinu ve špatném (zarezlém) lanovodu ruční brzdy. Jedna deska byla sjetá téměř na plech a navíc se mu ani nelíbil chod pístku v brdiči, tak bylo rozhodnuto, že se vymění lanovod, kotouče, desky, a přetěsní se brzdiče. Z časových důvodů udělal mechanik tuto výměnu pouze u toho vadného kola + lanovod, s tím, že asi za týden uděláme druhé kolo. Stávající destičky byly Bosch s takovými třemi napruženými drátky na jedné destičce. Sehnal tedy stejné od NK. Kotouče taky NK. A tady začaly problémy. Po opravě prvního kola jsem zjistil, že kotouč stále lehce dře o desky a po ujetí cca 80km se kolo už docela slušně zahřeje a desky začnou pískat. Uběhl týden a přišel čas opravy druhého kola a hledání důvodu zahřívání prvního. Po odpojení hadice k brzdiči se tato jevila jako hůře průchozí, tudíž se vyměnily na obou stranách i hadice. A výsledek: kola se hřála už obě. Další krok byl přetěsnění hlavního brzdového válce. Opět beze změn. Tak jsem koupil znovu opravné sady brzdičů, tentokrát i s novými pístky (byť staré nevypadaly špatně), ale výsledek je beze změn.

Takže shrnutí: vyměněny kotouče, desky, hadičky, pístky + těsnení, hlavní brzdič přetěsněn, lanovod ruční brzdy, nová kapalina (pro ESP) a kola se stále hřejí.V řídící jednotce žádné závady nejsou.

Četl sem v "Jak na to", že u vozidel s ABS musí být odvzušnění provedeno přes zvláštní přístroj v servisu. Na některém fóru k tomu někdo zmiňoval že se jedná o přetlakové odvzdušnění čerpadla ABS. Může to být důvod?

Auto brzdí v pohodě, i ABS funguje. Ani nepozoruji nějaké brždění s vlivem na zpomalování auta nebo snížení výkonu. Ale už jsem po výměně toho všeho najel cca 200 km a nic se nezměnilo. Ještě podotýkám, že se nic nemění ani když jsou vyháklé lanovody. Skusili jsme snad už všechno.

Může mi někdo poradit, kde může být problém? Děkuji.

 Venca49  
Václav
2014-08-14 22:04:29

caliv6: U VectryC se musí při výměně lan ruční brzdy,zajistit pojistkou automatické seřízení brzdy.Je to u páky,zatlačí se na píst k lanu a zastrčí pojistka.Vymění se lana.Jestli se mění i brzdové destičky,tak se musí zatočit písty do třmenu.Lana ruční brzdy musí být povolená.Pak se vymezí vůle destiček šlapáním na nožní brzdu.Teprve pak se zapojí lana a vyjme se pojistka ruční brzdy.Seřízení ruční brzdy se provede automaticky zatahováním.

PS: Je to jen moje dobrá vůle,že jsem poradil,ale je třeba,aby jste si doplnil údaje o vozidle v profilu.Jinak příště již neodpovíme.

2014-08-15 22:20:51

venca49: Zdravím. Děkuji za radu. Vyzkouším to a dám vědět. Omlouvám se za tu registraci. Profil už jsem částečně doplnil. Jirka

2014-08-20 07:52:49

Takže problém vyřešen. A je to taková banalita, až se to stydím napsat. Ale na druhou stranu, třeba to někomu pomůže.

Celá záhada spočívala ve špatně nasazených deskách. Kdo to zná, asi už tuší. Na jedné z detiček u každého páru jsou 3 drátková pérka, která se musí "zaháknout" za brzdový pístek. Takže pístek při návratu desku odtáhne.

Bohužel jsem netušil, že člověk (můj dvorní mechanik), který se už asi 12 let živí opravami aut se ještě nesetkal s tímto systémem uložení brzdových destiček. Nasadil desky, jak je zvyklý u jiných aut, přímo do brzdíče v domění, že tato pérka mají pístek odtláčet. Jenže pérka se zmáčkla a pravděpodobně bránila pístku, aby se mohl při návratu otačet a vrátit zpět.

Za uplynulý týden jsme to měli rozdělané 3x. Pořád jsme řešili jiné možné příčiny, a toto nás nenapadlo. A když jsem se večer podíval do "Jak na to", kde je to přesně popsáno, myslel jsem, že mě jebne!

2014-08-20 13:30:22

No ona ta knížka není jen tak pro srandu králíkům , tak hlavně že to byla tato prkotina


Odpovědět