Fórum - Téma


zahřátí motoru a topení


Fórum Astra G zahřátí motoru a topení

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2014-12-12 00:12:02

Zdravím mám Opel astra G 1.6 16V na lpg a nemohu ho zahřát max na 60 stupňů a to mám přikrytý chladič, vyměníl jsem termostat a pořád to netopí jak mám, je tam odpojená klima tak nevím jestli to má na to vliv. Může tou teplotou souviset přepínání plynu zpět na benzín LPG je automat přepíná se po zahřátí motoru. Nevíte co by to mohlo být. Předem děkuji.

2014-12-12 00:45:39

sorata: napada me krom termostatu atd, zkontroluj jestli nemas spatne zapojeny hadice od plynu. Me to tenkrat museli predelat, protoze to zapojili tak, ze obesli termostat a voda se pres smesovac vracela hned do chladice, takze to neslo ohrat ani ne na 70*C.

2014-12-12 11:48:02

Zdravím, mám na LPG dvě G. jedna je 1,6, 8 ventil, topí super, druhá 1,6 16V a ta topí trošku míň. Dost tam zlobí termostaty, je tam už třetí za 5let, bohužel nejde tam zaměnit kvůli přírubě z jiného auta. Ale předpokládám, že jak topí míň, že to bude asi jen trochu zanesený radiátor topení. Ale neřeším, pořád je to dostačující. Myslím, že jízda na LPG s ohříváním nesouvisí, pokud je správně zapojené. Zkus si schválně přepnout plyn zpátky na benzín a uvidíš, že to nejspíš stejně neohřeješ. Hledal bych závadu v termostatu, radiátoru topení, prostě ve vodním okruhu, zda je vše dobře průchozí a termostat otvírá, jak má.

2014-12-12 12:12:59

technik13: Ahoj, mám Omču B, 2,0i 16V - benzín/LPG a topí jak šlak a je jedno na jaké palivo jedu!

2014-12-12 23:37:39

Zdar tak problem vyresen vadne cidlo teploty v motoru cidlo posilalo do jednotky spatne udaje tim se prepinal plyn zpet na benzin motor se choval jako by byl studeny a topeni resim dekuji jinac.

2014-12-27 17:04:09

sorata: dobrý deň mám opel astra g 1.6 16v A prestalo kúriť Z ničoho nič neviete prečo? Teplota je 90 radiátor je.dobrý všetko je dobre len do vnútra ide studený vzduch ani mechanik mi nevedel poradiť

2014-12-27 17:32:58

samo92: V Astře G je stejný systém topení jako kupř. v Omeze, tedy výměníkem (radiátorem) proudí horká voda neustále a teplota uvnitř vozu se koriguje mísením vzduchu jdoucího kolem výměníku a vzduchu chladného zvenku (přes pylový filtr), což se děje pomocí příslušných klapek. Nevím, jak jsou u AG klapky ovládány (u OB je to podtlakem a u OB FL servomotorky) a přesný systém klapek a jejich rozmístění taky neznám, ale pokud topení přestalo topit naráz (kúriť zrazu), mohla některá z klapek zůstat viset ve špatné poloze znemožňující vstup teplého vzduchu do kabiny vozu.

Teplý vzduch ti nejde odnikud, tedy ani na sklo, ani z palubky ani na nohy...? Ventilátor funguje...?

2014-12-28 09:01:02

colommbo: ventilátor funguje klapka tiež A všade fúka iba studený vzduch A teraz pri minútových teplotách to nieje nič moc

2014-12-28 10:07:38

samo92: jsou teplé obě hadice k topení?? nemáš zavřenou klapku na teplý vzduch?

2014-12-28 10:46:20

hansdob: obe su teple aj klapka je otvorena mechanik nevie co stym ma robit ze este take nikdy nemal vsetko je teple vsetko funguje jak ma a auto nekuri

bad64  
2014-12-28 10:48:04

samo92: Může být zanesený radiator topení a chladící kapalina nemůže kolovat proto netopí.

2014-12-28 10:52:40

bad64: Ahoj Mílo, ale on píše že jsou obě dvě hadice teplé! To znamená, že voda prochází radiátorem? Nebo se mílím?

2014-12-28 10:55:51

rendo zalepenej radiátor netopí a obě hadice jsou teplé protože to jde jen do příruby radiátoru.

Jinak kontrolovali jste to trapný T s elektrickým zavíráním zda se netočí voda jen tam?? Je zespoda uplně nad podlahou

2014-12-28 11:05:47

hansdob: aha, tak jsem o něco chytřejší

2014-12-28 11:16:47

AG má tři vyfikundace Téčko na hadicích před radiátorem které z duvodu klimatizace zastaví vodu do radiátoru a přes sebe dělá okruh bez radiátoru obě hadice teplé a auto netopí (hodně častý jev kdysi jsem sem někam dával i fotky rozebraného T) a druhý je klapka studený teplý vzduch je třeba fyzicky zkontrolovat v které poloze je jelikož pak také hadice teplé a netopí

A pak průšvih kvůli tomu že topení je umístěné nízko tak se zanáší a take obě hadice teplé a přce netopí

to T je myšlen elektrický ventil topení viz

2015-10-22 12:11:55

Ahoj, teď krom serva, jak jsem tu psal, řeším i topení. Termostat je na výměnu, určitě je pootevřený a motoru trvá pár km, než se zahřeje, ale topení mi nefunguje jak by mělo. I po 40km mě jde z výdechů studený vzduch. Samozřejmě topení bylo zaplé pánové. Rozebral jsem půl auta. Pokud je tepelný výměník radiátor, který je dole v podstatě pod středovým panelem, tak marně přemýšlím, co je to vedle filtru. Jde na něj vzduch z filtru. Společně v boxu. Vypadá taky jako radiátor. Výměník hřeje - možná ne tak jak by měl, ale ruku na něm dlouho neudržím. Trubky k němu obě ok. Jen ještě nevím, jestli mi funguje ventil topení. Jestli se nesekl v otevřené poloze. Nevrčí a ani na hmat necítím, že by frčel. Napětí v konektoru 14,4V. Vedle filtru je to pořád studené. I obě trubky k němu, takže i přívod. Je to nějaký výparník klimy nebo něco k ní? Děkuju za odpověď

dap
2015-11-07 12:59:22

Zdravím, můj Opel netopí na volnoběh. Termostat a pumpa vyměněny, propláchnuto čističema, v expanzce, hadicích čisto, z vypoušťáku čistá kapalina. Nad 1800 otáček topí jako blázen, le na volnoběh mrznu. Prosím oo radu, už fakt nevím

2015-11-07 13:29:22

dap: Budu vařit jen z vody, promiň, jsem jen laik. V soustavě chlazení/topení je vřazen také tzv. trojcestný ventil, který podle některých názorů reguluje/ovlivňuje průtok kapaliny výměníkem topení (radiátorem.) Ventil je ovládaný podtlakem a při nízkých otáčkách může ten podtlak být nízký, ve vyšších pak už ovládání ventilu může fungovat normálně. Nejsem si ale jistý, zda i Astra G tuto součástku má a ovládá-li skutečně průtok kapaliny výměníkem (osobně jsem názoru, že horká kapalina výměníkem protéká neustále naplno a teplota v kabině je regulována otvíráním a přivíráním vzduchových klapek), ale k čemu by pak ten ventil přesně sloužil...? Tato otázka tu na fóru už padla, ale ještě jsme se nedobrali jednoznačné odpovědi...

2015-11-12 17:40:59

colommbo: Ano, je to tak. I Astra G má ventil. Moje je r.v. 11/99 1.6 74kW. Všem ironicky děkuji za odpovědi na můj dotaz. Pomohl jsme si sám a vše funguje, i ventil... A teď něco k tématu pro info. K výměníku tepla vedou 2 trubky - přívod a odvod. Mezi trubky a výměník je vložen ještě ventil. Pokud je ventil otevřen, proudí skrz něj ohřátá chl. kapalina do výměníku a ten se ohřívá. Pokud je uzavřen, tak ohřátá voda díky ,, přemostění ,, proudí ( cirkuluje ) zpět do odvodní trubky a dále do soustavy chlazení. Takže výměník není v činnosti. V tomhle případě se uzavře přívod do něj. Ventil si po úspěšné opravě vrčí jak má a mohu potvrdit, že funguje pouze díky ovládání klapky. Pokud je ovladač v krajní poloze - studená, tak je ventil uzavřen. Pokud se klapka pootevře k červenému poli - teplá, tak se ventil otvírá. A ventil je elektronický, má motorek. Myslím si, že pro jeho chod je v soustavě klapek pod palubkou něco se smyslu snímače polohy, díky čemuž při zavřené klapce uzavře ventil a při otevřené ho otevře a výměník topí. Odmítám názor, že je ovládán podtlakem.

Venca49  
Václav
2015-11-12 20:49:43

calibreakcz: " Odmítám názor, že je ovládán podtlakem. " Odmítej si to ,máš pravdu.Ale máš Astru G a ta má motorkem ovládaný ventil(nemá ho každá) a podtlakem ovládaný ventil má Omega B.Prostě jiná konstrukce a jiný názor na věc.


Odpovědět

1  2