Fórum - Téma


Zafira99/1,8(benzín)-žlutá kontrolka


Fórum Zafira A Zafira99/1,8(benzín)-žlutá kontrolka

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2008-01-19 13:23:15

Potřebuji poradit, mám takový problém: po zastavení vozu a ponechání motoru na volnoběh, se někdy objeví žlutá kontrolka (blesk). Byl jsem i v servise a po napojení na PC, hlásila chybu lambda-sonda, lambda sonda vyměněna (výměna 3000,-), problém (blesk) se objevil znovu, po opětovném napojení na PC, hlásí chybu zase lambda-sonda, i když je nová. Po vypnutí motoru a opětoném nastartování, kontrolka zmizí. Při rožlé kontrolce se mi zdá, jakoby trošku auto cukalo při rozjíždění, jinak jako laik nepoznám žádnou jinou závadu.

2008-01-19 17:16:10

Ahoj, nenapsal jsi jestli ti v servisu resetovali ř. jednotku. Vř. jednotce by měly být všechny chyby vymazány a ř. jednotka by měla být znovu zkušební jízdoou načtena data pro správný chod motoru.Jinak může fungovat jak píšeš, znovu z výkazem závady. Ten špatný chod při rozjíždění může taky způsobovat vadné čidlo chladicí kapaliny a to také může ukazovat špatné parametry pro lambda sondu. Tím taky ukazuje na poruchu lambdy. Zdenek

2008-01-19 17:42:47

Tak tak, závada která byla odstraněna se musí také vymazat v Ř.J. Pokud se toto neudělá jednotka má v paměti vadu a chová se pořád stejně.

Jak re-kalibrovat ECU?

Možná jste si všimli, že po některých zásazích do auta se toto začalo chovat drobátko jinak, než by člověk čekal. Namátkou budiž radikálně zvýšené volnoběžné otáčky a nebo třeba otáčky snížené (až nulové...) po výměně svíček nebo lambdasondy, podivné chování motoru při odstranění katalyzátoru a tak podobně.

Příčina těchto problémů je většinou celkem jednoduchá - může za to ECU. V normálním provozu se totiž průběžně překalibrovávala a upravovala si svoje naměřené hodnoty ze všech čidel tak, aby mhla zjistit, který stav je u tohoto konkrétního motoru ten správný a výchozí. No a když už si ECU myslela, že má zkalibrováno a že je všechno OK, tak do toho procesu vstoupíte vy a vyměníte jí třeba svíčky... Rázem se změní podmínky při spalování a v důsledku toho stav snad všech čidel, co jich v Preludě je. A teď aby se ECU kalibrovala znova... Co s tím?

Můžete jí docela snadno pomoci, chce to jen pár minut času. Postup při re-kalibraci ECU je následující:

* projet auto a zahřát motor tak, aby všechny provozní kapaliny měly běžnou provozní teplotu,

* vypnout zapalování,

* odpojit akumulátor na dobu minimálně 20 sekund - to je minimální doba, minuta je lepší, jde jen o to, aby se vybily všechny kondenzátory v ECU a ona "zapomněla",

* připojit akumulátor,

* nastartovat (bez plynu) a nechat na volnoběh běžet 5 minut - POZOR! Je opravdu důležité startovat bez plynu a na plyn ani pak nesahat, stejně tak se vyhněte čemukoli, co může způsobit zakolísání napětí v palubní síti: Rozsvícení světel, zapálení cigárka palubním zapalovačem, spuštění ventilátoru topení, šlápnutí na brzdu (a rozsvícení brzdovek, samozřejmě), on i takový trochu výkonnější audiozesilovač je schopný udělat v palubní síti take pěkný chaos. Prostě nechat to auto v naprostém klidu, ať si blafá na volnoběh a po pěti minutách k němu přijít, zdechnout motor a vytáhnout klíček ze zapalování,

* nastartovat, normálně odjet a dál používat. ECU je zkalibrována (ono si to stejně možná bude ještě pár kilometrů sedat v jiném režimu, než je volnoběh, ale to už většinou nevadí.

Motor by měl teď vykazovat lepší dynamické vlastnosti a s tím spojenou sníženou spotřebu. Mnohé prameny tvrdí, že neškodí tuhle proceduru čas od času (minimálně jednou za půl roku) zopakovat, i když nebyla provedená žádná úprava motoru ani výměna dílu. Není důvod nevěřit - vyzkoušejte to, ničemu neublížíte, tisíce děkovných dopisů :)))

Tak ať vám to jezdí.

2008-01-19 19:03:23

Díky moc za radu, hned zítra vyzkouším , jenom se chci zeptat, jaká by přibližně měla být ta provozní teplota, mám pocit, že se mi auto zahřívá pomaleji než ostatní auta a celkově docela málo topí, hlavně při větších mrazech (mám problém dostat teplotu na střed ukazatele), možná to souvisí s tím problémem žluté kontrolky.

2008-01-19 19:33:32

Nevím jak je to u Safiry ale já když jsem přesedlal z Hyundaie kde teploměr ukazuje už 50°C, do Omegy kde začne ukazovat až je voda zahřátá na 80°C, tak jsem si taky myslel že se to nechce zahřívat. Provozní teplota je tak okolo 90°C ale když tam budeš mít 70 nebo 80 tak to určitě stačí. Jestli nemáš ještě problém třeba s termostatem a proto se ti to nechce hřát.

Nevím jak u ostatních Omeg ale taky se mi zdá že netopí zas něják moc Extra.

2008-01-21 10:20:57

Ahoj Jirko! Zajímavá rada. Platí tento postup i pro motory DTI? Míra

2008-01-21 16:03:01

Nevím jak Vám,ale mě se Omega hřeje na 90-95 a topí dobře.Akorát dlouho trvá než se zahřeje proto tam mám nezávislý vodní topení který spíná když je teplota pod nulou.A vypíná asi při teplotě motoru 40-50.

2008-01-22 05:32:23

TAk jsem to vyzkoušel a dělá to pořad. Vyřadím a zachvíly ta kontrolka svítí jak blbá.Zhasnu motor ,počkám, nastartuju svítí rozjedu se a po 15m zhasne.Už mě to štve . Jiří moc dík za radu určitě to zafiře pomohlo, ale co s tou kontlkou mam dělat.

2008-01-22 23:45:04

Nejdříve Mírovi,

nemůžu to říct surčitě ale myslím že jednotka jako jednotka.

A Bundovi,

bych měl taky jednu radu ale nemusíš mě poslouchat. Buď si na to budeš muset zvyknout a nebo jsem měl jednoho známého který všechny otravný kontrolky včetně palivový přelepil černou izolačkou. . Tak to jen tak naokraj.

2008-01-23 06:41:28

Ahoj Jirko, ještě mě napadlo: pokud klesne napětí v el. síti na nulovou nebo téměř nulovou hodnotu, bude po opětovném zapojení bezproblémů fungovat dálkové ovládání centrálu či el. stahování oken? Slyšel jsem také zkušenosti, že po odpojení autobaterie se s autem muselo na diagnostiku a vymazat určité sporadické chyby, neboť se centrál a okna zbláznily (okna nekontrolovatelně sjížděla dolů. Asi hloupý dotaz, když máš postup "vyčištění" ECU vyzkoušený. Přesto se raději ptám. Předem díky za odpověď! Míra, České Budějovice

2008-01-23 23:46:50

No nevím jestli by se mohly zbláznít okna a zamykání ale když to píšeš tak se to už asi někdy stalo. Ten postup jsem taky jen objevil na netu když jsem zháněl rady na svoje starý auto. S Hyundaiem to nic neudělalo a nikomu jinému taky né, tak doufám že u Opla tomu nebude jinak. Na svojí Omeze už jsem měl odpojenou baterku ale celý postup jsem ještě neabsolvoval.(nepotřeboval jsem). Ale když budu potřebovat tak to udělám a pak uvidím. Centrál mi stejně nefaká.

2008-01-24 04:59:53

Já jsem to vyzkoušel dvakrát anic to neudělalo,všechno fungovalo jak mělo akorát ta podělaná kontrolka. .Napad s přelepení mě už taky napadl,ale asi si zvyknu na tu žlutou barvu.(jak by to vypadalo přelepené nevím).

2008-01-25 23:18:43

Ještě by se dala vypojit kontrolka ale bylo by to trochu pracné. . Ale asi bych to tak nechal když se to jinak chová normálně.

2008-01-28 10:25:54

Ahoj, má astřička mi toto taky občas udělá, že se mi rozsvítí elektr. motoru, tak to zdechnu a nastartuju(machyrek, někdy i za jízdy po obci) a zhasne. Četl jsem někde že někdy je možné že se kontrolka za provozu rožne a za chvili zase zhasne a na zavadu to prý není. Jen jednou mi svitila furt. Důvod kdy mě svítila pořád a nezhasínala byl ten že mi praskl nahon tachm. Ale proč tobě to dělá to je mi taky zahadou i po tom resetu.

Poptam se znamych, a když se něco jiného dozvím, dam vědět. Ahoj Honzík

2008-01-28 15:19:06

nazdarek lidicky,tak takovi problem sem mel taky,ale u DTI,a dlouho jsem nevedel co s tim!vzdy se my rozsvitila kontrolka motoru,a stratilo to vykon,prestalo to az po vymene vahy vzduchu,jelo to lip,a od te doby se nerozsvitila!

2008-01-30 20:12:25

Nazdar, ta váha vzduchu ,není to lamda sonda?

2008-01-30 20:17:35

Honzo, ona pořád nesvítí, jenom když uvedu auto do neutrálu a chvíli stojí na místě.

2008-01-31 10:06:35

Člověče, tak ti nevim,když ti to svítí jen na neutrál a po chvíly jízdy to zhasne Koukal jsem teď na jiné debaty a tam píšou: buď lambda- špatná, nebo váha vzduchu- tam píšou něco o promazání a taky udělat diagnostiku řídící jednotky a zjistit jakou chybu to hlásí a odstranit ji. Zkusit to vylučovací metodou.

Jinak už taky nevím čím, hodně štěstí při odstraňování.

2008-02-03 22:12:13

ahoj Dundo já mám r.v 2000 a já mám dvě lambda sondy není to tím?

2008-02-04 16:54:01

Pokud svítí žlutá kontrolka motoru,tak základ je bud vyblikání paměti závad, u starších vozů lze svépomocí,nebo zajet někam na diagnostiku.Tam zjistí co se kde děje. laborovat že to asi bude toto nebo tamto je nesmysl. A kde jsi vyčetl že váha vzduchu se promazává? To je velký omyl.


Odpovědět

1  2