Fórum - Téma


Zafira X18XE1 při zapnutí klimy zhasne motor


Fórum Zafira A Zafira X18XE1 při zapnutí klimy zhasne motor

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2012-06-30 21:52:26

Klasika zde oblíbená rada. Dej to do servisu na diagnostiku

Jo opel to je ...

2012-06-30 21:56:52

ZdeněkH2: Jo Opel... je lepší než Citroen

2012-06-30 23:57:57

Každé auto je lepší než Citroen

2012-08-20 23:37:58

zdravim chci se zeptat jestli musim měnit celou řídící jednotku motoru pokud mam chybu 0505

2012-08-21 00:45:17

Nesouhlasim ! FIAT je asi horsi nez CITROEN

2012-08-21 08:42:03

Johny: Myslím že ne. měřili jste vedení?? Hodnoty klapky??

2012-08-21 11:18:51

zdravim servisák mi říkal že klapka je dobra že musí poslat jednotku dát repasovat že to bude stát kolem 6000 kč nevite o nákym elektrikářovi který se tim zabývá chtěl bych vyzkoušet i jinou variantu pokud to bude možne jsem ze šumperka dojel bych i mimo šumperk diky za každou radu

2012-08-21 16:59:51

tak jestli už servisák ví že je jednotka KO tak je asi zbytečné to tady řešit jelikož z toho že napíšeš že máš chybu 0505 musím poslat celou řj na opravu?? to opravdu nejde poznat zda ano či ne. Pokud nedůvěřuješ danemu servisu vezmi auto a odvez ho jinam jiná varianta myslím není. jinak firmy zabívající se opravami řj najdeš na netu a myslím že ti cenu opravy řj po elektronické komunikaci taky zdělí jinak tato jednotka je poměrně poruchová a její oprava není až taková zábava takže bud někdo kdo už to dělal a nebo někdo na to dobře vybavený . Já sám jsem těchto jednotek pár opravoval ale vždy jen s chybami P0100 a P0110 jinou závadu jsem snad na této řj ještě ani neviděl aby to bylo řj čímž netvrdím že to tak ovšem být nemuže. Takže chce to někoho kdo má schému vozidla dobře zkontroluje kompletní vedení a komponenty a pokud opravdu toto vše bude ok tak jiná varianta než řj nezbýva ale muže být chyba ve vedení či jen v software řj ale to musítedy zjistit někdo kdo se do toho zaboří a to nevím jak se tomu tvůj servis věnoval alepokud mu nevěříš změn ho

2012-08-21 17:05:42

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor motoru ovládání rychlosti volnoběhu.

Změřte odpor mezi oběma piny ovládacího motoru. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte funkčnost:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor motoru ovládání rychlosti volnoběhu.

Krátce (2 vteřiny) přiložte napětí akumulátoru k pinu 6 a kostře pinu 7. Hřídel škrticí klapky by měl klapku otevřít nebo uzavřít. Prohoďte přívody. Hřídel škrticí klapky by se měl otáčet opačným směrem.

Zkontrolujte aktivaci:

Připojte osciloskop k jednomu ze signálových pinů řídicí jednotky (ECU) a kostře. Spusťte motor a stiskněte a uvolněte škrticí klapku. Řídicí jednotka nyní upraví rychlost volnoběhu. Porovnejte se zobrazenou obrazovkou.

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor motoru ovládání rychlosti volnoběhu a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkami 6 a 7 konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Oba by měly být < 1 ohm. Pokud není, zkontrolujte vedení a konektory.

2012-08-21 17:06:34

odporový regulační motor: 3 - 12 ohmů

2012-08-21 17:09:31

Změřit osciloskopem napětí na svorkách ovládací jednotky při zapínání proudu řídící jednotkou. Měl být vidět skokový signál během doby, kdy řídící jednotka aktivuje regulační motor.

Podmínky které způsobují aktivaci regulačního motoru volnoběhu:

Uzavřená škrticí klapka (spínač volnoběhu je sepnut nebo polohový senzor hlásí uzavřenou škrticí klapku)

Rychlost volnoběhu je vyšší nebo nižší v porovnání se žádanou rychlostí volnoběhu.

Změřit s použitím osciloskopu napětí na svorce řídící jednotky připojené ke spínači volnoběhu. Otevřít a zavřít několikrát škrticí klapku pro ověření správné funkce.

2012-08-21 17:11:03

Snímač polohy škrticí klapky zjišťuje polohu hřídele škrticí klapky. Spínač volnoběhu je při volnoběžných otáčkách sepnutý.

napájecí napětí snímače polohy škrticí klapky: 5 V

napájecí napětí spínače volnoběhu: 12 V

výstupní napětí snímače polohy škrtící klapky: 4.2 - 0.5 V

odpor: 1 800 - 2 300 ohmů (mezi + a -)

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Snímač polohy škrtící klapky:

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor senzoru otevření škrtící klapky.

Změřte odpor mezi piny 2 a 4 senzoru. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor jednotky ovládání rychlosti volnoběhu.

Zapněte zapalování. Změřte napětí mezi svorkou 2 konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Mělo by být 5 V. Pokud ne, kontrolujte vedení, pak řídicí jednotku (ECU).

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor jednotky řízení rychlosti volnoběhu a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpory mezi svorkami 2, 3 a 4 konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Zkontrolujte signál senzoru polohy:

Připojte osciloskop k signálovému pinu řídicí jednotky (ECU) a kostře. Zapněte zapalování a zatlačte a uvolněte škrticí klapku. Porovnejte se zobrazenou obrazovkou. Můžete také použít voltmetr. Porovnejte se zobrazenou charakteristikou.

Spínač volnoběhu:

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor jednotky ovládání rychlosti volnoběhu.

Zapněte zapalování. Změřte napětí mezi svorkou 5 konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Mělo by být rovno napětí akumulátoru. Pokud ne, kontrolujte vedení, pak řídící jednotku (ECU).

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor jednotky řízení rychlosti volnoběhu a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkou 3 konektoru a odpovídající svorkou v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Zkontrolujte přepínání signálu:

Připojte osciloskop nebo voltmetr na konektor řídicí jednotky (ECU) odpovídající pinu 5 spínače volnoběhu a kostře. Zapněte zapalování. Výstupní napětí by mělo být 0 V. Stiskněte škrticí klapku, výstupní napětí by se mělo rovnat napětí akumulátoru.

2012-08-21 17:12:23

Zbytek už musíš zvládnout z praxe víc toho z programu nevytáhnu ještě jsou tam obrazce osciloskopu ale to ukáže běžný osciloskop po zadání co budu měřit jak to má vypadat.

bad64  
2012-08-21 17:58:45

Perfektní odpoved jako vždy děkujeme Super-Admin

2012-08-21 21:03:01

díky moc ted to dame určitě do kupy napišu jak jsem dopadl


Odpovědět

1  2