Fórum - Téma


Zafira TOURER vers.Zafira A


Fórum Zafira C Tourer Zafira TOURER vers.Zafira A

Informace o modelu: Opel Zafira C Tourer

Diskuze o vozidlu

2002 Zafira A 1.8

15 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, Z18XE.



2016-05-19 22:30:16

Zdravím kolegové Zafiráci,mám Zafiru,1800cm.r.v.2002,92kW/125hp,benzín,velmi zachovalou a jsem s ní spokojen,nicméně staré auto a mladá žena atd.,chci využít současné slevy do 21.5.2016 a hodlám zakoupit Zafira TOURER

Anjou 1,4 NET, turbo 103kW/140hp MT6.Rád bych znal váš názor(pokud jste také byli v této situaci),jaké jsou jízdní vlastnosti,zvláště s motorem 1,4,turbo,mám pocit,že na váhu vozidla je to poněkud slabší,jak se chová motor a auto při rozjezdu a zvláště v kritické situaci(předjíždění a pod.)Co spotřeba ?.Jezdím převážně město.Dík spěchá.

2016-05-20 07:41:40

Som majiteľom Zafiry Tourer 1,4 turbo 103kW/140hp +LPG od októbra 2015, najazdené cca 10 000km . Som nadmieru spokojný. Jazdíme predovšetkým po meste + víkendové výlety do 200 km. Spotreba benzín cca 8L, LPG 10L, samozrejme záleží na tom aký štýl jazdy preferujete. Moje predošlé vozidlo bola dieslová A-čková Zafira 2,0DTI 74 kW, takže ak to mám porovnať tak: zrýchlenie pri rozbehu oveľa lepšie a správanie vozidla pri predbiehaní je skoro identické, možno trochu lepšie( pri správne zaradenom nižšom rýchlostnom stupni). V tejto kombinácii je to skutočne rodinné auto. Ak chcete niečo viac tak treba ísť do:1.6 TURBO (147kW/200k) s tým sa dá aj pretekať.

2016-05-20 10:07:33

ja to zas vezmu z jineho srovnani, ted mam Tourera CDTI 2,0 a 121 kW. Predtim jsem mel Focuse II , 1,6 benzin a 85 kW. Kdyz jsem vybiral, jakej motor, tak jsem taky resil, jestli benzin + LPG, nebo novejsi diesel 1,6 apd, ale bylo mi doporuceno, ze kvalitni stary dvoulitr jen tak nenahradis (v ramci pozadavku na snizeni emisi je otazkou, jak na tom bude zivotnost)

Uz prave kvuli tomu, ze je to vetsi a tezsi auto, jsem chtel, aby to melo odpich. Popravde, cekal jsem vic a dokazal bych si predstavit jeste o neco vyssi vykon. Ale pokud to mas do mesta, tak bych to asi tak neresil, tam diesel nema smysl ....

2016-05-20 10:30:58

Mám 1.8, 85kw/115hp MT5 2014, trochu žere, ale jsem vcelku spokojen. Ergonomické sedačky mohu jen doporučit, lounge sezení vzadu také, ale záleží na použití.

Rozjezd naprosto v pohodě. Na předjíždění nutno podřadit, přeci jen je to dost těžké auto. Větší čelní plocha a váha než původní Zafiry.

1,4Turbo by měla mít od 1750ot./m vyšší moment, ale jak je to s odezvou na plyn, turbodírou atp. nevím. Není možno mít plnohodnotnou rezervu a v případě defektu není kam strčit píchlé kolo. Jen do kufru nebo někomu na klín.

PS: Pokud jste spokojen s autem, nebylo by jednodušší vyměnit ženu?

2016-05-20 12:05:38

fisik: V tomto konkrétním případě vpodstatě nemůže být o "kvalitním starém dvoulitru" vůbec řeč a ten, kdo ti to doporučil, moc nevěděl, o čem mluví, tenhle termín by platil u motorů možná tak z přelomu milénia ale spíš ještě dřív (třeba jako má v Zafce kolega nade mnou)... Tyhle oplí naftové dvoulitry jsou vcelku nové, nahradily předchozí poměrně spolehlivé italské jednadevítky a někdo dokonce tvrdí, že jak do toho sáhl Adam, už to zas není ono... Další věc je ta, že někomu nevadí druh paliva - třeba tys měl benzín a přešels na naftu, jsou ale lidi, kteří by do svého auta naftu (v opačném případě benzín) nedali za nic na světě.

P.S. Můj zcela soukromý názor se shoduje s poslední větou v příspěvku nade mnou...

2016-05-21 07:44:41

starosta: mám tu 1.4 /103 kW s automatem,teď mám najeto cca.7tis.Jezdí s tím převážně moje přítelkyně a ta nemá "lehkou nohu" no každopádně to auto jezdí 80% město a spotřebu to ukazuje +/- 9 l. Akcelerace na nižší rychlostní stupně je plně dostačující a na městský provoz to je v pohodě

Nejpíš asi ten manuál sežere o něco míň ale jestli chces auto převážně na městský popojíždění tak automat je k nezaplacení

Myslím že by to uvítala i ta Tvoje mladá žena no alespoň ta moje vrní blahem

Ještě bych Ti určitě doporučil parkovací kameru

2016-05-21 21:50:34

starosta: Já, jako majitel Tourerky 2.0 CDTI 121kW, který jsem přešel z Ačkové Zafky 1.8 92kW benzín, bych řekl asi tolik, že:

1. nafta už není co bývala a DPF je kurvítko v pravém slova smyslu

2. vybírej nafta/benzín z pohledu využití - dálky/město

3. auto je těžký a ta 1.4 TURBO sice jede, ale nemám zkušenost (a to ti nikdo neslíbí) jak dlouho bude turbo tahat - taky je to vlastně kurvítko v benzínovém motoru, které bylo doposud pouze v naftě

4. dalším aspektem je využití auta - ač zatvrzelý benzíňák jsem koupil naftu, protože za autem tahám tunovej obytňák a to za 1.4 fakt NE...

5. Tady na klubu je JAZETA a ten mám 1.6 benzín a je nadmíru spokojen. Oslov ho a asi bych volil tuto cestu na městský provoz.

Zafirám zdar

2016-05-22 13:41:19

Děkuji kolegové za odpovědi ,jezdím už 46 let(bez nehody) na všelijakých hujdách,mám lehčí nohu a jezdím teď převážně město2 osoby,+víkendy 200km to i někdy nákl. přívěs.Jezdil jsem dříve hodně daleké jízdy,ale s jiným kočárem, z USA

jsem přivezl (ještě ho stále mám) FORDA Tauruse, 3 litr automat,kdo zná americká auta tak ví o čem píšu.Za kritickou situaci jsem u předjíždění myslel, podřadíš a když špatně odhadneš rychlost protijedoucího pak buď zpomalíš o zařadíš se za,nebo přídáš,víš, že máš rezervu ve výkonu motoru a předjedeš,aniž bys dodutil protijedoucího brzdit. Zafča 1,8 mě nikdy nevyšplouchla, ale jak uvedl Jazeta, 1,4 tubo po přidání plynu,chvíli přemýšlí než začne makat. Měl jsem i GOLFA 1,6turbo a ten taky přemýšlel,ale to byl vůz lehčí než Tourer, ten má pohot.hmotn.(s řidičem) větší o 173 kg.než Zafira A 1,8.

Tak tedy novou Zafiru Tourera bych měl i já na "dojetí",ženu bych nevyměnil,Jen jsem podotkl že "Staré auto a mladá žena stojí peníze a pořád se jim musíš věnovat "

Tourera 1,4 turbo jsem zabukoval, ale budu rád,když mi ještě napíšete vaše zkušenosti, v pondělí bych to ještě event. změnil na 1,6 turbo 147 kW/200k. Dík chlapi. Starosta

2016-05-22 14:46:37

Ahoj ja som tiež rozmyslal nad 1.4 T no nakoniec som objednal tu 1.6 turbo 147kw.

2016-05-22 18:05:15

starosta: Koukal jsem, že motory 1.6T jsou všechny už přímovstřikové (Direct). Starší (a první oplí) přímovstřiková dvadvojka ve VeCe žádnou extra velkou spolehlivostí nesluje, nevím, jak jsou na tom současné Directy, nicméně už z principu bych asi raději volil nepřímé vstřikování paliva a tedy motor 1.4T...

P.S. Až dodatečně jsem si uvědomil, že se tady bavíme o novém voze, kde by problémy (min. po dobu záruky ) být neměly, ty přicházejí až s léty provozu. Ale stejně - dle mého soudu je nepřímý vstřik paliva lepčí...

2016-05-23 07:19:06

Zdravím všechny na Zafira diskuzi. Předně, Jirko píšeš, že VeCe 2,2 nijak nevynikala spojí spolehlivostí. Neměl jsem možnost vyzkoušet, ale v čem spočívala nespolehlivost? Jaké závady? U toho přímovstřiku? Nebo jiné? Pro posouzení spolehlivosti vozidla, části vozidla, skupiny součástek je to zásadní informace. Každý člověk nadává, jeden na počasí, že v létě je moc horko a v zimě je moc zima, jsme takovej tak trochu národ Trantumberků - to kyselo je moc kyselý a ten bramborák je moc bramborovej. Že dnes vyrábí auta, která zcela určitě nevydrží jako Omegy, eFkové Astry a další podobné z let 1990 až nějakých 2003 (jen odhaduji) to je naprosto jasné. Teď o víkendu u mne byl kamarád, který má Citr. Berlingo, r.v. 2012 (koupeno nové) - najeto 80 t. km, má vyměněno: rádio, volant, kompletní řízení, tlumiče na celém autě, přední uložení tlumičů, kapota (koroze) teď řeší i zadní dveře - koroze na spodním lemu - z leva doprava pod lakem takové ty cestičky koroze, nepadají mu při řazení otáčky (naftový motor), Pořád mu na tom něco klepe (v Citroenu už má status "prudič"). A také to nebylo auto za 50 t. Kč. No takže co si za naspořené peníze koupit? Než jsem koupil Zafiru, rok jsem čekal na motor, to už jsem tu psal, ano pro vozidla Opel jsou tyto motory nové ať už je to 1,6 SIDI nebo i 1,6 nafta. Já naftu nechci, je to palivo, které patří do traktoru. Kvůli EU a jejich nesmyslným normám ohledně emisí nás výrobci vozidel staví do pozice "stále plných peněženek" protože servisy vozidel stojí čím dále tím více peněz. Co s tím ale?

No je tady zmíněno to, že při "krizovém" předjíždění atd..... výkon motoru bla bla bla. Podle mého názoru, už jen samotný fakt, že se dostanu do něčeho takového, nad tím bych se měl asi zamyslet proč. Svojí chybou, nebo chybou někoho jiného? Četl jsem zde v sekci Meriva, "Při razantním předjíždění autobusu došlo ...... kontrolky ...... motor mi snížil výkon" docela zajímavé čtení. Původně jsem chtěl reagovat, ale asi by to nebylo lichotivé, spíše bych to viděl na nějaký pohovor s psychologem né-li s psychiatrem. Celkem se mi líbí, jak dnes je slyšet ze všech světových stran o bezpečnosti silničního provozu. Ale všichni o ní akorát mluví ale, nikdo nic nedělá.

K výběru vozu - každý si musí zvážit, co se mu vyplatí, co je kravina, a nebo zda si spíše nekupuje "mazlíka ", tam musí být i individuální přístup ...... Zafiry obecně jsou rodinná auta, nasednu doma, po 500 km vystupuji někde, dovolená, stan, hotel, lehátko........ žádný manažer si Zafiru nekoupí, protože je to v podstatě autobus. Velikost kufru je přiměřená při cestování 5 osob, jinak musíš řešit uložení batožiny do rakve na střechu nebo jako Veselík, že si vozí 3+1 s lodžií sebou. Zde má nafta určité opodstatnění. Já bych si raději připlatit za palivo (benzín) i s tím 3+1 za zády.......... Ta 1,6 si myslím, že má rychlejší nástup při přidání plynu i když hláška Schift se mne snaží obalamutit a cpe mi tam kvalt za kvaltem. Ekologie! Ať s ní jdou k šípku. Výkon motoru - co je dostatečný a co je nedostatečný výkon motoru? Co stačí jednomu může být málo pro druhého. Pokud si kupuji tento rodinný autobus, myslím si, že výkon kolem 150 koní je přiměřený. Pokud chci "razantně předjíždět", i 250 koní bude málo, pak si asi koupím jinou značku, Porsche 911 a pod.

No nechalo by se k tématu popsat ještě několik A4 a mluvit o tom, několik hodin. Nakonec by se došlo k závěru, že nemá cenu něco kupovat. Toť můj názor.

2016-05-23 08:12:41

starosta: Ahoj, mám od října 2015 Žirafku s motorem, o kterém píšeš, zatím najeto 9 000 km. Spotřebu si můžeš prohlédnout v profilu, stručně - kombinovaná 8,5 l, po městě klidně i 10 l. Jsou to dva km tam, pak zas tři jinam a čtyři zpět . Při víkendových cestách na dálky +/- 100 km se dostanu na 7,5 l.

Co se týče výkonu, auto se sbírá rychle, po dálnici na šestku i kopce, nemusíš podřazovat. Dynamiku má, jak šlápneš na plyn, tak se ochotně rozjede, ale závoďák to není. Jedině, když mám čtyři kola na střeše, musíš s tím trochu počítat, i tak je ale odezva rychlá. Nevím, co by s tím motorem udělal obytný přívěs, to už asi nebude ono.

Každopádně, s autem velká spokojenost, motor, pokud nepotřebuješ tahat přívěs, určitě stačí. Jen bych řekl, že na tu váhu má trochu slabší brzdy, ale už si pomalu zvykám.

Hezký den.

2016-05-23 09:14:58

jazeta: Měl jsem na müsli toliko vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, Jene, jež, jak se tu na Fóru kdysi probíralo, začíná zlobit cca kolem 150-170tis. najetých km. Což ale nebude problém nového vozu, přímý vstřik paliva jako takový však ano - viz P.S.

2016-05-23 20:27:07

colommbo: Jirko, tuto pasáž jsem ohledně čerpadel jsem nečetl. No ono ta kurvítka jsou dnes nacpaná ve všech autech, některá jsou dražší, některá levnější. Taky je to o kvalitě paliv, je to jedno s druhým. Uvidíme jak se pan Opel k tomu postavil odpovědně a hlavně kvalitativně.

2016-05-25 16:52:04

Děkuji pánové za příspěvky.Kolega Zdenouch mne svou výstižnou odpovědí uspokojil.Nevozím na střeše kola,ani již nehodlám tahat obyt.přívěs a už vůbec závodit.Nezmínil jsem se o "krizovém" předjíždění,ale o kritickém,což je tedy rozdíl, zažije to každý běžný řidič častokrát a nemám pocit,že bych měl absolvovat pohovor s psychologem nebo psychiatrem.Podstatné je pro mne,jak uvedl

kol. Zdenouch,že i 1,4 turbo má dynamiku a ochotně se rozjíždí.Spotřeba bude cca stejná jako Zafiry 1,8, ta mi taky vezme po městě 10 l ,víkendy +- 200 km i za 7 l.Ovšem do kterého kufru auta dám mot.

sekačku a stačí sklopit vrchní díl držadla,nebo zasunout dovnitř latě délky 4,2m a ještě zavřít kufr.

Mimochodem,dva roky jsem doma v garáži stavěl obyt.karavan,pohodlně 4 os.,nájezdová kyvadlová brzda z Metalexu,naložený z poloviny,nepotřebným( 3 ženské),váha 860 kg a v r. 1981 jsem udělal celé pobřeží Jugoslávie. Spolehlivě to zvládla Škodovka 110,bez problémů a závad.Na střeše spojler co se dal tenkrát koupit,škodovka ani nevařila.Měl jsem tam takovou vyfikundaci za Světa motorů,zašpuntoval jsem ten sosák do hrnce s vzuch.filtrem,aby nesálo horký vzduch z mot.prostoru

a kovovou ohebn.hadicí prům.8 cm jsem do filtru přiváděl čerstvý vzduch z boční mřížky nad nad pravým zadním podběhem,kde byla jímací plech.kapsa,kupodivu to bylo dost účinné.Karavan jsem pak tahal 5 let po ČSR a ještě v r. 1990 jsem tam měl původní spojkové obložení.To bylo v oněch dřevních dobách,kdy jsme si auta běžně opravovali a vozili tradičně náhr.palec a víko k rozdělovači,memránu do AC pumpy a event. regler.Seřízení ventilů,žádný problém,běžné opravy na cestě,ošem v autech nebyla,jak trefně nazváno ona "kurvítka".

Takže závěrem všem ještě jednou dík za diskuzi k tomuto tématu.Rozhodl jsem se ponechat v objednané Zafiře 1,4 turbo a šmitec.


Odpovědět