Fórum - Téma


Zafira DTI 74kw a 60kw - Vyčištění EGR ventilu


Fórum Zafira A Zafira DTI 74kw a 60kw - Vyčištění EGR ventilu

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2015-03-27 19:17:09

Ahojte, měl jsem problém se ,,zasviněným" EGR ventilem. Při normální jízdě se auto chovalo zcela v pořádku, nicméně spotřeba byla zvýšená (cca 8,5l na 100km). Když sem se rozjel na zhruba 140km/h, tak se rozsvítila kontrolka servisu. Motor padl do nouzového režimu a pustil mě max na 80km/h a otáčky max 2500. Po vypnutí a opětovném nastartování v pořádku. Kamarád mi doporučil, abych si vyčistil EGR. Aktivně jsem našel na netu video, jak se to dělá...

Viz tady: https://www.youtube.com/watch?v=oL5IlyBAvQM

Toto je ovšem špatně! Nebo ne špatně, ale není to dostačující, udělal jsem podle návodu a kontrolka už se sice nerozsvicuje. Ale spotřeba stále nic moc.

Takto se to má správně dělat:

https://www.youtube.com/watch?v=0ZagqCUYPCg

Není to sice česky, ale nějaký okecávání k tomu myslím není třeba. Jen pro doplnění videa, určitě je potřeba správně odvzdušnit palivo.

Myslím že to někomu bude ku pomoci, mě to pomohlo...

2015-03-27 19:45:24

Jako další věc z údržby se vrhnu na kontrolu vstřiků. Instruktážní video dodám...

Loupak  
Pavel
2015-03-27 19:55:22

davex: JJ, s EGR jsem si taky užil, vyčistil ho, a po týdnu bezchybného chodu, mi ten háček co hýbe s hřídelkou, se mi z té hřídelky vyškubl až vyrazil ten černý kryt na samotném EGRu, tak jsem koupil nový. To sání bych chtěl letos také vyčistit, jenže si pak moc nejsem jistý v kramflecích s odvzdušněním palivového systému, nemáš k tomuto nějaký podrobný videonávod? Vím, popisů jak na to, je tu na netu habakuk, ale když to člověk vidí, tak je to přecijen lepší .

P.S.: Jinak já to s EGRem měl obráceně, když jsem jel plynulou jízdu, tak pád do nouzáku, když jsem jel brzda plyn, tak to drželo.

2015-03-27 21:23:48

loupak: fotky sem postupne nahazim. Jinak odvzdusneni neni zas az takovej problem. Prvne sem se v tom placal, ale jak sem zjistil jak na to, tak to slo samo.

Co je treba: petlahev, hadice stejneho prumeru jako je privodni nahubek do pal.filtru, trocha nafty, naradi aby ses dostal ke vstrikum, nabitou baterku a kupu stesti.

Postup: do vicka od petky udelas diru na hadici, strcis do ni jeden konec hadice, utesnis, nalijes do petky naftu a nasroubujes vicko na lahev. Druhy konec hadice strcis misto privodni hadice na palivo do nadobky s filtrem, kterou si predem taky dolijes naftou. Povolis trubky na vsech vstrikach, chytnes petku s naftou, otocis ji vickem dolu a lehce na ni mackas, aby nafta tekla do cerpadla. Jeste jednou upozornuju, ze tu hadici musis mit fakt utesnenou. Az bude nafta prokapavat ze vsech vstriku, tak je utahnes, vytahnes hadici s petkou z nadobky filtru a zapojis privodni hadici zpatky. Ted by se ti melo podarit nastartovat. Po nastartovani postupne povoluj jeden vstrik za druhym, dokud pujde pena, nech ho povoleny, az pujde cista nafta, utahni a jdi na dalsi vstrik. Pokud se toto podari, mas odvzdusneno.

2015-03-27 21:27:52

Chtělo by to ověřit, proč to spadlo do nouzáku. Hlavně prověřit podtlaky. A proměřit. Nedávno jsem tu měl špek, že vakuovka nevypadala zle,co do velikosti podtlaku, ale když se vše zapojilo, už to za jízdy padalo do nouzáku.

No a v rámci očisty sání EGR odstavit z provozu

Loupak  
Pavel
2015-03-27 21:34:07

davex: Super , o petce jsem už taky četl, tvůj popis je trošku podrobnější, takže díky. Uvažoval jsem i o tom, že bych před filtr instaloval balonek s jednocestným ventilem a pomocí něho to odvzdušnil (také bych samozřejmě povolil ty vstřiky), ten už bych tam nechal. Ale tento postup ukládám a zkusím nejprve toto. Ještě jednou dík.

2015-03-27 21:36:46

alzafir: u me to vyresilo vycisteni, nyni jedu jak chci a kontrolka je v klidu, akorat bych potreboval vyresit kontrolku na palivo, ta kazdou chvilku sviti... :-D Jinak odpojeni EGRu zpusobi co? Nebude to delat neplechu?

2015-03-27 22:09:57

Odstavit. Ne odpojit. To by váha vzduchu vyhodnotila jako chybu v průtoku vzduchu a vyhodila chybu P0400.

Musáš mít něco, co se nazývá třeba emulátor a to něco něco umí vyrobit upravená data z váhy aby si jednotka myslela, že EGR funguje. Ten dál v motoru je, ale trvale zavřený.

Já už náhradu za elektronický EGR používám dlouho, emulátor za podtlakový EGR taky umím.

A k tomu odvzdušnění. Začněte odvzdušněním zpátečky. Stažením přepadu na 4. válci a vysáváním injekcí tak dlouho, než půjde jen nafta. A zalít filtr po okraj naftou.

2015-03-28 19:11:47

Taky jsem měl podobný problém a dělalo mi to zanešené turbo.

2016-03-13 11:15:07

Cusik chlapaci mam zafiru 2003 2.0dti a ctel bych se zeptat ze mne prijde jak kdyby mne neslo turbo nebo jak kdyby se mne ten motor proste hadal treba jedu a pak najednou se rozjede krasne a pak treba nic.zkousim treba na trojku to rozjet abych vycistil saze ale nekdy se chytne a nekdy taky ne.Nemeli by ste radu.??dikes.

2016-03-13 12:38:58

josef: Turbo jde stále, to se nedá "vypnout". točí se hned po startu, pohonem jsou výfukové plyny.

Možná máš problém s podtlaky, ventil regulace, kdo ví? Kontrolka chyby elektroniky nesvítí?

Jestli máš správně uvedené bydliště a je to ta varianta kousek od Přerova, pak bych měl asi nejlepší radu, stav se s tím u mě.

2016-03-13 16:51:02

Dekuji za odpoved ale bydliste je ta druha varianta Dolni ujezd u litomysle.Ale jsi moc hodny ze by ses na to cuhnul ale je to z ruky.Dikas Dam to nekam na kontrolu.

2016-03-14 11:11:58

Nazdárek.mohl by mě někdo popsat nebo vyfotit zapojení hadiček a konektoru na ty dva soleonidy co cou u baterky? potřebuju vědět kam je zapojeny egr a kam klapky sání. nějaky dobrák se vtom předemnou vrtal a podle nákresu nejde nic poznat, sou tam dvě zástrčky jedna černa a druhá šedá a proto bych to potřeboval. díky moc

zafira 2.0 dti 60kW 1999 r.v.

2016-03-14 11:58:17

No jesli ti to teď blbne tak je zkus prohodit ? Nic tim nestratíš. Ale jesli se vtom někdo hrabal , může to bej celkově přeházený , záleží i na tom jak jsou přivedený hadičky do solenoidů , nemůžeš je zapojit jak se ti chce. Solenoidy jsou směrový při špatnym zapojení nemusí těsnit (otevřou se pod tlakem) a pak to blbne. Často jsou zpuchřelý a ztvrdnutý ty gumový kolínka , což je taky příčina různých trablů.

http://www.club-opel.com/.../full/5695_schema-vac.jpg

2016-03-14 12:04:20

breathlless: podtlaky sem kontroloval. je divny že když sem tvořil podtlak tak přes turbo i egr soleonid ucházel vzduch, přes ventil na klapky držel podtlak

2016-03-14 12:14:29

Jak to myslíš ? normální stav je že je tam vzduch -solenoid je otevřenej do atmosféry ( to je ten třetí výstup do takových válečků - filtříků ) pokud je potřeba elektronika přepne solenoid do vývěvy a ta vysaje vzduch z pneuventilů klapky/turba . Po vypnutý solenoidů zas vlítně dovnitř vzduch a pneuventily na klapce a turbu se vrátí do normálního stavu.

2016-03-14 12:19:23

no místo vývěvy dam pumpu na hadičku co jde do ventilů. a pořád mě to saje a netvoři se podtlak ,prostě hadičkou co jde na egr čerpam vzduch ,ne spodnim vystupem.

2016-03-14 12:23:12

To myslím nevadí , důležitý je jesli to začne těsnit když se sepnou solenoidy.

Ta šedá je tedy na vířivé klapky

2016-03-14 12:25:16

A jinak je vakuovka vpořádku ? Dává aspoň 0,9 bar ?

2016-03-14 12:26:30

zkusím to tak zapojit a uvidí se, mam ted dva náhradní ventily tak vyzkouším.


Odpovědět

1  2