Fórum - Téma


Zafira B převodovka


Fórum Zafira B Zafira B převodovka

Informace o modelu: Opel Zafira B



2013-01-24 17:40:06

Zdravím, vlastním zafiru B rok 2010 motor 1.6 16V (77kW) auto mám předělané na LPG a když jezdím delší trasy nad 130km/h zdá se mi že motor moc vytáčím a to i dost znát na spotřebě proto mě napadlo zda se nedá vyměnit převodovka za 6.st např z motoru 1.6 (110kW) LPG/CNG do ktereho přimo opel davá 6st převoduku. Nevíte někdo zda je stejná příruba setrvačník poloosy atd. díky všem za odpovědi.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-24 21:36:53

Ahoj, u dvouletýho auta přemýšlet o výměně převodovky za jinou je celkem zvláštní, jen kvůli spotřebě? Spíš bych se zaměřil, jestli se vůz používá správně a je v dobré kondici. Sám mám Astru H s tímto motorem, ze začátku se mi to také nepozdávalo - při 130 km/h točí 4 tisíce otáček, je to tak úmyslně (funkce systému twinport) jezdíme sní více lidí a spotřeba se v létě pohybuje kolem 6 litrů a v zimě kolem 7 litrů na 100 km. Mám najeto 135 tisíc km a bez problémů.

Osazení 6ti-qvaltu ze silnějšího motoru bude problematické, nejdřív sehnat převodovku - to bude problém. Silnější motor bude mít určitě i silnější polosy - takže sehnat převodovku i s komplet příslušenstvím a nedivil bych se, že bude potřeba měnit i uložení předních kol (vlastně všechno od převodovky až po kola) bude to mit větší průměry. Pak je další otázkou spojka, tam bede určitě také rozdíl ve velikosti a klidně i v systému vypínání (tlačná - tažná) dál bude zaručeně jiný setrvačník (větší - dvouhmotový) tedy nejspíš i jiný startér atd. atd.....

2013-01-24 21:57:42

převodovku by pro mě sehnat problém nebyl známý by ji dokázal sehnat ale pravě mi jde o to jak je to s těma poloosama setrvačníkem a podobně.. každopádně díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-24 22:15:04

Tady se bude těžko radit protože to je velice mladý auto a zkušenosti s handlováním kde čeho budou všeobecně velice malé.

Ale zkusil bych se zeptat přímo v Oplu, tak by mohl někdo poradit.

2013-01-24 22:20:01

v oplu jsem se ptal a tam nejsou schopni mi říct vůbec nic protože všechno vidí pouze podle typu auta a má u toho objednací číslo a to je všechno. bohužel mi ani nedokážou říct jestli se dají např. kombinovat jednotlivé díly obou převodovek.

2013-01-25 18:54:09

jelikož jsem toto absolovoval na spoustě jiných aut tak vím že poloosy stejný nebývají (nikdy nebyli) setrvačník ,lamela,přítlačák nikdy nebyl stejný, u 80% aut starter jinej,jiná kulisa řazení+ táhla. u spousty aut ještě trubky serva a ruzný vedení či nádobky. jediný kde vím že to jde nejjednodušeji je superb passat,a6 a stačí pouze poloosy,kulisa,převodovka starter.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-25 20:38:42

Tak jsem to trochu pohledal a rozdíly jsou značné - kromě sešroubování s motorem je všechno jinak.

5kvalt nahradit 6kvaltem znamená opravdu vyměnit komplet vše - počínaje těhlicí s předním nábojem včetně brzd(kotouče a třmeny - jsou větší a silnější), přez spodní ramena, poloosy( 5q = 22,7mm 6q = 27,5mm) liší se i délky, stabilizátor, nápravnici, kulisu řazení kompletní (5 kvalt má jednu tyč od dob kadetta 6 kvalt má dva lanovody), celý středový tunel je pro každou verzi jiný, jsou i jiné přední pružiny (silnější) bo šestikvalt je těžší, atd. atd.

Jediný co se tváří v katalogu stejně je setrvačník se spojkou, ale bez záruky protože moje EPC je do roku 01/2005 - takže konkrétně u Tvojí zafky 2010 toho bude určitě ještě víc. Každý rok udělají spoustu úprav atd....

Podle mě je výměna převodovky z pětirychlostní na šestirychlostní u tak mladého auta nesmyslná

2013-01-25 20:59:45

Opravdu dobrá práce, kolego admine!

2013-01-25 22:13:35

tak zrovna u spojky bych si na 99% byl jist že ta bude jiná. (náboje budou stejné) kotoruče třmeny a pružiy to je kvůli váze a rychlosti.


Odpovědět