Fórum - Téma


Zafira B nestartuje


Fórum Zafira B Zafira B nestartuje

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu


1  2

2014-02-23 09:47:47

Zdravím všechny,

u naší zafiry 1,9CDTI s DPF, automat. převod. - se dnes vyskytl problém - ráno nenastartovala - motor normálně točí, škytne si a pak chcípne. Když se nahodil, tak to znělo jako kdyby jel na 3válce. Ale jinak prostě nejedeme

Lze nějak bez připojení na diagnostiku zjistit závadu, resp. chybu?.

Trošku se bojím, že to souvisí s regenerací DPF - a z toho plyne druhá moje otázka - koho doporučujete na odstranění a přeprogramování, bo s tím jsou jen problémy - bohužel.

díky Milan

2014-02-23 09:57:15

Zkopírováno z Poradny:

Kopejda

Ahoj, nějaké kontrolky svítí?? Tj. jsou aktivní chyby - jedině diagnostka, takhle od monitoru to moc dobře nejde, to je jasné. Může to být cokoliv. Při startování do doby než chytne motor, jde nějaký kouř z výfuku?? Jestli ano, tak nejde žhavení. Co se týče DPF, koukni sem: http://www.club-opel.com/...select=65004#message65004

Míla-bad64

Pokud nejde nic z výfuku také může být v háji katalzátor tak že ucpe průchod a nejde vozidlo nastartova

vratnym

svítí vše jako při startování - takže i symbol výfukové emise

co se týká toho žhavení - kouknu na ten výfuk, může být třeba v prdeli nějaká pojistka, nebo je to větší zásah?

vratnym

vyzkoušel jsem to nastartovat - vydrželo tak 3vteřiny drkotat, ale z výfuku nic, pak už se to nechytlo

Kopejda

Drkotat znamená, že to chytlo a pak hned chcíplo, nebo to znamená startování a teď už netočí stratér?? Jak je na tom baterie??

Možná bude lepší založit vlákno na fóru, tam chodí většina lidí. Tady v poradně to je nadlouho....

vratnym

drkotat, znamená, že chytne a pak za chvilinku chcípne

jdu to dát do fóra-díky za radu

2014-02-23 11:58:06

ještě doplňuju, že výfuk je průchozí - před chvilkou jsem to vyzkoušel

ale stále to nejede - startér točí,ale jinak po dlouhé odstávce to na 2 vteřiny blafne a pak už nic

M

bad64  
2014-02-23 12:33:22

vratnym: No nevím jsem přez benzíny ale jde ti tam dostatek nafty?Vypadá to že nejde nafta.

2014-02-23 12:40:36

míla-bad64: a jako správný amatér - jak to zjistím, jinak čerpadlo při otočení klíčku slyším

jen je divný, že při delší odstávce to škytne, když by nešla nafta, tak to vůbec ani neškubne - ber to jako laickou úvahu

díky

bad64  
2014-02-23 12:52:21

vratnym: čerpadlo můžeš slyšet ale zda maká správně vstřikovací čerpadlo to musíš počkat na někoho kdo má ropáka nebo se podívej do Forum

bad64  
2014-02-23 12:54:19

http://www.club-opel.com/...=vstrikovac%ED+%E8erpadlo

2014-02-23 19:12:01

Takž sem na celé odpoledne odpojil baterku a večer vrátil. Výsledek - auto nastartuje, ale hádá se to (viz. video) a pak to chcípne. Na plyn to téměř nereaguje, natož se s tím rozjet .

Takže předem díky za nápady, co by tomu mohlo být.

díky M

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-23 19:20:52

Kdy se měnil naposled palivový filtr?? Ten motor jde hrozně, zkontroloval bych nastavení rozvodu, jestli to neskočilo o zub.....

2014-02-23 19:25:25

kopejda: souhlas-zvuk hrůza,ale má to problém,

auto mám tak 5tis. km, a toto neměněno od koupě, udělány jen rozvody,olej+pyl.filtr, ale po nich to těch 5tis. jezdilo bez problémů,

když to nemělo tento problém, tak to mělo stejný zvuk jako jiná 1,9 od opela, stejného typu, měl jsem možnost porovnat

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-23 19:31:30

vratnym: Tak nejdřív zkontroluj popřípadě vyměň palivový filtr. Tím bych začal....Nenatankoval jsi někde nějakou "kvalitní" naftu?? Nebo nedej bože benzín?? Je to možnost.

2014-02-23 19:33:21

kopejda: jjo, udělám to. Sice stím jezdi v 90% jen manželka,ale netankovala, je v tom nafta od Benziny, tak snad né úplnej shit

2014-02-23 19:36:07

vratnym: Tohle bych povinně pouštěl každému, kdo uvažuje, že si pořídí ropáka...

2014-02-23 19:38:48

colommbo: jasně,však proto jsem to nahrál

měl jsem omegu 3.0 a automatem a kdyby se v ní ta moje tak nebála, tak jí mám stále - dnes musím říct smutně,ale jistě zlatej benzín

2014-02-23 19:45:50

vratnym: To, že se tvoje drahá polovička bála, ale určitě nebylo eMVé šestkou s automatem...

2014-02-23 19:49:38

colommbo: jo i ne. Absolvovala s tím kus jedné zimy a určitě dobře víš, jak umí omega tancovat na sněhu

kdyby pán radši amatérovy poradil to né,

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-23 19:54:32

vratnym: Je divné, že to nehlásí chyby. V takovémhle stavu by se měla rozsvěcet kontrolka ECU i emisí.....Každopádně diagnostikou jde zjistit, co se děje, kontrola tlaku paliva v liště, kontrola ostatních snímačů, kontrola vstřikovačů. Něco se najít musí.

2014-02-23 19:57:17

kopejda: no na nějakou to musím odtáhnout, ale jinak to na palubovce nic chybového neukazuje

2014-02-23 20:02:49

moc o tom nevím,ale nemůže toto způsobit zpackaná regenerace filtru DPF?

2014-02-23 20:18:06

vratnym: Zacpanej... Nicméně to by právě měla potvrdit či vyloučit diagnostika. Největší problém (nejen u ZafB) je ten, že potřebu či již započatou regeneraci DPF řidiči elektronika (elektronikou jinak nadupaného vozu) nehlásí a méně bdělý či vnímavý řidič(ka) prostě netuší, že se něco chystá, děje. Motor jen změní zvuk, zvýší se okamžitá spotřeba a aktuální množství výfukových zplodin. Je ale naprosto nevyhnutelné pokračovat v jízdě i několik desítek kilometrů a udržovat střední (lehce zvýšené) otáčky motoru, dokud proces regenerace neproběhne, což se opět projeví změnou zvuku motoru a srovnáním spotřeby na normál. Neumožnění proběhnutí regenerace způsobuje stále větší a větší zanášení DPF. Tolik šedivá teorie... V servisu jsou schopni provést jeho případnou stacionární regeneraci, ale možná budou doporučovat výměnu DPF, z jehož ceny na tebe půjdou mrákoty.

P.S. Je to na


Odpovědět

1  2