Fórum - Téma


Zafira B nedobíjí.


Fórum Zafira B Zafira B nedobíjí.

Informace o modelu: Opel Zafira B



2014-12-20 19:05:39

Zdravim,chci se zeptat kdo s tim ma zkušenosti.Min.týden jsem koupil opel zafira 1.9 cdti,74kw.Jezdim s tim 2 dny a přijdu k auto a zacvakal starter problikala palubka a konečná.Takže startovací kabely,nastartoval jsem to ,sundal kabely a najednou se zvysili otacky,pozhasinalo to a konec.Takže sem vzal měřák a zjistil jsem že to nedobíjí,tudíž napětí šlo dolu až na 10.9V.Přitom svítila kontrolka dobíjení.Přestalo jít servo atd.Tak sem demontoval spodní kryt motoru a podíval se jestli nejsou někde přerušený kabely a nic.Takže asi altik ko.Ale chtěl sem ho vyndat a neni tam prostě místo.,tak jestli už jste to někdo nedělal.dík

2014-12-20 21:25:48

Ahoj a nemáš jen sesypanou baterku ?

I vybitá baterka musí mít aspoň 11,5 v ta tvoje vypadá po smrti,

Venca49  
Václav
2014-12-20 21:29:38

maxvolume: S tou baterií by to také mohlo být.Já ji musel vyměnit před dvěma měsíci,totálně odešla.Také to jen zamrkalo a konec.Byla to Varta jen 4 roky stará.Nešla ani nabít,odešel asi článek a neprováděl.Proměř jí,jestli to není něco podobného.

2014-12-20 23:13:34

Taky bych nejdříve zkusil nabít baterii je jednodušší nežli hned měnit alternátor a pak zjistit že to byla baterie

2014-12-21 18:59:23

Právě že baterii sem vyměnil z astry,mam tam 74Ah a ta šlape.a na tu to nastartuju,ale jak řikam,blikne dobíjení a během 5 min.se to vybije a pak to chcípne..Zítra ho zkusim vymontovat a budu doufat,že jen odešly diody..

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-21 19:12:56

maxvolume: To bude nějaká jiná kulišárna. Nedovedu si představit, že by se za 5 minut vybila 74Ah baterie. To by znamenalo velikost vybíjecího proudu cca 800 ampér po dobu 5ti minut. To by něco pěkně hořelo....

Baterie se nejspíš nevybije, ale nefunkční dobíjení odstaví elektrohydraulické řízení. Ale proč chcípne motor??

Změřil jsi 10.9V za chodu motoru i na této druhé baterii?

2014-12-21 19:40:32

maxvolume: V případě určitého poklesu napětí v palubní síti ŘJ automaticky odstaví servo, aby zachovala dostatek elektřiny pro běh motoru, to je naprosto noumání, Úďo... Jenže velmi rychlý pokles napětí pokračuje dál, až prostě přestane fungovat el. vstřikovací čerpadlo a je hotovo... Je-li moje spekulace správná, nepokoušel bych se zatím demontovat alternátor, ale spíš bych se snažil, aby to celé viděl a změřil dobrý autoelektrikář...

2014-12-22 10:29:34

takhle rychle pokud to někde nehoří to umí vybít jen samotný alternátor nebo starter

2014-12-22 15:21:55

Tak to vybíjí alternátor.Vyjmul sem ho ven a je špatná minusová dioda.Takže teď čekám na nový diod.můstek a pak snad bude klid..

2014-12-22 15:27:41

maxvolume: Že odejde některá část diodového můstku, není, bohužel, nic výjimečného, ale že by to (jako tobě) žralo baterku jak sací bagr naftu, o tom jsem fakt ještě nikdy neslyšel...

2014-12-22 15:56:30

colommbo: je to možné dioda odchází dvěma způsoby buď nepustí nic nebo propouští oběma směry a tohle bude zřejmě druhý případ tudíž to šlo do zkratu

2014-12-27 15:57:24

Tak diody vymeneny,dokonce tam mam věnec s dalšíma dvěma,to až odejdou tak se to jen přepojí a auto jede a dobíjí,ale....

Začalo mrznout a ráno nastartuju na druhé otočení a jedu cca 20 km pak jdu něco vybavit a za tepla to točí snad 15 vteřin,než to chytne.Jelikož to ohřáté nežhavý a prostě to startuje na prd.Tak nevim jestli ty zafiry mají žhavit při každém startu nebo ne.

2014-12-27 18:18:17

maxvolume: Kdy je auto zahřáté tak není důvod žhavit.


Odpovědět