Fórum - Téma


Zafira B 1.9DT Kouřivost


Fórum Zafira B Zafira B 1.9DT Kouřivost

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2008 Zafira B 1.9

1 fotek  |  1 servisních knížek  |  50 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 3500 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec.


1  2  3

2013-02-18 16:47:25

Pěkně, ku*va, pěkně... Zlatej benzín, pánové...

2013-02-18 18:16:07

DPF je docela dobrý systém, který při správném používání vydrží po celou dobu životnosti auta- dle Opela. Pozdní výměny oleje, krátké jízdy se studeným motorem, špatný poměr vzduchu a nafty při spalování zapříčiněný ucpaným či zadřenými vířivými klapkami sání to vše přispěje k pozvolnému ucpávání filtru a nemožnosti jeho regeneraci.

2013-02-18 18:42:58

Ne, není to dobrý systém. Obzvlášť ne v kombinaci s nevhodnými motorovými oleji (pro DPF jsou vhodné jen určité specifikace), dlouhými (20tkm) a mnohdy i přetahovanými intervaly výměny, provozem na krátké trasy po městě s v podstatě permanentně nezahřátým motorem... Ne, není to dobrý systém... A pokud DPF v systému někdo má aniž by to tušil a provozuje auto jako bez něho, tož to je pak už masakr...

2013-02-18 19:46:03

Tak jinak... je to inteligentní systém, který vyžaduje inteligentní zacházení a protože se přitvrzuje, co se ochrany ovzduší týče, můžeme v budoucnu očekávat daleko "složitější" systémy nainstalované do motoru. Naftový motor už bohudík nebo bohužel, nikdy nebude takový jako byl před 10ti lety.

2013-02-18 20:23:51

Nemusíš jinak, Petře, já rozumím... A nechci tady zapřádat nějaké zbytečné polemiky, je to všecko samosebou věc názoru a přístupu, ale ne všechno, co je v autech nové a ve jménu (pseudo)ochrany ovzduší, osobně považuju za správné - vlastně téměř nic, naposledy snad katalyzátor... A čím jsou systémy inteligentnější (ne však blbuvzdorné), je to horší a nejen proto, že z dnešních uživatelů aut je tak čtvrtina řidičů a zbytek jsou "ovladači"... Ovšem vývoj, bohužel, je nasměrován tak, že těmi ovladači se nakonec stanou všichni. Ale to já už tady nebudu, díkybohu...

2013-02-19 00:06:02

Jekrásné když u spousty problému co trinom řešil jsem tvrdil že je to jako kdyby KO DPF či nějakej problém sním a trinom mi vždy psal že DPF 100% nemá. já tomu prostě nevěřil.

2013-02-19 06:34:46

Tak když Vám to udělá radost,tak ja už žádný téma zakládat nebudu. Myslel jsem,že to tady je proto aby člověk druhymu poradil a ne si z něj jen dělali srandu. Na mobilu se špatně hledá,tak se mi nechce vyhledávat téma,když je ten internet v mobilu na hovno. Tak ja vám tu radost udělám a už nic psat nebudu. Budu se ptát jinde. Čau

2013-02-19 06:38:45

Jsou prostě lidé,kteří autům moc nerozumí a místo pomoci se člověk pak dočká jen vynadani ohledně vlákna či smazání vlákna. Tak kde to jsme? Jsem rád,že auto který bych si dnes dokázal udělat už sám je 2.5td. Rád ziskavam nové informace co se aut týká...ale tak? Cau

2013-02-19 06:52:33

RE trinom22: vždyť jsme ti přeci odpověděli a dokonce jsi se o svém autě něco nového dozvěděl ....

2013-02-19 07:01:28

Ano to jo za to děkuji.

2013-02-19 07:02:10

Ale radši bych byl kdyby se řešilo auto a ne to jakej jsem ja.........

2013-02-19 08:55:31

Zdravím,

docela zajímavé počteníčko. Začínám víc a víc sdílet názory s colommbem. Zlatej benzín

Otec má VeCe GTS a naštěstí ještě bez PDF. Zatím jezdí......zatím.

Zdá se, že můj první diesel bude zároveň tím posledním, na štěstí. A to se tady bavíme jen o PDF, v těch motorech od fiatu jsou mraky kravin, které se mohou pokazit.

2013-02-19 10:41:11

New pohádka : O lidech a autech

2013-02-19 10:48:23

TRINOM22: Ono to Trinome22 bude tím že si založíš vlákno neposkytneš uplné informace nebo nepřiznáš to jak se to stalo či přihodilo u DPF jsi schopný se hádat že tam není protože i u opela jsi to byl zjistit a když už z tvých několika témat ztratím hlavu a napíšu ti at pošleš foto štítku tak najednou i sám výš jak z něj poznat že tam DPF není a takovýjednání bez urážky mě tedy naštve takže jestli jsem byl někde nepříjemnej tak je to tvým přístupem. Pokud se tě to dotklo hodně tak se ti omlouvám a mrzí mě to ale příště změn přístup nezatajuj informace ptej se přímo a nelži o zjištěných věcech a nebude nikomu vadit že máš xxx vláken a myslím že ti na ně poté všichni rádi odpoví.

2013-02-19 11:05:06

V současný době se motory všech kategorií a obsahů snaží o jedno: výkon a nízké emise. Já osobně mám 110kW motor a při 170tis jsem měnil sací modul s klapkama. Takovej humus a bordel, co tam je v tom sání jsem snad nikde jinde na autě neviděl. Vzpoměl jsem si hned na téma ohledně bavlněných vzduchových filtrů a jejich propustnosti, kde se řešilo že jím projde jemný prach a nečistoty do sání a tím ten motor zničí. Škoda že přispěvatelé neviděli toto mé sání, asi by se divili. Ale on ten bordel je v každém sání i v EGRu, jen o něm uživatel auta neví. Předpokládaná životnost sacího modulu je okolo 150tis kilometry, potom už klapky profukujou, zasekávají se a nedovírají. To má za následek spadnutí ovládacího táhla a popřípadě rozsvícení kontrolky motoru. Né vždy se auto přepne do nouzovýho stavu. U tohoto motoru se nedá EGR zcela zaslepit, ale je možné ho alespoň zaslepit částečně a tím se prodlouží doba výměny sacího modulu a čištění EGRu. Jinak motoru nic vytýkat nemohu. Je pružný a tichý.

2013-02-19 11:37:41

Trinim: asi tak jak píše Hansdob Ty něco o autě nevíš, každej ti tady píše že prostě to bude jinak než tvrdíš, nejen kvůli roku výroby ale i kvůli projevu závady a ty si pořád meleš svou: NE NEMÁM

Mimochodem s tím servisem, převzato od někoho z jiné stránky: Nemyslim si že LL oleje jsou nějak extra špatný pokud je motor dobře udělanej. Táta má Vectru C sice to neni koncern VW ale pro porovnání. Kupoval jí jako předváděčku, teď má najeto 340kkm mění olej po 50kkm, rozvody původní a auto bez jediný větší vady.

Prostě někdo mění LL na DTI po 50tis km a tvrdí že ty oleje ani intervaly nejsou špatné

DPF je špatně, sic je pravda že se říká že je to tím, že je zanedbaná preventivní ochrana (kontrola vstřiků, tlaků, mazání, vačky, atd atd...) Ale za mě: Je to špatně. Ono to vydrží tolik co auto, protože tabulká životnost aut je cca 200-300tis km (dle výrobce) tak kde to jsme? Proto píšou že náplň v převodovce je doživotní. Protože najedete 250tis km a auto máte vyhodit, už je po životnosti. Ještě že to zatím neřeší pojišťovny, že jste udělali nehodu s autem co už je tabulkově po smrti, takže má být vyřazeno z provozu

Za mě je to tak, že zlatá nafta, ale případné DPF musí z auta pryč

2013-02-19 19:20:53

Chápu-li to dobře, tož poznámka o vynadání ohledně vlákna se týká mě, neboť jsem někde výše zmínil, že zakládat vlákna je už taková Jirkova vlastnost... Jenže je to pravda, Jirko, ostatně sám přiznáváš, že přes mobil se těžko něco hledá, tak prostě založíš vlákno, položíš dotaz a hotovo. A je potřeba si uvědomit, že konkrétní vlákno neslouží jen a pouze tazateli, ale i všem ostatním, kteří mají stejný či podobný problém nebo ho v budoucnosti případně mít budou a jestliže je tu pak hafo vláken s mnohdy zcela nesmyslnými názvy, težko se ve fóru orientuje i člověk u noťasu, o mobilním netu nemluvě... Zasiráme si to tady sami, Jirko, takovými a podobnými vlákny a pak aby se v tom, s prominutím, fakt prase vyznalo... A že autům moc nerozumíš, to je přece úplně jedno, nikdo nerozumí všemu a ty třeba máš zase znalosti v oboru, nad kterým jen kroutí hlavou jiní. Tak to v životě je a bude a takovýhle poradny a fóra existujou právě proto. A jestli někomu nějaký tvůj dotaz přijde zrovna ne moc chytrej a udělá nějakou kousavější poznámku, tož se kvůli tomu nemusíš hned paprčit, Jirko, lidi jsou prostě lidi a stejně se rady nakonec dočkáš... Na závěr se už jen Jirky trochu zastanu v případě DPF, neboť co sem psal, ptal se na několika místech a jestliže mu i v Opelu řekli, že DPF nemá, tož to bral za směroplatné a dostat vynadáno by si tedy zasloužili ti "odborníci" a ne Trinom.

2016-01-17 15:50:53

Ahojte ve spolek Zafira B 2005 1.9 110kw nafta. Po odstavení na dobu delší než 12h, při startu hrozně kouří světlý dým, cca 5-10s , pak přestane. DPF tam není (demontován). Čím to může být ? Začalo to dělat jak udeřily mrazy, před tím nic. V pátek byly vyměněny všechny filtry i olej.

Děkuji za tipy

2016-01-17 16:24:26

harley: S naftou zkušenosti nemám a mít nebudu, ale souvislost bych viděl právě s teplotou - všecko je prochladlé (promrzlé), zkondenzovaná (zmrzlá) vlhkost všude možně, teplota nafty taky pod nulou - motor a výfukový systém se logicky chová jinak než při třiceti ve stínu. Pokud se to projevuje pouze po (při) prvním opravdu studeném startu a trvá tak krátce, nijak bych se tím netrápil...

2016-01-17 23:26:36

colommbo: No, hlavně je to mazec když žena odjíždí po 12 šichtě z práce a nastartuje na krytém parkovišti u obchoďáku Se divím, že hna ni ještě nevyběhla požární hlídka


Odpovědět

1  2  3