Fórum - Téma


Zafira B 1.9DT Kouřivost


Fórum Zafira B Zafira B 1.9DT Kouřivost

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2008 Zafira B 1.9

1 fotek  |  1 servisních knížek  |  50 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 3500 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec.


1  2  3

2013-02-15 12:08:35

Cau kluci. Občas když jedu tak po přidání plynu nad 2300 otáček vylitne z výfuku bílý smradlavy kouř ale třeba jen pár vteřin to dělá pak zasr třeba 100 km nic a pak zase. Pak to třeba týden neudělá a pak zase na pár vteřin . Nalil jsem do oleje od sonaxu omezovac kourivosti. Pomůže to na to nebo ne?

DAQ
David Hynčica
2013-02-15 21:29:46

Obávám se že nepomůže.Spíše myslím že pustí vstřikovač že se přidírá ale takhle je těžko povědět.

2013-02-15 22:13:20

ne nepomuže jelikož tyhle sračky jsou jen na tahání peněz z lidí

Navíc problém je v naftě ne v oleji. Osobně si pořád myslím že máš DPF budou to pokusy o regeneraci.

2013-02-16 11:56:13

Nic ve zlým, ale s ohledem na motorizaci a rok výroby si taky myslím, že ten DPF tam bude...

2013-02-16 15:26:27

Nemám. Mám to zjištěny a DPF nemám. Zatim to nedělá co jsem to tam nalil tak uvidím

2013-02-16 16:58:59

Pokud je ta zafira z roku 2008 tak snad MUSÍ mít DPF ne? protože museli plnit emisní normu EURO4, a to už se právě dávali DPF. Pokud by auto nesplňovalo EU4, ani jako funglovku by ho nemohli přihlásit Myslím že MOŽNÁ jde udělat EU4 i bez DPF, ale to asi výrobci moc nedělali... DPF se snad hojně montovalo od roku 2006 právě díky té emisní normě

A ten bílý kouř tomu nasvědčuje. Auta s DPF zakouří v tahu od spoda bíle a pak to zmizí nebo přejde do černa (jak které Auto bez DPF buď nekouří vůbec a nebo rovnou černě, ale ta bílá je z DPF

A pokud tam na 1000000% není, tak jestli ho někdo nevytrh a kdo ví co udělal se softem

2013-02-16 20:31:42

Trinom22: Prosím tě pošli čitelnou fotografii štítku ze sloupku spolujezdce. Děkuji.

2013-02-16 22:08:25

Mimochodem, sic to sem nepatří, ale koukám tak jaké tu jsou starší vlákna, a všude mi bije do očí zakladatel Trinom22 Ty tady máš snad třetinu vláken svých

2013-02-17 12:44:31

To je už, bohužel, taková Jirkova vlastnost - něco ho prostě napadne a BÁC nové vlákno je na světě...

2013-02-17 14:00:47

No pokud vím tak se Dpf dává do aut až rok 2010 a výš. A v opelu i v servisu i v kelly mi řekli že ja Dpf nemám a pokud by toto mělo Dpf tak ne 74kwka

2013-02-17 15:16:53

To zase nevím, ale VW koncern ho dával hojně tuším skutečně od roku 2006... Leda mě napadá že by to DPF ale nějká obdoba co měli jiné automobilky, teď nevím jestli FAP nebo tak nějak A nebo to skutečně má obyč "katík" a stáhli naftu v ŘJ aby docílili EU4

Pakliže by to vážně nebyl DPF ani FAP apod, tak mě napadá buď načaté vstřikovací čepradlo, předpokládám že i v r 2008 dávali VP44, nebo vstřik, nebo třeba olej z turba, ale to by bylo spíš do modra (záleží jak by se spálil)...

Takža to dej buď do servisu na test těchto věcí a nebo to neřeš a jezdi dokud se to auto nerozpadne...

2013-02-17 16:10:44

jo vstriky to být můžou. To mi jednou řekli,že mě čekají v blyzke době vstriky

2013-02-17 17:41:41

RE trinom22: a to si vzal kde, že se DPF dával do aut od roku 2010 a výš(konkrétně se zde bavíme o Zafiře B)? Já konkrétně mám Záfu r.v. 2006 a DPF mám! Koukni se na B sloupek spolujezdce a pokud je DPF přítomen ve tvém voze, tak na tomto štítku by měla být ve čtverečku hodnota 0,50 nebo se mrkni pod auto.

2013-02-17 20:31:59

Čus,Halis ma pravdu,já mám taky zafiruB 2007, když je na B sloupku hod: 0,50 tak tam dpf je (orig.) hod: 1,3 není.

2013-02-17 20:57:11

Tak. A teď jsem fakt upřímně zvědav, co nám Trinom napíše...

2013-02-17 22:01:55

Že on ho tam NEMÁ

Mimochodem zde na 12 a 21sec je vidět jak zakouří bíle. Potom 41 bíle a ve 44 už to přejde do černého kouře. Auto má DPF

Golf V 1,9TDI 77kw + chip (101kw 320Nm) on dyno

2013-02-18 06:39:21

Kdysi jste to tu řešili,že Dpf se dává do dvoulitru a rok 2010 a výš ptoto jsem si říkal že zafka to nemá. Až prijede mladá z práce tak se podívám zda tam je 1,3 nebo 0,50

2013-02-18 10:54:35

DPF je na všech 1,9ctdt 88kw a výš od roku 2006

na 74 do 2008 50/50 a od 2008 na každý mimo aut určených do divnejch zemí.

2013-02-18 16:14:43

Hmm tak Ho tam mam no 0,50 to je v hájí. Hele ale dnes jsem se dozvěděl že s dieselem se nesmí krátký vzdálenosti pod 15 km jezdit za studena,ale když je motor zahraty tak už klidně muzu jet i 5-10 km je to tak?

2013-02-18 16:36:01

Ono obecně dieselu krátké vzdálenosti škodí a s DPF to platí dvojnásob. Zde přepíšu to, co už kdysi Roman K. psal na astra-H fóru (a je tam toho o tom napsané dost):

Něco z technických informací o filtru DPF:

Problém: Filtr pevných částic (DPF) - Otázka a odpověď

Modely: Motory: Možnosti: All 2004... Diesel Engines pouze vozidla s filtrem DPF

Reklamace: Různé situace s filtrem pevných částic (DPF)

Příčina: Procesní charakteristiky DPF a provozní režim.

Otázka 1: Poskytla řídicí jednotka motoru údaje z černé skříňky s cílem informovat o poslední regeneraci nebo pořadí regenerace?

Odpověď: Všechny oblasti použití ukazují současný stav zatížení v procentech a vzdálenost ujetou od poslední regenerace nebo pokusu o regeneraci. TECH 2 neposkytuje informace o tom, zda byla předchozí regenerace (nebo více regenerací) dokončena a zda byla úspěšná.

Otázka 2: Bliká symbol žhavicí svíčky. Proč? Co by se mělo udělat?

Odpověď: Regenerace DPF nebyla dokončena během normální jízdy a nyní DPF dosáhl svého maximálního nasycení, při němž se může stále regenerovat. Limitní hodnota závisí na variantě a MR, ale pohybuje se v rozmezí 105 % - 125 %.

Možné příčiny jsou následující:

a) Časté jízdy na krátkou vzdálenost, tj. vysoké zatížení sazemi, přičemž současně neproběhne regenerace DPF, protože nebyly splněny potřebné podmínky.

b) Časté přerušované regenerace, tj. motor byl vypnut v průběhu regenerace. Týká se řidičů na krátké vzdálenosti, kteří splnili alespoň podmínky pro spuštění regenerace. Pokud bliká kontrolka žhavicí svíčky, vozidlo by mělo jet, dokud kontrolka nezhasne.

Důležité upozornění: Aby bylo dosaženo definovaného stavu zatížení DPF, bude regenerace během prvních 1000 km jízdy probíhat častěji (2 - 3krát). To je nutné pro snížení tolerancí dílů a systému a představuje to základ pro přesný výpočet zatížení DPF sazemi.

Otázka 3: Jaké podmínky jsou nutné pro zahájení regenerace DPF?

Odpověď: Pro to, aby regenerace mohla začít, musí být splněny následující podmínky.

a) Motor běží od začátku > 2 minuty.

b) Vypočítané nasycení > 80%.

c) Teplota chladicí kapaliny > 70 °C alespoň 2 minuty.

d) V systému nejsou uloženy závady související s DPF.

e) Musí být překročena mezní hodnota příslušného vozidla (např. pro >80% zatížení 100 km/h).

Otázka 4: Po servisní regeneraci zobrazí seznam dat TECH2 současný stav zatížení ve výši 70 % nebo 78 %. Proč?

Odpověď: Regenerační intenzita statické regenerace není tak účinná jako dynamická regenerace. Hodnota je tudíž nastavena na 70% - 78% zatížení, aby řídicí jednotka motoru spustila dynamickou regeneraci, jakmile budou splněny požadované podmínky (viz otázka 3).

Otázka 5: Za jakých podmínek je regenerace po svém zahájení přerušena/ukončena?

Odpověď: Normálně, když byla regenerace úspěšně dokončena, nebo:

a) Po maximální době regenerace (20 - 25 min).

b) Pokud byl motor vypnutý nebo zhasl.

c) Pokud motor běžel dlouho ve volných otáčkách (5 - 10 min).

d) Pokud snímač teploty výfukových plynů naměřil teplotu 1000 °C.

e) Pokud byla během regenerace zjištěna závada dílů významných pro spalování (systém vstřikování/sání).

Pokud je regenerace po zahájení přerušena, ale je přerušena dříve, než bylo dokončeno 50 %, rozbliká se při dalším nastartování motoru (studeného nebo horkého) kontrolka žhavicí svíčky a regenerace začne znovu, jakmile budou splněny provozní podmínky (viz 3).

Otázka 6: Zatížení DPF je (daleko) pod prahovou hodnotu na to, aby blikala kontrolka žhavicí svíčky, ale zákazník přijede se svítící kontrolkou SVS a ucpaným DPF. Proč?

Odpověď: V tomto případě je to s velkou pravděpodobností závada kovových dílů nebo tuning. Závada je obvykle způsobena netěsností v dílech přenášejících vzduch. Často je prasklá jedna z hadic plnicího vzduchu nebo je prasklý chladič plnicího vzduchu. Z důvodu netěsnosti, kterou řídicí jednotka motoru nebo model zatížení neodhalí, bude motor vypouštět více kouře, pokud tlakový rozdíl zůstane nižší než definovaná prahová hodnota. Zvýšené emise kouře mohou ucpat DPF. Kromě toho může být nepřiměřeně vysoké zatížení DPF způsobeno i (částečně) otevřeným EGR ventilem. Vytunovaný motor vypouští více kouře, než je vypočítáno v modelu zatížení sazemi. Výsledkem může být ucpaný DPF, aniž to zákazník zaznamená. Každopádně zkontrolujte prosím databázi oprav, kde najdete obrázky pro známé závady a pokyny k diagnostice.

Otázka 7: Jak dlouho trvá celá regenerace?

a) V nejlepším případě?

b) V nejhorším případě?

Odpověď:

a) Za stálých podmínek, tj. teplota výfukových plynů nutná pro regeneraci je vždy vyšší než požadovaná hodnota, například během jízdy na dálnici/mimo město, trvá průměrná regenerace 10 minut.

b) Podmínky vozidla, jako jsou dlouhé sjezdy z kopce, častá jízda v rozsahu nízkého zatížení (jízda po městě, volnoběh), umožňují, aby teplota výfukových plynů klesla. Pokud byly podmínky pro spuštění regenerace splněny, může se doba aktivní regenerace prodloužit až na 25 minut (v závislosti na typu motoru). Pokud v tomto období není možná celá regenerace, bude přerušena.

Otázka 8: Jaký vliv má regenerace na životnost oleje?

Odpověď: Při každé regeneraci nebo pokusu o ni je do motorového oleje vstříknuto určité množství nafty, které snižuje jeho životnost. Pokud se ve sdruženém přístroji rozsvítí kontrolka INSP, je motorový olej spotřebovaný a musí se vyměnit. Pokud by tato operace nebyla provedena, mohl by se poškodit motor.

Otázka 9: Je pro proces regenerace důležitý snímač DPF?

Odpověď: Snímač neiniciuje regeneraci, to probíhá v závislosti na modelu. Snímač DPF plní čistě diagnostickou funkci pro sledování protitlaku v DPF.

Výjimky představují Antara, Captiva, Z20DTx; u těchto modelů je snímač DPF zapojen do spuštění regenerace.

Otázka 10: Jak se hodnota zatížení sazemi chová v řídicí jednotce motoru?

a) Po programování SPS.

b) Po výměně řídicí jednotky motoru.

c) Po odpojení akumulátoru.

Odpověď:

a) Po čistém SPS se zachová stav zatížení. Při výměně řídicí jednotky motoru nebo přeprogramování stávající řídicí jednotky motoru skočí stav zatížení po resetování na 104 % (např. Z19DTx) a proběhne regenerace. V závislosti na modelovém roku nebo použití jsou možné odchylky.

b) Aktuální hodnota zatížení sazemi se před demontáží řídicí jednotky motoru uloží na flashkartu Tech 2. Tato hodnota bude pak přes přeprogramování řídicí jednotky motoru naprogramována do nové servisní řídicí jednotky.

c) Nemá žádný vliv.


Odpovědět

1  2  3