Fórum - Téma


Zafira B 1,7Cdti 92kw cuká a kolísají otáčky


Fórum Zafira B Zafira B 1,7Cdti 92kw cuká a kolísají otáčky

Informace o modelu: Opel Zafira B



2014-07-10 21:57:14

Zkopírováno z jiné sekce, děkuju za pochopení! admin

Zdravím všechny. Mám Zafiru B 1.7Cdti 92kw a poslední týdny pozoruji, že mě auto začíná pocukávat při cca. 1,800-2,400 ot. né vždy, ale stále častěji. Taky mě někdy kolísají otáčky na volnoběch, takové houpání otáček. A ještě jedna závada, při akceleraci někdy auto jako by chvíli netáhlo (pocit, že nemá turbo) a pak vystřelí a jede jak splašené. Dělá to nepravidelně, tak mě to pěkně štve . Bylo mě řečeno, že kolísání může dělat regulátor tlaku na vys. čerpadle a třeba následně s tím jsou spojené další závady. Nemáte někdo zkušenosti s těmito protivnými závadami.

Dík. Martin 161974 http://www.club-opel.com/...ember_detail.php?id=10794

2014-07-11 06:30:03

Ahoj, mám Zafiru s toutéž motorizací a všechny jevy, které popisuješ mám taky, takže zkušenost mám. Zpočátku jsem se to snažil řešit: vymontoval jsem EGR ventil, vyčistil jej a namontoval zpět. Cukání nezmizelo. Pak jsem koupil sprej na čištění sacího traktu, aplikoval jej a stále stejné. Pak jsme jeli na dovolenou do Chorvatska. Tam cesta v pohodě, ale během dovolené se rozsvítila signálka poruchy motoru a auto jelo jen v nouzovém režimu. Byl jsem rád, když jsme se nakonec dobelhali domů. Následovala návštěva značkového servisu a výměna údajně vadného EGR (6000,-). Po výměně za pár dnů stejný problém. Od známého jsem dostal doporučení na fachmana v Polsku, kam to mám kousek. Povídám mu, jaký mám problém, ten si vzal nějaký vercajk, sundal kryt pod motorem a nějakou pumpičkou kontroloval těsnost podtlakové soustavy. Po chvíli vylez a ukazuje mi kousek tenké hadičky, která byla na jednom konci popraskaná a netěsnila. Dal novou, přeměřil, a bylo to ok. Od té doby jezdím bez potíží, ale cukání je stále. Bohužel neporadím Ti, jak na ně. Už na to kašlu, pokud mi auto nesignalizuje žádnou závadu, neřeším to. Nevím, jestli jsem do toho EGR měl vůbec vrtat a nezpůsobil si jeho zničení sám. Možná, že odešel díky té netěsnosti... Pozitivní je, že už vím, kam zajít, když budu mít problém s motorem. Přeji hodně zdaru a bezpečnou jízdu.

2014-07-11 22:43:37

damar: Ahoj, dík za rozsáhlé info. Původně jsem myslel, že to bude EGR, tak jsem ho rozebral, vyčistil a dal zpět. Mám pocit, že pár dní to bylo lepší, ale po nějaké době zase občas pocukává a někdy při akceleraci nechce jet, jako kdyby neměla turbo. Pak je problém při předjíždění, někdy je to doslova risk. Ale jsou jízdy kdy je vše O.k. ale někdy si připadám jako začátečník a tlačím auto do předu očima . Další zkouška, oddělal jsem zásuvku od EGR, abych ho vyřadil z činnosti a ztím manželka najela 20km a říkala, že dobrý bez cukání. Sice se rozsvítila kontrolka motoru, ale nemělo by to ničemu vadit uvidíme. Je možné, že to opravdu může být EGR. Zkusím trochu pojezdit z odpojeným EGR a dám vědět. Zatím hoj.

2014-07-11 22:47:58

colommbo: Jo, jo dík. Úplně se neorientuji

2016-06-13 20:33:59

zdravím mám teď přesně stejný problém jako je popisovaný výše přišel někdo na to co to je za problém? díky moc za info

2016-06-14 09:27:09

a) jako prvni vec na dieselu musis mit 100% stav veskerych podtlaku - projit a nejlepe vymenit cca 2m tenkych hadicek okolo motoru - vsech, kor kdyz ma auto 8 a vice let. bez tohoto predpokladu nema naprosto vyznam cokoliv resit.

b) diagnostika aktivnich clenu a cidel na spravne hodnoty: cidla otacek, vaha vzduchu, tlak CR cerpadla atd. pokud je vse OK jit dal...

c) prepadovy test nafty - neukaze zdaleka vse, ale hodne napovi. do prepadu muze jit jen urcite mnozstvi nafty - dobrej servisak vi. pokud jde malo tak vstrik tece/proteka na pist - nerozprasuje, pokud jde malo tak nepousti co ma - je pridreny. v prvnim pripade huli cerny dym z vyfuku v druhem si driv nebo pozdeji znicite motor - propaleny pist. vstriky na repas a nebo nove je jedine reseni.

d) a naposled bych resit vyndani, cisteni EGR a celeho systemu sani od karbonu - CR nafte vuuuubec nedela dobre ekonomicka plouziva podtaciva jizda - vznika brutalni mnozstvi karbonu, ktery drive ci pozdeji motor pohrbi. s CR se ma jezdit svizne ideal 2 - 3 tis ot. urcite ne 1.5t ot ap. primy vliv na vznik karbonu ma jeste jedna vec: LL interval vymeny oleje. NIKDY, NIKDY nejezdit na long life interval. Vzdy na 10 max 15 tkm a ven s olejem! Nektere motory dokaze onech 30tkm pohrbit uz i lehce po 100tkm. Staci jezdit na LL ciste mesto...

e) o DPF se rozepisovat nebudu, rozcilil by sem se a to mi nedela dobre.

2016-06-14 14:45:09

biggest: díky moc za rozsáhlé info určitě se inspiruju a doufám že bude vše zas ok

2016-06-15 10:43:45

biggest: ted budu asi za blbce ale nikde jsem nenašel nějakou sadu hadic na výměnu která by se dala koupit. když píšeš projít a vyměnit tak to je jedno jaká hadička tam přijde?


Odpovědět