Fórum - Téma


Zafira A - nemá tah


Fórum Zafira A Zafira A - nemá tah

Informace o modelu: Opel Zafira A


1 ......... 2  3  4  5  6

Venca49  
Václav
2015-04-03 21:31:40

kopejda: Kotel? Musí mít výkon a málo žrát

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-03 21:35:50

venca49: To já vím a chci, jen to stojí tolik co fakt pěkná Omča.....

http://www.defro.cz/autom...uo-uni-str-24-1-24-2.html

2015-04-03 21:35:53

A musí mít správnej tah... Na tebe je spoleh, Michale!

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-04 12:48:41

colommbo: Už se to řeší, zatím on-line podporou. Uvidíme výsledek, jinak jsme předběžně domluveni o případné návštěvě.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-19 14:15:09

Takže po dnešní návštěvě víme podrobnosti. Zjištěna vadná škrtící klapka. V maximálním požadavku otevírá jen na cca 40% a víc ani ťuk. Vstřikovače ale dávkují palivo na maximum výkonu, takže se celý běh motoru nad cca 3000 otáček zahltí velmi bohatou směsí a nedostatku vzduchu...... Stavy potvrzeny v live datech a ve výpisu uložených chyb jak ECU motoru, tak v ABS ( je vybavena protiprokluzem a tudíž klapku koriguje také )....

Oprava bude výměnou klapky za jinou nebo novou. Spíš jinou, neboť cena nové je cca 8500,- (ne Opel) vrakoviště cca 1000,- nebo z inzerce z havarovaného vozu...

Přehled použitelnosti klapky:

http://www.partsbase.org/parts/ope-825248/

Překvapilo mě zjištění, že úplně stejnou klapku má Omega co jsem měl, 2.2 litru 106kW (Y22XE)

Nový díl Pierburg:

http://autodily-haspa.cz/...00&products_id=1000074552

A jedna co jsem našel v inzerci:

http://auto.bazos.cz/inze...-motoru-18i-16V-Z18XE.php

V Holohlavech bohužel nemají správnou, leda je zaúkolovat...

Tady je několik klapek:

http://bazar.automedik.cz..._code+DESC%2Cp.id_pol+ASC

2015-05-26 18:27:18

ahoj všem,tak po měsíci zkoušení ruzných klapek -(jedna z vrakače dvě z automedik) musím konstatovat špatný ortel. Motor se chová stále stejně.Start je naprosto v pohodě,prvních pár sekud mírně zakolísají otáčky,pak se ustálí na zhruba 800ot. Jakmile se však dotknu plynu,otáčky stoupnou na zhruba1800až2000 a pak se rosvítí kontrolka protismiku a emisí,motor se začne dusit,neuvěřitelně smrdět a klepe se jak kdyby jel na tři válce.

Otázka zní,myslíte,že mám jen takovou smůlu na výběr klapek? není tam někde nějaké čidlo spojené s tou klapkou? Jak už Kopejda psal,diagnostika hlásila vadnou klapku,ale je mě divné,že by se vlastně čtyři klapky chovali naprosto stejně.Nenapadá vás někoho ještě něco jiného?

Předem děkuji za jakoukoli radu.

2015-05-26 19:07:14

jeeptuta: Pošli sem výpis chyb, kódy.

Co máš za motor Z18XE? Ten plyn je dodělávaný? Jestli jo, bývá dost problémů právě ve špatně seřízeném plynu, i když to na plyn jede dobře. Jednotka benzínu se zadaptuje na plyn, to je špatně,i když nevím co máš za systém.

Na plyn to jede?

2015-05-27 07:15:21

jo jo,je to Z18XE LPG je tam dodělávané myslím že to muže být tak dva roky.Chybové kody nemám,poprosím Kopejdu jestli je sem hodí.

Jinak tam mám(jestli to dodře opisuju) STAG 300 ISA Typ plynového zařízení AGC 01-12

2015-05-27 07:56:08

jeeptuta: To je jako výslech.....ptal jsem se, na plyn to jede?

A počkáme na kódy.

2015-05-27 08:17:58

alzafir: nejede to ani na plyn ani na benzin. LPG jsem měl v servise,na vyměnu filtru a vyčištění. Tam je prý vše ok.

2015-05-27 09:15:12

jeeptuta: To je vpodstatě dobrá zpráva pro mou teorii, ještě počkám na kódy

2015-05-27 09:56:20

alzafir: tak je to pěkně v prdeli, chybové kody si nepamatuje ani Kopejda. Pamatoval si jen,že tam byli dva. Ted mě nezbývá nic jiného než sehnat někoho kdo bude ochotný přijet s diagnostikou ke mě.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-27 11:03:21

alzafir: Snad není tak zle, kódy si fakt už nepamatuji ale co vím, jsem psal už dříve. Jde o to, že v akčních členech při sledování funkce škrtící klapky vše jede normálně až do doby, kdy je otevření větší než 38%, pak je místo procent zobrazeno "invalid" a klapka se dál neotvírá v závislosti na pedálu plynu. Vstřikovače ale pracují dál a zvyšují dávku paliva. Tím dojde k zahlcení a uchlastání motoru (hulí, smrdí atd z výfuku). Po uvolnění pedálu plynu, motor opět běží normálně. Studené i teplé starty jsou OK, volnoběh studený i teplý je také OK, jen je průser právě nad těch 38% otevření klapky (což odpovídá cca 2300 otáčkám motoru) pak se to začne uchlastávat neboť se klapka víc neotvírá).

Dále zatím nemáme security code pro vlez do ECU a resetu naučených hodnot, s tím jsem nemohl nic udělat.

Jelikož to dělají všechny klapky stejně, tak je buď vada kabeláže (to má jeeptuta proměřit - vyloučit) a nakonec zbývá ECU samotná, může být problém s propojením uvnitř jednotky (mezi samotným konektorem a deskou s hybridním čipem).

Každopádně se zatím bez kódu od ECU nehneme.....

Jestli jsem něco popletl či na něco zapomněl, budu rád za nakopnutí správným směrem.

Co si vzpomínám, tak v kódech byl výpadek zapalování na 3 válci a ještě nahodilý nezjištěný výpadek zapalování... To přisuzuji udojení motoru příliš bohatou směsí......

Ostatní chyby co tam byli, jsem způsobil já odpojením váhy, lambdy a škrtící klapky.......

2016-05-31 21:10:32

Mám podobný problém, auto už mi jede,byla prý spálená pojistka a něco vypálený v řídící jednotce. Na diagnostice mi řekli,ze nepálí 4.valec a že je to krome závady lambda sondy jediná závada, lambda vyměněna,zavada vymazána ale 4.valec nepálí.

Prý je to mechanická závada. Tak teď musím nechat změřit tlaky.

2016-06-16 20:54:00

Ahoj taky se připojím. Zafira r.v. 2000 X18XE1. Má taky špatný tah. Na volnoběh se ve spotřebě co ukazuje palubní počítač se pod 1.2 nedostanu, původně 0.5. Auto do 50km má tendenci škubat, potom vše ok. Během roku výměna svíček, zapalovací lišta, palivový filtr, palivové čerpadlo. Čištěn ARG ventil, váha vzduchu, klapka vzduchu vše minimálně špinavé. Vyměněn kompletně celý výfuk. Po výměně výfuku se auto trošku uklidnilo, ale pořád škube. Diagnostika hlásí 0 závad. Lambda taky v pořádku. Jediné co jsem zatím nedělal jsou vstřiky, ale v Ostravě to snad nikdo nedělá krom origo servisu. Děkuji za radu.

2016-06-16 23:44:06

Zkusím ti zítra zjistit kontakt v Ostravě na kontrolu, čištění vstřiků

2016-06-17 12:52:51

Děkuji. Ještě jsem si všiml, že palubní počítač ukazuje pořád stejnou průměrnou spotřebu a pořád stejnou průměrnou rychlost. Otáčkoměr mírně kolísá jak při jízdě tak při stáni na volnoběh. Občas se ukáže kontrolka mazání, ale oleje je dost a ani se mi neztrácí. Koukal jsem na kabely a taky jsem si nevšiml nějaké poškození. pokud má někdo nějaký nápad, budu jenom rád díky.

2016-06-17 20:54:25

čištění a test vstřiků - p.Krpec 604311831

2016-06-17 23:42:47

jarda.capek: katalyzator nemas ucpanej? sundej vejfuk a prohlidni ho, jestli je pruchodny. tlak oleje mas v poradku? kompresni tlaky si meril? benzinove cerpadlo tlaci co ma? benzinovy filtr paliva je v jakem stavu?

2016-06-19 11:09:49

Měnil jsem komplet výfuk. Je nové palivové čerpadlo, tak doufám že při výměně měřily jestli je to v pořádku. palivový filtr měněný max rok, ale musel bych se podívat kdy jsem ho přesně měnil. Na kompresi tlaku se musím zeptat. Ukáže diagnostika nějakou závadu?


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6