Fórum - Téma


Zafira A - nemá tah


Fórum Zafira A Zafira A - nemá tah

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3  4  5 ......... 6

2014-05-26 20:31:12

KAT??Myslíš katalyzátor,to my zatím nikdo neporadil že to můlže dělat,to by se projevovalo špatným spalováním v jednom válci?

2014-05-26 20:31:26

S tím KATem to není špatný nápad.

Ale podle černé svíčky bych už začal uvažovat o sundání hlavy. To vypadá na problém s ventilem, ventily.

Ono i měření nemusí nic moc prokázat, je to jen pár otáček motoru.

V datech na diagnostice by se mělo projevit něco na válci s tou černou svíčkou.

 jazeta
Jan
2014-05-26 20:36:34

rebel999: No, to špatné spalování už mohlo být i před tím, než přestal motor mít výkon - špatné palivo, špatná švíčka, může to být jen shoda okolností. Volný průchod spalin se nechá snadno odzkoušet a nestojí to ani kačku.

2014-05-26 20:43:01

Super jak odzkouším ten průchod spalin ?

 jazeta
Jan
2014-05-26 20:56:27

rebel999: Nastartovaný motor a rukou u výfuku musí to "pleskat" do ruky, při přidání se nesmí tlak omezit ale zesílit podle otáček, jde to rukou rozeznat. Pro ověření případně změřit emise. Na ruce by trochu zkušený mechanik měl poznat i případné "zakopnutí" toho jednoho válce. Nebo rozebrat, nevím, kde máš KAT zda za sběrákem nebo před prvním tlumičem. Ale tam bych zašel až po emisích.

2014-05-28 16:59:00

Zdar,

tak jsem dal auto do servisu a dnes jsem volal jestli už zjistili závadu a odpověď byla že to žere to moc oleje (nechápu jak to poznaly z jedný zkušební jízdy - ale je to fakt) a že to vypadá na ucpaný KAT,prej se mu ještě rozsvítila závada - zítra to načte a zkontroluje ten KAT.

Co bude nejspíš příčinou velké žravosti oleje ? Co se opravuje a jak nákladná může být nákladná oprava ?

2014-05-28 17:31:06

rebel999: Hlavní příčina žravosti oleje se bude zřejmě skrývat pod interním označením X16XEL...

 jazeta
Jan
2014-05-28 19:33:49

rebel999: Co znamená žere olej? Každý motor si něco vezme, některý méně, jiný více - pokud výrazně nekouří při akceleraci z volnoběhu a neleje se do motoru 1 l/3000 km (záleží také na tom, zda se jezdí na normálních silnicích či zda se jede po dálnici 200 a více km rychlostí nad 130 km/h) tak bych to zase nějak neřešil. Olej většinou stéka po ventilech, přes opotřebovaný "O" kroužky do spalovacího prostoru. Nebo přes stěrací kroužky na pístech. Nákladnost? Podle toho jaká technologie výměny O kroužků se zvolí - nechá se to udělat bez sundání hlavy ale podle zkušeností stejně tato výměna nevydrží dlouho, nebo sundat hlavu a udělat GO stojí to sice více výsledek bude asi lepší, delší výdrž opravy. Pokud to žere přes sběrací kroužky stejně bude muset hlava dolu. Pokud bych to měl hodnotit z doslechu je to tak 50/50%

2014-05-28 20:02:15

jazeta: Všecko je relativní, brachu, i ta spotřeba oleje 0,33/1000km může být (u některých motorů) někdy akceptovatelná, sám mám větší (gufera ventilů) ale pořád ještě "v normě" (udávaná spotřeba oleje až 0,75/1000km)...

2014-05-28 20:20:15

jazeta: Jak jsem psal již na začátku spotřeba je tak 1l na 1000km.

 jazeta
Jan
2014-05-28 20:27:22

rebel999: Vše je pánové relativní, záleží na tom, jak se auto povede, v jakém dnu v týdnu, měsíci a roce je vyrobené, jak se o něj páníček stará, co mu dává papat a zda dělá základní servis tím, že alespoň jednou za týden zvedne kapotu a vytáhne to táhlo, kde je na konci cosi černého, tedy pokud se ta měrka vůbec namočí do toho černého a tak dále. Když chci aby mi auto sloužilo, musím mu posloužit.

 jazeta
Jan
2014-05-28 20:45:10

rebel999: 1 l oleje je celkem slušná spotřeba, myslím si, že je to kolem ventilů, máš to od nova nebo starší? Velká věda je u olejů a olej je základ motoru. Pokud se ti k tomu sesypal i KAT jak si myslím, tak bych typoval špatný benzín nebo špatné spalování (k dospálení směsy dojde v KATu nebo těsně před ním) podle mého názoru to je způsobené nízkooktanovým benzínem nebo špatné svíčky - pokud ti načte tu chybu typoval bych, že bylo v činnosti detonační čidlo. Dej pak vědět, co našel mechanik.

2014-05-29 06:48:44

Velká spotřeba je již několik let po výměně cca 4roky jsem dal místo polosynt.,lepší olej plnou syntetiku.Začlo to papat olej a zespoda kapat.Tak jsem se vrátil na polosyn. ale už jsem to moc nevylepšil.Poslední výměna oleje je polosyn.nějakej MOGUL.Uvidím co mi řekne mechanik asi vyměním ten KAT za nějaký univerzální a ten olej nebudu řešit (opravu).

2014-05-29 11:19:31

rebel999: Jestli je olej syntetika , polo nem´bo mineral je na výrobci , jak jej udělá. O oleji jako takovém to nic nevypovídá

Důležitější je zda jde o 0,5,10 W 30,40 ... i 10W40 může být syntetika , a 5W30 může být minerál (polo).

2014-05-29 11:43:44

Polosyntetický olej 10W 40

2014-05-29 11:57:21

rebel999: Kolega Breathlless to napsal naprosto přesně, doby, kdy oleje 0W a 5W byly považovány za plnou syntetiku, 10W za polo- a 15W a výše za minerální olej, jsou dááávno pryč, dnes už se na to nehraje, byť označení plná, polo- a minerál stále přetrvává nejen mezi lidmi, ale, bohužel, kupodivu i na obalech výrobců či prodejců... Označení viskozity oleje (xWxx) je sice důležité, ale podstatnější a směroplatnější jsou označení aditivace oleje (API) a množství balastních látek ("popela", SAPS) a tedy předurčení (ACEA)...

2014-05-29 12:15:49

Mogul Extreme 10W-40 (4 l)

MOGUL 10W-40 EXTREME je celoroční polo-syntetický motorový olej nejvyšší výkonnosti. Je vyroben z vysoce jakostních ropných a syntetic-kých základových olejů a zušlechťujících přísad poslední vývojové generace (inhibitory oxidace a koroze, přísady de

Specifikace: API SL/CF, VW 500 00, VW 505 00, MB 229.1

Svými užitnými vlastnostmi překračuje tento leh-koběžný olej požadavky obvyklých výkonnost-ních klasifikací. Je určen zejména k mazání moderních benzino-vých a naftových (i přeplňovaných) motorů osobních automobilů a lehkých užitkových vozi-del s nejvyššími požadavky na výkonnost oleje, provozovaných celoročně. Velmi efektivní je je-ho aplikace v motorech, pracujících za velmi nízkých teplot a tam, kde se žádá úspora paliva. Je vhodný rovněž pro motory používající jako paliva LPG a pro motory s katalyzátorem výfu-kových plynů. Používá se s úspěchem i pro čtyř-dobé motory moderních motocyklů.

Charakteristické vlastnosti:

  • je zárukou bezproblémového celoročního provozu moderních motorů – umožňuje dob-rou startovatelnost i při velmi nízkých teplo-tách
  • dokonale chrání motor proti opotřebení
  • má vynikající odolnost proti tvorbě vysoko-teplotních úsad i nízkoteplotních kalů
  • umožňuje využít maximální lhůty výměn do-poručené výrobci motoru
  • snižuje pasivní odpory motoru – umožňuje úsporu pohonných hmot
  • zaručuje vynikající ochranu motoru proti ko-rozi
  • vyznačuje se nízkou odparností

 jazeta
Jan
2014-05-29 13:30:40

rebel999: Každý výrobce jasně specifikuje v "brožůře", jaký olej do motoru je nejvhodnější. Samožřejmě zásadní chyba je vybírat olej do motoru podle ceny - akce v hypermarketech - někdy ano někdy ne, koupit první recyklovaný olej z PL - olej protože je levný, se kterým se ale již jednou v motoru jezdilo - a je zaděláno na problém. V příloze si vyber, jaký máš motor a takový olej by měl být v motoru. Pokud někde teče ven, je potřeba to opravit a ne dát hustější olej.

2014-05-29 13:39:38

Je zbytečné radit.

Chytrý si poradí sám a hlupákovi to nepomůže...

2014-06-01 10:31:26

breathlless: Trapná připomínka, - kdyby byly všichni experti jako ty tak je forum zbytečné !


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6